جهان امروز تبدیل به دنیایی پر از خرید و فروش ملک و آسمان خراش و ساخت‌وسازهای بزرگ شده و در پی آن حجم خرید و فروش ملک، رو به افزایش است. پس مشاوران املاک یک شغل رو به پیشرفت و توسعه دارند. دپارتمان املاک به لحاظ ساختار بزرگ‌تری که نسبت به آژانس املاک دارد، همینطور پوشش بیشتری که در سطح شهرها داشته، کارشناسان و مشاوران متخصص بیشتری نیز نیاز خواهد داشت. دپارتمان املاک به تبلیغ ملک قابل اجاره، رسیدگی به سوالات مشتری، تنظیم قرارداد فروش یا اجاره، رسیدگی به امور مربوط به تعمیر و نگهداری، انجام امور ثبت و وظایفی از این قبیل در ابعاد بزرگ‌تر می‌پردازد. بنابراین مشاوران املاک که در مسیر توسعه کار خود هستند باید به خوبی نحوه ی دپارتمان سازی املاک را بدانند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

نحوه ی دپارتمان سازی در املاک

هنگامی که آگاهی مشاوران عرصه املاک به سبب کسب تجربه و دانش در این حرفه بالا می‌رود، از حالت ثابت و سنتی قدیم، به حالت مدرن و کاربردی امروزی تغییر کاربری می‌دهند. این‌گونه از فرصت‌های جدید و محسنات یک دپارتمان املاک بهره‌مند می‌شوند. در واقع دپارتمان سازی، یک سکوی پرش برای مشاوران املاک است. بنابراین به دلیل میل به پیشرفت در حرفه و شغل املاک، امروزه میل به دپارتمان سازی، افزایش یافته است. پیشبرد هر حرفه‌ای ابزار مخصوص خود را لازم دارد، نحوه ی دپارتمان سازی نیز از این قضیه مستثنی نیست. این موارد به شرح زیر هستند:

  • شناسایی درست بازار املاک و افزایش تجربه و دانش راجع به بازار توسط منابع آنلاین

در دپارتمان سازی املاک، سطح دانش در مورد املاک و امور مربوط به آن ارتقا یافته است. تمامی داده‌ها و اطلاعات بازار ملک با اخبار روز، به‌روز‌رسانی شده است. یکی از تفاوت‌های بارز آژانس املاک و دپارتمان املاک در همین منبع دریافت اطلاعات بوده که در دپارتمان تخصصی‌تر و به صورت آنلاین است.

  • علم به مدیریت درست مجموعه

الزامی است که یک مدیریت سازماندهی شده در راس دپارتمان املاک قرار داشته باشد.

  • توسعه کار در ابعاد بزرگ‌تر

برای دپارتمان سازی، مشاوران باید منطقه فعالیت خود را از یک محله یا محدوده وسیع‌تر کنند و کل یک کلان شهر را زیر نظر بگیرند.

  • دسترسی به یک دفتر یا واحد تجاری با اندازه نرمال

یکی از شرایط ساخت دپارتمان سازی در املاک، داشتن یک دفتر مناسب با تعدادی اتاق مجزا حداقل در متراژ 75 متر است.

  • فضای مناسب برای اتاق عقد قرارداد

در یک دپارتمان املاک، فضای کافی، مناسب و مجزا برای عقد قراردادها وجود دارد. داشتن اتاق جدای قرارداد، تمرکز طرفین و مشاور را افزایش می‌دهد.

  • استخدام کارشناسان زبده و متخصص

به طور قطع این سازمان، باید دارای تعدادی کارشناس مجرب و متعهد باشد که هرکدام فقط در حوزه مسئولیتی که به او واگذار شده است، فعالیت ‌کند.

  • شناخت کامل مسائل فنی، حقوقی و ثبت اسناد

به دلیل اینکه که یک دپارتمان حکم یک سازمان مستقل را دارد، در نحوه ساخت آن باید به این موضوع توجه کرد که مدیریت و تمامی پرسنل آشنا به تمام مسائل اداری و حقوقی بوده و در موارد لزوم، نیاز به اعمال قدرت خارجی نداشته باشند.

  • ثبت شرکت

قطعا چنین تشکیلاتی به ثبت مجوز از درگاه معتبر، نیاز دارد.

پس از گذراندن مراحل بالا و ساخت یک دپارتمان املاک، مشتریان دیگر نگران امور ملک خود نیستند. در واقع دپارتمان‌های املاک یک پیمانکار مستقل هستند که مالکین را از دردسر رویارویی با مشکلات فروش و به ویژه مستاجرین راحت می‌سازد. کارمندان یک دپارتمان هرکدام به وظیفه‌ای که بر شانه آن‌ها گذاشته‌اند می‌پردازند و حوزه کاری هر نقش و هر شخص معلوم است.

دپارتمان املاک به عنوان یک سازمان اداری مستقل، روند کاری دفاتر املاک را تغییر داده و رسالت بزرگ‌تری توسط مشاورین املاک خود انجام می‌دهد. تمامی مشاوران ملک در دپارتمان‌ها که در حوزه‌های مختلفی مانند اجاره و فروش مشغول به کار هستند، در دوره‌های پیشرفته کسب‌وکارهای املاک، اطلاعات خود را آپدیت می‌کنند. مشاورانی که به‌تازگی در دپارتمان املاک مشغول به فعالیت شده‌اند، در پست اجاره مشغول به کار می‌شوند. سپس با کسب تجربه به قسمت خرید یا فروش انتقال پیدا می‌کنند.

سخن پایانی

دپارتمان‌ها به عنوان یک سازمان بزرگ، شامل بخش‌های متعدد از قبیل اداری، تجاری، مسکونی، دارایی، مدیریت تسهیلات، عقد قراردادها و … با وظایف گوناگون مانند بهره‌برداری، نگهداری، کنترل و نظارت بر عملکردها هستند. دپارتمان‌های املاک، دارای آیتم‌های مختلفی هستند که هریک از آن‌ها به صورت تخصصی روی یک قسمت فعالیت می‌کنند، یعنی وظیفه هر کارمند از ابتدا مشخص است. یک دپارتمان املاک موفق، دانش و داده‌های خود را در اختیار مشتریان قرار داده و به افراد اطمینان می‌دهد که با مشاوره متخصصین آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین عملکرد را انجام می‌دهند. در دپارتمان، افراد و مالکان نیازی به مواجهه مستقیم با مستاجرین را ندارند و این مزیت اصلی یک دپارتمان املاک است. با سیستم‌سازی لازم نیست بیشتر کار کنید، بلکه با مدیریت درست و امکانات دهکده جهانی، گام‌های بزرگ بردارید.

  

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

ترفند فروش

ترفندهای مهم جذب و حفظ مشتری برای مشاورین املاک

قطعا یکی از پر‌درآمد‌ترین مشاغل در کشور ایران، مشاور املاک است. این شغل با وجود تمامی سختی‌ها و چالش‌هایی که دارد، تضمینی در ایجاد یک زندگی پر‌سود و کسب درآمد عالی برای شماست. به همین خاطر نیز ما در این مطلب به سراغ بهترین و جدید‌ترین روش‌های جذب و حفظ مشتری برای مشاور املاک رفته‌ایم. شما عزیزان می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های ذکر شده در این مقاله علاوه بر جذب مشتری‌های جدید، آن‌ها را کاملا وفا‌دار به خود و مشتری مادام‌العمر کنید، با ما همراه باشید.

توضیحات بیشتر »
حقوق در املاک

آموزش حقوقی املاک شامل چه مواردی می شود؟

در قراردادهای مربوط حوزه به املاک، همیشه کلمات و اصطلاحات حقوقی خاصی وجود دارد که برای همه آشنا نیست. بنابراین اگر در حوزه املاک مشغول به کار نبوده و یا حقوقدان نباشید، حتما نیمی از متن قراردادهای ملکی برایتان ناآشنا خواهد بود. یک مشاور املاک حرفه‌ای می‌داند که دانستنی های حقوقی املاک نقشی مهم و اساسی در پیشرفت شغلی او دارند. او با نکات حقوقی املاک کاملا آشنایی داشته و به‌خوبی مشتریان را راهنمایی…

توضیحات بیشتر »

چجوری مشاور املاک پولداری بشم؟

مشاور املاک پولدار چگونه می‌تواند به پول زیاد دسترسی پیدا کند؟ زمانی که صحبت از مشاورین املاک پولداری می‌شود که در گوشه و کنار کشور زندگی می‌کنند، معمولاً به این موضوع فکر می‌کنیم که این افراد چگونه توانسته‌اند به چنین جایگاهی دست پیدا کنند. برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک پولدار باید حتماً به یک سری از نکات و ویژگی‌ها توجه داشته باشیم. در ادامه سعی کرده‌ایم تا این موارد را به طور کامل بیان کنیم و شما را هرچه بهتر و دقیق‌تر با این موضوعات آشنا سازیم…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button