خرید زمین بهتر است یا خرید آپارتمان؟ این سوال ذهن بسیاری از افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه املاک را به خود مشغول کرده است. در این مطلب قصد داریم به بررسی تمامی زوایا و نکات سرمایه‌گذاری بر روی خرید زمین و آپارتمان بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

خرید زمین یا آپارتمان

به طور کلی خرید زمین و آپارتمان به عنوان یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. شما با خرید یک آپارتمان می‌توانید درآمد ماهانه و عالی داشته باشید و علاوه بر این در دراز مدت با افزایش و رشد ارزش ملک خود به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. البته باید در نظر داشته باشید که همیشه با خرید ملک به سود نخواهید رسید و گاهی اوقات ممکن است متضرر نیز بشوید. تنها با خرید آگاهانه و منطقی است که می‌توانید یک سرمایه‌گذاری درست داشته باشید. خرید هرگونه زمین یا آپارتمان به سرمایه اولیه و سرمایه‌های ثانویه جهت رسیدگی و تعمیرات نیاز دارد و با جیب خالی نباید به سمت این نوع سرمایه‌گذاری بروید.

در صورتی که خواهان انجام یک سرمایه‌گذاری بلند مدت هستید خرید زمین می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. زیرا با گذشت زمان ارزش زمین چند برابر خواهد شد و سرمایه شما نیز به مرور زمان رشد پیدا خواهد کرد. در غیر اینصورت خرید یک آپارتمان می‌تواند برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و زود بازده مناسب باشد. 

سرمایه‌گذاری در آپارتمان یا زمین

برای سرمایه‌گذاری بر روی ملک باید نوع آن که آپارتمان مسکونی باشد یا اداری و یا زمین خالی باشد یا خانه کلنگی و قدیمی، مشخص باشد. از لحاظ زمانی نیز باید مناسب‌ترین زمان برای سرمایه‌گذاری و خرید زمین و آپارتمان انتخاب شود. در حال حاضر به علت رکود بازار ملک و املاک، قیمت مستغلات در کم‌ترین حالت ممکن بوده و می‌توان گفت زمان مناسبی برای خرید ملک و مستغلات است. بعد از تعیین بودجه خود باید به سراغ زمین یا آپارتمانی بروید که رو به پیشرفت و ارزش ملک رو به افزایش و همچنین چشم‌انداز خوبی از لحاظ پیشرفت در آینده داشته باشد.

مهم‌ترین نکات سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در بازار ملک و املاک بهتر است نکات زیر را مد نظر قرار دهید. برای ورود به هر حوزه‌ای به خصوص مسکن باید به اندازه کافی پول نقد داشته باشید. در ضمن هزینه‌های جانبی را نیز در نظر بگیرید. قبل از هرگونه اقدامی جهت خرید بهتر است اطلاعات کاملی از موقعیت ملک و زمین کسب کنید و رشد منطقه را به خوبی رصد نمایید. تا حد امکان آپارتمان و زمین‌هایی که مورد دارند را خریداری نکنید.

خرید آپارتمان بهتر است یا زمین؟

برای بررسی بهتر بودن خرید زمین یا آپارتمان، بهتر است جوانب مختلف را در نظر بگیرید. جوانبی نظیر شرایط مالی، موقعیت مکانی، نوع زمین یا آپارتمان و .. باید هنگام خرید به خوبی مورد بررسی قرار گیرند. در صورتی که خریدار قصد سرمایه‌گذاری و در عین حال داشتن سرپناه دارد باید به دنبال خرید آپارتمان باشد. اما در صورتی که خریدار تنها قصد سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را دارد می‌تواند موارد بسیاری از جمله خرید زمین را ارزیابی کند.

در سال‌های اخیر قیمت آپارتمان و زمین هر دو در حال رشد بوده‌اند اما زمین با رشد بیشتری همراه بوده است به طوری که برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که رشد قیمت خانه‌ها به دلیل افزایش قیمت زمین‌های آن‌ها بوده است. از این‌رو در صورتی که تنها با هدف سرمایه‌گذاری وارد حوزه مسکن شده‌اید پیشنهاد ما خرید یک زمین در موقعیت مناسب و رو به رشد است.

مهم‌ترین نکات خرید زمین یا آپارتمان

امروزه با توجه به افزایش تمایل افراد به سکونت در شهرها و آپارتمان‌ها، میزان تقاضا برای خرید زمین و آپارتمان افزایش یافته است. این موضوع باعث سودآور بودن خرید زمین و آپارتمان شده و عواملی نظیر موقعیت مکانی، نوع معماری، امکانات و دسترسی‌های آپارتمان سهم زیادی در رشد قیمت‌ها دارد. به هر اندازه موارد ذکر شده از ایده‌‌آل‌هایی که مردم در نظر دارند فاصله داشته باشد رشد قیمت سیر نزولی خواهد داشت.

 آپارتمان‌هایی که در برج‌های بلند با واحد‌های زیاد قرار دارند نیز رشد چندانی ندارند زیرا قدرالسهم آن‌ها کم‌تر خواهد بود. نکته دیگر عمر خانه است که باید هنگام خرید در نظر گرفته شود، با افزایش عمر خانه قیمت آن‌ها کاهش خواهد یافت. به طور کلی باید گفت سرمایه‌گذاری به صورت بلند مدت بر روی خانه‌ها و آپارتمان‌ها مناسب نخواهد بود و خرید زمین در چنین مواردی می‌تواند گزینه بهتری باشد.

زمین و اپارتمان

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده در صورتی که توانایی ساخت‌وساز را دارا هستید  و یا تنها قصد سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را دارید می‌توانید به سمت خرید زمین بروید زیرا این گزینه نسبت به خرید آپارتمان بسیار مناسب‌تر است. اما باید در نظر داشته باشید خرید و فروش زمین در مقایسه با ملک روند کندتری دارد و این یکی از معایب سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بر روی زمین است.

آکادمی آموزش املاک ابراهیمی می‌تواند یک مرجع مناسب جهت آموزش و فراگیری تخصصی امور مربوط به مسکن و نکات مرتبط با آن برای تمامی افراد به خصوص افرادی که به عنوان مشاور املاک یا مدیر املاک فعالیت دارند، باشد.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

ترفندهای مهم برای فروش ویلا

زمانی قصد که فروش ویلاهای لوکس را داشته باشید، متوجه خواهید شد که بازار املاک و ویلاهای شمال بسیار متفاوت‌تر و در سمت و سوی دیگری است. اگر فایل ویلایی که در اختیار دارید دارای متریال و ویژگی‌های لوکس است، همه چیز باید متفاوت و خاص باشد و باید با برنامه‌ای از قبل تعریف شده پیش بروید. این پاراگراف به این معنی است که فرایند قیمت‌گذاری، نحوه بازاریابی و معرفی ویلا لوکس برای فروش به خریدار باید در بهترین حالت خود اتفاق بیافتد.

توضیحات بیشتر »

رازهای مهم درباره بازدید ملک که مشاورین املاک باید بدانند   

یکی از وظایف مهم مشاوران املاک نشان دادن ملک به خریدار است. کارشناس فروش به هنگام بازدید ملک توسط مشتری باید مجموعه‌ای از نکات را که در فرآیند تصمیم‌گیری خریدار تاثیر دارد، رعایت کند. نداشتن اطلاعات کافی مشتریان و عدم شناخت آنان از ابعاد مختلف ملک، سبب می‌شود که آنان مشاور املاک را به عنوان فرد مورد‌اعتماد و وکیل خود بدانند. پس مشاور باید رازهای مهم درباره بازدید از ملک را که عمل به آن به نفع طرفین معامله است بشناسد. با ما در این مقاله همراه باشید.

توضیحات بیشتر »
سرمایه گذاری مسکن

مزایا و معایب سرمایه گذاری در مسکن

در پی علاقه مردم به دنبال راه‌های جدید برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد، افراد بسیاری اقدام به سرمایه‌ گذاری در مسکن می‌کنند زیرا رشد چشمگیر قیمت مسکن سبب می‌شود که این مقوله به افزایش دارایی مردم کمک کند اما انجام این مهم به همین سادگی نیست و نیازمند علم مربوط و شناخت کافی راجع به بازار ملک است. برای آشنایی با مزایا و معایب سرمایه‌ گذاری در مسکن ابتدا باید به دنبال راه‌های اصولی و اهمیت این تجارت در دنیای امروز پرداخت.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button