هوش کلامی مشاور املاک یکی از موارد بسیار مهمی است که می‌تواند در نتیجه نهایی معاملات شما تأثیر بسیار شگفت‌انگیزی داشته باشد. این هوش کلامی سبب می‌شود تا شما بتوانید موقعیت‌های مختلف را بررسی کرده و بهترین پاسخ‌ها را به مشتریان خودتان بدهید. در صورتی که با چنین موضوعی روبرو هستید، بهتر است بدانید که هوش کلامی چیست، چه ویژگی‌هایی دارد، چه مزیت‌هایی را با خودش به همراه می‌آورد و… آکادمی آموزش املاک یکی از مهم‌ترین موارد یعنی هوش کلامی را انتخاب کرده و در مورد آن به طور کامل صحبت می‌کند. در صورتی که به دنبال دریافت بهترین پاسخ‌ها در این زمینه هستید، می‌توانید به ادامه این مقاله توجه داشته باشید.

  • بازی با کلمات

اولین مورد در خصوص توانایی شما در بازی کردن با کلمات است. بازی کردن با کلمات به معنای پشت سر هم ردیف کردن کلمات سخت و فارسی اصیل در کنار هم نیست. این کار سبب خسته شدن ذهن مخاطب می‌شود. بلکه شما باید بتوانید کلمات مناسب را در مکان‌های مناسبی استفاده کنید. در این صورت است که می‌توانید بهترین نتیجه‌ها را در این خصوص دریافت کنید.

  • ارتقا دایره لغت و دانش ادبیاتی

در بخش قبلی گفتیم که باید بتوانید با کلمات به خوبی بازی کنید. این کار مستلزم داشتن دانش ادبیاتی بالایی است. زمانی که برای یک موقعیت چندین مورد کلمه مترادف را بلد باشید، می‌توانید از هر کدام از آن‌ها یک بار استفاده کنید. علاوه بر دایره لغات و واژگانی که بلد هستید، لازم است با ضرب المثل‌ها، عبارت‌های جذاب و طنز و… نیز کمی بیشتر آشنایی پیدا کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید در موقعیت‌های خاص از این موارد استفاده کنید و مکالمه خودتان را جذاب‌تر و زیباتر کنید.

  • تند گویی

در حالت عادی نباید بیش از اندازه تند و یا کند صحبت کنید. تند گویی یک تمرین است. این تمرین به شما کمک می‌کند تا لغاتی که بلد هستید را به خاطر بیاورید و بتوانید در مکالمات خودتان از آن‌ها استفاده کنید. یک فرد بالغ که در یک جامعه زندگی می‌کند چیزی حدود ۱۸۰ هزار لغت بلد است اما در زمان تند صحبت کردن تنها حدود ۴۰۰ الی ۴۵۰ عدد از آن‌ها را به خاطر می‌آورد.

  • مناظره و بحث

بحث کردن منطقی و اصولی نیز می‌تواند به ارتقا دادن هوش کلامی شما کمک بسیار زیادی کند. هوش کلامی شما می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و به شکل‌های مختلفی سبب می‌شود تا شما در موقعیت‌های گوناگون بتواند به صورت حرفه‌ای صحبت کنید. زمانی که با دیگران بحث می‌کنید، متوجه می‌شوید که این افراد چه تکنیک‌ها و تاکتیک‌هایی را برای حل کردن مشکلات خودشان استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا شما نیز بتوانید از این موارد به صورت دقیق و جدی استفاده کنید. فراموش نکنید که استفاده از شیوه‌های دیگران برای مکالمه می‌تواند مکالمات شما را جذاب‌تر شده و شما را بسیار باذکاوت‌تر نشان دهد.

  • ضبط فایل صوتی

حتماً برایتان پیش آمده است که خودتان را در فیلم‌هایی که ضبط می‌کنید، ببینید و یا صدای ضبط شده خودتان را گوش دهید. این کار‌ها به صورت ناخودآگاه سبب می‌شود تا اشکالاتی که در گویش خود، چینش کلمات، سرعت صحبت کردن و… دارید، برطرف شود. به همین خاطر نیز بهترین کار آن است که حتماً هر روز چند دقیقه‌ای را صحبت کنید و سپس فایل خودتان را گوش دهید. با این کار به مرور زمان و به صورت ناخودآگاه می‌توانید بهتر صحبت کنید.

  • استفاده از تکنیک اگر جاش بودم

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که بهتر است استفاده کنید، تکنیک “اگر جاش بودم” است. با استفاده کردن از این تکنیک می‌توانید خودتان را به جای فرد دیگری قرار دهید و از خودتان بپرسید که اگر هم اکنون و در همین لحظه جای فلان شخص بودید، چه می‌گفتید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید هم هوش کلامی مشاور املاک خودتان را تقویت کنید و هم سبب می‌شود تا مغز خودتان را فعال‌تر کنید. البته این کار مزیت‌های دیگری نیز دارد. این مزیت‌ها مربوط به آن می‌شود که حتی توانایی بیشتری را در کنترل خشم، مهار کردن احساسات خودتان و… به دست می‌آورید.

هوش کلامی

کلام پایانی

هوش کلامی مشاور املاک یکی از مهم‌ترین خصیصه‌ها می‌باشد. زمانی که شما به عنوان یک مشاور املاک از این ویژگی بهره‌مند باشید، متوجه می‌شوید که چه حرفی را در چه جایی باید بزنید تا بتوانید معاملات خود را تثبیت کنید، پاسخ‌های هوشمندانه به دیگران بدهید و از سوی دیگر نیز بتوانید تمامی افراد را از یک معامله‌ای که در حال انجام است، راضی نگه دارید. این موضوعات سبب می‌شوند تا شما در زمینه شغلی خودتان به سرعت پیشرفت کرده و خودتان را بتوانید تثبیت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت مراجعه کرده و اطلاعات دقیق‌تر در این خصوص را از آنجا به دست بیاورید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

متخصص املاک

آیا می‌توانم در مشاوری املاک متخصص شوم؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حرفه ی ‌مشاوری املاک متخصصان فراوانی دارد که بسیاری از آنها پس از سالهای زیاد با داشتن مهارت و تجربه ی‌فراوان، به گذراندن دوره‌های زیادی مشغول بودهاند و امروزه رتبه ی ‌یک منطقه ی‌ خود هستند. مشاورین املاک متخصص افرادی هستند که صبورند و منتظر معجزه نیستند. بلکه با درایت و آگاهی فراوان، آنقدر تلاش می‌کنند تا بتوانند از سایر رقبا متمایز شوند.

توضیحات بیشتر »
تفاوت بالک و تراس

تفاوت بالکن و تراس         

یکی از مباحثی که هنگام خرید ملک و آپارتمان برای مشتریان از موضوعات حائز اهمیت به شمار می‌آید، وجود بالکن و تراس در یک خانه محسوب می‌گردد. جالب است، برخی از کلمات در میان عامه مردم بدون در نظر گرفتن معنای واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خصوص کلماتی مانند تراس و بالکن که هر دو وارد زبان فارسی شده‌اند و اکثراً این دو کلمه را با هم اشتباه می‌گیرند اما در واقعیت و در علم معماری، تفاوت بالکن و تراس مشخص است

توضیحات بیشتر »
مشاور املاک تهران

دوره های آموزشی مشاور املاک تهران

امروزه در دنیای املاک، مشاوران املاک نقش بسیار مهم و کلیدی در راهنمایی و کمک به خریداران و فروشندگان املاک دارند. به منظور پاسخگویی به نیازهای متغیر بازار مسکن، مشاوران املاک تهران به دنبال توسعه و بهبود توانمندی‌‌ها و دانش خود هستند. از این رو یکی از راهکارهای مؤثر جهت پاسخگویی به این نیازها، شرکت در دوره‌‌های آموزشی مشاوران املاک تهران است.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button