آیا بر اساس باور عموم افراد شغل مشاور املاک از مشاغل پردرآمد و پولساز است؟ آیا همه افرادی که وارد این حرفه می‌شوند می‌توانند به درآمد های بالا و میلیونی برسند؟ کسانی که شغل مشاور املاک را انتخاب کرده‌اند و در این حرفه خوش درخشیده‌اند چه ویژگی‌هایی دارند؟

اگر می‌خواهید بدانید آیا شما هم می‌توانید با وارد شدن به این حرفه از درآمد بالا برخوردار شوید و یا چه راهکارهایی برای افزایش درآمد شما و همکاران‌تان و رسیدن به موفقیت های شغلی گسترده وجود دارد تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا شما را با دنیایی از راهکارها موجود برای موفق شدن در این حرفه پولساز آشنا کنیم.

آیا می‌دانید درآمد مشاوران املاک چگونه مشخص می‌شود؟

باید صراحتا به شما بگوییم که میزان حقوق دریافتی شما از این حرفه کاملا به میزان و نوع فعالیت شما مرتبط است همچنین مطمئن باشید تا زمانی که ندانید باید در این حوزه چگونه فعالیت کنید هرگز نمی‌توانید به درآمد ایده‌آل خود برسید و بهتر است قید این شغل را به طور کامل بزنید.

بنابراین اگر به عنوان فردی پرتلاش به حیطه مشاور املاک علاقه‌مند هستید به عنوان اولین نکته باید بگوییم درآمد شما با میزان معاملاتتان و ارزش مالی هر کدام از این معاملات رابطه تنگاتنگ دارد.

 باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان حقوق شما در این حرفه ثابت نیست و به صورت درصدی از میزان مشاوره‌های خود و معاملات انجام شده به صورت موفقیت آمیز می‌توانید از کارفرما خود حقوق دریافت کنید.

میزان حقوق مشاوران املاک بستگی به صلاح دید کارفرما دارد و به همین دلیل کاملا متغیر است اما روشهای دیگری هم برای دریافت حقوق وجود دارد که در ادامه مطلب به بررسی آن می‌پردازیم:

  1. داشتن میزان مشخص شده‌ای از حقوق همراه با درصدی از معاملات انجام شده

استفاده از این شیوه در دفاتر مشاور املاک کاربرد ندارد و در اکثر دفاتر املاک پرداخت حقوق به کارکنان به صورت درصدی است. اما عده ای از روش پرداخت حقوق ثابت برای کاهش احتمال ریسک افراد مبتدی که تخصص زیادی در این حوزه ندارند استفاده می‌کنند.

  1. پرداخت به صورت درصدی و ثابت از معاملات انجام شده

اگر فردی بتواند معاملات مربوط به اجاره، خرید یا فروش ملکی را موفقیت آمیز منعقد کند می‌تواند به صورت درصدی از سود این معامله حقوق دریافت کند، استفاده از این شیوه در پرداخت حقوق بسیار رایج است و معمولا برای افراد حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که احتمال خطا آن‌ها در انجام معاملات بسیار کم است در نتیجه می‌توانند درآمد خوبی را داشته باشند.

  1. پرداخت پلکانی حقوق درصدی معاملات

در این روش دریافت حقوق مشاوران املاک با توجه به میزان معاملاتی که انجام می‌دهند مرتبط است در واقع در این شیوه از پرداخت حقوق، ارزش مالی معاملات مطرح است و هر قدر ارزش بیشتری از آن دریافت شود در نتیجه شما حقوق بیشتری خواهید داشت.

لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید در کارتان پیشرفت کنید و ایده‌آل‌گرا هستید همچنین می‌خواهید کسب درآمدهای میلیونی از شغل مشاور املاک داشته باشید این روش پرداخت حقوق برای شما مناسب‌ترین گزینه است.

برخی از دفاتر مشاور املاک میزان حقوق شما را بعد از کسر مالیات قانونی محاسبه می‌کنند ما به صورت کلی 2 نوع کسر مالیاتی داریم:

  1. کسر مالیات بر درآمد
  2. کسر مالیات بر ارزش افزوده

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که شرایط بازار بر میزان درآمد شما در املاک بسیار تأثیرگذار است.

البته با اینکه گفته شد شغل مشاور املاک از مشاغل پولسازی است که میزان درآمد دریافتی از آن بستگی به میزان تلاش و پشتکار شما دارد اما نباید از این نکته غفلت کنید که همه  این عوامل زیر مجموعه شرایط بازار مسکن است به صورت کلی این شرایط شامل موارد زیر می‌شود:

الف. دوره رکود

ب. دوره گذار از رکود به رونق

ت. دوره رونق

در دوره رونق بازار مسکن کسب درآمدهای عالی قطعا کار مشکلی نخواهد بود و حتی یک فرد تازه کار هم می‌تواند در این شرایط درآمد میلیونی داشته باشد اما این وضعیت به صورت طبیعی در دوره گذار از رکود به رونق بسیار متفاوت است و حتی افراد حرفه‌ای هم در صورت طولانی شدن مدت زمان این دوره اقدام به تغییر شغل خود می‌کنند.

در حالت میزان مبلغ سرمایه گذاری در املاک روندی افزایشی پیدا خواهد کرد و می‌توان گفت بدترین زمان برای درآمد زایی است زیرا خریداری ملک به حداقل می‌رسد معمولا مدت زمان این دوره بیشتر از 3 ماه نخواهد بود.

در زمان رکود مشاوران املاک فقط باید روی اجاره املاک خود تمرکز داشته باشند و این دوره هم شرایط مناسبی برای کسب درآمد ندارد همچنین مدت زمان آن بین 3 تا 5 سال متغیر است و در این مدت نباید معاملات مربوط به مسکن برای خرید و فروش ملک انجام شود.

 معمولا مشاوران املاک تازه کار که مدیریت شرایط دوره گذار از رونق به رکود را ندارند این حرفه را ترک می‌کنند و به دنبال سایر مشاغل می روند.

زمانی که پس از  3ماه دوره گذار از رکود به رونق به اتمام رسید کار مشاوران املاک رونق می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند در این دوره به اوج درآمدزایی برسند.

با توجه به مطالب گفته شده اگر قصد دارید تا وارد حرفه مشاور املاک شوید و موفقیت آمیز عمل کنید باید آموزش ها لازم را کسب نمایید و با آگاهی کامل فعالیت‌تان را آغاز کنید تا از کمترین میزان ضرر در معاملات ملکی برخوردار شوید.

چطور می‌توانیم در شغل مشاور املاک به درآمد عالی برسیم؟

شما برای ورود به این حوزه لازم است تا اطلاعات خود را راجب به معاملات ملکی افزایش دهید و با اصطلاحات حقوقی مربوط به آن آشنا شوید تا بتوانید در معاملات و قرارداد‌ها  مختلف از این دانسته‌ها استفاده کنید و به سود و درآمد عالی برسید.

همچنین شما باید درباره فایل اطلاعات زیادی داشته باشید زیرا مشاوران املاکی که به مشتریان خود برای انجام معاملات ملکی دفاتر مختلفی را نشان می‌دهند از درآمد بیشتری برخوردار هستند ضمن اینکه کمتر دچار زیان در عقود قرارداد های ملکی می‌شوند.

درآمد مشاور املاک

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده، شغل مشاور املاک از شغل‌های پولساز و پر درآمد در جامعه امروز است اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که موفقیت در هر زمینه‌ای نیازمند داشتن اطلاعات و آگاهی لازم است.

شما هم اگر به شغل مشاور املاک علاقه‌مند هستید توصیه ما به شما این است که تلاش کرده و سطح اطلاعات و دانسته‌های خود را بیشتر کنید و حتما از تجربه افراد با سابقه در این حوزه استفاده نمایید. با شرکت در دوره های آکادمی آموزش املاک ابراهیمی می توانید هرچه سریعتر به رشد و توسعه برند خود کمک کنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

سه ماه اول کار

در سه ماهه اول کار خود اینگونه فعالیت کنید

مشاور املاک در شروع کار خود باید چگونه فعالیت کند؟ سه ماهه اول کار وی چگونه است؟ همانطور که می‌دانید مشاور مسکن و املاک یکی از مشاغل پردرآمد و بدون چارچوب اداری است اما نیازمند مشتری‌مداری می‌باشد. مشاورین املاک ساعت کاری خود را می‌بایست بر حسب اراده مشتری و نیاز آن‌ها تعیین کنند تا بتواند پاسخگوی مشتریان خود باشند…

توضیحات بیشتر »
استراتژی مدیریت املاک

تفکر استراتژیک مشاور املاک چیست؟

تفکر استراتژیک مشاور املاک از جمله بخش‌های مهمی است که نباید آن را نادیده بگیرید. این مسأله معمولاً به قدری اهمیت دارد که سبب می‌شود بسیاری از افراد برای کسب دانش در این زمینه به دوره‌های مختلف دانش فنی و… مراجعه کنند. در نظر داشته باشید که تفکر‌های استراتژیک دارای چند بخش هستند که قطعاً می‌توانند برای شما مناسب بوده و سبب شوند تا تبدیل به یک مشاور املاک بهتر شوید. زمانی که در این مورد صحبت…

توضیحات بیشتر »
روانشناسی فروش ملک

افزایش فروش با یادگیری روانشناسی فروش

افزایش فروش برای مشاورین املاک یکی از مهم ترین کارهایی است که هر فردی در این حوزه به آن توجه دارد. معمولا بالاتر رفتن میزان فروش علاوه بر آن که می تواند از لحاظ درآمدی و مادی سبب شود تا شما در شرایط بهتری قرار بگیرید، می تواند اعتماد به نفس شما، رضایت شما از زندگی و… را نیز بیشتر کند. به همین دلیل توصیه می کنیم تا روش هایی که می تواند منحر به بیشتر شدن فروش شما شود را یاد بگیرید و از این طریق…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button