مشاور املاک مبتدی چه کسی است؟

چگونه مشاورین املاک مبتدی می‌توانند پیشرفت کنند؟ مشاور املاک یکی از شغل‌های هیجان‌انگیز و پیچیده می باشدکه در تمام جهان به عنوان یک شغل پردرآمد شناخته شده است.

افراد مبتدی در این شغل از نظر اطلاعات و تجربه در مراحل اولیه هستند و هنوز به ثبات نرسیده‌اند و نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستند. در ادامه مطلب آموزش مشاور املاک مبتدی همراه ما باشید‌.

 مشاور املاک مبتدی کیست؟

همانطور که می‌دانید مشاور املاک شخصی است که اطلاعات و دانش زیادی در رابطه با خرید زمین و ملک دارد. این شخص با ارائه پیشنهادات ویژه به مشتریان کمک می‌کند تا بهترین ملک را شناسایی کرده و خریداری نمایند. این شغل پیچیدگی‌های زیادی دارد و اگر بخواهید به عنوان مشاورین املاک مبتدی پیشرفت کنید باید به درستی به انتظارات مردم پاسخ بگویید.

در گذشته آموزش مشاور املاک مبتدی اصلا اهمیتی نداشت و در واقع مشاور املاک واسطه‌ای برای خرید و فروش ملک بود اما امروزه مشاورین املاک به عنوان یک کارشناس مسکن با توجه به نیاز مردم به آن‌ها مشاوره می‌دهند. در واقع این افراد امین مردم می باشند و با توجه به دانش و آگاهی که دارند به نیاز افراد پاسخ خواهند داد. با عنایت به تعریفی که از مشاور املاک داشتیم باید بگوییم که مشاور املاک مبتدی شخصی است که تازه وارد این صنف شده و اطلاعات و تجربه محدودی دارد.

این فرد از نظر ملک و املاک اطلاعات جامع و کاملی ندارد و نمی‌تواند به خوبی به مراجعین مشاوره دهد، به همین دلیل آموزش مشاور املاک مبتدی بسیار اهمیت دارد و یکی از راه‌های پیشرفت در این شغل است.

چند توصیه مهم برای پیشرفت مشاورین املاک مبتدی

مشاورین املاک مبتدی برای اینکه بتوانند در کار خود پیشرفت داشته باشند و به مرحله حرفه‌ای برسند می‌بایست چند نکته و توصیه مهم را رعایت کنند. در ادامه با ما در آموزش مشاور املاک مبتدی همراه باشید تا چند مورد از این نکات را با هم بررسی کنیم:

اختصاصی کار کنید

انتخاب زمینه کاری یکی از مهم‌ترین مواردی است که در ابتدای کار باید انجام داد. انتخاب درست این موضوع تعیین‌کننده سرنوشت کار شما است. براساس تیپ شخصیتی خود زمینه کاری را انتخاب کنید، ممکن است تیپ شخصیتی شما به گونه‌ای باشد که در خرید و فروش آپارتمان موفق شوید یا شاید اگر اختصاصی روی املاک کلنگی کار کنید موفقیت بیشتری نصیب شما شود‌.

حتما تخصصی کار کرده و منطقه فعالیت خود را محدود کنید. مناطق فعالیت شما نباید خیلی از هم دور باشند، تخصصی کار کردن بسیار اهمیت دارد.‌ یک مشاور املاک حرفه‌ای نمی‌تواند هم آپارتمان بفروشد هم رهن و اجاره بدهد. حتما در یک حوزه و بازه قیمتی مشخص و یک متراژ معین فعالیت کنید.

از این شاخه به آن شاخه نروید

هنگامی که کسب‌وکار را تازه شروع می‌کنید صبر و حوصله داشته باشید و برای به نتیجه رسیدن زمان بگذارید. تغییر زمینه کاری یکی از مسائل وسوسه‌انگیزی است که سراغ مشاورین املاک مبتدی می‌آید. تنها رمز موفقیت در این شغل تخصص داشتن و تغییر ندادن زمینه شغلی و آموزش مشاور املاک مبتدی است.

به نیازهای بازار توجه کنید

 نیاز بازار یکی از عواملی است که تحت تاثیر نوسانات بازار ارز و دلار تغییر می‌کند. به عنوان مثال امروزه بازار خرید و فروش زمین کلنگی مانند گذشته پر رونق نیست، به همین دلیل باید نیاز بازار را بشناسید و در همان راستا  فعالیت کنید.

اطلاعات خود را به روزرسانی کنید

یکی از مهم‌ترین اصول جذب مشتری اعتمادسازی است. برای جلب اعتماد مشتریان لازم است دانش و اطلاعات خود را در زمینه ملک افزایش دهید تا بتوانید به راحتی به سوالات و دغدغه‌های مردم پاسخ دهید. اگر مشتری مطمئن شود که شما صادق و روراست هستید نه تنها از شما خرید خواهد کرد، بلکهشما را به دیگران معرفی می‌کند.

اهداف خودتان را مشخص کنید

یکی از عوامل رسیدن به موفقیت داشتن هدف و هدف‌گذاری است. افرادی که اهداف تعیین شده دارند برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی می‌کنند و تمام تلاش خود را در راستای رسیدن به آن هدف انجام می‌دهند.

نقاط قوت خود را مشخص کنید

نقاط قوت خود را شناسایی و آن‌ها را یادداشت کنید و به تقویت آن‌ها بپردازید‌‌.

به نقاط ضعف خود توجه کنید

با شناختن نقاط ضعف خود می‌توانید برای برطرف کردن آن‌ها اقدام کنید.‌ ممکن است نقاط ضعف شما مانع پیشرفت‌تان شوند به همین دلیل لازم است آن‌ها را رفع کنید. 

مطالعه داشته باشید

یکی دیگر از نکات مورد توجه در آموزش مشاور املاک مبتدی مطالعه داشتن است. با افزایش دانش و آگاهی می‌توانید به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنید.

 ارزیابی توانایی‌هایی که دارید

نداشتن توانایی و مهارت باعث شکست شما می‌شود‌. توانایی‌هایی که دارید را اولویت‌بندی و از آن‌ها به درستی استفاده کنید‌‌. به عنوان مثال اگر شما توانایی جذب مشتری و پیدا کردن نیاز و علایق آن‌ها را دارید، باید بتوانید هوشمندانه از این توانایی استفاده کنید.‌ داشتن توانایی اهمیت زیادی دارد اما پیدا کردن راه‌های استفاده از آن بسیار مهم‌تر است و باعث موفقیت می‌شود‌.

تبدیل کردن متقاضیان به مشتری

در مسیر آموزش مشاور املاک مبتدی برای اینکه بتوانید کاربران را به مشتریان واقعی تبدیل کنید به این نکات توجه داشته باشید:

  • افزایش مهارت جهت مشاوره دادن به مشتری
  • اعتماد دادن به مشتری و همراه بودن با آن‌ها در مسیر خرید
  • به وجود آوردن فضا برای جذب کردن مشتری
  • دانستن نیاز مشتری و خواسته واقعی او

با مشتری ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط موثر یکی از عوامل تاثیرگذار برای انجام یک معامله خوب است.‌ در وهله اول سعی کنید با مشتری ارتباط قوی برقرار کنید سپس به انجام معامله بپردازید.‌

مشتری را پیگیری کنید

پیگیر مشتری خود باشید، از زمانی که مشتری با شما تماس برقرار می‌کند تا جلب رضایت او و انجام معامله حتما پیگیر باشید. اکثر مشاورین املاک در روزهای شلوغ مشتریان خود را از دست می‌دهند. اگر تماسی را از دست دادید حتما پیگیری کردن را از همان لحظه شروع کنید و با مشتری خود تماس بگیرید. یکی از مزایای مهم مشاور املاک حرفه‌ای پیگیر بودن است.

داشتن آگهی‌های متنوع و زیاد رمز موفقیت است

اگر اکثر فروشندگان ملک شما را انتخاب کنند و بیشترین تعداد فایل فروش را داشته باشید، شانس شما و موفقیت شما برای جذب مشتری بیشتر خواهد شد.‌

 مذاکره کردن را یاد بگیرید

شما باید تمام فوت و فن‌های مذاکره را در آموزش مشاور املاک مبتدی یاد بگیرید و روی آن تسلط داشته باشید. سعی کنید به هیچ وجه دروغ نگویید و بیشتر سوال بپرسید. قبل از شروع مذاکره از هدف و نیاز مشتری مطلع شوید و برای متقاعد کردن او عجله نداشته باشید.

.

مشاور املاک مبتدی

نتیجه گیری

آموزش مشاور املاک مبتدی یکی از روش‌های پیشرفت شما در حیطه مشاوری املاک است. همانطور که می‌دانید کسب تجربه در حوزه مشاور املاک نیاز به زمان و کسب اطلاعات در این زمینه دارد. برنامه‌ریزی داشته باشید و آهسته و پیوسته در این کسب‌وکار قدم بردارید. رعایت تمام موارد ذکر شده در این مقاله به شما کمک می‌کند پیشرفت سریعی در این شغل داشته باشید و خیلی زود به یک مشاور املاک حرفه‌ای شوید. برای اینکه بتوانید در شغل مشاور املاک موفق شوید لازم است به صورت منظم آموزش ببینید و خودتان را آپدیت کنید. آکادمی آموزش املاک ابراهیمی با برگزاری دوره های آموزشی و انواع بوت کمپ های آموزشی به شما کمک می کند که بتوانید به بهترین نتایج در شغل املاک برسید.

 

 

 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

بازار هدف

شناسایی بازار هدف، مهمترین کار یک مشاور املاک

بازار هدف مشاور املاک به دلیل رقابتی بودن این حرفه، برای مشاورین املاک بسیار مهم است تا موفقیت خود را به حداکثر برسانند. بدون اهداف روشن و یک برنامه مؤثر، یک مشاور املاک ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب در زمینه خود تلاش کند. این مقاله به بررسی فرآیند شناسایی و تعریف بازار هدف برای آژانس‌های املاک می‌پردازد و بینش‌های ارزشمندی را در مورد چگونگی تعیین اهدافی که منجر به نتایج ملموس می‌شوند، ارائه می‌کند

توضیحات بیشتر »
فایل یابی

چگونه فایل پیدا کنم؟

فایل‌یابی در شغل مشاور املاک بسیار ضروری است و یک مشاور املاک با فایل‌هایی که به مشتریان ارائه می‌دهد، شناخته می‌شود. به عنوان یک مشاور املاک برای موفقیت در شغل خود باید بتوانید مطابق با سلیقه مشتری فایل‌های مختلفی را به او پیشنهاد دهید.
داشتن فایل‌های مناسب، اعتماد مشتری نسبت به شما را افزایش داده و شما با ارائه فایل‌های مناسب و با استفاده از اصول روانشناسی می‌توانید مشتری را از مراجعه به دفاتر مشاوره املاک دیگر منصرف نمایید. برای اینکه فایل­های مناسب و متعدد را پیدا کنید، باید از قوانین نانوشته‌ای پیروی کنید.

توضیحات بیشتر »
پرسنال برندینگ املاک

پرسنال برندینگ برای مشاوران املاک

در دنیای رقابتی املاک و مستغلات، ایجاد یک برند شخصی قوی برای موفقیت ضروری است. پرسنال برندینگ به شما این امکان را می‌دهد که خود را از سایر مشاوران املاک متمایز کنید، به مشتریان بالقوه اعتماد و از فرصت‌های جدید استفاده نمایید. در این راهنمای جامع، مفهوم پرسنال برندینگ مشاور املاک چیست و اهمیت آن برای مشاوران املاک و مستغلات را بررسی خواهیم کرد و فرآیندی گام به گام برای ساختن هویت منحصر به فرد شما ارائه خواهیم داد.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button