زبان بدن مدیر املاک به معنای ارتباط غیر کلامی است که در آن از صحبت کردن  و مکالمه استفاده نمی‌شود. از زبان بدن می‌توان برای بروز احساسات و رساندن منظور به دیگران استفاده کرد. در واقع با کمک استایل‌های بدنی، حرکات بدن، گرفتن ژست‌های مختلف و دادن حالات متنوع به اجزای بدن می‌توان این نوع ارتباط را برقرار کرد. آموختن زبان بدن به مشاور املاک کمک می‌کند تا در مذاکرات و ارتباطات خود بهتر عمل کرده و توانمندتر باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با زبان بدن مدیر املاک بیشتر آشنا شوید.

زبان بدن و تاثیر آن بر بهبود روابط مدیریت املاک

همانطور که می‌دانید انسان موجودی اجتماعی است و روابط با دیگران اساس این اجتماعی بودن را شکل می‌دهد. یکی از مهم‌ترین اجزا برای برقراری ارتباط غیر کلامی زبان بدن است که باعث بهبود روابط بین افراد می‌شود‌. استفاده از زبان بدن در روابط کاری به خصوص برای مدیر املاک بسیار اهمیت دارد. با کمک زبان بدن می‌توانید رفتار دیگران را به خوبی بشناسید و همچنین روی پیامی که می‌خواهید به مخاطب  بدهید تمرکز و کنترل داشته باشید.

زبان بدن بوده که برای شما مفهوم اصلی سخن دیگران را مشخص می‌کند. با کمک این مهارت مشاور املاک می‌تواند تاثیر بهتری روی مخاطب بگذارد و از ذهنیت او قبل از شروع مکالمه با خبر شود.

اهمیت زبان بدن در مدیریت املاک

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز برای مدیران املاک زبان بدن است که با استفاده از آن می‌توانند بهترین مذاکره و‌ مشاوره را داشته باشند. مشاور املاک به راحتی و با توجه روی مشتری می‌تواند با استفاده از زبان بدن افراد به نیازهای آن‌ها پی ببرد. به همین دلیل می‌توان گفت تاثیر زبان بدن بسیار زیاد است و نقش موثری در موفقیت مشاور املاک دارد.‌

نکات مهم هنگام استفاده از زبان بدن در مدیریت املاک

برای اینکه بتوانید با استفاده از زبان بدن تاثیر بیشتری روی مخاطب بگذارید بهتر است به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید. آکادمی آموزش املاک ابراهیمی به صورت تخصصی به مدیران و مشاورین املاک زبان بدن و تکنیک‌های مهم آن را آموزش می‌دهد.

آراستگی ظاهر

یکی از اصول مهم هنگام برقراری مذاکرات مشاور املاک، آراسته بودن چهره و ظاهر است. این نکته تاثیر زیادی روی مخاطب و برداشتی که از شما به عنوان مدیر املاک دارد می‌گذارد. حتما به پاکیزه بودن و نظافت ظاهر خود اهمیت دهید و روی این مسأله حساسیت ویژه‌ای داشته باشید.

 اهمیت و تاثیر پوشش

پوشش افراد با توجه به شغلی که دارند متفاوت است اما این مساله می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی زبان بدن داشته باشد. استفاده از لباس‌های رسمی برای مدیر املاک باعث افزایش اثرگذاری روی مشتری می‌شود. همچنین استفاده از لباس‌هایی با رنگ خنثی و تیره نیز می‌تواند برای مشاور املاک اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

چگونگی راه رفتن و ایستادن

نوع راه رفتن و ایستادن یکی از مواردی است که در شغل مشاور املاک بسیار به چشم می‌آید و در واقع نمایانگر جنبه‌های شخصیتی افراد است. با توجه به نوع راه رفتن و ایستادن شخص می‌توان به روحیات وی پی برد و حالات درونی او را شناخت. به همین دلیل هنگام مذاکرات در شغل مشاور املاک بهتر است خمیده نباشید و تا جایی که می‌توانید صاف بایستید. هنگام صحبت کردن با مشتری روی مبل یا میز لم ندهید. هنگام راه رفتن استوار باشید و محکم ‌قدم بردارید.

تقلید از زبان بدن مشتریان

تقلید از زبان بدن مشتری و همگام‌سازی حرکات شما با آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد یک رابطه عالی و سریع شود. این زبان بدن مدیر املاک است که به مشتری نشان می‌دهد چه میزان در کار خود حرفه‌ای و متخصص هستید. درواقع ژست شما، وضعیت بدن و چشم‌های شما است که ایجاد یک  رابطه عالی با مشتری را رقم می‌زند.

لبخند زدن

لبخند بزنید، تا جایی که می‌توانید لبخند روی لب خود داشته باشید. اما باید این لبخند به جا و مناسب باشد به عنوان مثال هنگامی که مشتری از شما سوال می‌پرسد در پاسخ به او لبخند نزنید زیرا ممکن است مشتری از آن برداشت سو داشته باشد و فکر کند که او را تحقیر یا مسخره می‌کنید.

برقراری ارتباط چشمی

داشتن ارتباط چشمی بیان‌کننده توجه شما به فرد مقابل است و نشان می‌دهد که شما چه میزان به حرف‌های مشتری دقت می‌کنید. حتما تماس چشمی هنگام صحبت کردن و برقراری ارتباط با مشتری داشته باشید.

زبان بدن

نتیجه گیری

در این مقاله با زبان بدن و نکات مهم هنگام استفاده از آن آشنا شدید. همانطور که گفتیم زبان بدن مدیر املاک تاثیر بسیار زیادی روی مکالمات و ارتباطات بین مشتری و مشاور املاک دارد. داشتن یک ارتباط موثر و مفید می‌تواند تا حد زیادی به جذب مشتری و امضای قرارداد منجر شود. لبخند زدن و برقراری ارتباط چشمی با افراد نیز می‌تواند به بهبود روابط بین آن‌ها و مدیر املاک کمک فراوانی کند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

چگونه تبلیغ اینترنتی بنویسیم؟

تبلیغات به عنوان یک کاتالیزور در تسریع امر خرید و فروش ملک به شمار می‌رود. یعنی به جای اینکه منتظر مشتری باشیم با ارائه رزومه، همچنین معرفی کسب‌وکار خود مشتری را جذب کنیم. در دنیای امروز، خریداران مثل گذشته، به روش سنتی و حضوری سراغ مشاوران املاک نمی‌روند، بلکه پیگیر سایت‌ها و صفحات اجتماعی هستند. بنابراین موضوع تبلیغ اینترنتی به شدت مورد توجه مشاورین قرار گرفته است.

توضیحات بیشتر »
جزیره در املاک

همه چیز درباره جزیره در آشپزخانه

جزیره در آشپزخانه، طراحی جدیدی که زیبایی دوچندان به آشپزخانه‌ها بخشیده است. شاید بتوان گفت که در حال حاضر اکثر افرادی که برای خرید منزل به مشاوران املاک مراجعه می‌کنند به دنبال خانه‌هایی هستند که در آشپزخانه جزیره داشته باشند. به راستی این سبک از طراحی چگونه است؟ و چه مزایا و معایبی را به همراه دارد؟ در در این مقاله به این سبک طراحی می‌پردازیم.

توضیحات بیشتر »

رشد صعودی در حرفه املاک با این تکنیک

اگر می‌خواهید با رشد صعودی در حرفه املاک روبرو شوید باید تکنیک‌های مربوط آن را آموزش ببینید. با استفاده از روش‌های ساده و دقت به جزئیات می‌توانید پیشرفت بسیار زیادی در حرفه مشاوره املاک داشته باشید. تبلیغات کلید موفقیت در این شغل است. ما شیوه‌های نوین تبلیغات در حیطه املاک را در این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button