آکادمی شماره یک آموزش املاک

0 دانشجو

مجله آموزش املاک

طرفدار مالک باشم یا خریدار؟

امروزه برخلاف گذشته، مشتریان کارهای خرید یا فروش ملک، اجاره بها و اموری از این قبیل را به کارشناسان ملک می‌سپارند زیرا هم مسئولیت کمتری متوجه خود آن‌ها می‌شود و هم عقیده دارند انجام هر کاری به متخصص ماهر نیاز دارد. یک فرد متقاضی خرید یا اجاره ملکی است به دفاتر مشاور املاک مراجعه می‌کند. فردی که ملک خود را به فروش یا اجاره گذاشته است نیز به بنگاه املاک می‌رود. نکته‌ای که در اینجا قابل توجه است اینکه آیا مشاور املاک باید مدافع حقوق مالک باشد یا خریدار؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.
مالک یا خریدار

امروزه برخلاف گذشته، مشتریان کارهای خرید یا فروش ملک، اجاره بها و اموری از این قبیل را به کارشناسان ملک می‌سپارند زیرا هم مسئولیت کمتری متوجه خود آن‌ها می‌شود و هم عقیده دارند انجام هر کاری به متخصص ماهر نیاز دارد. یک فرد متقاضی خرید یا اجاره ملکی است به دفاتر مشاور املاک مراجعه می‌کند. فردی که ملک خود را به فروش یا اجاره گذاشته است نیز به بنگاه املاک می‌رود. نکته‌ای که در اینجا قابل توجه است اینکه آیا مشاور املاک باید مدافع حقوق مالک باشد یا خریدار؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

نقش مشاور املاک

ابتدا بهتر است به نقش یک مشاور در پیشبرد معامله بپردازیم. مشاور املاک با ارائه پیشنهادات درست و متصل کردن مالک و خریدار به هم نقش بسیار مهم و تسریع کننده‌ای در روند معامله دارد. مشاور به عنوان یک عامل که در خرید و فروش ملک به مشتریان کمک می‌کند به بررسی شرایط فروش، رفع ابهامات و نوشتن قرارداد می‌پردازد. برخلاف تصور عموم که گاهی نقش مشاور را نادیده می‌گیرند باید گفت شغل مشاور املاک یک حرفه پر پیچ و خم است که به دانش و تخصص نیاز دارد. هنگامی که وظایف مشاور املاک را بدانیم موقعیت او در مقابل مالک و خریدار نیز مشخص می‌شود.

وظایف مشاور املاک

وظایف اصلی یک عضو از یک تیم بزرگ مشاوران املاک مشخص‌کننده مکان و جای درست او در این معامله است. با هم مرور می‌کنیم:

  • انجام معامله

پیدا کردن مشتری و در اصطلاح جوش دادن قرارداد از وظایف یک تیم املاک است. مشاوران تلاش خود را به کار می‌گیرند تا دو طرف مالک و خریدار یا موجر و مستاجر راضی باشند و معامله به سرانجام برسد.

  • قدرت مذاکره

مشاور به قدرت مذاکره آگاه است و با چانه‌زدن برای هر دو طرف و ارائه پیشنهاداتی که به نفع مالک و خریدار، رضایت آن‌ها را به دست آورد. این مرحله برای مشاور انرژی‌بر و وقت‌گیر است.

  • ثبت جزئیات معامله

مدیر املاک و مشاوران او باید متن قرارداد را به طور دقیق تنظیم کنند و همه چیز را برای طرفین روشن و شفاف به مرحله اجرا درآورند. نهایی کردن قیمت، دریافت بیعانه خرید خانه از خریدار، تعیین  وضعیت وام و ضمانت‌های ملک، ثبت جزئیات معامله، قوانین لازم هنگام عقد قرارداد از وظایف مشاور هستند که سبب می‌شود مالک و خریدار هردو از اینکه همه چیز بر طبق قاعده و اصولی پیش می‌رود کمال رضایت را حاصل کنند.

  • کاهش استرس و صرفه‌جویی در وقت

مشتریان با انتخاب مشاور متعهد و خبره از میزان اضطراب خود در معامله می‌کاهند. همچنین از اتلاف وقت و سردرگمی در قانون‌های پیچیده بازار ملک خلاص می‌شوند.

  • داوری درست

یک مشاور املاک منصف، وکیل هیچکدام از منافع شخص مالک یا خریدار به تنهایی نیست بلکه یک داور کاملا بی‌طرف است که با استناد به شرایط معامله روند آن را تسهیل می‌کند. این داور در هر جا احساس کند حق یکی از طرفین زیر سوال برده شده است، به داد او می‌رسد و نمی‌گذارد حقی ضایع شود.

طرفدار مالک باشم یا خریدار؟

پیش‌تر بیان کردیم، انتخاب درست و موفقیت یک مشاور نقش بزرگی در روند معامله دارد. همچنین با مرور وظایف مشاور دیگر می‌دانیم من مشاور در واقع هم طرفدار مالک هستم و هم خریدار اما هرکدام به وقت خود نمود پیدا می‌کند. هر زمان مشاور احساس کرد یکی از طرفین با زرنگی و تیزبینی قصد کلاه گذاشتن بر سر دیگری را دارد پیش‌قدم می‌شود و از بروز مشکل و اختلاف جلوگیری می‌کند و با صداقت، امانت‌داری، عدالت‌جویی و رفتار بی‌طرفانه راهنمایی می‌کند. یعنی مشاوران به صورت منصفانه، بر اقدامات دو طرف قرارداد نظارت می‌کنند و طبق وظایف ذکر‌شده از انجام صحیح قرارداد، انتقال کامل هزینه‌ها و دیگر مسائل جزئی مطمئن می‌شوند.

مشاور املاک مالک و خریدار را از دردسرها نجات می‌دهد. او کاملا بی طرف به سخنان مالک و خریدار گوش می‌دهد و درک کاملی از قوانین دارد. حتی اگر احساس کند این معامله یک‌طرفه است باید به طرف دیگر اعلام کند برخی از ابهامات وجود دارد که یا باید حل شوند یا معامله فسخ شود و با این کار بر اعتماد مشتری نسبت به خود بیافزاید.

سخن پایانی

یک تیم حرفه‌ای متشکل از اعضای با سابقه و متعهد قبل از رفتن پای میز معامله و تنظیم قرارداد نهایی تمام زیر و بم وضعیت ملک را روشن و سازماندهی کرده است زیرا او در واقع مدافع و طرفدار حقوق هر دو طرف مالک و خریدار است. با این عمل او از بروز اختلافات احتمالی و امکان آسیب یکی از طرفین جلوگیری می‌کند. مالک و خریدار هر دو با امید و انگیزه هرکدام به نحوی سرمایه خود را برای معامله رو کرده‌اند و نقش مشاور به عنوان امین و داور جلب رضایت هر دو است. داشتن رابطه صمیمانه و برخورد درست از گام اول، می‌تواند به روند کار مشاوران کمک کند و درنهایت تمام اعضای سه راس مثلث معامله یعنی مشاور، مالک و خریدار احساس پیروزی داشته باشند.

 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

ارتباط مشاور املاک

روش‌های ارتباط صحیح با مشتریان

ارتباط مشاور املاک با مشتری چقدر اهمیت دارد؟ آیا با بهترین روش‌های ارتباط با مشتری آشنا هستید؟ یکی از سؤالات و مسائل مهمی که افراد در مشاغل گوناگون با آن مواجه هستند نحوه ارتباط صحیح با مشتری است. ارتباط مؤثر با مشتری تنها به بخش فروش منحصر نمی‌شود بلکه همه افراد یک شرکت می‌بایست روش‌های ارتباط مؤثر با مشتری را بدانند. وجه تمایز شرکت‌های مختلف نحوه ارتباط با مشتری است

توضیحات بیشتر »
اگهی نویسی

نکات طلایی آگهی نویسی

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، امروزه تغییرات عظیم تکنولوژی توانسته بسیاری از کسب‌وکارها را متحول کند. گفتنی است که مشاورین املاک نیز تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته‌ و فعالیتشان از این قضیه مستثنی نبوده‌ است. معمولا افراد مشغول در این حرفه جهت فعالیت آگهی نویسی از پلتفرم‌های گوناگونی نظیر دیوار استفاده می‌کنند. شاید در ابتدا گمان کنید که نگارش و ثبت آگهی کار ساده‌ای است، اما باید دقت کنید که مشاورین املاک…

توضیحات بیشتر »
تغییر دکوراسیون

روش های کم هزینه برای تغییرات ساختمان

شاید با شنیدن، ایجاد تغییرات در ساختمان اولین مطلبی که به ذهن شما خطور می‌کند هزینه‌های بالای آن باشد. اما باید گفت که لزوما ایجاد تغییرات در ساختمان همیشه هزینه بر نبوده بلکه می‌توانید با به کار بردن روش‌هایی که هزینه کمی را در بر دارند به تغییر دکوراسیون بپردازید. در برخی از آموزش‌های تخصصی آکادمی آموزش املاک ابراهیمی که بیشتر برای مدیران و مشاوران املاک برگزار می‌گردد به معرفی روش‌های کم هزینه برای تغییرات ساختمان پرداخته می‌شود.

توضیحات بیشتر »

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بذار :