آیا می‌دانید که هوش هیجانی مشاورین املاک چه تأثیری بر موفقیت آن‌ها دارد؟ کسانی که در حرفه املاک و مستغلات فعالیت می‌کنند باید بتوانند به خوبی احساسات و روابط خود را مدیریت کنند، به همین دلیل تأکید داریم که مشاورین املاک، هوش هیجانی بالایی داشته باشند یا تکنیک‌هایی برای افزایش آن به کار گیرند.

هوش هیجانی (EQ) چیست؟

هوش هیجانی همان توانایی شناسایی و سپس مدیریت احساسات خود و دیگران است که توانایی شما برای مدیریت روابط با دیگران را نشان می‌دهد. در حرفه بازاریابی و فروش املاک و مستغلات، هوش هیجانی مشاورین املاک باعث تضمین موفقیت آن‌ها شود.

این هوش در واقع به معنای خودآگاهی است یعنی وقتی خوشحال هستید بهترین زمان برای تماس با مشتریان است زیرا در این وضعیت اعتمادبه‌نفس بیشتری دارید. توصیه می‌شود زمانی که تمرکز بالاتری دارید کارهای اداری خود که به ‌دقت بیشتری نیاز دارد را انجام دهید.

از طرف دیگر می‌توان گفت که هوش هیجانی مشاورین املاک به معنای خودکنترلی نیز هست، زمانی که مشتری در لحظه‌های آخر معامله را بر هم می‌زند شما باید خشم خود را کنترل کنید. به جای اینکه با این مسئله روز خود را خراب کند، با خونسردی به او بگویید که باید از قبل به شما اطلاع می‌داد.

کسانی که هوش هیجانی بالایی دارند در کمتر از 20 دقیقه شرایط را کنترل کرده و به دفتر خود باز می‌گردند و ذهن خود را روی کار متمرکز خواهند کرد. به‌طورکلی هوش هیجانی یا احساسی در ارتباط با دیگران به معنی درک موقعیت و احساسات  آن‌ها است. باید به مشتری نگاه کرده و با بررسی حالات و گفته‌های او به احساساتش پی ببرید.

چگونه هوش هیجانی خود را تست کنیم؟

شما می‌توانید با استفاده روش‌های آنلاین هوش هیجانی (EQ) خود را تست کنید. اما ما توصیه می‌کنیم که از یک دوست برای ارزیابی سطح هوش هیجانی یا عاطفی خود کمک بگیرید. پس از انجام این تست به نقاط ضعف خود در زمینه‌های مختلف پی خواهید برد، یک دوست صمیمی، همسر، همکار یا شریک که به شما نزدیک است و با او صمیمی هستید می‌تواند سؤالات زیر را از شما بپرسد و سپس پاسخ‌ها را تحلیل کند، در این زمینه دو دسته سؤال مطرح و سپس پاسخ آن‌ها تحلیل می‌شود:

  • درک احساسات طرف مقابل:

قبل از اینکه چیزی به من بگویید ناراحتی یا نگرانی شما را تشخیص داده‌ام؟

در زمانی که حال بدی دارید یا غمگین هستید، با شما همدردی کرده‌ام؟

آیا می‌توانم به خوبی شما را تشویق کنم؟

آیا قادر هستم شخصیت‌ها را به درستی قضاوت کنم؟

  • مهارت کنترل احساسات خود:

آیا منطقی هستم یا اجازه می‌دهم که احساساتم بر من غلبه کرده و حال خوب مرا برهم زند؟

آیا می‌توانم خلق‌و‌خوی خود را کنترل کرده و به سرعت آرام شوم؟

تا چه حد انتقاد‌پذیر هستم و از اشتباهات گذشته درس می‌گیرم؟

آیا نسبت به خود دیدگاه مثبتی دارم و درباره خودم منفی‌گرایی نمی‌کنم؟

اگر پاسخ شما به اکثر سؤالات بالا مثبت باشد، احتمالاً هوش هیجانی بالایی دارید. ولی اگر هم پاسخ شما به سؤالات منفی است نگران نباشید، این پایان دنیا نیست! هوش هیجانی بسیاری از افراد پایین است اما تکنیک‌هایی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید EQ خود را بالا ببرید.

چگونه هوش هیجانی مشاورین املاک را افزایش دهیم؟

همان‌طور که می‌دانید در هر شغلی که هستید با افزایش هوش هیجانی خود به درآمد بیشتری برسید؟ حرفه فروش و بازاریابی املاک و مستغلات هم از این قاعده مستثنی نیست، هوش هیجانی مشاورین املاک باید بسیار بالا باشد تا در موقعیت‌های حساس به کمک آن‌ها بیاید.

1)     دلایل مشتری را درک کنید

آیا می‌دانید چرا مشتری تصمیم به خرید ملک با این قیمت در این فصل از سال را گرفته است؟ در صورتی که به انگیزه مشتری پی ببرید بهتر می‌توانید به او در پیدا کردن ملک مناسب کمک کنید. اگر می‌خواهید رابطه‌ای مستحکم و تأثیرگذار با مشتری برقرار کنید باید با او همدردی کرده و به خوبی با دلایل او آشنا باشید.

2)     خود را به جای مشتری بگذارید

زمانی که مشتری عصبانی است و یا قادر نیست به درستی تصمیم بگیرد، با او دلسوزانه برخورد کنید. توجه کنید که آنها باید تصمیم مالی بزرگی بگیرند که زندگی‌شان در چند سال آینده را تحت شعاع قرار می‌دهد. اگر هوش هیجانی مشاورین املاک بالا باشد به جای اینکه مشتریان را تحت‌فشار قرار دهد، خود را به جای آنها می‌گذارد.

3)     انتقادپذیر باشید

سعی کنید از مشتریان خود حمایت کرده و انتقادپذیر باشید. درست است که انتقاد آزار‌دهنده است و کسی نمی‌خواهد بازخورد منفی از مشتری بگیرد. ولی این بهترین روش برای حذف نقاط ضعف و خودسازی شماست. حتی سعی کنید با نظرسنجی از مشتریان در رابطه با نحوه فعالیت خود، نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید. بدین ترتیب با افزایش هوش هیجانی مشاورین املاک می‌توانند اشکالات خود را رفع کرده و با سرعت بیشتری پیشرفت کنند.

هوش هیجانی در فروش املاک چه تأثیری دارد؟

اگر شما هم یک آژانس مشاوره املاک را اداره کرده یا در این حرفه موفق هستید، قطعاً هوش هیجانی بالایی دارید زیرا شرط اصلی برای موفقیت در این زمینه بالا بودن هوش هیجانی مشاورین املاک است. در این حرفه هر چه روابط شما با دیگران بیشتر باشد موفقیت بیشتری به دست می‌آورید.

اولین قدم شناخت نیز مشتری و درک موقعیت او است که باعث موفقیت شما در برقراری ارتباط با مشتریان و انجام معامله خواهد شد. پس علاوه بر خودآگاهی باید به خوبی احساسات و نیازهای طرف مقابل را نیز بشناسید و برای رسیدن به هدفش او را یاری کنید.

هوش هیجانی مشاور املاک

نتیجه‌گیری

در این مطلب به خوبی با تعریف هوش هیجانی، روش‌های تست آن و حتی تکنیک‌های افزایش EQ آشنایی پیدا کردید. اگر در زمینه املاک فعالیت می‌کنید و دوست دارید به بالاترین درآمد ممکن برسید باید برای افزایش هوش هیجانی خود تلاش کنید.

اگر هوش هیجانی مشاورین املاک بهبود پیدا کند، روابط مستحکم‌تری با مشتریان خود ایجاد می‌کنند. در نتیجه سریع‌تر به اهداف خود رسیده و در مذاکرات خود پیروز خواهند شد. مطمئن باشید که این مشتریان تا سال‌ها بعد نیز شما را برای انجام معاملات خود انتخاب خواهند کرد و بدین ترتیب شما سود بیشتری از  فروش یا اجاره املاک به دست خواهید آورد.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستان خود ارسال کنید

سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button