مذاکره و فروش در املاک

روش‌های مختلف چانه زنی

چانه زنی

چانه زنی مشاورین املاک چگونه است؟  آیا با روش‌های چانه زنی آشنا هستید؟ یکی از مهارت‌های مهم و الزامی در شغل مشاور املاکی چانه زنی است. با آموزش و یادگرفتن این مهارت می‌توانید از آن به نحو احسن برای پیشرفت در کسب‌وکار خود استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید ارتباط برقرار کردن با سایر افراد نیاز به داشتن تجربه و مهارت کافی دارد. ‌ در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد چانه زنی مشاورین املاک بیشتر بدانید. ‌

اهمیت آموزش چانه زنی برای مشاورین املاک

چانه زنی و گفتگو یکی ‌از مهم‌ترین مهارت‌ها برای به دست آوردن موفقیت در کسب‌وکار املاک است. یکی از ویژگی‌های یک مشاور خوب توانایی در عقد هر نوع قراردادی است. با استفاده از مهارت چانه زنی شخص می‌تواند برنده شده و تمام حرکات مشتریان را پیش‌بینی کند.

روش‌های چانه زنی

چانه زنی مشاورین املاک یک مهارت بسیار جذاب است که باعث موفق شدن مشاورین  و گسترش کسب‌وکار آن‌ها می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش‌های چانه زنی آشنا شوید.

آماده بودن برای چانه زنی

اکثر فروشندگان و افرادی که معامله می‌کنند علاقه‌ای به چانه زنی ندارند و مشتریانی که اهل چانه زدن باشند را نمی‌پسندند. ‌ با این وجود همیشه مشتریانی هستند که اهل چانه زنی باشند به همین دلیل لازم است خودتان را آماده چانه زنی کنید و مهارت‌های لازم در این مورد را به دست بیاورید. با توجه به شرایط مذاکرات می‌بایست گاهی عقب‌نشینی کنید و به مشتری امتیاز ندهید. همیشه آماده مذاکره باشید و خود را با توجه به شناخت نقاط قوت و ضعف، قیمت بازار و …آماده نگهدارید تا در صورت چانه زنی موفق باشید و برنده شوید.

بازی چانه زنی

چانه زنی مانند یک بازی جذاب می‌تواند باعث حال خوب افراد شود‌. هر مقدار که یک شخص آماده‌تر باشد می‌تواند لذت بیشتری از بازی نصیب خود کند‌. هر فروشنده‌ای یک قیمت آخر و نهایی دارد که از آن قیمت کوتاه نمی‌آید پس تا جایی که امکان دارد چانه زنی کنید و قیمت را به قیمت آخر و واقعی‌ نزدیک کنید.

چهره یخچالی

یکی از روش‌های چانه زنی مشاورین املاک چهره یخچالی است. چهره یخچالی به چهره‌هایی که هیجانات خود را ابراز نمی‌کنند و در اصطلاح از احساس و عاطفه دور هستند گفته می‌شود. در صورتی که مورد مناسبی پیدا کردید خود را خونسرد نشان دهید و خوشحالی خود را بروز ندهید. داشتن رفتار عادی و نشان ندادن اشتیاق باعث می‌شود به راحتی بتوانید چانه زنی کنید. در صورتی که فروشنده متوجه علاقه شما به معامله شود قطعاً دست بالا می‌گیرد و شما نمی‌توانید چانه زنی خوبی داشته باشید.

عقب‌نشینی نکردن

پیشنهادی که می‌دهید را به خوبی بررسی کنید چون در صورت دادن یک پیشنهاد نمی‌توانید آن را لغو کرده و عقب بکشید.

دادن دست دوستی

در صورت انجام مذاکره و چانه زنی اگر معامله صورت گرفت یا صورت نگرفت برخورد محترمانه و مؤدبانه داشته باشید و از فرد مقابل تشکر کنید که زمان خود را برای مشاوره به شما صرف کرده است.

از ریشه نزدن

هنگام چانه زنی مشاورین املاک سعی کنید نقاط ضعف ملک را نشان دهید و به این صورت قیمت آن ملک را به صورت منطقی کم کنید. اگر ملک را به گونه‌ای جلوه دهید که بی‌ارزش است، باعث سرد شدن طرف مقابل از معامله می‌شود. پس در گفتن کلمات دقت کنید و به گونه‌ای رفتار نکنید که فرد از فروش ملک خود پشیمان شود.

تکنیک بولواریسم

 در این تکنیک برخی افراد با یک قیمت پیشنهادی چانه زنی خود را شروع می‌کنند و معامله را به نحوی پیش می‌برند که به هدف خود نزدیک‌تر شوند‌. آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود امتیازاتی هم ممکن است به طرف مقابل بدهند. تکنیک بولواریسم در اکثر اوقات موفقیت‌آمیز بوده و باعث برد شخص می‌شود‌. شخصی که از این تاکتیک استفاده کرده است از مقدار پیشنهادی خود کوتاه نمی‌آید، اما در صورت چانه زنی زیاد مشتری یک امتیاز کوچک به او می‌دهد‌.

پیشنهاد قیمت

اکثر افراد هنگام خریدوفروش سعی می‌کنند اولین نفری نباشند که پیشنهاد قیمت می‌دهد. آن‌ها منتظر می‌مانند فرد مقابل پیشنهاد قیمت خود را بدهد و بعد چانه زنی را شروع می‌کنند. اما تجربه نشان داده است همیشه فردی برنده می‌شود که اول پیشنهاد قیمت داده باشد. قیمتی که نخستین پیشنهاددهنده مطرح می‌کند تقریباً بافاصله خیلی کم از قیمت نهایی قرار می‌‌گیرد‌. پیشنهاد اول باید به گونه‌ای باشد که با قیمتی که مایل به انجام معامله هستید زیاد فاصله نداشته باشد.

رعایت بهترین زمان برای چانه زنی

چانه زدن در زمان شلوغی سر فروشنده اصلاً کاربردی ندارد، حتماً در زمان‌هایی که خلوت است و فروشنده کار دیگری ندارد چانه زدن را انجام دهید.

پرهیز کردن

یکی از اصول چانه زنی مشاورین املاک این است که قیمت پیشنهادی شخص مقابل را به گونه‌ای رد کنید که گویا ناراحت و ناامید هستید و مبلغ ذکر شده برای شما بسیار زیاد است. ‌ رد کردن قیمت باعث می‌شود شخص مقابل از موضع خود کوتاه بیاید و قیمت را مطابق میل شما تغییر دهد.

تهدید کردن فروشنده به نخریدن

فروشنده را تهدید به ترک مذاکره و نخریدن کنید، این کار را به گونه‌ای انجام دهید که واقعاً مجبور به ترک مذاکره نشوید.

لبخند زدن

چانه زنی را به صورتی شروع کنید و ادامه دهید که منجر به بگو مگو و دعوا نشود. لبخند بزنید، از خرید خود لذت ببرید و با فرد مقابل محترمانه رفتار کنید. ‌

عجول نبودن

هنگام چانه زنی صبور باشید و عجله نکنید. چانه زنی نیاز به صرف وقت دارد و با عجله نمی‌توان در آن موفق شد.

نشان ندادن پول به شخص مقابل قبل از پایان چانه زدن

در صورتی که شبیه اشخاص متمول و پولدار باشید نمی‌توانید در چانه زنی و گرفتن تخفیف موفق باشید.

چانه زنی مشاور املاک

نتیجه‌گیری

چانه زنی مشاورین املاک یک مهارت فردی بسیار عالی و مهم است و بهتر است با روش‌های مختلف چانه زنی آشنا باشید. در صورتی که فرد نتواند به خوبی چانه زنی کند بالاجبار باید قیمت بالاتری در معاملات پرداخت کند. چانه زنی دارای قواعد مخصوص به خود است که دانستن این قواعد باعث موفقیت بیشتر می‌شود.

 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستان خود ارسال کنید

4 نظر در “روش‌های مختلف چانه زنی

  1. توانا گفت:

    سلام
    ۱۰ سال سابقه دارم وبالای ۱۵۰ قرارداد موفق
    بیشتر از چهار ماه هست تمرکز را برای فروش کلنگی گذاشتم ولی هنوز به نتیجه دلخواهم نرسیدم لطفاً اگر نکته ای دارید که به من کمک کنه سپاسگذار میشم

  2. zoritoler imol گفت:

    I believe you have remarked some very interesting points, appreciate it for the post.

    https://www.zoritolerimol.com

  3. tlovertonet گفت:

    Hello my friend! I wish to say that this post is awesome, nice written and include almost all significant infos. I’d like to see more posts like this.

  4. Bom88 گفت:

    Hello! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

نظرات بسته شده اند.