آکادمی شماره یک آموزش املاک

0 دانشجو

مجله آموزش املاک

نقش زبان بدن در مشاور املاک

اگر در زمینه مشاور املاک فعالیت می‌کنید و از نقش زبان بدن در مشاور املاک آگاهی ندارید، پس مطالعه این مطلب را از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید. ازجمله مهارت‌های مهم که مشاوران املاک بایستی به آن دست یابند، مهارت زبان بدن است. با کسب این مهارت و تکیه بر آن، مشاوران املاک قادر خواهند بود تا به مشتری‌های خود مشاوره مناسب داده و خود را به عنوان یک مذاکره‌کننده خوب در دیدگاه مردم جلوه دهند.
زبان بدن مشاور املاک

اگر در زمینه مشاور املاک فعالیت می‌کنید و از نقش زبان بدن در مشاور املاک آگاهی ندارید، پس مطالعه این مطلب را از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید.

ازجمله مهارت‌های مهم که مشاوران املاک بایستی به آن دست یابند، مهارت زبان بدن است. با کسب این مهارت و تکیه بر آن، مشاوران املاک قادر خواهند بود تا به مشتری‌های خود مشاوره مناسب داده و خود را به عنوان یک مذاکره‌کننده خوب در دیدگاه مردم جلوه دهند. کسانی‌که در این حرفه مشغول به کار هستند باید از تاثیر زبان بدن بر روی مشتری‌ها به خوبی آگاه شوند.

 همچنین آن‌ها قادر خواهند بود با کمک زبان بدن، بدون آنکه به تحلیل کلام مشتری بپردازند، به نیاز او و خواسته‌اش پی ببرند. اگر شما از علاقه‌مندان به حرفه مشاور املاک هستید باید به جنبه‌های مختلفی از زبان بدن آشنایی داشته باشید تا با کمک آن‌ها بتوانید بر مشتری‌های خود تأثیر لازم را بگذارید. در ادامه به بیان چیستی زبان بدن و نقش زبان بدن در مشاور املاک از جنبه‌های مختلف پرداخته خواهد شد.

میزان آشنایی شما از مفهوم زبان بدن چقدر است؟

آیا با مفهوم زبان بدن آشنایی دارید؟ منظور از زبان بدن یعنی چه؟ این‌ها سوالاتی هستند که تمامی افراد پس از شنیدن واژه زبان بدن با آن‌ها مواجه می‌شوند. پاسخ این سوالات می‌تواند برایتان جالب به‌نظر آیند.

بهتر است بدانید که در دنیای امروزی که دنیای ارتباطات نامیده می‌شود، بسیاری از صحبت‌ها و مفاهیم میان افراد، بدون آنکه کلمه‌ای رد و بدل شود، به افراد منتقل می‌گردد. در حقیقت علاوه بر ارتباط کلامی، ارتباط غیر کلامی هم داریم. به مجموعه‌ای از رفتارهای غیرکلامی که افراد به وسیله آن‌ها به انتقال پیام بین یکدیگر می‌پردازند، زبان بدن می‌گویند. برخی از این رفتارها به‌طور اکتسابی در اشخاص شکل می‌گیرند که در حقیقت این رفتارها نتیجه تربیت و قرارگیری وی در جامعه هستند. برخی دیگر از رفتارهای غیرکلامی از بخش ناخودآگاه مغز انسان ناشی می‌شوند.

 نقش زبان بدن در مشاور املاک آن‌جایی پررنگ می‌شود که مشاوران املاک بدانند که امروزه تاثیر روابط غیرکلامی در روابط انسان‌ها با یکدیگر از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.‌

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در این رابطه تحقیقات علمی مهمی صورت گرفته است. نتایج تحقیقات نشان‌دهنده این است که ارتباطات افراد، سه بخش کلی کلام، لحن صدا و زبان بدن را در برمی‌گیرد. باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که افراد بیشترین تمرکز خود را بر روی کلام می‌گذارند و به لحن و زبان بدن توجه کمتری دارند. این در حالیست که بررسی‌های صورت گرفته بیان‌کننده نتایج خارق‌العاده درباره زبان بدن هستند. مطابق با این بررسی‌ها کلام ۷ درصد، لحن صدا ۳۸ درصد و زبان بدن ۵۵ درصد در ارتباطات تاثیرگذارند. نقش زبان بدن در مشاور املاک برای آنکه اتفاقات خوب کاری برای مشاوران رقم بخورد، اهمیت زیادی دارد.

 

با ۸ زبان بدن در مشاور املاک آشنا شوید.

همان‌طور که می‌دانید روابط میان انسان‌ها از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌ها در زندگی هر فردی می‌باشد. اگر این روابط درست یا اشتباه پیش بروند بدون شک تاثیر مستقیم و شاید قابل توجهی بر کیفیت زندگی شخص خواهد گذاشت. روابط کاری افراد هم از این قاعده مستثنی نیست. زبان بدن، به عنوان عاملی موثر در پیشرفت کاری اشخاص چنانچه در مسیر صحیح قرار بگیرد و انسان‌ها نسبت به رفتارهای خود هوشیاری به خرج دهند آنگاه پیشرفت را در کار حس خواهند کرد. مشاور املاک ازجمله مشاغلی است که میزان ارتباط افراد در آن زیاد است لذا آن‌ها می‌توانند با به‌کارگیری موارد زیر به‌عنوان زبان بدن در مشاور املاک از تاثیر قابل‌توجه آن‌ها در پیشرفت شغلی خود بهره‌مند شوند.

توجه به پوشش و نوع لباس

مشاوران املاک به‌خوبی می‌دانند که اولین نگاه تاثیر بسیاری بر روی مشتری خواهد گذاشت. بنابراین برخوردار بودن از ظاهری آراسته و حرفه‌ای به‌منظور ایجاد تأثیرگذاری مثبت بر مشتری‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. به شما مشاوران املاک توصیه می‌کنیم که به تمیزی لباس و چروک نبودن آن‌ها توجه داشته باشید و همیشه سعی کنید که حرفه‌ای لباس بپوشید. بهتر است از لباس‌های رسمی استفاده کنید. به رنگ لباس هم توجه داشته باشید؛ از رنگ‌های تیره و خنثی در لباس‌های خود استفاده نمایید.

دوستانه و صمیمی دست بدهید.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های زبان بدن در مشاور املاک این است که با مشتری‌های خود گرم برخورد کرده و به آن‌ها صمیمانه دست بدهید. سعی کنید در هنگام دست دادن با آن‌ها به چشمانشان نگاه کرده و لبخند بزنید. همچنین بهتر است که از نگاه کردن به زمین در هنگام دست دادن با مشتری خودداری کنید.

تقلید از زبان بدن مشتری را یاد بگیرید.

اگر تمایل به برقراری رابطه فوری با مشتری دارید و به دنبال یافتن راه عالی برای انجام این کار هستید، به همگام سازی حرکات خود با حرکات مشتری روی بیاورید. با این کار نشان می‌دهید که در حرفه خود به عنوان مشاور املاک، بصورت تخصصی عمل می‌کنید.

به ایستادن و راه رفتن خود توجه داشته باشید.

یکی دیگر از اصول زبان بدن در مشاور املاک که جنبه‌های زیادی از شخصیت شما را نشان خواهد داد شیوه راه رفتن و ایستادن شما می‌باشد. امروزه با آگاهی داشتن افراد از زبان بدن، آن‌ها قادر خواهند بود تا حالات درونی و روحیات اشخاص را متوجه شوند. بهتر است در حرفه خود به عوامل زیر که مرتبط با نحوه راه رفتن و ایستادن شما می‌باشند، توجه داشته باشید.

  • صاف بایستید و بدن خود را در حالت خمیده قرار ندهید.
  • از لم دادن بر روی میز در هنگام گفتگو با مشتری خودداری نمایید.
  • گاهی مواقع خود را به فرد نزدیک‌تر کنید.
  • چنانچه ایستاده به صحبت مشغول بودید و احساس خستگی کردید، بهتر است بنشینید و در حالت نشسته به ادامه گفتگو اقدام نمایید.
  • قدم‌های خود را محکم بردارید.

از طریق چشم‌ها، تماس برقرار نمایید.

احتمالا با جمله “چشم‌ها دریچه روح هستند” بارها مواجه شده‌اید. برقراری تماس چشمی با مشتری به عنوان زبان بدن در مشاور املاک از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. چراکه مشاوران با این کار به طرف مقابل القاء می‌کنند که به‌طور مستمر به حرف‌های آن‌ها گوش می‌دهند و احساس راحتی با وی دارند.

باید بدانید که تماس چشمی در میان شیوه‌های ارتباطی افراد از جایگاه حساسی برخوردار است. در هنگام برقراری ارتباط چشمی به رعایت نکات اخلاقی توجه داشته باشید. اگر تماس چشمی همراه با ادب و احترام باشد، مخاطب شما اعتماد لازم را دریافت کرده و در نتیجه آمادگی خود را به ادامه گفتگو ابراز می‌کند.

لبخند زدن را فراموش نکنید.

سعی کنید تا حد امکان لبخند بر چهره داشته باشید. لبخند زدن به عنوان یک عامل مهم نقش زبان بدن در مشاور املاک شناخته می‌شود و شما باید بدانید که در کجاها لازم است لبخند داشته باشید و در چه جاهایی نباید لبخند بزنید. به نظر شما در چه لحظاتی نباید لبخند بر لب داشته باشید؟ یکی از جاهایی که لبخند زدن می‌تواند عاملی منفی محسوب شود، هنگامی است که مشتری درباره مسائل مالی سوال می‌پرسد. لبخند زدن در چنین لحظاتی باعث می‌شود که وی احساس کند شما قصد تحقیر او را دارید.

به آراستگی چهره و ظاهر خود توجه داشته باشید.

اگر دوست دارید که مشتری‌ها دچار برداشت اشتباه از شخصیت و حرفه‌ای بودن شما نشوند، به آراستگی چهره و مرتب بودن ظاهرتان توجه داشته باشید. به شما مشاوران املاک محترم شدیدا توصیه می‌کنیم که به رعایت این مسأله توجه داشته باشید و در صورت لزوم برای خود اصولی را در نظر بگیرید.

حرکات دست

آخرین موردی که قصد داریم از آن به عنوان یکی از جنبه‌های زبان بدن در مشاور املاک یاد کنیم، حرکات دست‌ها است. شما می‌توانید از طریق حرکت دادن دست‌های خود به بیان احساسات، بروز قدرت و اعتماد به نفس خود در هنگام صحبت با مخاطبان اقدام نمایید. به‌عنوان مثال اگر تمایل به اعتبار بخشیدن به نکته‌ای دارید می‌توانید از نوک انگشت خود و زدن آن بر روی یک شیء استفاده نمایید. توجه داشته باشید که از انجام دادن حرکاتی که باعث تحریک عصبی مخاطب می‌گردد، خودداری کنید.

زبان بدن مشاور املاک

صحبت پایانی

زبان بدن یعنی کنار گذاشتن ارتباط کلامی و استفاده از زبان خاموش برای برقراری ارتباط با مخاطب. این زبان در زندگی همه افراد به‌طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذار بوده و دارای کاربرد است. اگر انسان‌ها بتوانند زبان بدن را یاد گرفته و به آن مسلط شوند آنگاه قادر خواهند بود تا پیام‌های مناسبی را در روابط کاری و اجتماعی بین خود و دیگران ارسال و دریافت نمایند. در این مطلب سعی کردیم شما را با نقش زبان بدن در مشاور املاک آشنا سازیم.

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بذار :