مشاوره املاک

املاک کفی چیست؟

املاک کفی

امروزه دنیای مشاوره املاک، دنیایی بزرگ با چالش‌‌های فراوان است. جالب است بدانید که این حوزه بر اساس آمارها نزدیک به 5/2 درصد جامعه را در برگرفته که میزان قابل توجهی به شمار می‌‌آید. اما با وجود این گستردگی و فراوانی در حوزه املاک در ایران، هنوز هم این بازار میان دو فضای کاملا مجزا و متفاوت قرار دارد. در این مقاله سعی داریم تا شما عزیزان را با بنگاه املاک کفی و تفاوت آن با بنگاه املاک دپارتمانی آشنا سازیم، لذا توصیه می‌‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

چند نوع بنگاه املاک داریم؟

همان‌‌طور که پیش‌‌تر نیز اشاره کردیم، مشاوره املاک در ایران بین دو فضای کاملا متفاوت و مجزا قرار گرفته است. این تفاوت‌‌ها اغلب به دلیل سبک و نوع نگرش صاحبان و مدیران این کسب‌وکار در اداره کردن دفترشان است.

جالب است بدانید که طیف بسیار زیادی از فعالان و مشاوران حوزه املاک افرادی هستند که به صورت کاملا سنتی وارد این بازار شده و یا در یک دفتر املاک به عنوان مشاور املاک مشغول به کار شده‌‌اند، یا دفتر مخصوص خود را راه‌‌اندازی کرده‌‌اند. اما در این بین مدیرانی نیز وجود دارند که نگاهی متفاوت به کسب‌وکارشان داشته‌‌اند و سازوکار دفتر املاک خود را به اندازه شرکت‌‌ها و هلدینگ‌‌های بزرگ و فعال قرار داده‌اند.

به طورکلی فضای کاری مشاوران املاک را می‌‌توان به دو بخش دسته‌‌بندی نمود:

  • بنگاه املاک کفی
  • بنگاه املاک دپارتمانی

در ادامه این مطلب می‌‌کوشیم تا به بررسی هر دو سبک مدیریت آژانس پرداخته و تفاوت‌‌هایشان را بایکدیگر بازگو نماییم.

بنگاه املاک کفی

بنگاه املاک کفی به سنتی‌‌ترین و قدمی‌‌ترین شکل در اداره یک دفتر مشاوره‌‌ املاک گفته می‌‌شود که در هر محله تعداد زیادی از آن را هر روز می‌‌بینید. این دفاتر املاک دایره فعالیت محدود و بسیار کمی دارند، بدان معنا که معمولا همان محله‌‌ای که در آن واقع شده‌‌اند و یکی دو خیابان در اطراف آن را پوشش می‌‌دهند. به همین سبب این دفاتر دایره عملکردی گسترده و زیادی نداشته و سهم کمی در معامله خانه‌‌ها و مغازه‌‌هایی که در سطح شهر فروخته و یا به اجاره می‌‌رود، دارند.

یکی از نکات قابل توجه درباره این دفاتر این است که کارکنان این دفاتر اغلب محدود هستند و آموزش و یا مهارت خاصی ندیده‌‌اند. به این معنی که معمولا افرادی که به دنبال شغل دوم هستند، برای مدت زمان کوتاهی در این دفاتر مشغول به کار می‌‌شوند. به همین سبب هم از آموزش و مهارت کافی برخوردار نیستند.

همین موضوع سبب می‌‌شود تا فضای کار در این آژانس‌‌ها چندان برای رشد و توسعه مهارت‌‌ها و تخصص‌‌های کارکنان مطلوب و مناسب نباشد. از طرفی دیگر، محدودیت‌‌هایی که این دفاتر به سبب دایره فعالیتشان دارند، موجب می‌‌گردد که فرصت خوبی برای داشتن تعداد زیادی کارمند مجرب و متخصص وجود نداشته باشد و معمولا هر آژانس در بهترین حالت ممکن توسط یک مدیر و چند کارمند اداره می‌‌شود.

نکته دیگر در مورد این بنگاه‌‌ها این است که اغلب شیوه خاص ثبت فایل را برای خود دارند که ممکن است گاهی در تنظیم فایل‌‌ها به جزئیات و کیفیت آن دقت نکنند. همچنین گفتنی است که راه‌‌اندازی این دفاتر راحت و آسان‌‌تر است و اغلب با هزینه بسیار کم می‌‌توانید بنگاه مشاوره املاک خود را در محله موردنظرتان راه‌‌اندازی نمایید.

بنگاه املاک دپارتمانی

دپارتمان‌‌های املاک درست در مقابل آژانس‌‌های املاک کفی قرار دارند. در این بنگاه‌‌ها نگاه توسعه‌‌ای به مدیریت وجود دارد. در واقع در دپارتمان املاک شما دیگر صاحب یک مغازه کوچک در یک محله نیستید و و به یک شرکت بزرگ و معروف تبدیل می‌‌شوید که قادر خواهید بود به سراسر شهر خدمات متعدد ارائه نمایید.

یکی از ویژگی‌‌های مهم دپارتمان‌‌های املاک این است که شما دیگر به یک محله و یا خیابان خاص محدود نمی‌‌شوید. بنگاه املاک دپارتمانی می‌‌کوشد تا با گسترش نیروی انسانی خود، فایل‌‌های مورد نیاز مشتریان را از همه محلات شهر در اختیار بگیرد. همچنین خوب است بدانید که در بنگاه املاک دپارتمانی، از نیروی‌‌های مجرب و آموزش دیده استفاده می‌‌گردد که همگی آن‌‌ها پیش از شروع کار، مهارت‌‌ها و تخصص‌‌های لازم در حوزه مشاوره املاک را کسب نموده‌‌اند.

به همین سبب نیز، شرکت در دوره‌‌های آموزشی مختلف و ارتقای مرحله به مرحله نیروی کار یکی از نکات مهم و قابل توجه در دپارتمان‌‌های املاک است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با بنگاه مشاره املاک کفی و تفاوت آن با مشاوره املاک دپارتمانی آشنا سازیم. اگر به کارتان علاقه‌‌مند هستید و قصد دارید تا روز به روز در آن پیشرفت و توسعه پیدا کنید، بایستی به آموزش و همچنین بهبود و ارتقاء روز افزون مهارت‌‌ها و تخصص‌‌های خود فکر کنید. خوب است بدانید که بنگاه دپارتمان املاک تنها در حوزه خرید و فروش و یا اجاره واحدهای مسکونی کار نمی‌کند که این موضوع به یکی از مزایای این شغل بدل شده است.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

فایلینگ اجاره

فایلینگ اجاره چیست؟

برای این که در هر کسب‌وکاری موفق بوده و بهترین عملکرد را داشته باشید، باید اطلاعات زیادی کسب کرده و ابزار موردنیاز را به دست آورید. در حرفه مشاور املاک نیز باید علم کافی و آموزش حرفه‌ای را کسب کرد تا بتوان در رقابت با سایر مشاوران املاک و رقبا پیروز شد. فایلینگ اجاره از ابزارهایی است که شما با به دست آوردن آن می‌توانید در شغل مشاور املاک به صورت حرفه‌ای عمل کنید. یک مشاور املاک عادی از فایلینگ اجاره…

توضیحات بیشتر »
دکوراسیون مدرن

همه چیز درباره دکوراسیون مدرن

اگر شما هم دوست دارید تا خانه خود را با استفاده از دکوراسیون مدرن طراحی کنید مطالعه این مطلب را از دست ندهید! دکوراسیون به سبک مدرن از اواخر قرن نوزدهم آغاز و تا کنون ادامه پیدا کرده است. در این نوع دکوراسیون از اشیای اضافی و دکورهای شلوغ پرهیز شده است. در سبک مدرن شیشه، فولاد و بتن جایگزین مصالحی مانند سنگ، آجر و چوب شده است.

توضیحات بیشتر »
اشتباهات مشاور املاک

اشتباهات رایج مشاورین املاک را بشناسید

اشتباهات مشاورین املاک در زمینه خرید و فروش مستغلات ممکن است ضرر و زیان غیر قابل‌ جبران به وجود آورد. گاهی در صنف مشاورین املاک تعدادی از افراد که به مشاوره در زمینه خرید و فروش ملک مشغول هستند از ناکامی‌های متعدد خسته می‌شوند. جملاتی نظیر “برای جذب مشتری در مذاکرات چه باید بگویم؟” یا “در این هفته خبری از مشتری جدید نیست” از زبان این افراد بسیار شنیده می‌شود.

توضیحات بیشتر »

9 نظر در “املاک کفی چیست؟

  1. zoritoler imol گفت:

    You have observed very interesting points! ps decent site.

    https://www.zoritolerimol.com

  2. cbd vape pens canada گفت:

    I like what you guys are up also. Such smart work and reporting! Keep up the excellent works guys I’ve incorporated you guys to my blogroll. I think it will improve the value of my web site 🙂

    https://www.leaf2go.ca/CBD-VAPE-CBD-VAPE-PEN_c_72.html

  3. tlovertonet گفت:

    Thanks, I have just been searching for information about this subject for a long time and yours is the greatest I’ve discovered so far. However, what concerning the bottom line? Are you positive about the source?

    http://www.tlovertonet.com/

  4. Slotbom88 گفت:

    I have learn a few excellent stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I surprise how so much attempt you place to create any such excellent informative website.

  5. I don’t unremarkably comment but I gotta admit thankyou for the post on this one : D.

  6. Warung138 گفت:

    Very interesting points you have observed, appreciate it for putting up.

  7. Fungame777 گفت:

    You have remarked very interesting details ! ps decent site.

  8. Slotbom77 گفت:

    Well I truly liked reading it. This subject provided by you is very effective for good planning.

  9. KKSLOT777 گفت:

    Hello there, You’ve done an incredible job. I’ll definitely digg it and personally suggest to my friends. I’m confident they will be benefited from this site.

نظرات بسته شده اند.