مشاوره املاک

قانون 5 ثانیه برای افزایش عملگرایی مشاورین املاک

قانون 5 ثانیه

احتمالا تاکنون به عنوان یک مشاور املاک این تجربه را داشته اید که وقتی به محل کار خود میایید و در شروع روز کاری خود لیستی از تماس ها و پیگیری های مربوط به آن روز را در دست دارید، با وجودی که لیست شما طولانی و زیاد به نظرتان نمی آید و با خود میپندارید تا پایان زمان کاری حتما همه موارد را  انجام داده و تمام خواهید کرد، در پایان زمان کاری مشاهده میکنید آیتم هایی در لیست شما باقی مانده اند، و علی رغم اینکه آن روز برایتان روز نرمالی بوده است و با چالش خاصی هم مواجه نبوده اید، مجبور میشوید بخشی از کار آن روزتان را به فردایش موکول کنید.

این تجربه آشنا و مشترک بسیاری از مشاورین املاک است و آنها از اینکه تماس ها و پیگیری های امروزشان از مشتری ها و مالکین به تعویق می افتد، به فرداها موکول میشود و متعاقبا روند رسیدن به نهایی شدن قراردادها برایشان زمانبر میگردد، احساس خوبی نداشته و از سرعت کار رضایت کافی ندارند.

در حقیقت، سرعت در کار، در بسیاری از موارد، به میزان عملگرایی خود مشاورین املاک باز میگردد. عملگرایی مشاورین املاک، سرعت انجام شدن کارها را برایشان به میزان قابل توجهی افزایش داده، و تاثیر بسزایی در لذت بردنشان از روند کار در حوزه املاک دارد. با تقویت عملگرایی خود و در نتیجه آن با به شکلی سریعتر به اهداف مالی خود رسیدن، شغل خود در حوزه املاک را میتوانید تبدیل به فعالیتی مهیج و لذتبخش برای خود کنید.

در ادامه، آکادمی آموزش املاک امید ابراهیمی به بررسی دلایل کاهش عملگرایی مشاورین املاک پرداخته و راهکاری فوق العاده جهت غلبه بر مهمترین عامل آن و افزایش عملگرایی و نتیجتا افزایش سرعت در کار معرفی خواهد کرد. با ما همراه باشید.

 

چه چیز باعث کاهش عملگرایی میشود؟

یکی از بهترین راه های افزایش عملگرایی به طور کلی در زندگی و کار این است که به آنچه که باعث کاهش عملگرایی میشود آگاهی یافته و بر آن غلبه کنیم. تحقیقات نشان میدهد مهمترین عاملی که باعث میشود عملگرایی شما پایین آمده و انجام کارهایتان به تعویق بیفتد، در ابتدا اهمال کاری خود شما است.

به این معنی که مثلا به عنوان یک مشاور املاک وقتی قرار است تعداد معینی پیگیری و تماس را در طول روز کاری خود با افراد داشته باشید، آنچه از خود میبینید این است که قبل از بعضی از تماسها و پیگیریهایتان تمایل به تعلل و به تعویق انداختن آنها دارید. این رفتار شما، به صورت کاملا ناخودآگاه از شما سر میزند، و در حین انجام آن، شما متوجه و آگاه بدان نیستید. اهمال کاری به شکل رفتارهای متفاوتی از شما سر میزند، به عنوان مثال، ممکن است پیامی غیر مهم برایتان بیاید و خواندن آن را مقدم بر فرستادن پیام مهم کاری خود بدانید، یا ممکن است دقیقا همان لحظه که باید برخیزید و برای فایل یابی از دفتر املاکتان خارج شوید، حس کنید دلتان میخواهد قبل از آن چیزی بخورید، بدون اینکه گرسنه باشید.

اهمال کاری یک رفتار عادت گونه مخرب است که نیاز است آن را در مرحله نخست شناخته و بدان آگاه شوید، سپس رفتاری مناسب و معکوس آن را به عنوان راه حل غلبه بر آن آموخته و تمرین کنید. در ادامه، آکادمی آموزش املاک امید ابراهیمی دلیل اهمال کاری و راهکار غلبه بر آن را که موجب افزایش عملگرایی مشاورین املاک و سرعت در کار میشود ارائه خواهد داد.

 

دلیل اهمال کاری و این تمایل کندکننده چیست؟ 

از دلایل اهمال کاری میتوان به تنبلی، میل شدید ناخودآگاه به لذت آنی، حواسپرتی و از دست دادن تمرکز تحت تاثیر تکنولوژی، و این واقعیت که اهمال کاری به طور موقت از استرس ما میکاهد اشاره کرد. به عنوان مثال، وقتی حس میکنید قبل از شروع به کار دلتان میخواهد چیزی بخورید، یا یک سیگار بکشید و…در واقع ناخودآگاهتان تمایل به لذت آنی دارد. به عنوان مثالی دیگر، وقتی تلفن را برمیدارید به قصد انجام تماس و پیگیری کاری خود اما سر از چرخیدن در شبکه های اجتماعی در می آورید، در واقع دچار حواسپرتی و عدم تمرکز در کار شده اید.

اما رایج ترین و مهمترین دلیل اهمال کاری اکثر افراد و مشاورین املاک این است که در انتظار انگیزه خاصی از دنیای بیرون خود هستند، یا منتظر به وجود آمدن حس و حال خاصی در خود برای انجام کار مورد نظر هستند، و یا در انتظار فرا رسیدن لحظه خاصی جهت اقدام میباشند، گویی به لحظه کنونی به عنوان لحظه مناسب انجام کار نگاه نمیکنند، و میپندارند لحظه دیگری در آینده بسیار متفاوت و بسیار مناسبتر از همین لحظه است. تحقیقات نشان میدهد در بیش از هشتاد درصد موارد افراد در محیط کاری با همکاران و مدیران خود نظرها و پیشنهادات خود را هرگز مطرح نمیکنند، چون میپندارند اکنون زمان مناسبی نیست و آن را به تعویق می اندازند.

در ادامه این مطلب، آکادمی آموزش املاک امید ابراهیمی راه حلی ساده اما بسیار کارآمد و تاثیرگذار برای غلبه بر اهمال کاری و افزایش عملگرایی مشاورین املاک در کار و زندگی به شما معرفی میکند که انجام دادن آن به مرور شما را تبدیل به یک مشاور املاک تند و تیز خواهد کرد.

 

چگونه قانون 5 ثانیه میتواند راهکار غلبه بر اهمال کاری و افزایش عملگرایی باشد؟

اگر ورزشکاران موفق را به عنوان یکی از الگوهای موفقیت در نظر بگیریم، خواهیم دید آنچه آنها در طول مسیر رسیدن به اهداف ورزشی خود طی میکنند انتظار برای رسیدن به انگیزه، حس و حال و لحظه خاصی نیست. راز پشت بدنهای خوبشان این است که آنها حتی زمانی که خسته هستند و یا حتی زمانی که از نظر ذهنی مشغولیات دیگری دارند تمرینشان را شروع کرده، و حین تمرین حس و حال متناسب با عملکردشان را خودشان در خودشان به وجود می آورند. منتظر فرصتهای بیرونی هل دهنده و شتاب دهنده نمانده، و خودشان در مسیر ایجاد این فرصت مطلوب، خودشان را هل میدهند.

یکی از روشهای بسیار کارآمد برای غلبه بر اهمال کاری و افزایش عملگرایی مشاورین املاک که کمک میکند همچون ورزشکاران موفق به میدان کار بیاییم و سرعت عمل داشته باشیم، استفاده از قانون 5 ثانیه و تمرین آن است. این قانون را مل رابینز نویسنده موفق و سخنران انگیزشی معروف در کتاب خود با همین عنوان مطرح کرد.

قانون 5 ثانیه تمرین ساده ایست، به این صورت که وقتی قرار است کاری انجام دهید، مثلا با مشتری یا مالک تماس بگیرید تا نظرشان را جویا شوید، بدون هیچ فکر اضافه ای، از 5 تا 1 بشمارید و بلافاصله تلفن را برداشته و تماس بگیرید. به عنوان مثالی دیگر، اگر قرار است از دفتر املاک خود به قصد فایل یابی بیرون بروید از 5 تا 1 بشمارید و بلافاصله برخیزید و شروع کنید. اگر بیش از 5 ثانیه به خود فرصت دهید، مغزتان به طور طبیعی و بر اساس وظیفه و نقش اصلیش شروع به منصرف کردن شما میکند و تردیدها و ترسهایتان به سراغتان خواهند آمد.

به عنوان مثال، ذهنتان با پیش بینی اینکه در این پیگیری قرار است از مالک یا مشتری جواب منفی بشنوید، یا اینکه ایشان احتمالا موقعیت پاسخگویی ندارند، در شما ترس و تردید ایجاد کرده و از انرژیتان میکاهد. قبل از اقدام به فایل یابی ممکن است ذهنتان با افکاری این چنین مانع کار شما شود : “احتمالا در را باز نخواهند کرد.” یا “احتمالا فایل را به من نشان نخواهند داد.”

در واقع، مغز اندام فیزیکی متصل به ذهن میباشد و از آنجایی که ذهن عموما و به صورت پیش فرض در همه کارها و امور نقش یک مانع را بازی میکند، کار مغز نیز به نوعی ایجاد مانع در مسیر تغییرات است، مگر اینکه شما به این ویژگی مغز و ذهنتان آگاه باشید و آن را تحت کنترل و تسلط خود درآورید. برای به دست آوردن این کنترل و تسلط میتوانید از قانون 5 ثانیه بهره ببرید. قانون 5 ثانیه و تمرین آن به راحتی کمکتان میکند به ذهن و مغز و افکار محدودکننده تان اجازه ممانعت کردن نداده، و در این 5 ثانیه و قبل از ایفای نقش مغزتان دست به کار شده باشید و نتیجتا به عملگرایی بالا دست پیدا کنید.

قانون 5 ثانیه کمکتان میکند به مرور شهامت خود را نیز تقویت کنید، آیتم مثبتی که به عنوان یک مشاور املاک بسیار بدان نیاز دارید. اتفاقی که می افتد این است که در رعایت قانون 5 ثانیه همانطور که در بالا توضیح داده شد خیلی ساده به تردیدها و ترسهایتان فرصت تاثیرگذاری نخواهید داد و بلافاصله اقدام میکنید. به میزانی که غلبه بر تردید و ترس را تجربه میکنید، شهامت شما افزایش یافته و فعال میگردد. نتیجتا، با تکرار استفاده از قانون 5 ثانیه شما تبدیل به یک مشاور املاک باشهامتتر و عملگراتر خواهید شد.

مشاور املاک

جمع بندی

جهت افزایش عملگرایی مشاورین املاک و به تبع آن افزایش سرعت در کار نیاز است به مهم ترین عامل کندکننده کارتان که اهمال کاری است فائق آیید. دلیل اصلی اهمال کاری شما، انتظار بیهوده ای برای رسیدن زمان مناسب اقدام است. در حالی که در این انتظار و زمان دادن، فقط فرصت بیشتری به ترس ها و تردیدهایتان داده اید. قانون 5 ثانیه که اولین بار توسط مل رابینز سخنران معروف انگیزشی کشف شد، میگوید وقتی قرار است کاری انجام دهید و در مورد انجام آن مطمئن شده اید از 5 تا 1 شمرده و بلافاصله دست به کار شوید تا به مغزتان فرصت منصرف کردن یا کم سرعت کردن خود را ندهید. رعایت  قانون 5 ثانیه و تکرار آن به عنوان یک راهکار فوق العاده شما را عملگراتر و با شهامتتر میکند. اگر مشاور املاک هستید قبل از هر تماس و پیگیری و اقدام برای فایل یابی یا هر فعالیت مربوطه دیگری میتوانید از رعایت این قانون بهره ببرید.

آموزش راهکارهای افزایش عملگرایی مشاورین املاک به پرسنل خود را میتوانید در آکادمی آموزش املاک امید ابراهیمی بیابید.

3 نظر در “قانون 5 ثانیه برای افزایش عملگرایی مشاورین املاک

  1. tlover tonet گفت:

    I think that is among the so much significant info for me. And i am happy reading your article. However want to commentary on some general things, The web site style is ideal, the articles is actually nice : D. Just right task, cheers

  2. Baxtfk گفت:

    top rated pill for itching generic allergy pills allergy pills non drowsy

  3. Bupaev گفت:

    zyrtec canada over the counter prescription only allergy medication strongest prescription allergy medication

نظرات بسته شده اند.