قرارداد نویسی املاک به چه صورت است؟ آیا می‌توان با آموزش قرارداد نویسی املاک در شغل مشاوره املاک پیشرفت کرد؟ قرارداد نویسی و انجام معاملات یک مهارت بسیار تخصصی می باشد که مشاورین املاک در صورت نداشتن تخصص و تجربه کافی در این زمینه ممکن است با مشکل مواجه شوند. ‌امروزه قرارداد نویسی املاک بسیار پرتکرار شده و باید به تمام بندهای آن توجه داشت. به همین دلیل شرکت در دوره آموزشی قرارداد نویسی اهمیت زیادی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد آموزش قرارداد نویسی بیشتر بدانید‌.

قرارداد نویسی ملکی چیست؟

مهارت عقد قرارداد و قرارداد نویسی یکی از مهم‌ترین مزایای یک مشاور املاکی حرفه‌ای است. قرارداد نویسی یکی از اصول اولیه و مهم شغل مشاور املاک بوده که مشاورین باید به طور صحیح از جزئیات آن آگاه باشند. توانایی سندخوانی یکی از ملزومات قرارداد نویسی است که موجب می‌شود قرارداد به طور صحیح نوشته شده و به دو طرف قرارداد تفهیم شود.

 در صورت ایجاد مشکل در قرارداد، عامل اصلی نویسنده قرارداد است، پس اصول کسب‌وکار خودتان را به خوبی یاد بگیرید و به طور تخصصی کار خود را انجام دهید. آموزش قرارداد نویسی املاک به شما کمک می‌کند دچار دردسر نشوید و به خوبی کارتان را انجام دهید. ‌

شرایط اصلی قرارداد نویسی املاک

همان‌طور که می‌دانید در قانون مدنی کشور برای انجام هر نوع معامله شرایط خاصی در نظر گرفته شده است که این شرایط طبق ماده ۱۹۰ قانون مدنی به شرح زیر است:

  • رضایت طرفین قرارداد
  • موجه بودن و اهلیت داشتن طرفین قرارداد
  • مشروعیت داشتن جهت انجام معامله
  • مشخص بودن موضوع مورد معامله

اجزای اصلی تشکیل‌ دهنده قرارداد ملکی

در ادامه مطلب آموزش قرارداد نویسی املاک، موارد اصلی و اساسی قرارداد ملکی که رعایت آن‌ها ضروری است را بیان می‌کنیم:

نام و عنوان قرارداد

عنوان قرارداد در واقع نامی است که طرفین برای قرارداد خود در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال یک معامله ممکن است پیش‌ فروش یا مشارکت در ساخت باشد، همچنین نام و عنوان قرارداد باید با متن آن مطابقت داشته باشد.

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد اشاره به عمل یا مالی دارد که طرفین قرارداد تعهد به ایفا یا تسلیم آن می‌کنند و باید منفعت عقلایی و مشروع داشته باشد، همچنین موجود، مقدور و قابل انتقال باشد. ‌مشروعیت داشتن و معین‌ بودن موضوع قرارداد هم از مواردی است که باید به آن توجه کرد. ‌

مشخص کردن طرفین قرارداد

طرفین قرارداد ممکن است اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند که قبل از انعقاد قرارداد باید آن را مشخص کرد. توانایی مالی و صلاحیت قانونی این افراد نیز باید بررسی شود. ‌

مبلغ قرارداد نویسی ملکی

یکی از نکات مهم هنگام قرارداد نویسی توافق کردن و مشخص کردن قیمت کالای خریداری شده یا مبلغ انجام تعهد است. در صورتی که قرارداد ارزی باشد می‌بایست قیمت آن بر اساس ارز مورد نظر ذکر شود.

مدت‌ زمان قرارداد

مدت‌ زمان یک قرارداد در آموزش قرارداد نویسی املاک از زمان امضای آن شروع می‌شود و یک بازه‌ زمانی مشخص دارد.

عواقب و خسارات ناشی از انجام ندادن تعهدات قرارداد

در این بخش از قرارداد نویسی باید طرفین متعهد شوند که در صورت عدم انجام تعهدات مسئولیت و عواقب قانونی آن را به عهده بگیرند. به عنوان مثال باید در قرارداد ذکر شود در صورتی که فروشنده طبق تاریخ معین شده در محضر حضور نداشته باشد، می‌بایست طبق قرارداد خسارت بپردازد.

تعهدات و شروط تعیین شده بین طرفین

طرفین هنگام انعقاد قرارداد می‌توانند شرایطی تعیین کنند که قابل‌ قبول باشد و بتوانند آن را اجرا کنند.

حوادث غیر قابل پیش‌بینی و غیرمترقبه

یکی از مسائلی که باعث عدم انجام تعهدات می‌شود حوادث غیرمترقبه ای است که در صورت بروز آن نمی‌توان خسارت گرفت. این حوادث مانند جنگ، آتش‌سوزی، زلزله و … است.

فسخ قرارداد

معنای لغوی فسخ یعنی شکستن، نقض کردن و در قانون به انحلال قراردادی که به صورت ارادی انجام شود فسخ می‌گویند‌. این پایان دادن به قرارداد را یکی از دو طرف قرارداد می‌توانند انجام دهند یا به وسیله نفر سوم انجام می‌شود‌.

نکات مهم قرارداد نویسی ملکی

هنگام آموزش قرارداد نویسی املاک باید به چند نکته مهم توجه کنید تا دچار مشکل نشوید:

تعیین میزان مالکیت

در صورتی که ملک دارای سند شش دانگ نباشد یا میزان مالکیت هر فروشنده متفاوت باشد، حتماً میزان مالکیت را مشخص کنید. ‌

سند رسمی

در صورتی که معامله انجام شده سند رسمی دارد حتماً نام فروشنده را به عنوان مالک رسمی آن سند ذکر کنید.

مقدار و میزان معامله

میزان معامله را مشخص کنید و حتماً آن را با ذکر عدد و حروف ثبت کنید.

خریداران متعدد

در صورتی که معامله دارای چندین خریدار است، میزان مشارکت هر شخص را ذکر کنید و در این بخش می‌بایست از عناوین بالمناصفه یا علی‌السویه استفاده کنید.

استفاده از نگارش درست

هنگام نگارش معامله از واژه درست باب، قطعه یا دستگاه برای تعریف مورد معامله استفاده کنید. ‌

مشخصات دقیق

مشخصات ملک یا زمین مورد معامله را به درستی ذکر کنید به عنوان مثال کاربری اداری داشتن یا تجاری بودن آن، آدرس دقیق، مساحت و انباری و پارکینگ و … را به طور صحیح ذکر کنید.

ذکر کردن نمایندگی یا وکالت تفویضی

در صورتی که معامله توسط نماینده شخص یا با وکالت تفویضی انجام می‌شود باید آن را در قرارداد ذکر کنید.

فواید و مزایای آموزش قرارداد نویسی املاک

همان‌طور که می‌دانید آموزش قرارداد نویسی املاک دارای مزایای بسیار زیادی است که مهم‌ترین آن‌ها جلوگیری از دعوا و درگیری در آینده است. با نوشتن قرارداد اصولی مانع از سو تفاهم بین طرفین می‌شوید. این قرارداد ضرر و زیان احتمالی را به حداقل می‌رساند و در وقت صرفه‌جویی می‌کند.

قرارداد املاک

نتیجه‌گیری

آموزش قرارداد نویسی املاک نیاز به تمرین و تجربه داشته و عقد قرارداد مسئولیت سنگینی به همراه دارد. به همین دلیل مطالعه بسیار زیاد و تحقیق در رابطه با مفاد و جزئیات هر قرارداد الزامی است. نکات مهم ذکر شده در این مقاله به شما کمک می‌کند تا بتوانید به طرز صحیح و اصولی قرارداد نویسی املاک را انجام دهید. قرارداد نویسی مزایای بسیار زیادی برای طرفین معامله دارد از جمله می‌توان به جلوگیری از درگیری و کشمکش در آینده اشاره کرد. با شرکت در دوره های آموزشی آکادمی آموزش املاک ابراهیمی که مخصوص آموزش مشاور املاک و آموزش مدیر املاک می باشد، از تغییراتی که در شغلتان ایجاد می شود شگفت زده خواهید شد

 

 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مشاور املاک حرفه ای

5 نکته طلایی برای مشاورین املاک نیمه حرفه ای

امروزه شغل مشاور املاکی نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی کرده و این شغل به یک حرفه تخصصی تبدیل گردیده که در آن میزان رقابت بسیار بالا است. در این بین مشاور املاکی موفق بوده و می‌تواند گوی سبقت را از دیگر رقبای خود برباید که هر روز بر آگاهی و اطلاعات خود بیافزاید. اگر شما یک مشاور املاک نیمه حرفه‌ای را اداره می‌کنید بهتر است که سعی خود را به کار بگیرید تا بتوانید به یک مشاور املاک حرفه‌ای تبدیل شوید.

توضیحات بیشتر »
رهن و اجاره

چگونه فایل‌های رهن و اجاره را آگهی کنیم؟

در عصر دیجیتال و با پیشرفت تکنولوژی، نحوه ارتباط و ارائه خدمات در حوزه املاک و مستغلات تغییرات زیادی را تجربه کرده است. به دلیل رونق بالای بازار رهن و اجاره، ارائه دقیق و جذاب اطلاعات به متقاضیان املاک، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب، به برخی از روش‌های کاربردی برای نمایش فایل‌های رهن و اجاره به متقاضیان پرداخته خواهد شد.

توضیحات بیشتر »

آیا مشاوره املاک شغل است؟

آیا مشاوره املاک یک شغل است؟ یک مشاور املاک چه وظایفی به عهده دارد؟ مزایا و معایب این شغل چیست؟ چگونه می‌توان این شغل را به صورت حرفه‌ای دنبال کرد؟ اگر به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای این سؤالات هستید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.
بسیاری از ما به این حرفه به عنوان شغل دوم یا شغلی مناسب بازنشستگان نگاه می‌کنیم.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button