برای این که در هر کسب‌وکاری موفق بوده و بهترین عملکرد را داشته باشید، باید اطلاعات زیادی کسب کرده و ابزار موردنیاز را به دست آورید. در حرفه مشاور املاک نیز باید علم کافی و آموزش حرفه‌ای را کسب کرد تا بتوان در رقابت با سایر مشاوران املاک و رقبا پیروز شد. فایلینگ اجاره از ابزارهایی است که شما با به دست آوردن آن می‌توانید در شغل مشاور املاک به صورت حرفه‌ای عمل کنید. یک مشاور املاک عادی از فایلینگ اجاره و املاک سر رشته‌ای ندارد در حالی که یک مشاور املاک حرفه‌ای در مورد سیستم فایلینگ املاک اطلاعات کافی را کسب می‌کند. در این مطلب سعی داریم فایلینگ اجاره و املاک را به طور دقیق بررسی کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

فایلینگ املاک یا فایل یابی چیست؟

فایل یابی یا فایلینگ اجاره از بخش‌های مهم در شغل مشاوره املاک است. فایل‌های اجاره و املاک، فایل‌هایی هستند که توسط مشاور املاک به مشتریان ارائه می‌شود. یک مشاور املاک حرفه‌ای برای این که در شغل خود موفق‌تر عمل کند باید فایلینگ املاک و اجاره‌ای متناسب با سلیقه مشتری به او پیشنهاد دهد. با این کار می‌تواند اعتماد مشتری را بیشتر کرده و نشان داد که املاک متنوعی، متناسب با نیاز مشتری سراغ دارد.

نحوه فایل یابی اجاره یا املاک

یک مشاور املاک با داشتن یک فایلینگ مناسب، می‌تواند کار خود را به اوج برساند. حال سؤال این است که یک مشاور املاک چگونه می‌تواند فایل یابی را انجام دهد یا فایل مناسب را پیدا کند؟ شغل ملاک و مشاور ملک، از گذشته تا کنون، دچار تغییرات زیادی شده است. در گذشته هر مشتری فایل‌های خود را به مشاور املاک تحویل می‌داد و این که فروش و اجاره ملک مشتری به چه طریقی باشد همه بر عهده دفتر املاک بود. به طور کلی در آن زمان، برای سنجش درجه کیفیت یک دفتر املاک، میزان فایل‌ها و مشتریان آن مورد بررسی قرار می‌گرفتند. هرچه یک املاکی از قدمت بیشتری برخوردار باشد، اعتبار آن بیشتر است و مشتری می‌تواند راحت‌تر به آن اعتماد کند.

نحوه قیمت‌گذاری ملک

در بازار فعلی، شیوه کار قبلی دیگر وجود ندارد و موارد زیادی بر شغل مشاور املاک اثرگذار است. امروزه در سراسر کشور تعداد زیادی مشاور املاک وجود دارد در حالی که در گذشته در یک محل تنها یک دفتر املاک وجود داشت و مردم بایستی برای اینکه قرارداد ملک خود را ببندند به همان دفتر املاک مراجعه می‌کردند. اما اکنون مشتریان می‌توانند از میان دفاتر املاک متنوع یک گزینه مناسب را انتخاب کنند. چرا که امروزه در هر کوچه یا خیابانی تعداد زیادی دفتر املاک مشاهده می‌شوند و مشتریان ناچار به مراجعه به یک دفتر املاک نیستند و در انتخاب گزینه‌های بیشتری دارند.

روش‌های فایلینگ اجاره یا املاک

در این قسمت سعی داریم راه‌هایی را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید روش‌های فایلینگ اجاره و املاک را به خوبی شناخته و از آن‌ها در پیشرفت کار خود بهره ببرید. این روش‌ها عبارت‌اند از:

·        استفاده از آگهی‌ها و اطلاعیه‌ها

بهترین راهی که می‌توانید برای دیده شدن کسب‌و‌کار خود انجام دهید، تبلیغات و در اولویت قرار دادن آن است. برای تبلیغات نیاز نیست حتماً هزینه‌های گرافی را پرداخت کنید تنها با استفاده از تراکت‌های ارزان و پخش آن در همان محدوده کاری می‌توانید نام خود و کسب‌وکارتان را به مردم و مشتریان نشان دهید. همچنین می‌توانید از تبلیغات مجازی نیز استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از سایت‌ها و نرم‌افزارهایی استفاده کنید که تبلیغات را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

·        استفاده از تماس‌ها

یکی از روش‌های فایل‌یابی املاک، تلفن است که از قدیمی‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود. بسیاری از تماس‌هایی که با دفتر شما برقرار می‌شود توسط فروشنده یا موجر است. برای مثال زمانی که یک مشتری با دفتر شما تماس گرفت می‌توانید با سؤال‌هایی مانند آیا برای خرید باید ملکی را بفروشند و یا پولشان نقد است و یا در ملکی مستأجر هستند؟ متوجه شوید وضعیت ملک مشتری در چه حد است و توصیه می‌شود به مشتری پیشنهاد کنید که ملکشان را به طور رایگان کارشناسی می‌کنید. بعد از کارشناسی باید این موضوع را به مشتری بگویید که نباید ملک را به دفتر املاک دیگر بسپارد زیرا شما می‌توانید ملک آن را سریع‌تر و در زمان کمتری به فروش رسانده یا اجاره دهید.

·        نگهبانان ساختمان‌های در حال ساخت و سرایدارها

برای این که بتوانید کسب‌وکار خود را رونق دهید باید با سرایدار یا نگهبان ساختمان‌ها در تعامل باشید چرا که سرایدار یا نگهبان یک ساختمان اولین شخصی است که از خالی شدن یک ملک آگاه می‌شود. به همین دلیل سرایدار ساختمان در فایلینگ اجاره یا املاک نقش مؤثری دارد. شما می‌توانید با ارتباط برقرار کردن با نگهبان ساختمان‌های نوساز و سرایدار ساختمان‌های چند ساله همیشه فایل‌های شخصی و دست اول را در اختیار داشته باشید.

فایلینگ املاک

جمع‌بندی

به طور کلی یک مشاور املاک برای این که بتوانید کسب‌وکار خود را به مشتریان نشان دهد و بیان کند که نسبت به سایر مشاورین املاک حرفه‌ای‌تر است باید حتماً از فایلینگ اجاره یا املاک استفاده کند. با فایلینگ املاک می‌توانید مشتریان خود را وسعت بخشیده و به کار خود رونق دهید. برای این که بتوانید دفتر املاک خود را  رونق دهید باید آموزش‌های زیادی در زمینه املاک کسب کنید که این آموزش‌ها در دوره‌های مختلف سایت ما وجود دارد.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مشتری مداری

مهم ترین اسرار درباره مشتری مداری برای مشاورین املاک

قطعاً در دنیای امروزی، اقتصاد بر پایه مشتری است. این بدان معناست که تا هر وقت که مشتری باشد، خرید و فروش و طبیعتاً معاملات بازار رواج دارد. بنابراین هر زمان و به هر دلیل که مشتری در بازار حضور پیدا نکرد، تمامی فعالیت‌های تولیدی و خدماتی با شکست روبرو می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی بنگاه‌های املاک دارای فعالیت خدماتی بوده و کاملاً وابسته به مشتری هستند. بنابراین تا زمانی که مشتری وجود داشته باشد،

توضیحات بیشتر »
درآمد مشاور املاک

آیا شغل املاک پولساز است؟

بسیاری از ما شنیده‌ایم که شغل املاک یکی از پولسازترین و پردرآمدترین حرفه‌های موجود در هر کشوری است، اما آیا این گفته صحت دارد؟ آیا تمام کسانی که وارد این شغل می‌شوند به درآمد بالا می‌رسند؟ چه کسانی قادر به درآمدزایی در املاک هستند؟ اگر شما هم می‌خواهید به شغل املاک وارد شوید و می‌خواهید از پولساز بودن آن مطمئن شوید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

توضیحات بیشتر »
اشتباهات مشاور املاک

اشتباهات رایج مشاورین املاک را بشناسید

اشتباهات مشاورین املاک در زمینه خرید و فروش مستغلات ممکن است ضرر و زیان غیر قابل‌ جبران به وجود آورد. گاهی در صنف مشاورین املاک تعدادی از افراد که به مشاوره در زمینه خرید و فروش ملک مشغول هستند از ناکامی‌های متعدد خسته می‌شوند. جملاتی نظیر “برای جذب مشتری در مذاکرات چه باید بگویم؟” یا “در این هفته خبری از مشتری جدید نیست” از زبان این افراد بسیار شنیده می‌شود.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button