به دنبال  روش‌های نوین مذاکره موفق در املاک هستید؟ پس تا انتها با ما همراه باشید. در صنعت املاک، مذاکره با مشتریان یکی از مهم‌ترین مراحل فرآیند خرید و فروش ملک است. اما گاهی اوقات مشتریان به دلایل مختلف ممکن است احساس نگرانی یا عدم آگاهی کنند که باعث شکست مذاکره و عدم انجام معامله می‌شود. در ادامه این محتوا به موضوع چگونه مشتری را پای میز مذاکره بیاوریم؟ می‌پردازیم.

شیوه‌های مذاکره موفق در املاک

مذاکره موفق در املاک یک فرایند حیاتی است که می‌تواند تأثیر بسزایی بر نتیجه نهایی معامله داشته باشد. استراتژی‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از تاکتیک‌های نوآورانه، فروش خود را بهبود بخشیده و مشتری را پای میز مذاکره بیاورید:

  • استفاده از زبان بدن

استفاده از زبان تایید باعث ایجاد احساس شنیده شدن در افراد می‌شود. به عنوان مثال، وقتی یکی از مشتریان شما درباره نیازهای خود حرف می‌زند، با دقت گوش کنید و با تکان دادن سر نشان دهید که آن‌ها را متوجه شدید. همچنین، در پایان حرف‌های او، یک جمله برای ابراز همدردی با او بگویید. به عنوان مثال، اگر مشتری می‌گوید خانه من کوچک است و این مشکلات را دارد، شما می‌توانید بگویید: من هم اوایل که ازدواج کرده بودم، در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کردم و با این مشکلات تاحدودی آشنایی دارم. این نوع بیان‌ها به مشتری این احساس را می‌دهد که شما به حرف‌های او دقت کرده و آن ها را درک می‌کنید.

  • شروع با قیمت مناسب

در این وضعیت اقتصادی نامناسب که درآمد کاهش یافته و قیمت ملک‌ها به اوج رسیده است، افراد به جزئیات قیمت توجه زیادی می‌کنند. احتمالاً پیش از شما، در جستجوی قیمت‌های ملک در مناطق دیگر نیز بوده‌اند. حتی اگر این موضوع را از آن‌ها نپرسیده باشید، احتمالاً بعداً به مشاوران املاک دیگر مراجعه خواهند کرد. در بهترین حالت، این افراد به شما بازخورد مثبت می‌دهند و ملک را از شما خریداری می‌کنند. اما اگر متوجه شوند که ملک را با قیمت بالایی به آن‌ها فروخته‌اید، احتمالاً دیگر به شما اعتماد نخواهند کرد و به دیگران نیز توصیه خواهند کرد که از خرید با شما خودداری کنند. اگر با توجه به ارزش بازار، قیمت منصفانه‌ای بگذارید، فضای مناسبی برای مذاکره فراهم می‌شود و احتمال خرید ملک توسط مشتریان بیشتر خواهد بود.

  • صحبت تلفنی یا ملاقات حضوری

یکی دیگر از روش‌های مذاکره موفق در املاک نحوه انجام صحبت‌های تلفنی و ملاقات‌های حضوری است. از آنجایی که مشتری می‌خواهد هزینه زیادی را برای خرید ملک بپردازد، توصیه می‌شود ارتباطات و مذاکرات خود را به صورت حضوری برگزار کنید. در صورت عدم امکان حضور، می‌توانید از طریق تماس تلفنی ارتباط برقرار کنید. اهمیت دارد که ارتباط با مشتری را حفظ کرده و به آنها اطمینان دهید که به دقت به نظرات و نیازهایشان توجه می‌کنید. یکی از روش‌های موثر فروش، عدم تأخیر در تصمیم‌گیری و عدم ایجاد شک و تردید در ذهن مخاطب است. حتماً وقت کافی برای فکر و تصمیم‌گیری را به مشتری بدهید، ولی نگذارید این زمان طولانی بشود زیرا طولانی شدن این فرآیند ممکن است باعث ناراحتی و نارضایتی مشتریان شود.

چه زمانی در سال فروش ملک رونق دارد؟

اصولا زمان بررسی و تحلیل بازار هدف، یک سوال مهم پیش می‌آید: کدام فصل‌ها برای خرید و فروش ملک مناسب‌تر هستند؟ بسیاری از افراد باور دارند که فصل‌های گرم (از فروردین تا شهریور) بهترین زمان برای رونق بازار ملک است. در این فصل‌ها، بازدید از ملک‌ها آسان‌تر بوده و همچنین نقل مکان و اسباب‌کشی نیز به راحتی قابل انجام است. همچنین، با تعطیلی مدارس و مشغله کمتر والدین در این فصول، افراد بیشتر به خرید و فروش ملک تمایل دارند. از طرف دیگر، نیمه دوم سال بهترین زمان برای پیش‌خرید ملک است. در این زمان، تعداد متقاضیان کاهش یافته و بازار املاک در رکود قرار می‌گیرد که منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود. به علاوه، دو ماه مهر و آبان بهترین زمان برای اسباب‌کشی بوده و اگر فرزندی ندارید، می‌توانید در این ماه‌ها بهترین تصمیم را بگیرید.

ترفندهای معامله در فصول مختلف سال چگونه است؟

این ترفندها به شرح زیر هستند:

  • بهار: در دو ماه اول بهار، بهترین زمان برای افزایش تلاش و تعهد مشاوران املاک است. با انرژی مثبت این فصل، مشتریان را به خرید ملک تشویق کنید.
  • تابستان: در فصل گرم تابستان، مشتریان بیشتر، وقت خود را برای بازدید از ملک‌ها اختصاص می‌دهند. سعی کنید با برنامه‌ریزی مناسب، بازدیدهای زیادی با مشتریان داشته باشید.
  • پاییز: در فصل پاییز، با توجه به کاهش فعالیت‌های بازار، در یک ماه آخر سال، تلاش کنید فعالیت‌های خود را تقویت کنید و به دنبال فرصت‌های جدید بگردید.
  • زمستان: در فصل سرد زمستان، با توجه به شرایط نامساعد هوا، مشتریان تمایل کمتری به بازدید از ملک‌ها دارند. برای راحتی آن‌ها، از عکس و فیلم‌های با کیفیت بالا برای معرفی ملک‌ها استفاده کرده و آن‌ها را به خرید و اجاره واحدهای خود تشویق کنید.

نتیجه گیری

مشتریان در صنعت املاک ممکن است در فرآیند خرید یا فروش ملک، احساس استرس و نگرانی کنند. بنابراین، به عنوان مشاور باید مهارت‌هایی برای مذاکره موفق در املاک را دانسته که بتوانید مشتری را به طور موثر و هوشمندانه‌ای به سمت تصمیم‌گیری منطقی و مناسب هدایت کنید. برای این منظور می‌توانید در دوره‌های آکادمی املاک ابراهیمی شرکت کنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

دیزاین

دیزاین یک دفتر املاک چگونه است؟

دیزاین دفتر املاک می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی کار خرید و فروش و مشتری مداری داشته باشد. در صورتی که در این بخش دچار مشکل شده‌اید و یا دقیقاً نمی‌دانید که چگونه باید دکوراسیون داخلی دفتر مشاور املاک خود را بچینید، می‌توانید به ادامه این مقاله توجه داشته باشید. سعی کرده‌ایم تا مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارند را به شما آموزش دهیم تا بیشترین و بهترین بهره وری را از این ماجرا بگیرید…

توضیحات بیشتر »
مدیریت

 تکنیک‌های مهم زبان بدن برای مدیران املاک

زبان بدن مدیر املاک به معنای ارتباط غیر کلامی است که در آن از صحبت کردن و مکالمه استفاده نمی‌شود. از زبان بدن می‌توان برای بروز احساسات و رساندن منظور به دیگران استفاده کرد. در واقع با کمک استایل‌های بدنی، حرکات بدن، گرفتن ژست‌های مختلف و دادن حالات متنوع به اجزای بدن می‌توان این نوع ارتباط را برقرار کرد. آموختن زبان بدن به مشاور املاک کمک می‌کند تا در مذاکرات و ارتباطات خود بهتر عمل کرده و توانمندتر باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با زبان بدن مدیر املاک بیشتر آشنا شوید.

توضیحات بیشتر »

ساخت فضای رقابتی سالم در دفتر املاک

یکی از مشاغلی که بسیاری از جوانان به آن علاقه‌مند هستند، شغل مشاوره املاک است. اگر سری به دفاتر مشاوره املاک زده باشید، خواهید دید که تیمی پرتعداد و فعال در آن مشغول به کار هستند. اما چگونه می‌توان میان این تیم هماهنگی‌های لازم را به وجود آورد و رقابتی سال میان آنها برگزار کرد؟ در این مطلب می‌خواهیم تکنیک‌هایی را برای ساخت فضای رقابتی سالم در دفتر املاک به شما معرفی کنیم.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button