فروش راحت ملک برای مشاورین املاک از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه برای هر مشاوری تشخیص اینکه خریدار یا فروشنده واقعی بوده بسیار ضروری است. افرادی که بدون پول قصد خرید ملک دارند یا از فروش ملک خود مطمئن نیستند، تنها زمان مشاورین املاک را هدر می‌دهند. گاهی یک مشاور املاک یک ماه برای چنین افرادی زمان صرف می‌کند، اما در نهایت متوجه می‌شود که طرف نه خریدار واقعی و یا نه فروشنده واقعی است. با تکرار این اتفاق مشاورین ملک نسبت به این شغل پول‌ساز، سرد شده و آن را ترک می‌کنند، چراکه به دلیل عدم توانایی در تشخیص خریدار و فروشنده واقعی ملک نمی‌توانند از این حرفه کسب درآمد کنند.

به طور کلی فروش راحت ملک برای مشاورین املاک به دانش تکنیک‌های مختلف تشخیص خریدار و فروشنده واقعی نیازمند است که در این مطلب شما را با این موضوع آشنا می‌کنیم

ضرورت تشخیص خریدار و فروشنده واقعی ملک

می‌توان گفت برای اینکه بتوانید در حرفه مشاور املاک بمانید و از حرفه کسب درآمد کنید باید حتماً قادر باشید تا خریدار و فروشنده واقعی را تشخیص دهید. به طور کلی هر کارشناس املاکی برای فروش راحت ملک و موفق بودن در این حرفه باید بتواند از تکنیک تشخیص خریدار و فروشنده واقعی بهره ببرد. چراکه استفاده نکردن از این تکنیک و ضعف در توانایی شناخت و تشخیص خریدار و فروشنده واقعی باعث می‌شود مشاور املاک دچار ورشکستگی شده و در نهایت به سمت یک حرفه دیگر روی می‌آورد. اگر نتوانید فروشنده و خریدار واقعی ملک را تشخیص دهید، اولین و سخت‌ترین احساسی که سراغتان می‌آید، ناامیدی است و ممکن بوده در آینده تخت شرایط روحی سختی قرار بگیرید.

اهمیت تشخیص خریدار و فروشنده واقعی

فروش راحت ملک برای مشاورین املاک زمانی ممکن می‌شود که مشاور املاک بتواند در تشخیص خریدار و فروشنده واقعی از غیر واقعی ماهر شود. این داستان تعامل مشاوران املاک به مشتریان غیر واقعی دقیقاً مصداق شعر اریش فرید شاعر اتریشی است که می‌گوید: «بچه‌ها شوخی شوخی به قورباغه‌ها سنگ می‌زدند. قورباغه‌ها جدی جدی می‌مردند».

بعضی از افراد بدون اینکه قصد خرید ملک یا فروش خانه خود را داشته باشند، تنها برای وقت گذرانی یا از روی کسب اطلاعات در این زمینه به دفاتر املاک مراجعه می‌کنند. مشاورین نیز وقت خود را برای این افراد گذاشته و زمان خود را صرف کارهای بیهوده این گونه افراد می‌کنند. در نتیجه به علت هدر دادن فرصت و زمان خود، بدون کسب هیچ درآمدی مجبور به ترک حرفه می‌شوند. برای اینکه در دام این افراد نیافتید باید ویژگی‌های یک خریدار واقعی یا یک فروشنده واقعی را بدانید یا بلد باشید چگونه آن‌ها را شناسایی کنید.

خریدار واقعی ملک چه ویژگی‌هایی دارد؟

خریدار واقعی ملک به طور کلی دارای دو ویژگی مهم است که می‌توان آن را به راحتی شناخت. این ۲ ویژگی عبارت‌اند از:

  • داشتن اراده برای خرید ملک
  • داشتن پول برای خرید ملک

گاهی ممکن است خریدار ملک، پول کافی را داشته باشد؛ اما تصمیم آن برای خرید ملک جدی نباشد، برای مثال شخصی برای اینکه بتواند محل زندگی خود را به محل کارش نزدیک کند تصمیم به خرید ملک می‌گیرد، در حالی که خانه فعلی و محیط آن را دوست دارد به هم دلیل نمی‌تواند با اراده تصمیمی جدی برای خرید خانه بگیرد. گاهی نیز ممکن است خریدار بدون این که پول کافی را داشته باشد، تنها برای گذراندن وقت یا دیدن انواع ملک، به شما مراجعه کرده و وقت شما را هدر دهد.

فروشنده واقعی ملک چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه فروش ملک راحت برای مشاورین املاک ممکن شود باید ویژگی‌های یک خریدار یا فروشنده واقعی را بشناسند. در قسمت قبل با ویژگی‌های خریدار واقعاً آشنا شدید، حال نوبت ویژگی‌های فروشنده واقعی است. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • نحوه پرداخت را مشخص نموده است.
  • اگر برای ملک آن مشتری پیدا شد، بدون هیچ بهانه‌ای در جلسه فروش ملک خود حاضر شده و تا مرحله قرارداد پیش می‌آید.

هیچگاه ممکن نیست فردی بدون داشتن هدف خاصی ملک یا اموال خود را بفروشد به همین دلیل کسی که به دنبال فروش ملک خود است، قصد دارد با پول آن کار مشخصی را انجام دهد. از این رو چنین فردی به نحوه پرداخت فکر کرده و برای آن بسیار مهم است، چراکه می‌داند با پول دریافتی از فروش ملک خود چه قرار است انجام دهد.

یا یک فروشنده واقعی اگر واقعاً قصد فروش ملک خود را داشته باشد، به دنبال بهانه‌ای نیست تا از جلسه فروش و آمدن پای قرارداد فرار کند. از آنجایی که فرایند فروش ملک مخصوصا در دوره رکود مسکن، یک فرایند وقت گیر و زمان بر است، یک فروشنده واقعی برای اینکه زودتر ملک خود را بفروشد، به طور منظم در جلسه‌های فروش و قراردادها حاضر می‌شود تا بیشتر از این وقت ان گرفته نشود.

جمع بندی

برای اینکه فروش راحت ملک برای مشاورین املاک ممکن شود تکنیک‌های زیادی برای شناخت خریدار و فروشنده واقعی وجود دارد که در دوره‌های آموزشی سایت ما شما عزیزان می‌توانید این تکنیک‌ها را به خوبی فرا گرفته و به یک مشاور املاک موفق در این حرفه تبدیل شوید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مدیریت مشاورین املاک

مدیریت مشاورین املاک

امروزه سبک و سیاق فعالیت در مشاور املاک نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته و این شغل به یک حرفه کاملا تخصصی تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین مباحث در این حوزه مدیریت مشاورین املاک می‌باشد. به راستی هر فردی می‌تواند مدیر مشاور املاک باشد؟ برای اینکه بتوانید مدیریت مشاور املاک را بر عهده بگیرید چه مهارت‌هایی باید داشته باشید.

توضیحات بیشتر »
چانه زنی مشاور املاک

ترفندهای صحیح چانه زنی برای توافق قیمت ملک برای مشاورین املاک

فرایند خریدوفروش ملک، یکی از مهم‌ترین تصمیمات مالی در زندگی افراد است که نیازمند تجربه و آگاهی از بازار ملکی می‌باشد. در این فرایند، مشاوران املاک دارای نقش بسیار حیاتی هستند و مسئولیت اصلی آن‌ها، تعیین قیمت ملک و توافق بر روی آن است. در این میان، چانه زنی با فروشنده و خریدار، یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین بخش‌های این فرایند می‌باشد. در این مقاله، به بررسی ترفندهای صحیح چانه زنی برای قیمت ملک برای مشاورین املاک پرداخته خواهد شد….

توضیحات بیشتر »
پرسنال برندینگ املاک

پرسنال برندینگ برای مشاوران املاک

در دنیای رقابتی املاک و مستغلات، ایجاد یک برند شخصی قوی برای موفقیت ضروری است. پرسنال برندینگ به شما این امکان را می‌دهد که خود را از سایر مشاوران املاک متمایز کنید، به مشتریان بالقوه اعتماد و از فرصت‌های جدید استفاده نمایید. در این راهنمای جامع، مفهوم پرسنال برندینگ مشاور املاک چیست و اهمیت آن برای مشاوران املاک و مستغلات را بررسی خواهیم کرد و فرآیندی گام به گام برای ساختن هویت منحصر به فرد شما ارائه خواهیم داد.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button