مدیران املاک چه مهارت‌هایی باید داشته باشند؟ سه دسته مهارت‌های انسانی، ادراکی و فنی وجود دارد که هر مدیر املاکی می‌بایست از آن‌ها برخوردار باشد. مدیری موفق است که بتواند مهارت‌های ذکر شده را به خوبی ایفا نماید.‌ اقدام کردن به موقع و موثر از‌مهم‌ترین فواید داشتن مهارت‌های ذکر شده می‌باشد. در این مقاله به بررسی نقش مدیر و چگونگی رسیدن به رهبری می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با مهارت‌های مدیر املاک بیشتر آشنا شوید.‌

مهارت‌های مدیر املاک

همانطور که گفتیم مدیریت در بخش املاک نیازمند داشتن مهارت است که این مهارت به سه قسمت عمده تقسیم می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر این سه مورد بپردازیم:

مهارت‌های ادراکی مدیر املاک

توانایی در درک فعالیت‌ها و کارکردهای مختلف املاک و تصمیم‌گیری مناسب در مواقع ضروری از ویژگی‌های یک مدیر موفق املاک است.

مهارت فنی مدیر املاک

مدیران املاک می‌بایست از نظر مهارت فنی نیز در سطح بالایی باشند. این مهارت به فرد کمک می‌کند تا در امور مالی، حسابداری، بودجه‌بندی و… شایستگی و توانایی بالایی داشته باشد. مهارت فنی از طریق تجربه و تحصیل به دست می‌آید و با توجه به شایستگی فرد سنجیده می‌شود. داشتن مهارت فنی برای یک مدیر مهم‌ترین معیار در شناخت توانایی وی است که می‌بایست دائما در حال ارتقا و به روزرسانی آن باشد. به همین دلیل مدیر املاک با توجه به وظایفی که دارد باید مهارت‌های فنی را در سطح قابل قبولی به کار گیرد.

مهارت رهبری مدیر املاک

مهارت رهبری یک مدیر شامل مسائل مختلفی از جمله تاثیرگذاری روی کارکنان، درک کردن انگیزه و توانایی افراد، ایجاد محیط  مناسب کسب‌وکار و … می‌شود. برای اینکه یک مشاور املاک بتواند به مهارت رهبری دست پیدا کند می‌بایست قبل از هر چیزی خودش را بشناسد. شناخت خویش شامل آگاه بودن از نقاط قوت و ضعف خود و داشتن عقاید واضح و روشن می‌باشد. یک رهبر باید دارای اعتماد به نفس بالایی باشد و به عقاید کارکنان خود احترام بگذارد. اعتماد کردن به کارکنان و ارزش قائل شدن برای احساسات آن‌ها از دیگر ویژگی‌های رهبر است.

 ایجاد محیط امن برای افراد و درک آن‌ها جهت پیشبرد رهبری و افزایش نفوذ بر آن‌ها از دیگر خصوصیات یک رهبر قوی است. مهارت رهبری نیازمند یادگیری فنون و روش‌های بسیار زیادی از جمله مردم‌شناسی، روانشناسی، تجربه در کار گروهی و … است. یک مدیر املاک باید از اقتدار و قدرت کافی برخوردار بوده و مهارت رهبری را نیز تا حد زیادی فرا گیرد. آکادمی آموزش املاک ابراهیمی به صورت حرفه‌ای به آموزش مدیران املاک می‌پردازد و از مدیریت تا رهبری را به صورت تخصصی آموزش می‌دهد.

 مهارت‌های رهبری چیست؟

به دلیل اینکه رهبر با سایر اعضای گروه ارتباط دارد می‌بایست دارای مهارت‌های خاصی نیز باشد. مدیران املاک نیز برای رسیدن به رهبری باید این مهارت‌ها را در خود تقویت کند.  در ادامه با ما همراه باشید تا با این مهارت‌ها بیشتر آشنا شوید:

توانایی برقراری رابطه

همانطور که می‌دانید هر چه برقراری روابط با دیگران و مشارکت با آن‌ها بیشتر باشد غیبت و نقص کیفی کارکنان نیز به همان نسبت کم‌تر می‌شود. برای اینکه مشاور املاک بتواند یک رهبر موثر باشد می‌بایست این مهارت را در خود ایجاد کند.

انعطاف‌پذیری بالا

انعطاف‌پذیری به رهبر کمک می‌کند تا بتواند مشکلات و چالش‌های سازمان را به خوبی مدیریت کرده و به راحتی با افراد مختلف ارتباط برقرار کند. سازگاری با تغییرات داخل و یا خارج محیط کار نشان‌دهنده منعطف بودن یک رهبر قوی است.

مذاکره کردن

توافق در گفت‌وگوها و مذاکره موفق بین دو طرف با رهبری صحیح به وقوع می‌پیوندد. سبک مذاکره یک رهبر اهمیت زیادی دارد و باید به آن مسلط باشد.

قدرت تصمیم‌گیری

یکی از وظایف اصلی رهبر موفق گرفتن تصمیم‌های کوچک و بزرگ است که باید کسب این مهارت را در اولویت کار خود قرار دهند. این تصمیمات باید منطقی و واقع بینانه بوده و هم راستا با موفقیت در کسب‌وکار باشند.

مثبت فکر کردن

داشتن فکر مثبت و مثبت‌اندیشی از مهارت‌های اصلی رهبر تیم است که باید آن را بین سایرین ترویج و رشد دهد. رهبر تیم در مقابل چالش‌ها و مشکلات می‌بایست با دید مثبت مقابله کند.

ایجاد گروه

یکی از مهارت‌های ویژه رهبری تیم‌سازی و تشکیل گروه است. رهبر تیم به دلیل ارتباط موثر و نزدیکی که با سایر اعضا دارد می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد و دیگران از وی پیروی کنند. بهره‌وری تیم با افزایش ارتباط بین کارکنان بیشتر می‌شود و محیط کاری مطابق با میل و خواسته کارکنان شکل می‌گیرد. 

ایجاد انگیزه

تشویق کارکنان و دادن انگیزه به آن‌ها یکی از مهارت‌های کاربردی رهبر است. این مهارت به کارکنان انگیزه برای پیشرفت و توسعه مهارت‌های آن‌ها می‌دهد. استفاده از سیستم پاداش برای انگیزه دادن به افراد نیز تاثیرگذار است.

 

مدیریت و رهبری

نتیجه گیری

در این مقاله با مهارت‌های مهم و کاربردی رهبر آشنا شدید. برای اینکه یک مدیر املاک بتواند به رهبر تبدیل شود می‌بایست این مهارت‌ها را در خود گسترش دهد. ایجاد انگیزه در کارکنان و تفکر مثبت از مهم‌ترین مهارت‌های رهبر می‌باشند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

بازاریابی تلفنی املاک

بازاریابی تلفنی در املاک

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، اولین و مهم‌ترین امکان ارتباطی در تمامی معاملات و بازار‌یابی‌های دنیای امروزی، تلفن است. بنابراین از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
توجه داشته باشید که تمامی افراد در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، باید تکنیک‌های مربوط به بازار‌یابی تلفنی را یاد بگیرند و از آن‌ها استفاده نمایند. در ادامه این مقاله سعی کرده‌ایم در رابطه با نکات مهم بازاریابی در املاکی‌ها صحبت کنیم و شیوه‌های ارتباطی با تلفن را در زمینه خرید و فروش املاک را بیان نماییم. با ما همراه باشید.

توضیحات بیشتر »
چانه زنی

روش‌های مختلف چانه زنی

چانه زنی مشاورین املاک چگونه است؟ آیا با روش‌های چانه زنی آشنا هستید؟ یکی از مهارت‌های مهم و الزامی در شغل مشاور املاکی چانه زنی است. با آموزش و یادگرفتن این مهارت می‌توانید از آن به نحو احسن برای پیشرفت در کسب‌وکار خود استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید ارتباط برقرار کردن با سایر افراد نیاز به داشتن تجربه و مهارت کافی دارد. ‌ در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد چانه زنی مشاورین املاک بیشتر بدانید. ‌

توضیحات بیشتر »

طی کردن کمیسیون چیست؟

همان‌طور که می‌دانید کمیسیونی که یک مشاوره املاک برای ارائه خدمات خود دریافت می‌کند، از طرف اتحادیه مشاورین املاک اعلام می‌شود. سؤال اینجاست که آیا می‌توان مبلغی بیشتر از نرخ‌نامه اتحادیه از مشتری دریافت کرد؟
بله شما می‌توانید با طی کردن کمیسیون و توافق طرفین هزینه فراتر از نرخ‌نامه را نیز دریافت کنید…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button