جلسه گذاشتن برای مشتری، یک تکنیک مهم در کار مشاورین املاک است. زیرا شما در جلسه، اطمینان حاصل می‌کنید که آیا همه جوانب مربوط به ارزیابی، فروش و سایر استانداردها را رعایت کرده‌اید؟ مذاکرات، باید آن‌قدر ادامه پیدا کند تا مشتری مجاب به شرکت در جلسه شود. این قسمت از کار یک مشاور املاک نیز، به مهارت و توانایی‌ نیاز دارد. مسلما فروش ملک، یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار املاک است، زیرا شما به‌طور هم‌زمان با دو طرف معامله سر و کار دارید و در واقع منافع آن دو طرف با هم در تضاد است، چرا که خریدار تمایل دارد با قیمت پایین‌تری خرید کند و فروشنده در انتظار است، ملک را با قیمت بالا بفروشد. پس کار مشاور برای راضی نگه‌داشتن دو طرف دشوار است. جلسه معمولا بعد از انجام بازدید ملک توسط مشتری و اعلام جواب مثبت از او برگزار می‌شود. در ادامه این مطلب به نحوه هماهنگی برای جلسه اشاره می‌کنیم.

نحوه ی هماهنگی مشتریان برای جلسه گذاشتن

هماهنگی مشتریان برای جلسه گذاشتن عنوان ساده‌ای دارد، اما یک کارشناس فروش مهارت و انرژی بالایی نیاز دارد تا بتواند آن‌ها را پای میز جلسه بیاورد. دقت داشته باشید گاهی، جلسه فقط برای یکی از طرفین به عنوان مثال، خریدار صورت می‌گیرد. در این صورت مشاور می‌خواهد با جلسه‌ای نظر او را به سوی این ملک جلب کند. برای هماهنگی هر نوع جلسه با مشتری یا مشتریان، از نکات کاربردی زیر استفاده کنید:

  • آماده باشید.

داده‌های مربوط به معامله را چک کنید تا کامل باشند. صورت جلسه و موضوعات قابل بحث را مرور کنید و از آخرین وضعیت روز بازار ملک مطلع باشید. در پایان جلسه نیز، نتایج جلسه را مکتوب کنید.

  • مشکلات را مرتفع کنید.

یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها هنگام خرید و فروش ملک، قیمت آن است. سعی کنید با صحبت قبل از جلسه با طرفین معامله، به یک قیمت معین رسیده باشید. اما به هیچ کدام از طرفین قول قیمت مورد نظر آن‌ها را ندهید. به عنوان مثال، اگر خریدار خواهان تخفیف است، به او اطمینان دهید تلاش می‌کنید معامله را با یک قیمت منصفانه تمام کنید اما قول یک تخفیف از پیش مشخص شده را ندهید، چون شما باید مدافع حقوق هر دو نفر باشید.

  • تعیین زمان.

هماهنگی‌های لازم زمانی را انجام دهید، یعنی با تماس‌های تلفنی یک تایم را فیکس کنید که هردو طرف آمادگی کاملی در آن روز و ساعت داشته باشند. ممکن است، شما مجبور باشید چندین بار با طرفین تماس بگیرید و وقت بگذارید تا به یک تایم مشخص برسید، پس صبور باشید و از خود انعطاف نشان دهید. برای بالا بردن کلاس کاری خود، می‌توانید برای اعلام جلسه، دعوت‌نامه تهیه کرده و مشتریان را به جلسه دعوت کنید.

  • حفظ آرامش

در کار مشاورین املاک، احتمال بدقولی کردن یا حتی انصراف یکی از طرفین پیش از شروع جلسه بسیار محتمل است. در این شرایط خونسردی خود را حفظ کنید، به طرف مغلوب شده اطمینان دهید که وقت مناسب و سریع دیگری را هماهنگ می‌کنید و از طرف خود و طرف بدقول، عذرخواهی کنید.

برای پیشگیری از این نوع اتفاقات، بهتر است زمان هماهنگی برای تایم جلسه، به طرفین معامله یادآوری کنید که برای وقت آن‌ها ارزش قائل هستید و جلسه منظم پیش خواهد رفت. وقتی شما انضباط خود را از اولین جلسات آشنایی، به عنوان مدیر هماهنگی ثابت کنید، مشتریان نیز برای وقت شما و دیگر افراد ارزش قائل می‌شوند.

  • مشخص کردن زمان‌بندی جلسه

شما به عنوان مدیر جلسه، باید تایم کلی جلسه را قبل اعلام کرده و بدانید که هر موضوع قابل بحث چه مدت زمان می‌برد. میزان تقریبی زمان برای هر موضوع جلسه و حتی سوالات یا بحث‌های احتمالی طرفین را در نظر داشته باشید.

  • مکان جلسه

امکانات ابتدایی را در محل جلسه که معمولا، همان دفتر مشاور املاک است مهیا کنید. در روند پیشرفت معامله مهم بوده که قبل از هماهنگی برای جلسه فضای مناسب، تهویه مناسب، امکانات پذیرایی در شان مشتری را تدارک دیده باشید.

  • عجله نکنید

مشاور املاک نباید بازار گرمی غیرواقعی داشته باشد. برای هماهنگی جلسه و انجام معامله عجول نباشید. گاهی پافشاری شما برای خرید و فروش، مشتری را از معامله با شما منصرف می‌کند.

  • پیگیری پس از اتمام جلسه

پس از پایان جلسه، مشاور املاک وظیفه پیگیری اخبار و نتایج جلسه از دو طرف معامله را بر عهده دارد.

 

سخن آخرمشتری

برگزار‌کردن جلسه‌های فروش، از ضروری‌ترین وظایف یک مشاور املاک است. زیرا این جلسات ضمن آشنایی طرفین معامله با یکدیگر، شناخت مشاور فروش را نسبت به آن‌ها بیشتر می‌کند. برای هماهنگی مشتریان در جلسه با بهره‌گیری از نکاتی که شرح داده شد، می‌توان گام‌های بعدی پیشرفت معامله را محکم‌تر برداشت و به سرانجام آن خرید و فروش بیشتر امیدوار بود. یک تیم حرفه‌ای مشاور املاک، می‌داند که چطور از وقت جلسه در جهت منافع هر سه راس مثلث معامله یعنی خریدار، فروشنده و مشاور استفاده کند. در عصر تکنولوژی که همه اخبار مربوط به ملک، مکرر به‌روز‌رسانی می‌شود، بهره‌گیری از دانش یک مشاور املاک زبده، مشتری را به هدف می‌رساند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مشاور املاک خانم

موفقیت مشاورین املاک خانم

تعداد مشاور املاک خانم در کشور ایران و حتی در دنیا کم نیست. خانم ‌هایی که در این حرفه مشغول به کار هستند، همه روزه سعی می‌کنند تا پا به پای آقایان به جذب مشتری و انجام معاملات مشغول باشند. برای آن که این دسته از افراد بتوانند به خوبی و به طور کامل به موفقیت برسند، لازم است تا یک سری از نکات مهم را رعایت کنند. در صورتی که شما نیز یک خانم بوده و دوست دارید در حوزه مشاور املاک و فروش ملک و مستغلات موفق…

توضیحات بیشتر »
مشاور حرفه ای

آموزش مشاور املاک حرفه‌ ای|معرفی و عناصر کلیدی

اگر شما هم به توسعه حرفه‌‌ای در صنعت املاک علاقه‌‌مندید و قصد دارید به مشاور املاک حرفه‌‌ای تبدیل شوید، در این مطلب راهکارها و راهنمایی‌‌هایی جهت موفقیت در این صنعت برای شما شرح داده شده است. با اطلاعات و استراتژی‌‌های موثری که در اختیارتان قرار داده‌ایم، می‌‌توانید به عنوان مشاوران املاک در بازار رقابتی بهتر عمل کرده و به توسعه و پیشرفت خود ادامه دهید. جهت بهره‌ برداری از این مطالب و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید…

توضیحات بیشتر »
مدیریت مشتری بدقلق

مدیریت مشتری‌های بد قلق

مدیریت مشتری برای مشاور املاک می‌تواند هم پاداش و هم چالش برانگیز باشد. در حالی که کار با مشتریان می‌تواند پاداش‌های بزرگی به همراه داشته باشد، مشکلات و سردردهای خود را نیز به همراه دارد. مشاوران املاک اغلب خود را با مشتریان مشکل پسند، بدبین یا بی ادب می‌بینند. با این حال، از طریق مدیریت موفقیت آمیز این نوع مشتریان است که نمایندگان املاک عنوان حرفه‌ای خود را به دست می‌آورند. درک این موضوع که هیچ دو…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button