فروش راحت ملک برای مشاورین املاک، یک موفقیت بسیار مهم است. یکی از رموز موفقیت در فروش ملک، ارتباط صحیح با مشتری بوده و اگر مشاور بتواند علاوه بر سازماندهی فاکتورهای اولیه برای فروش ملک، حس اعتمادی بین خود و طرفین معامله ایجاد کند، پیروز است. زیرا ایجاد حس خوب برای مشتری، مانند گرمای مطبوع آتشی است که یخ‌های معالمه را باز و روند آن را آسان می‌کند. هنگامی‌که مشتری احساس کند خاص است و شما پاسخگوی نیاز او هستید، بیشتر راه را رفته‌اید.

مشاورکافی بوده با تکنیک‌های ساده بازاریابی حسی، دل مشتری را به دست بیاورد. شما با ایجاد حس خوب، غیر‌مستقیم مشتری را وادار می‌کنید، احساسات خود را در معامله دخیل کند و فروش ملک راحت‌تر شود. در ادامه همراه ما باشید.

با ایجاد حس خوب، راحت‌تر ملک بفروشید

پیش‌تر از ایجاد حس خوب و رابطه آن با فروش راحت ملک سخن گفتیم. حال می‌خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که این تساوی که در یک طرف آن ایجاد حس خوب در مشتری و در طرف دیگر، فروش راحت‌تر ملک قرار دارد، ایجاد شود. حل این معادله، به ابزار گران‌قیمتی نیاز ندارد. کارشناس فروش می‌تواند با رعایت 10 نکته کاربردی زیر، حس خوب برای فروش راحت‌تر ملک را ایجاد کند:

ساخت یک ارتباط سالم

در قدم اول، مشاور املاک باید با گذاشتن وقت و اهدای حس ارزشمندی و در اختیار گذاشتن تجارب مشابه خود به مشتری، ثابت کند خواسته او برای مشاور اهمیت دارد. رفتار و سلیقه او را بشناسد و طوری رفتار کند که گویی، تنها کسی است که می‌تواند نیاز او را برطرف سازد.

رفتار شفاف و صادقانه

همچنین، کارشناس برای ایجاد حس خوب باید راستگو باشد و بدون غرض‌ورزی شخصی بازتابی از اخبار مربوط به ملک موردنظر را شفاف و واضح انعکاس دهد.

اثبات وفاداری

مشاور باید جمله، اگر من جای شما بودم، را نه تنها که در سخن بلکه با اعمال و رفتار خود به مشتری ( فروشنده یا خریدار ) نشان دهد. به‌عنوان مثال با در نظر گرفتن یک تخفیف خوب برای مشتری، به او ثابت کند به فکر منافع او است و جدا از یک رابطه کاری، دوستی را بنیان‌گذاری کند.

شناخت احساس مشتری

در همان اولین برخوردها سعی کند شناختی از عواطف و احساسات مشتری به دست آورد، به عنوان مثال طی دیدارها و تماس‌ها به مشتری یادآوری کند پیگیر فلان مساله که مشغله او بوده، هست. این کار به مشتری قوت قلب می‌دهد که یک فرد حواس جمع و دلسوز مشاور او است.

گزارش اطلاعات مفید

مشاور املاک باید از قبل طوری بر نقشه ملک و تمام خصوصیات آن واقف شود که مشتری مطمئن باشد هیچ سوال او بی‌پاسخ نمی‌ماند. گویی با علامه‌ای در ارتباط است که هیچ ابهامی در ذهن او باقی نمی‌گذارد.

تایید مشتری

رفتار شما باید طوری باشد که مشتری به این درک برسد که هدف شما فروش ملک به هر قیمتی نیست. به دنبال تایید مشتری باشید و از او قدردانی کنید که به شما اعتماد کرده است.

پیگیری نیازهای مشتری

با مشتری همدل باشید، یعنی از صحبت‌های اولیه او متوجه شوید، نیاز اصلی او از این خرید یا فروش چیست؟ اگر فروشنده ملک است، هدف و نیاز مهم او از این معامله چیست؟ اگر خریدار ملک است، با توجه به بودجه‌ای که دارد چه آیتم‌هایی برای خرید ملک مورد نظر دارد؟ وقتی نیاز او بشناسید، راحت‌تر می‌توانید اهداف مشتری را پیگیری کنید.

ارائه رزومه و نتایج کار

مشاور فروش ملک، باید با ارائه رزومه کاری خود حقانیت را به مشتری ثابت کند. در دنیای امروزه نمی‌توان انتظار داشت که یک فرد به راحتی و صرفا از روی حرف به کسی اعتماد کند. پس با صحبت در مورد سابقه‌های مشابه مورد آن‌ها و نتایج کار، خود را یک قدم دیگر به قلب و احساس مشتری نزدیک کنید.

تهیه هدیه تبلیغاتی

گاهی کارشناسان فروش با تهیه هدایای مختلف نظیر کتاب، کیف، تقویم یا حتی یک پذیرایی مختصر در اولین برخورد، یک گام خیلی بزرگ برای ایجاد حس خوب در مشتری برمی‌دارند.

اعلام پشتیبانی پس از فروش

برخی از مشاورین املاک، پس از فروش ملک ارتباط خود را به طور کامل با مشتریان خود قطع می‌کنند. به مشتری این اطمینان را بدهید که پس از فروش نیز، پیگیر مشکلات احتمالی آن‌ها هستید و رابطه دوستی را ادامه می‌دهید.

فروش ملک

سخن آخر

ایجاد حس خوب در مشتریان توسط مشاوران املاک، دارای اهمیت زیادی است. مشتریانی که حس خوبی از یک رابطه کاری دارند، یقینا به شما وفادار خواهند ماند و سفارش‌های بیشتری را به شما ارجاع می‌دهند. همچنین، آن‌ها پس از ایجاد حس خوب، مبلغ شما می‌شوند و برای شما مشتری می‌آورند. چگونگی ارتباط کارشناس خرید با مشتری، شانس موفقیت او در برابر رقبا را افزایش می‌دهد. پس برای چگونگی ایجاد حس خوب برای فروش راحت‌تر ملک، به عنوان یک فاکتور پیش برنده، نکات طلایی فوق را به مرحله اجرا در بیاورید و یک تجربه خوب برای طرفین معامله رقم بزنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

رهن و اجاره

چگونه فایل‌های رهن و اجاره را آگهی کنیم؟

در عصر دیجیتال و با پیشرفت تکنولوژی، نحوه ارتباط و ارائه خدمات در حوزه املاک و مستغلات تغییرات زیادی را تجربه کرده است. به دلیل رونق بالای بازار رهن و اجاره، ارائه دقیق و جذاب اطلاعات به متقاضیان املاک، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب، به برخی از روش‌های کاربردی برای نمایش فایل‌های رهن و اجاره به متقاضیان پرداخته خواهد شد.

توضیحات بیشتر »
مدیر قرارداد

مدیر قرارداد خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از مهارت‌هایی که باید به عنوان یک مدیر مشاوره املاک با آن آشنایی و حتی در آن تبحر داشته باشید، نحوه تنظیم قرارداد است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در دوره آموزشی مدیر قرارداد شرکت کرده و سپس به صورت حرفه‌ای این کار را انجام دهید.
در واقع آموزش مدیر قرارداد یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین مواردی است که باید به صورت جدی به آن فکر…

توضیحات بیشتر »
سرمایه گذاری در املاک

انواع سرمایه گذاری ملکی در دوران رکود

دوران رکود اقتصادی معمولا موجب می‌شود تا چالش‌ها و فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاران ملکی فراهم گردد. بازار ملک در این دوران تحت تأثیر قرار می‌گیرد و ارزش خرید و فروش ملک‌ها تغییر می‌کند. از یک سو، رکود می‌تواند به خریداران امکان مذاکره و کسب ملک‌های با قیمت مناسب را بدهد. از سوی دیگر، احتمال افت قیمت‌ها و تراکم رقابت در بازار ملک نیز وجود دارد.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button