مشاوره املاک

معایب شغل مشاور املاک چیست؟

معایب شغل املاک

بسیاری از مردم فکر می­کنند که شغل مشاور املاک، شغلی است که صاحبان آن بدون کمترین زحمت و دردسر بیشترین درآمد را داشته و معتقدند این حرفه تنها در یک بنگاه، خط تلفن و میز و صندلی خلاصه شده و مشاوران تنها زحمتی که می­کشند، گرفتن حق کمیسیون از طرفین معامله ملک است! درست است که شغل مشاور املاک درآمدزا و جذاب است، اما در عین حال شغلی پر از استرس، سختی و ریسک است. در این مقاله قصد داریم در رابطه با معایب شغل مشاور املاک صحبت کنیم. شاید پس از خواندن این مطلب به این نتیجه برسید که این شغل، آن‌طور که مردم در موردش صحبت می­کنند، چندان شغل ساده‌ای نیست.

معایب شغل مشاور املاک

در این قسمت به ذکر مهم‌ترین معایب شغل مشاور املاک خواهیم پرداخت. از مهم‌ترین معایب این شغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هیچ تضمینی برای موفقیت شما وجود ندارد

برای وارد شدن به شغل مشاور املاک ابتدا بایستی اصول و قواعد کار را به خوبی فرا بگیرید. با این وجود هیچ تضمینی برای این­ که در کارتان به طور ۱۰۰% موفق شوید وجود ندارد.

همچنین باید بر روی زمان، پول و تلاشتان سرمایه‌گذاری کنید. هیچ ضمانتی وجود ندارد که بتوانید در این راه برنده شوید. برای داشتن مدرک در چنین رشته‌ای باید آزمون­های سختی دهید و مفاهیمی پیچیده را مطالعه کنید.

باید مسئولیت‌پذیر باشید

به‌ عنوان یک کارشناس مستقل، خودتان باید راه ‌و رسم بازاریابی و کسب‌وکار را فرا بگیرید. شما در قبال خرید، فروش و اجاره‌ خانه‌هایی که در دست دارید مسئولیت زیادی دارید و باید نیازهای مشتریان را بشناسید، آن‌ها را برآورده کنید، ارتباطات خود را به طور مستمر گسترش دهید، برای کسب‌وکارتان بازاریابی کرده و هر روز حواستان به مدیریت درست باشد. بسیاری از تازه‌کاران این حوزه نمی‌دانند که چقدر باید تلاش کنند تا در این حرفه به موفقیت برسند.

ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا به پول برسید

یکی از اساسی­ ترین معایب شغل مشاور املاک این است که در ابتدای کار، میزان درآمد شما به‌درستی مشخص نیست. بسیاری از مشاوران املاک مبتدی احتیاج به منبع مالی و پشتوانه دارند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند. لذا در این حرفه باید کاملاً صبور باشید تا بتوانید اولین قرارداد خود را ببندید. همچنین باید به خود زمان دهید. این مرحله ممکن است چندین ماه به طول بینجامد و شما هنوز به پول نرسیده باشید. شما بایستی بر اساس شرایط بازار ارتباطات خود را بسازید و آن‌ها را به طور مؤثری حفظ کنید.

 زمان‌بندی کاری منعطفی داشته باشید

داشتن زمان‌بندی کاری منعطف، بدین معناست که باید نسبت به اعلام نیاز مشتریان هم منعطف باشید. ممکن است زمانی که دیگران در حال استراحت، تفریح و یا پرداختن به مسائل شخصی هستند، شما در حال کار باشید، مانند آخر هفته‌ها. اگر در این حین یک مشتری تماس بگیرد آیا شما می‌توانید وقتتان را برای رسیدگی به کار او خالی کنید؟ حتی اگر هنگام استراحت و یا گذراندن وقت با خانواده یا دوستانتان باشد؟ بنابراین لازم است تا در حین معامله هم رضایت خریدار و هم رضایت فروشنده را داشته باشید.

با شغل پردردسری سروکار دارید

یکی از معایب شغل مشاور املاک این است که معامله ملک برای یک مشاور، کاری پراسترس و پردردسر است. او باید مهارت‌های کافی برای انجام یک معامله را دارا باشد و فرایندهای برنامه‌ریزی نشده را به درستی به پایان برساند. نارضایتی مشتریان پس از تلاش‌های مداوم یک مشاور املاک، ممکن است به‌راحتی به ضرر او تمام شده و پایان راهش باشد.

رقبای زیادی دارید

یکی دیگر از معایب شغل مشاور املاک داشتن رقبای زیاد در این حرفه است. بهتر است بدانید که وقتی وارد حرفه مشاور املاک می‌شوید، باید برای رقابت با تعداد زیادی مشاور املاک در دفتر املاک آماده شوید. در نتیجه، هرچه تعداد مشاوران املاک بیشتر شود، مشتریان شما هم به همان نسبت کاهش می‌یابد که این امر کار مشاوران املاک را سخت و پر زحمت می­ سازد.

بازار ملک همواره غیر قابل‌ پیش‌بینی است

پیش از آنکه وارد حرفه مشاور املاک شوید، بایستی این حقیقت را بپذیرید که بازار املاک چه برای خریدار و چه برای فروشنده همواره در حال تغییر و نوسان است نوسان و تغییرات در نرخ بهره‌های بانکی، ناهماهنگی‌ها در اعطای وام و همچنین تأمین مالی و از همه مهم‌تر و مشتریان و فروشندگانی که همواره در تصمیم‌گیری دچار تردید هستند، بر فرآیند تصمیم‌گیری در بازار ملک تأثیر بسزایی می‌گذارد. همه این عوامل به منزله کاهش تعداد معاملات و در نتیجه کم شدن مشتریان دفتر املاک بوده که این موارد ذکر شده نیز خود منجر به بروز ریسک دیگری در حرفه مشاور املاک می‌گردد.

چگونه یک مشاور املاک حرفه‌ای شویم؟ 

تا اینجا سعی کردیم تا شما را با برخی از معایب شغل مشاور املاک آشنا سازیم. اما سؤال اینجاست که برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه ­ای چه باید کرد؟ مشاور املاک حرفه‌ای فردی است که بتواند به معنای واقعی کلمه به مشتری مشاوره بدهد. منظور از مشاوره، تحلیل‌هایی که هر شخصی می‌تواند در کوچه، بازار و تاکسی به‌راحتی به دیگران ارائه دهد نیست. بلکه تحلیل‌هایی هست که موجب افزایش اعتبار شما می‌شود. به همین منظور در ادامه 8 توصیه برای مشاوران حرفه‌ای را ذکر کردیم که متأسفانه بسیاری از مشاورین املاک به آن توجه زیادی نداشته و به همین جهت به راحتی اعتبار و تخصص خود را زیر سؤال می‌برند.

  • دوره ­های آموزشی را با دقت بگذرانید.
  • کمی در این حوزه تجربه به دست آورید.
  • به نقاط قوت خود فکر کنید.
  • مطالعه فراوان داشته باشید.
  • توانایی­ های خود را ارزیابی و اولویت‌بندی نمایید.
  • توانایی برقراری ارتباط با مشتری را در خود تقویت کنید.
  • قابلیت مذاکره را در خود افزایش دهید.
  • با انگیزه باشید و پیگیری در کارتان را فراموش نکنید.

معایب شغل مشاور املاک

سخن آخر

مشاور املاک بودن یک شانس بزرگ شغلی در دنیای امروز است. هدف از نوشتن این مطلب ایجاد ترس در دل افراد نیست. ما در این مقاله نگاهی منطقی به فرایند کسب‌وکار مشاوران املاک داشتیم و سعی کردیم تا شما عزیزان را با معایب شغل مشاور املاک آشنا سازیم. شغل مشاور املاک شغل بزرگ و پیچیده‌ای است که در صورت آموزش مشاور املاک به طور اصولی و داشتن پشتکار و انگیزه قوی می‌توانید به‌راحتی در آن موفق شوید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

اشتباهات مشاورین امکلاک

اشتباهات رایج مشاورین املاک

آشنا شدن با اشتباهات رایج مشاورین املاک برای شمایی که در این صنف مشغول به فعالیت هستید ضرورت دارد. به دست آوردن اطلاعاتی در این زمینه به تمامی کسانی‌که در این حوزه فعالیت دارند کمک می‌کند تا از بروز چنین اشتباهاتی در حرفه خود جلوگیری کرده تا به این شکل بتوانند موفقیت روزمره خود را رقم بزنند. اگر دوست دارید با این اشتباهات آشنا شوید لطفا تا انتهای این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

توضیحات بیشتر »
فروش در اینستاگرام

فروش ملک در اینستاگرام

در گذشته‌ای نه چندان دور املاک به صورت دفتری به فروش می‌رسیدند و فرد با مراجعه به دفتر مشاوره املاک، ملک موردنظر خود را پیدا و سپس معامله می‌کرد اما با گذشت زمان و ورود اینترنت و اپلیکیشن‌های بسیار معروف به زندگی ما، شیوه‌های فروش ملک به کلی دگرگون شد.
امروزه بسیاری از مردم قبل از اقدام به خرید ملک یا فروش آن، در آگهی‌های اینترنتی یا حتی اپلیکیشن‌های…

توضیحات بیشتر »
اعتمادسازی

شیوه‌های اعتماد سازی در مشاورین املاک

امروزه با رونق گرفتن بازار خرید و فروش املاک داخلی و خارجی مشاغل زیادی پیرامون این بازار به‌وجود آمده است که بر خلاف تصور عموم به مهارت‌های ویژه‌ای نیاز دارد. یکی از این شغل‌های کلیدی را مشاورین املاک در دست دارند که موفقیت در آن  نیازمند آموزش‌های مختص به خود می‌باشد. طیف وسیعی از این آموزش‌ها وجود دارد؛ امّا مهم‌ترین بخش آن‌ها چیست؟ چه تکنیک‌هایی دارد و قرار است کجا به‌کار مشاورین املاک بیاید؟

توضیحات بیشتر »

3 نظر در “معایب شغل مشاور املاک چیست؟

  1. zoritoler imol گفت:

    Thanx for the effort, keep up the good work Great work, I am going to start a small Blog Engine course work using your site I hope you enjoy blogging with the popular BlogEngine.net.Thethoughts you express are really awesome. Hope you will right some more posts.

    https://www.zoritolerimol.com

  2. tlovertonet گفت:

    I like the helpful info you supply in your articles. I will bookmark your weblog and check again right here frequently. I’m fairly sure I will be told many new stuff right here! Best of luck for the next!

    http://www.tlovertonet.com/

  3. Bom88 گفت:

    At this time it looks like Movable Type is the preferred blogging platform available right now. (from what I’ve read) Is that what you are using on your blog?

نظرات بسته شده اند.