امروزه در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای خانه هوشمند محبوب و پرطرفدار شده است. در این مطلب از سایت آکادمی آموزش املاک ابراهیمی قصد داریم به طور کامل شما را با معنا و مفهوم خانه‌های هوشمند آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تعریف خانه هوشمند

در یک تعریف ساده می‌توان خانه هوشمند را مجموعه ابزارهایی دانست که شما را قادر می‌سازد به راحتی کنترل برخی از وسایل مکانیکی و برقی موجود در خانه را با خیالی آسوده به آن‌ها بسپارید. این کار باعث افزایش ایمنی و کاهش هزینه‌های مربوط به انرژی می‌شود.

روش کار دستگاه‌های خانه هوشمند

فناوری اصلی خانه هوشمند بر اساس اینترنت اشیا است. این مفهوم به شبکه بودن دستگاه‌های متصل به یکدیگر اشاره می‌کند به نحوی که برای انجام وظایف خود با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند. اتصال از طریق وای فای یا بی‌سیم رایج‌ترین راه اتصال و ارتباط این دستگاه‌ها با یکدیگر است. اگرچه این ارتباط می‌تواند از طریق امواج رادیویی یا سیم‌کشی و ترکیبی از روش‌های گفته شده نیز انجام شود.

این دستگاه‌ها دارای فناوری If This then That است یعنی به این صورت است که اگر یک عمل صورت بگیرد اقدامات به صورت یک توالی کامل انجام می‌شود تا به دستور نهایی برسند. معمولا از طریق حسگرهای خودکار، فرمان صوتی یا برنامه‌هایی که بر روی تلفن همراه نصب می‌شوند می‌توان با شبکه خانه‌های هوشمند ارتباط برقرار کرد.

مزایای خانه هوشمند

برای داشتن یک خانه هوشمند، باید زیرساخت‌های لازم را به خوبی ایجاد کرد. در این صورت می‌توانید از مزایای خانه هوشمند به طور کامل بهره‌مند شوید. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین مزایای هوشمندسازی خانه‌ها می‌پردازیم:

  • کنترل و تنظیم روشنایی به صورت هوشمند
  • کنترل دما
  • کنترل پرده‌های برقی به صورت کاملا هوشمند
  • کنترل سیستم‌های تصویری و صوتی خانه
  • سیستم هوشمند اعلام حریق
  • برخورداری از سیستم امنیتی و حفاظتی
  • بهره‌مندی از سیستم تغذیه حیوانات و گیاهان

برای نمونه می‌توان کنترل روشنایی ساختمان توسط سیستم هوشمند را مثال زد. روش کار این سیستم به این صورت است که تنها در صورت حضور شخص در محل و تنها زمانی که روشنایی طبیعی از حد معینی کم‌تر باشد چراغ‌ها روشن شده و بعد از خروج فرد از محل، چراغ‌ها توسط تجهیزات هوشمند خاموش می‌شوند.

خانه هوشمند را نباید به عنوان یک کالای لوکس در نظر گرفت بلکه آن را باید به عنوان یک سیستم اقتصادی و بسیار کاربردی برشمرد. چرا که این نوع از خانه‌ها در کنار تمامی مزایا و ویژگی‌هایی که از لحاظ امنیتی و کنترلی دارند، از نظر رفاهی نیز بسیار کارآمد هستند.

چرایی تبدیل خانه به نوع هوشمند

شاید برای شما نیز این سوال مطرح شده باشد که چرا باید خانه خود را به یک خانه هوشمند تبدیل کنیم؟ ضرورت انجام این کار چیست؟ در این بخش به بررسی این موضوع می‌پردازیم:

داشتن مزیت رقابتی در بازار

امروزه خریداران به خصوص افراد جوان‌تر به خانه‌هایی با این فناوری بیشتر علاقه دارند. هوشمند بودن خانه می‌تواند یک مزیت فوق‌العاده برای شما در فروش خانه باشد.

کارایی

کارایی بسیار بالای فناوری خانه‌های هوشمند می‌تواند هزینه‌ای که برای دستگاه‌ها انجام داده‌اید با قدرت به شما بازگرداند. برای مثال خاموش شدن چراغ‌ها در زمانی که کسی در اتاق نیست و حتی کنترل گرمایش و سرمایش همگی می‌توانند از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند و به این ترتیب هزینه انرژی شما کاهش پیدا می‌کند.

راحتی انجام کارهای خانه

فناوری موجود در خانه هوشمند می‌تواند باعث سهولت و راحتی در انجام بسیاری از امور مانند خاموش یا روشن کردن چراغ‌ها در نقاط مختلف خانه شود.

افزایش ایمنی

یکی از بزرگ‌ترین فاکتورهای خانه‌های هوشمند، امنیت بسیار بالای آن است. وجود سنسورهای حرکت، میکروفون و دوربین در این منازل سبب شده است احتمال آتش‌سوزی و اتصالات برقی به شدت کاهش پیدا کند.

مهم‌ترین نکات جهت ایجاد یک خانه هوشمند

اگر قصد دارید خانه خود را هوشمند کنید باید نکاتی را در نظر بگیرید. در ادامه این نکات را بیان می‌کنیم:

  • محدودیت‌های زیرساخت‌های خانه خود را در نظر بگیرید.
  • اطلاعات خود را در زمینه لوازم و دستگاه‌های مورد نیاز بالا ببرید.
  • نیازهای خود برای آینده را در نظر داشته باشید.

خانه هوشمند

نتیجه گیری

خانه هوشمند یکی از محبوب‌ترین و در عین حال ایمن‌ترین انواع خانه محسوب می‌شود. امروزه روند ساخت‌وسازها به سمتی رفته که زمینه را برای هوشمندسازی خانه‌ها هموار می‌کند از همین‌رو کسب اطلاعات و آموزش لازم جهت هوشمندسازی صحیح و کاربردی منازل می‌تواند برای تمامی افراد از جمله مشاور املاک مفید باشد.

آکادمی آموزش املاک ابراهیمی به صورت تخصصی و حرفه‌ای به برگزاری دوره های مختلف در زمینه ی آموزش مدیران و مشاورین املاک می پردازد. در صورتی که شما نیز به آموزش و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید می‌توانید از آموزش‌های آکادمی آموزش املاک ابراهیمی استفاده کنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

اولین هفته کاری شغل مشاوری املاک

نکات اولین هفته کاری در مشاوری املاک

اگر به دنبال شغلی پر‌درآمد هستید، فقط کافی است سری به سایت‌های مختلف گوگل بزنید تا با شغل مشاوری املاک در این فهرست روبرو شوید. به همین منظور اکثر افراد به این شغل پر‌درآمد و هیجان‌انگیز روی می‌آورند؛ حال می‌خواهد شغل اصلی آن‌ها باشد یا شغل دومشان…اگر شما هم قصد دارید وارد این حوزه کاری شوید، قطعا با این سوال روبرو می‌شوید که در اولین هفته کاری شغل مشاوری املاک باید به چه نکاتی توجه کرد؟! گفتنی است که این نکات تمامی جوانب شغل مشاوری املاک را در بر می‌گیرد.

توضیحات بیشتر »

طی کردن کمیسیون چیست؟

همان‌طور که می‌دانید کمیسیونی که یک مشاوره املاک برای ارائه خدمات خود دریافت می‌کند، از طرف اتحادیه مشاورین املاک اعلام می‌شود. سؤال اینجاست که آیا می‌توان مبلغی بیشتر از نرخ‌نامه اتحادیه از مشتری دریافت کرد؟
بله شما می‌توانید با طی کردن کمیسیون و توافق طرفین هزینه فراتر از نرخ‌نامه را نیز دریافت کنید…

توضیحات بیشتر »
خانه وام دار

توصیه های یک مشاور املاک برای خرید خانه وام دار

خرید خانه وام دار از جمله معامله‌هایی است که با پرداخت هزینه کم‌تر و به صورت قسطی می‌توانید صاحب خانه شوید. باید گفت خرید چنین خانه‌هایی بدون دردسر نبوده و با توجه به شرایط آن‌ها با کوچک‌ترین اشتباه امکان آن که پول خرید خانه خود را از دست بدهید وجود دارد. در این مقاله برای جلوگیری از چنین مشکلاتی به بیان توصیه‌های یک مشاور املاک برای خرید خانه وام دار می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button