خرید خانه وام دار از جمله معامله‌هایی است که با پرداخت هزینه کم‌تر و به صورت قسطی می‌توانید صاحب خانه شوید. باید گفت خرید چنین خانه‌هایی بدون دردسر نبوده و با توجه به شرایط آن‌ها با کوچک‌ترین اشتباه امکان آن که پول خرید خانه خود را از دست بدهید وجود دارد. در این مقاله برای جلوگیری از چنین مشکلاتی به بیان توصیه‌های یک مشاور املاک برای خرید خانه وام دار می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خرید خانه وام دار

امروزه با افزایش قیمت مسکن راهکارهای مختلفی برای تسهیل در خرید خانه ایجاد شده است. یکی از شیوه‌هایی که به تازگی در بین متقاضیان خرید خانه زیاد شده خرید خانه‌های وام دار می‌باشد. در ابتدا قبل از بیان هر مطلبی به منظور روشن شدن مطلب یک تعریف جامع و کامل در مورد این نوع خانه‌ها ارائه می‌دهیم.

 به خانه‌ای که شخص فروشنده با به وثیقه گذاشتن سند خانه نزد بانک بر روی آن وام گرفته خانه وام دار می‌گویند. حال به نظر شما خرید چنین خانه‌هایی مطمئن است؟ با توجه به اینکه سند این خانه‌ها در رهن بانک بوده و در دسترس نیست مسئله‌ای که پیش می‌آید چگونگی به نام زدن خانه در زمان خرید آن است. به طور معمول خرید و فروش این خانه‌ها نسبت به دیگر خانه‌ها دردسرهای بیشتری دارد به همین علت اکثر افراد از معامله خانه‌های وام دار امتناع می‌کنند.

 اگر قصد خرید چنین خانه‌هایی را دارید حتما به مشاور املاک معتبر مراجعه کنید و توصیه‌های مدیران این مشاور املاکی‌ها را در زمان خرید خانه‌ وام دار به کار بگیرید. مدیران مشاور املاکی که تحت آموزش‌های جامع آکادمی آموزش املاک ابراهیمی بوده‌اند برای کاهش ریسک در این معامله‌ها توصیه‌هایی را برای متقاضیان خرید چنین خانه‌هایی ارائه می‌دهند که در ادامه به بیان این توصیه‌ها خواهیم پرداخت.

توصیه‌های یک مشاور املاک برای خرید خانه وام دار

باید گفت خرید خانه‌ وام دار به دلیل قیمت پایین‌تر و شرایط خرید آن برای افرادی که پول کافی برای خرید خانه ندارند بهترین فرصت است. به عنوان مثال شما فرض کنید قیمت خرید یک خانه ۳۰۰ میلیون تومان است و ۵۰ میلیون از اصل وام که باید به بانک پرداخته شود باقی مانده باشد فرد هنگام خرید چنین خانه‌ای به ۲۵۰ میلیون پول نقد نیاز دارد و ۵۰ میلیون دیگر را به صورت ماهیانه طی چند قسط باید به بانک پرداخت نمایید. اگر در زمان معامله فرد تمام توصیه‌های یک مشاور املاک برای خرید خانه وام دار را به کار ببندد این معامله می‌تواند بسیار شیرین باشد.

حال توصیه‌های مشاور املاک چیست؟ در این قسمت به توصیه‌هایی که در زمان معامله چنین خانه‌هایی مهم هستند می‌پردازیم:

انتقال وام

همانگونه که عنوان شد خرید و فروش چنین ملک‌هایی دردسرهای خاص خود را دارد. نحوه پرداخت پول در زمان خرید خانه‌های وام دار نسبت به خانه‌های دیگر تفاوت‌هایی دارد به همین علت حتما باید معامله زیر نظر یک مشاور املاک معتبر صورت بپذیرد. حتما دقت نمایید هنگام خرید چنین خانه‌هایی باید وام به فرد خریدار انتقال داده شود لذا فرد فروشنده به همراه خریدار به بانک مراجعه کرده و مراحل انتقال وام را طی می‌کنند و وام را به نام فرد خریدار انتقال می‌دهند.

فک رهن

یکی از توصیه‌های دیگر در زمان خرید خانه‌ وام دار، فک رهن است. شما به عنوان فرد خریدار از فروشنده بخواهید که ابتدا خانه را فک رهن نماید و سپس آن را به نام شما بزند. برای فک رهن خانه لازم است که فروشنده وام خود را به طور کامل با بانک تسویه نماید و یا اینکه با استفاده از راهکارهای دیگری که بانک ارائه می‌دهد سند را از رهن بانک خارج نماید.

مزیت‌های خرید خانه‌های وام دار

با توجه به دردسرهایی که خرید چنین خانه‌هایی دارد آیا مزیت‌هایی هم نیز دارد؟ باید گفت خرید چنین خانه‌هایی مزیت‌هایی نیز دارد که در صورت رعایت تمام اصول در زمان معامله خرید آن به دردسرهایی که  دارد می‌ارزد. تعدادی از مزایای خرید خانه‌ وام دار عبارتند از:

  • خرید و فروش چنین ملک‌هایی بسیار زیاد است به همین دلیل در صورت نیاز فرد می‌تواند به سرعت آن را بفروشد.
  • برای خرید خانه‌های وام دار نسبت به خانه‌های دیگر به پول نقد کم‌تری نیاز است.
  • با پرداخت قسطی بخشی از پول خرید خانه فشار کم‌تری به فرد خریدار وارد می‌گردد.

خلاصه

خرید خانه‌ وام دار از جمله مواردی است که امروزه به دلیل افزایش قیمت ملک بسیار رواج پیدا کرده است. خرید این خانه‌ها به دلیل اینکه سند آن در رهن بانک بوده دردسرهای مخصوص خود را دارد که برای رفع چنین دردسرهایی مشاوران املاک که تحت تعلیم‌های تخصصی بودند توصیه‌هایی را بیان نموده که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید به راحتی صاحب خانه شوید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

موفقیت مشاور املاک

چند نکته برای موفقیت قطعی در شغل املاک

به راستی موفقیت مشاور املاک به چه عواملی وابسته است؟ چند نکته برای موفقیت قطعی در شغل املاک وجود دارد؟ در دنیای پر رقابت شغل املاک، داشتن موفقیت قطعی امری بسیار مهم و مورد توجه است. این حوزه شغلی، فرصت‌های بسیاری را برای کسانی که توانایی‌ها و استراتژی‌های لازم را دارند، به ارمغان می‌آورد. اما چگونه می‌توان در این حرفه به موفقیت رسید؟ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی چند نکته کلیدی برای دستیابی به موفقیت قطعی در شغل املاک خواهیم اشاره کنیم.

توضیحات بیشتر »
مشاور شو

چگونه مشاور املاک شوم؟

برای شروع کار در حوزه مشاوره املاک، شما باید مدرک مرتبط با این حوزه را دریافت کنید. برخی از مدارک مورد نیاز شامل دوره‌های آموزشی در زمینه مشاوره املاک، مدیریت املاک، قوانین و مقررات مربوط به املاک و غیره است. سپس، شما باید تجربه کافی در زمینه مشاوره املاک کسب کنید. برای این منظور، می‌توانید با کار در یک شرکت مشاوره املاک یا با شروع کسب و کار خود، تجربه لازم را کسب نمایید. در نهایت، باید توانایی‌های خود را به خوبی به مشتریان نشان دهید و روابط خوبی با آن‌ها برقرار نموده تا بتوانید به عنوان یک مشاور املاک موفق عمل کنید.

توضیحات بیشتر »

رازهای مهم درباره بازدید ملک که مشاورین املاک باید بدانند   

یکی از وظایف مهم مشاوران املاک نشان دادن ملک به خریدار است. کارشناس فروش به هنگام بازدید ملک توسط مشتری باید مجموعه‌ای از نکات را که در فرآیند تصمیم‌گیری خریدار تاثیر دارد، رعایت کند. نداشتن اطلاعات کافی مشتریان و عدم شناخت آنان از ابعاد مختلف ملک، سبب می‌شود که آنان مشاور املاک را به عنوان فرد مورد‌اعتماد و وکیل خود بدانند. پس مشاور باید رازهای مهم درباره بازدید از ملک را که عمل به آن به نفع طرفین معامله است بشناسد. با ما در این مقاله همراه باشید.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button