آکادمی شماره یک آموزش املاک

0 دانشجو

مجله آموزش املاک

در‌آمد مشاور املاک چقدر است؟

اگر قصد دارید وارد این حوزه کاری شوید، قطعا با این سوالاتی از قبیل در‌آمد مشاور املاک چقدر است؟! چه تفاوتی در در‌آمد مشاورین املاک مبتدی و حرفه‌ای وجود دارد؟ و ... روبرو می‌شوید. گفتنی است که روش‌های کسب در‌آمد در مشاوره املاک به سه روش زیر انجام می‌شود:
در‌آمد مشاور املاک

در‌آمد مشاور املاک چقدر است؟

اگر شما نیز به دنبال یافتن شغل‌هایی پر‌در‌آمد هستید، کافی است به سایت‌های مختلف گوگل سری بزنید تا با شغل مشاور املاک در تمامی فهرست‌های آن‌ها روبرو شوید. به همین منظور تعداد زیادی از افراد به این شغل پر‌درآمد و البته هیجان‌انگیز روی می‌آورند؛ چه به عنوان شغل اصلی و چه شغل دومشان.

اگر قصد دارید وارد این حوزه کاری شوید، قطعا با این سوالاتی از قبیل در‌آمد مشاور املاک چقدر است؟! چه تفاوتی در در‌آمد مشاورین املاک مبتدی و حرفه‌ای وجود دارد؟ و … روبرو می‌شوید. گفتنی است که روش‌های کسب در‌آمد در مشاوره املاک به سه روش زیر انجام می‌شود:

۱.حقوقی ثابت همراه با درصدی از معامله: حقوق ثابت املاکی‌ها معمولا مقداری اندک است که فقط به منظور کاهش ریسک مشاوران مبتدی انجام می‌گیرد.

۲.درصدی ثابت از هر معامله: در این مدل درصد کاملا مشخصی از هر معامله به مشاور داده می‌شود؛ این میزان معمولا ۶۰ درصد است.

۳.درصدی پلکانی: در این مدل در‌آمد هم معمولا درصد پرداختی به مشاور، متناسب با کل مبلغ دریافتی از معامله است.

با توجه به اهمیت میزان درآمد شغل مشاور املاک در بازار، تصمیم گرفتیم تا در یک قالب محتوایی جامع از وب سایت آموزش املاک شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید…

نحوه کسب در‌آمد مشاور املاک 

اگر شما نیز به تازگی وارد بازار مشاوره املاک شده‌اید و در مورد میزان درآمد مشاور املاک هیچ چیز نمی‌دانید، اصلا نگران نباشید؛ چراکه این امر کاملا طبیعی است و کسب تسلط بر جوانب مختلف یک شغل علی الخصوص مشاوره املاک نیازمند ورود به این حوزه است. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که قبل از ورود به هر شغلی، ابتدا یک سری تحقیق و بررسی داشته باشید و از تجربیات قدیمی‌تر‌ها به خوبی استفاده کنید.

لازم به ذکر است که در بازار املاک هیچ خبری از استخدام شدن و حقوق ثابت نیست؛ در واقع درآمد نهایی یک آژانس املاک کاملا وابسته به میزان فعالیت مشاوران آن است؛ پس طبیعی است که در صورت درست کار نکردن مشاوران، درآمد چشم‌گیری نیز حاصل نشود. به عبارت دیگر در شغل مشاوره املاک، درصدی معین از درآمد حاصل از فعالیت مشاور به جای حقوق پرداخت می‌شود. با ما همراه باشید تا در مورد درآمد این شغل محبوب بیشتر صحبت کنیم.

بررسی میزان در‌آمد شغل مشاوری املاک 

گفتنی است که در‌آمد مشاور املاک حتی در حالت ترکیب حقوق ثابت و درصدی از معامله، کاملا وابسته به ثمن (ارزش) معامله است؛ چرا که بخش اصلی درآمد هر مشاور، درصدی از معامله مد‌نظر است؛ پس بدیهی است که این میزان درآمد به متوسط ارزش معاملات بستگی داشته باشد.

در تعیین میزان درآمد مشاورین املاک حتما باید به این نکته توجه کنید که قیمت مسکن کاملا تحت تاثیر تحریم و تورم است؛ بنابراین میزان درآمدی که امروز می‌خواهیم برای مشاورین املاک اعلام کنیم، ممکن است سال آینده کاملا غیر منطقی باشد.

در نتیجه صحبت‌های بالا برای اینکه بتوانیم معیار مناسبی از میزان در‌آمد مشاور املاک را به شما داده باشیم، از دو شاخص حقوق قانون کار و همچنین متوسط ارزش معاملاتی در شهر تهران و سایر شهر‌های درجه ۳ استفاده می‌کنیم:

در حال حاضر میزان حقوق قانون کار حدودا ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان است و متوسط ارزش معاملاتی در شهر تهران ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌های درجه ۳ نیز ۱ میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد. بنابراین امروزه یک مشاور املاک مبتدی می‌تواند در شهر‌های درجه ۳ کشور درآمدی ماهانه ۳ میلیون تومان (حدودا) و در شهر تهران ۵ تا ۱۰ میلیون تومان داشته باشد. یک مشاور املاک حرفه‌ای نیز این قابلیت را دارد که در شهر‌های مختلف درجه ۳ درآمدی حدودا ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در ماه داشته باشد و در شهر تهران این میزان درآمد را به حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برساند.

حال سوال مهمی که پیش می‌آید این است که آیا ضمانتی در خصوص این میزان درآمد وجود دارد؟! پاسخ به این سوال در خصوص در‌آمد مشاور املاک جنبه‌ای کاملا حیاتی دارد. پس حتما ادامه این مطلب را مطالعه فرمایید.

در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم خیر! هیچ گونه تضمینی برای میزان درآمد مشاورین املاک سراسر کشور وجود ندارد. زیرا:

۱.درآمد یک مشاور املاک کاملا وابسته به تلاش و مهارت‌‌های اوست.

۲.این میزان در‌آمد کاملا تحت تاثیر شرایط روز بازار است.

اگر شما نیز قصد دارید توانایی‌‌های خود را در حرفه املاک افزایش دهید، سعی کنید مجموعه‌ای معتبر از آموزش‌‌های حقوقی حرفه املاک و آموزش‌‌های مربوط به کسب و کار آن را از مراکز معتبر تهیه کنید. همین عامل می‌تواند به شما عزیزان کمک کند تا سطح درآمد‌تان را افزایش دهید.

 

تاثیر شرایط بازار بر در‌آمد مشاورین املاک

معمولا تمامی مشاورین املاک در اولین سال فعالیتشان متوجه می‌شوند که بازار املاک در ماه فروردین کاملا کم رونق است. همین طور اینکه در برخی شهرستان‌‌ها، تعداد معاملات ملکی در ایام محرم و صفر به شدت کاهش می‌یابد.

دقت کنید که کاهش تعداد معاملات ملکی خبر از رقابتی‌تر شدن شرایط بازار می‌دهد. گفتنی است که در بازار‌های رقابتی، فقط حرفه‌ای‌ها امکان موفق شدن را دارند؛ پس طبیعی است که در‌آمد مشاور املاک برای آژانس‌های مبتدی در این ماه‌‌ها بسیار کم باشد.

البته شرایط بازار به نحوی دیگر نیز می‌تواند بر روی درآمد مشاورین املاک موثر باشد. برای درک بهتر این موضوع ابتدا لازم است با دوره‌‌های مختلف بازار مسکن آشنا شوید:

۱.دوره رونق
۲.دوره رکود
۳.دوره گذر از رکود به رونق
۴.دوره گذر از رونق به رکود

گفتنی است که حتی مبتدی‌ترین مشاورین املاک نیز می‌توانند در دوره رونق قرارداد ببندند. اما همین مشاورین مبتدی، حین ورود به دوره گذر از رونق به رکود، بسیار شوکه می‌شوند و به طور ناگهانی با سقوط در‌آمد روبرو خواهند شد.

معمولا سخت‌ترین دوره برای مشاورین املاک، دوره گذر از رونق به رکود است؛ زیرا در این دوره فروشندگان همچنان قیمت خود را افزایش می‌دهند و خریداران توان خرید ندارند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا به اصطلاح تمامی معاملات ملکی قفل شوند. این دوره معمولا ۳ ماه به طول می‌انجامد.

اما به نظر می‌رسد که دوره رکود نیز سخت باشد؛ سپس با ایجاد ثبات در بازار ملک، دوباره معاملات از سر گرفته می‌شوند؛ ولی خب مشاورین مبتدی که بر روی آموزششان به خوبی کار نکرده‌اند، در این دوره نیز کاملا با مشکل جدی مواجه هستند. گفتنی است که دوره رکود تقریبا بین ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد؛ پس می‌تواند علت خدا‌حافظی از این حرفه یک سری از مشاورین مبتدی باشد که به آموزش‌های خود اهمیت نداده‌اند. در نهایت نیز دوره گذر از رونق به رکود می‌رسد که حدودا ۳ ماه ادامه دارد؛ دقت کنید که این زمان فرصت بسیار خوبی برای افزایش میزان در‌آمد مشاور املاک می‌باشد.

نکاتی طلایی در خصوص در‌آمد مشاور املاک

یکی از اصلی‌ترین دلایل خدا‌حافظی بسیاری از مشاورین املاک با این حرفه پر‌درآمد، ماه‌‌هایی است که تعداد معاملات کمتر شده و معمولا آژانس املاک با افت درآمدی روبرو می‌شود؛ همین عامل سبب گرایش این افراد به سمت شغل‌هایی با درآمد ثابت می‌شود. جهت روبرو نشدن با این مشکل، در درجه اول توصیه می‌شود که میزان درآمد دریافتی خود را به دقت مدیریت کنید تا در ماه‌های کم درآمد به مشکل خاصی بر نخورید.

دومین توصیه ما به شما عزیزان این است که هرگز خود را به چشم یک مشاور مبتدی نبینید؛ در واقع سعی کنید با تمامی مسائل حقوقی املاک از جمله سند خوانی، اصطلاحات مهم حقوقی و … آشنا شوید و ترفند‌های طلایی کسب و کار املاک را بیاموزید. مثلا تلاش کنید که در کارشناسی ملک، آگهی نویسی، فایل‌یابی و… خبره شوید.

دقت کنید که همین روش‌های ساده در نهایت می‌تواند تاثیر چشمگیری را بر میزان در‌آمد مشاور املاک بگذارد.

کلام پایانی

در محتوای بالا از وب سایت آموزش املاک تمام سعی خود را بر آن داشتیم تا شما را با میزان درآمد مشاور املاک آشنا کنیم و تمامی نکات لازم در این زمینه را به طور جامع بررسی نماییم. امیدواریم توانسته‌ باشیم به شما عزیزان علاقمند به این حرفه کمک کرده‌باشیم تا با جدیت بیشتری وارد این حوزه کاری شوید.

شما عزیزان می‌توانید به وب سایت رسمی آموزش املاک مراجعه کنید و یا از طریق شماره تلفن‌هایی که در زیر این صفحه درج شده‌ا تماس حاصل فرمایید و در خصوص درآمد مشاور املاک و سایر اطلاعات در این زمینه با مشاوران مجرب مجموعه صحبت کنید. از همراهی همیشگی شما همراهان سپاس‌گزاریم.

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بذار :