مشاور املاک در شروع کار خود باید چگونه فعالیت کند؟ سه ماهه اول کار وی چگونه است؟ همانطور که می‌دانید مشاور مسکن و املاک یکی از مشاغل پردرآمد و بدون چارچوب اداری است اما نیازمند مشتری‌مداری می‌باشد. مشاورین املاک ساعت کاری خود را می‌بایست بر حسب اراده مشتری و نیاز آن‌ها تعیین کنند تا بتواند پاسخگوی مشتریان خود باشند.‌

کسب درآمد در این شغل خیلی آسان نیست و نیازمند تمرین و تلاش زیادی دارد. سه ماهه اول شروع به فعالیت در این بازار اهمیت زیادی دارد و باید با استفاده از چند راهکار مفید و ساده آن را به بهترین نحو انجام داد. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه فعالیت در سه ماهه اول شروع به کار این شغل بیشتر آشنا شوید.

تخصصی کار کنید

یکی از مهم‌ترین مسائل در شروع کار انتخاب زمینه کاری است که سرنوشت کار شما را تعیین می‌کند. امروزه نیاز افراد بسیار گسترده‌تر از قبل شده است و نمی‌توان به تمام آن‌ها پاسخ داد. شما نمی‌توانید هم رهن و اجاره آپارتمان را به عهده بگیرید و هم در خرید و فروش ملک مشاوره دهید. همچنین کار کردن روی بازه قیمتی بسیار گسترده برای مشاوران املاک بسیار سخت است. انتخاب مناطق نیز باید تخصصی باشد و به هم نزدیک باشند.

یکی از رموز اصلی موفقیت مشاورین املاک تخصصی کار کردن و در نظر گرفتن چند فاکتور مهم از جمله منطقه مشخص و بازه قیمتی مشخص می‌باشد. همچنین فعالیت روی یک نوع کاربری ملک و یک متراژ معین بسیار اهمیت دارد.

تمایل به رهن و اجاره دارید یا خرید و فروش ملک؟

خرید و فروش ملک را دوست دارید یا رهن و اجاره؟ با ورود به شغل مشاور املاک با افرادی روبه‌رو می‌شوید که قصد راهنمایی شما و دادن مشاوره دارند. به عنوان مثال آن‌ها به شما می‌گویند که فروختن ملک کلنگی سود آوری بیشتری خواهد داشت یا فروش آپارتمان می‌تواند درآمد بیشتری برای شما داشته باشد. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که جهت انتخاب رنج کاری تاثیرگذار هستند، از جمله آن‌ها می‌توان به نوع شخصیت هر فرد اشاره کرد. براساس تیپ شخصیتی ممکن است مشاور فروش ملک برای شما درآمد بیشتری نسبت به رهن و اجاره داشته باشد و در آن موفق‌تر باشید.

تغییر ندادن دائمی شغل

در ابتدا و شروع هر شغلی نیاز است که زمان لازم را صرف کنید و عجله نداشته باشید. برای رسیدن به نتیجه باید فرصت کافی داشته باشید و به فکر تغییر شغل خود نباشید. بدانید که این یک تله در شغل مشاور املاک است و باید خیلی مراقب باشید. اغلب اوقات وسوسه تغییر رنج کاری به سراغ افراد شاغل در این زمینه می‌آید که باعث دلسرد شدن آن‌ها می‌شود.

توجه به نیاز بازار

همانطور که می‌دانید نیاز بازار دائما در حال تغییر است و تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی از جمله اقتصاد روز دنیا قرار دارد. به عنوان مثال ممکن است خرید ملک کلنگی در شرایط اقتصادی فعلی به صرفه نیست. حتی ممکن است با توجه به نیاز بازار شرایط رهن و اجاره نیز تغییر کند. به عنوان مثال در فصل‌هایی مثل پاییز که به طور معمول متقاضی رهن و اجاره کاهش پیدا می‌کند، شاهد افزایش آن باشیم.

به روز نگه داشتن اطلاعات خود

با رصد کردن اخبار مربوط به بازار مسکن می‌توانید اطلاعات خود را به روز نگهدارید و باعث جذب مشتری بیشتر شوید. داشتن اطلاعات وسیع در رابطه با ملک و مسکن صداقت شما را به مشتریان نشان می‌دهد و باعث افزایش اعتماد آن‌ها به شما خواهد شد. به این ترتیب مشتریان در معاملات بعدی خود نیز به شما مراجعه می‌کنند و حتی شما را به دیگران معرفی خواهند کرد. مشاور املاک می‌بایست در زمان و انرژی خود سرمایه‌گذاری داشته باشد تا از سایر رقبا پیشی بگیرد.

ایجاد و تقویت شبکه ارتباطی

فردی که قصد شروع به کار در زمینه مشاور املاک دارد می‌بایست شبکه گسترده‌ای از افراد در زمینه کاری خود را بشناسد و یک لیست از این افراد تهیه کند.

توجه به جزئیات

یکی از موارد ضروری برای موفقیت در شغل مشاور املاکی، توجه به جزئیات است. داشتن یک ارتباط موثر با مشتری و پاسخگویی به نیاز آن‌ها باعث جلب رضایت مشتری و خشنودی آن‌ها می‌شود‌. به جزئیات توجه کنید و نیاز مشتری را بشناسید و جهت رفع آن تلاش کنید.

دادن قدرت تصمیم‌گیری به مشتری

مشتری بعد از دیدن چند ملک نیاز به تمرکز برای تصمیم‌گیری دارد، در این حالت باید وی را به حال خود رها کنید تا بتواند یک تصمیم قاطع و مطمئن بگیرد. حرف زدن زیاد مشاور املاک باعث دلزدگی مشتری شده و آثار مخربی روی روند معامله می‌گذارد.

داشتن درک خوب از بازار مسکن ناحیه خود

مشاورین املاک می‌بایست در ماه‌های اول شروع کار خود با استراتژی قیمت‌گذاری و تغییرات قیمت بازار مسکن آشنا شوند. این اشخاص باید بتوانند زودتر از همه شرایط جامعه را پیشبینی کرده و تغییرات قیمت مسکن را تحلیل و پیشبینی نمایند.

مشاور حرفه ای

نتیجه گیری

مشاور املاک می‌بایست در سه ماهه اول کار خود به چند نکته مهم توجه داشته باشد تا بتواند در کار خود پیشرفت داشته و بتوانند به درآمد قابل قبولی برسند. این شغل نیاز به کسب ویژگی‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به داشتن اطلاعات به روز و گسترده و تخصصی کار کردن می‌توان اشاره کرد.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

پیروزی مشاور املاک

به خودتان منتقدانه نگاه کنید تا پیروز شوید…

پیشرفت مشاور املاک در گرو مولفه ها و مسائل بسیار زیادی است. یکی از این مولفه ها توانایی انتقاد کردن از خودتان و همچنین انتقاد پذیر بودن شما است. اگر دوست دارید تا پیشرفت سریعی داشته باشید، حتما به این نکته دقت کنید که چگونه باید نقطه ضعف های خودتان را بشناسید تا بتوانید هرچه بهتر و راحت تر در کارتان پیشرفت کنید. در ادامه سعی کرده ایم تا نکات مهمی که می تواند به پیشرفت شما و همچنین انتقاد پذیر شدن…

توضیحات بیشتر »
دسته بندی فایل املاک

دسته بندی فایل های املاک

مشتریان به دنبال یک مشاور املاک خبره هستند که قادر باشد، برای آن‌ها ملک خوبی پیدا کند. یک مشاور املاک باید تمامی اطلاعات و مدارک مربوط به ملک را جمع‌آوری کند تا بتواند پاسخگوی نیاز مشتری باشد. فایل‌های املاک، روند کار کارشناس فروش را هموار می‌کند و او می‌تواند در اسرع وقت نیاز مشتری خود را بررسی کند. نظم به مشتریان حس اعتماد می‌دهد و همچنین به افزایش احتمال موفقیت در فرآیند خرید و فروش کمک می‌کند.

توضیحات بیشتر »

مدیریت زمان برای مشاورین املاک

ممکن است با خود فکر کنید که جهت موفقیت در کار املاک، به چه سرمایه‌هایی نیاز هست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که سرمایه‌هایی که یک مشاور املاک جهت موفقیت خود نیاز دارد، سرمایه‌هایی نقدی نظیر پول، دفتر کار و … نیست. در واقع این سرمایه‌ها مواردی همچون دانش حقوقی، علم مربوط به کسب‌و‌کار، تشکیل شبکه ارتباطی با بازار املاک، تلاش، پشتکار و… است. همچنین اینکه یکی از مهمترین سرمایه‌های مشاورین املاک، مدیریت زمان برای مشاور املاک است.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button