اشتباهات مشاورین املاک در زمینه خرید و فروش مستغلات ممکن است ضرر و زیان غیر قابل‌ جبران به وجود آورد. گاهی در صنف مشاورین املاک تعدادی از افراد که به مشاوره در زمینه خرید و فروش ملک مشغول هستند از ناکامی‌های متعدد خسته می‌شوند. جملاتی نظیر “برای جذب مشتری در مذاکرات چه باید بگویم؟” یا “در این هفته خبری از مشتری جدید نیست” از زبان این افراد بسیار شنیده می‌شود. شناخت اشتباهات و جلوگیری از بروز آن‌ها حائز اهمیت است؛ زیرا هر یک از اشتباهات می‌تواند جذابیت فروش را از یک مشاور املاک بگیرد و آن را متوقف سازد. پس بهترین راه این است که با مطالعه این مطلب از سایت املاک رفتار خود را تحلیل نمایید و در پی رفع اشتباهات خود قدم بگذارید.

اشتباهات مشاورین املاک شامل چه مواردی است؟

یقیناً همه ما می‌توانیم از اشتباهات خود درس بگیریم. در واقع تجربه و یادگیری معلمان فوق‌العاده‌ای برای ما هستند. تصحیح اشتباهات و دانش به‌ دست ‌آمده از آن بسیار ارزشمند است. با این‌ حال وقتی صحبت از تجارت به میان می‌آید دانستن اشتباهات مشاورین املاک ضروری خواهد بود؛ زیرا با جلوگیری از آن‌ها می‌توانیم هزینه‌های اضافی را حذف کنیم. ما در ادامه این مطلب چند نمونه از رایج‌ترین اشتباهاتی که مشاور املاک مبتدی مرتکب می‌شوند می‌پردازیم پس تا انتها مطلب ما را همراهی کنید.

تنظیم قراردادهای صوری و غیرواقعی

 

 ما به شما مشاورین املاک اکیداً توصیه می‌کنیم که هرگز به سمت تنظیم قراردادهای صوری و غیرواقعی نروید. حتی اگر دوست یا آشنا قدیمی با بهانه‌های مختلف مانند درخواست قرارداد صوری برای ارائه به اداره‌های دولتی، ثبت‌نام مدرسه‌ها، بانک و … از شما چنین درخواستی کردند محترمانه آن را رد کنید و در دام این ‌گونه از اشتباهات مشاورین املاک نیفتید. دقت نمایید این ‌گونه معاملات بسیار خطرناک هستند؛ زیرا در صورت بروز مشکل برای شما تبعات قانونی به‌ همراه دارند.

اعلام زود هنگام قیمت ملک‌ها

 

معمولاً اولین سوالی که مشتریان در تماس خود مطرح می‌نمایند درباره قیمت ملک‌ها است. در این هنگام پاسخ زود هنگام موجب قطع مکالمه می‌شود در نتیجه شما فروش را از دست می‌دهید. صحبت از مبلغ به ‌تنهایی کفایت نمی‌کند. بهتر است ابتدا از خواسته مشتری خود آگاه شوید سپس بحث قیمت را در قالب راه‌حل‌ها و مزایایی مطرح نمایید. بنابراین تا زمانی ‌که مشتری از مزایا فایل شما آگاهی نیافته سراغ اعلام قیمت نروید.

مشاوره بدون داشتن استراتژی

 

 از ضرورت‌های کار هر مشاور املاک این است که در هر قسمت از فعالیت مشاوره‌ای خود برنامه مدون کاری، چشم‌اندازی برای آینده و استراتژی داشته باشد. شما باید از چگونگی روند توسعه کاری خود و همچنین مدت‌ زمان فعالیت خود آگاه باشید. پاسخ به پرسش‌هایی نظیر آیا در آینده قصد سرمایه‌گذاری دارم؟ آیا ورود به فعالیت‌های پیمانکاری و ساخت ‌و ساز من را خشنود می‌کند؟ می‌تواند فعالیت‌های شما را به سمت درست هدایت کند. در صورتی ‌که در هر بخش از فعالیت مشاوره از برنامه‌ی کاری و استراتژی برخوردار باشید انگیزه‌ شما به سمت فعالیت مورد نظر افزایش می‌یابد. همچنین گذشتن از موانع کاری راحت‌تر به ‌نظر می‌رسد.

به‌کارگیری شیوه‌های بازاریابی اشتباه و مزاحمت ساز

 

راه‌اندازی یک کسب ‌و کار املاک جدید به این معنا است که از مشتریان هدف آگاهی کامل دارید. تهیه یک برنامه بازاریابی می‌تواند از اشتباهات مشاورین املاک در این زمینه جلوگیری کند. ترسیم برنامه بازاریابی شامل مواردی مانند ترسیم موقعیت منحصربه‌فرد در بین رقبا محلی، تبلیغ برای مشتریان احتمالی، تبلیغ در رسانه‌ها و … می‌شود.

مکالمات تلفنی طولانی مدت

 

به‌ عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای هرگز در یک مکالمه با مشتری زیاد صحبت نکنید. درست است که شما از تمام ویژگی‌های فایل خود باخبرید و می‌توانید درباره عملیات، ویژگی‌ها و مزایا آن ساعت‌ها صحبت کنید اما مشتریان اصلا تمایلی به شنیدن صحبت‌های طولانی ندارند. در این زمان سعی کنید با پرسش‌های بیشتر از نیازهای مشتری خود آگاه شوید.

بی‌توجهی به ارتقا دانش و مهارت و تکرار شیوه‌های ناکارآمد قدیمی

 

اگر در صنف مشاورین املاک به دنبال آن هستید که یک رقیب مهم محسوب شوید بنابراین دانش و مهارت خود را در زمینه‌های گوناگون بازار مسکن ارتقا دهید. برای این مورد از هر ابزار و امکاناتی استفاده کنید و دست از تلاش برندارید.

مشارکت در معامله‌های محلل

 

به کسی که برای خلاص شدن از یک یا چند شرکت دیگر با تبانی بنگاه املاک ملک را به شخص سوم می‌فروشد محلل در معاملات املاک می‌گویند. سند پس ‌از تخلیه‌ ملک مجدداً به اسم شریک کلاهبردار بازگردانده می‌شود. مطلوب است هرگز در چنین معامله‌هایی شرکت نکنید؛ زیرا در صورت هر گونه اتفاق فردی که به دردسر می‌افتد مشاور املاکی است که قرارداد را تنظیم نموده پس ‌از این گونه اشتباهات مشاورین املاک به ‌شدت دوری کنید.

 

صرف وقت برای اشخاصی که مشتری واقعی نیستند

 

بدیهی است این مکالمات وقت شما را تلف خواهند کرد. شما به ‌عنوان یک مشاور املاک در ۳ دقیقه اول مکالمه می‌بایست با پرسش‌های خود و پاسخ‌های آن‌ها این ‌موضوع را که آیا این شخص مشتری واقعی است یا خیر؟ را ارزیابی نمایید. در صورت منفی بودن پاسخ بابت تماس مشتری از او تشکر کنید و با خیالی آسوده به سراغ مشتریان دیگر بروید.

سخن آخر

شناخت اشتباهات مشاورین املاک به ارتقاء مداوم آگاهی و مهارت در زمینه مشاوره املاک نیاز دارد. آگاهی از قوانین، آگاهی از مهارت‌های فردی و بین‌فردی و بهره‌مندی از تجربیات شخصی دیگران در زمینه مشاوره املاک و مستغلات تا حدود زیادی شما را از چنین اشتباهات دور می‌کند. سایت آموزش املاک به شما پیشنهاد می‌کند که برای آموزش و آگاهی از مهارت‌های تخصصی مشاوران املاک برتر با ما در ارتباط باشید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

تکنیک های اصلی زبان بدن مدیران املاک موفق 

در مجموعه تیم مشاوران دفاتر املاک، زبان بدن مدیر املاک و کارمندان او از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا آگاه بودن به علم زبان بدن نه تنها سبب ارائه رفتار مناسب در مقابل مشتری شده بلکه سبب پیش‌بینی رفتار و واکنش مشتریان نیز می‌شود. به عنوان مثال با خیره شدن مشتری به چشمان شما و متقابلاً توجه شما به نوع حرکت دست‌ها و بیان مشتری، مسائل بسیار زیادی دستگیر هر دوی شما می‌شود. پس قطعاً پرداختن به تکنیک‌های اصلی زبان بدن مدیران املاک موفق خالی از لطف نیست.

توضیحات بیشتر »
مشاور املاک اهواز

مشاورین املاک در اهواز چگونه کار می کنند؟

همان‌طور که می¬دانید اهواز یکی از شهرهای جنوبی کشور بوده و از جمله شهرهای پر جمعیت در کشور شناخته می‌شود. اهواز به عنوان یک شهر ایده¬آل در زمینه ارائه خدمات به مردم خود بوده و هر ساله افراد زیادی در این شهر اقدام به خرید و فروش ملک و یا رهن اجاره ملک و آپارتمان می¬کنند. پس بی‌شک یکی از مشاغل پر طرفدار مشاور املاک در اهواز است. مسلم است که بدون مشاور املاک امکان دسترسی….

توضیحات بیشتر »

افزایش درآمد مشاورین املاک

صنعت مشاوره املاک یکی از حوزه‌های پررونق و پرسود در دنیای کسب‌وکار است. مشاوران املاک با ارائه خدمات و مهارت‌های خاص خود به مشتریان در خرید، فروش و اجاره ملک‌ها کمک می‌کنند. لازم به ذکر است که این صنعت پویا و رقابتی بوده و درآمد مشاوران املاک به عوامل متعددی بستگی دارد. گاهی اوقات پیش می‌آید، در حالی که برخی مشاوران املاک موفقیت…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button