زبان بدن مشاورین املاک یکی از مهمترین مهارت هایی است که کارکنان یک آژانس باید به نکات ریز آن تسلط داشته باشند. در واقع آژانسی موفق است که مشاورین آن مهارت زبان بدن را به خوبی فرا گرفته باشند.

حتما تا به حال اصطلاح زبان بدن به گوشتان خورده است. همانطور که می‌دانید این موضوع نقش ویژه و بسزایی در برقراری ارتباط موثر با دیگران دارد، به خصوص در مورد مشاغلی که لازم است با شخص مخاطب گفتگو کرد تا به نتیجه دلخواه رسید. در حیطه املاک و مستغلات نیز آگاهی از دانش زبان بدن و عمل به نکات آن بسیار حائز اهمیت است، به نحوی که یکی از شرایط ورود به آژانس های املاک معتبر و نام آشنا آگاهی از مجموعه نکات زبان بدن مشاورین املاک است. در این مطلب قصد داریم به صورت کاربردی و مفید در این رابطه صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

منظور از زبان بدن چیست؟

درست است که موفقیت شخصی و حرفه‌ای افراد تا حد زیادی به توانایی گفتار و نحوه برقراری ارتباط سازنده با دیگران بستگی دارد، اما حقیقت این است که نشانه‌های غیر کلامی یا همان زبان بدن موثرتر بوده و با صدای بلندتری مفهوم شما را به مخاطب می‌رساند. زبان بدن در واقع استفاده از رفتارهای فیزیکی برای برقراری ارتباط غیرکلامی ‌با دیگران است.

در همین راستا مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهند که 7 درصد از ارتباطات ما بر اساس کلمات، 38 درصد مبتنی بر بیان غیر کلامی و 55 درصد بر اساس زبان بدن است که این موضوع اهمیت و تاثیرگذاری زبان بدن را نشان می‌دهد. در ادامه به صورت ویژه به تشریح اهمیت زبان بدن مشاورین املاک می‌پردازیم.

 

8 نکته مهم زبان بدن برای مشاورین املاک

مشاورین املاک از آن دست اشخاصی هستند که بایستی برای کسب موفقیت‌های بیشتر در کار و حرفه خود، بر روی زبان بدن‌شان کار کرده تا بتوانند به نتایج بهتری دست پیدا کنند. از همین روی قصد داریم در این مقاله، پیرامون زبان بدن مشاورین املاک موفق صحبت کنیم تا بتوانید از موارد عنوان شده بهره لازم را برده و برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر از آن استفاده نمایید.

  1. پوشش شیک و آراستگی؛

    این یک قاعده کلی است. اولین برخورد تاثیر بسیار زیادی را بر روی شخص مخاطب می‌گذارد. از همین روی، خوش لباس بودن و آراستگی در اولین دیدار، می‌تواند تاثیر مثبتی بر ذهن مخاطب شما بگذارد. پس همیشه سعی کنید حواستان به چروک نبودن لباس، تمیز بودن آن، ‌هارمونی رنگ‌ها و به طور کلی حواستان به استایل‌تان باشد.

  1. محکم، گرم و دوستانه دست دهید؛

    برای شروع و ایجاد یک رابطه صمیمانه و دوستانه، نحوه دست دادن بسیار مهم است. همیشه سعی کنید هنگام دست دادن دست مخاطب را به گرمی بفشارید و به چشمانش نگاه کرده و لبخند بزنید. نگاه کردن به پایین در هنگام دست دادن امری اشتباه است پس سعی کنید به مرور آن را حل نموده و اصلاح نمایید.

  1. برقراری تماس چشمی؛

    به هنگام صحبت کردن با مشتری، سعی کنید به جای نگاه کردن به اطراف، بالا یا پایین، با او تماس چشمی برقرار کنید. برقراری ارتباط چشمی به خصوص زمانی که شخص مقابل در حال صحبت کردن با شماست، اهمیت زیادی دارد چرا که این رفتار نشان می‌دهد شما به شنیدن صحبت‌های او علاقه مند و مشتاق هستید. تماس چشمی مناسب یکی از مهمترین قواعد زبان بدن مشاورین املاک است.

  1. لبخند بزنید؛

    عبوس و اخمو نباشید. هیچکس از همصحبتی با چنین شخصی احساس خوب و خوشایندی پیدا نمی‌کند. پس لبخند زدن را فراموش نکنید. البته باید در زمان و مکان درست لبخند بزنید وگرنه امکان سوء برداشت وجود داشته و ممکن است نتیجه عکس بگیرید.

برای مثال، بعد از اینکه مشتری از شما سوالی درباره مسائل مالی پرسید لبخند نزنید، چون ممکن است مشتری تصور کند که با            خنده خود قصد تحقیر یا تمسخر او را دارید.

  1. درست و صحیح نشستن؛

    سعی کنید از لم دادن روی مبل و پا روی پا انداختن دوری کنید. این مدل نشستن نوعی بی‌احترامی به فرد مقابل است. همچنین از قرار دادن پاهای خود به صورت مورب و نیز خم کردن آنها هم پرهیز کنید. در مقابل بهتر است چه هنگام ایستادن و چه هنگام نشستن، کف هر دو پایتان بر روی زمین باشد و از تکیه دادن هم دوری کنید.

  1. حرکات دست؛

    بهتر است زمانی که در حال صحبت هستید از حرکات بجا و به اندازه دستان‌تان برای بیان نکات مهم، ابراز احساسات و بروز قدرت یا اعتماد به نفس خود استفاده کنید. البته توصیه می‌شود از حرکاتی که ممکن است باعث تحریک عصبی دیگران شود (مثل ناخن جویدن) پرهیز نمایید.

 

7. یادداشت برداری:

سعی کنید کاغذ و دفترچه برای یادداشت نکات مهم داشته باشید و واضح و خوانا بنویسید، به گونه ای که شخص مقابل نوشته‌ها و یادداشت‌های شما را به راحتی ببیند و از محتوای آن آگاه باشد. اینگونه نه تنها فرد دچار استرس و             نگرانی نمی‌شود بلکه احساس اعتماد و امنیت هم می‌کند.

  1. تقلید زبان بدن مشتری؛

    طبق گفته روانشناسان، تقلید زبان بدن فرد مقابل، می‌تواند باعث ایجاد رابطه دوستانه با او شود. برای نمونه، اگر مشتری پا روی پایش انداخت شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. در چنین حالتی به طور ناخودآگاه در فرد مقابل حس دوستی و تفاهم ایجاد می‌شود. این فاکتور یک نوع مهندسی معکوس در زبان بدن مشاورین املاک به شمار می‌رود.

علاوه بر موارد گفته شده فوق، لازم است به دیگر جنبه‌های زبان بدن هم توجه شود:

  • پوشش و نوع لباس
  • آراستگی و پیراستگی چهره
  • نحوه ایستادن و نشستن
  • نحوه برخورد و نوع برقراری رابطه
  • کنترل بر هیجانات درونی
  • مهارت پیش بردن گفتگو
  • تمرکز روی حرف‌ها و گفتار شخص مقابل

نکات تکمیلی پیرامون زبان بدن مشاورین املاک

اگر دیگر تمایلی به ادامه گفتگو ندارید می‌توانید با نگاهی به ساعت خود، به فرد مقابل برسانید که شخصی منتظر شماست و یا کار دیگری برای انجام دادن دارید.

بهتر است از بازی کردن با اکسسوری‌های خود همچون ساعت، انگشتر، موبایل و حتی موی سرتان برهیز کنید، چرا که حس خوشایندی در فرد مقابل به وجود نمی‌آورد.

نفس‌های عمیق نشان از حالت آرام و اعتماد به نفس دارد، درحالیکه نفس‌های سطحی و سریع اغلب حاکی از عصبی بودن و نگرانی است، بنابراین سعی کنید تحت هر شرایطی آرامش خود را حفظ نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله پیرامون زبان بدن مشاورین املاک صحبت کردیم تا اگر در این حرفه مشغول کار و فعالیت هستید و می‌خواهید خود را رشد داده و پیشرفتی محسوس در کارتان داشته باشید، بتوانید از نکات عنوان شده در این مقاله، استفاده لازم را ببرید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مدیریت تا رهبری

 از مدیریت تا رهبری، ویژه مدیران املاک

مدیران املاک چه مهارت‌هایی باید داشته باشند؟ سه دسته مهارت‌های انسانی، ادراکی و فنی وجود دارد که هر مدیر املاکی می‌بایست از آن‌ها برخوردار باشد. مدیری موفق است که بتواند مهارت‌های ذکر شده را به خوبی ایفا نماید.‌ اقدام کردن به موقع و موثر از‌مهم‌ترین فواید داشتن مهارت‌های ذکر شده می‌باشد. در این مقاله به بررسی نقش مدیر و چگونگی رسیدن به رهبری می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با مهارت‌های مدیر املاک بیشتر آشنا شوید.‌

توضیحات بیشتر »

هر آنچه که باید در مورد آگهی‌نویسی املاک بدانید

اگر می‌خواهید آگهی ملک شما به گونه‌ای باشد که در کوتاه‌ترین زمان مؤثر واقع شود، این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با شیوه نگارش صحیح و مؤثر آگهی املاک از ابتدا تا انتها آشنا کنیم. بدین ترتیب می‌توانید با یک آگهی معجزه‌ای کنید که کمتر مشاور املاکی قادر به انجام آن است. پس تا پایان همراه ما باشید!در واقع عنوان آگهی مهم‌ترین بخش آگهی‌نویسی محسوب می‌شود، زیرا مشتری در نگاه اول تنها عنوان را مشاهده می‌کند. پس باید

توضیحات بیشتر »
مشاور شو

چگونه مشاور املاک شوم؟

برای شروع کار در حوزه مشاوره املاک، شما باید مدرک مرتبط با این حوزه را دریافت کنید. برخی از مدارک مورد نیاز شامل دوره‌های آموزشی در زمینه مشاوره املاک، مدیریت املاک، قوانین و مقررات مربوط به املاک و غیره است. سپس، شما باید تجربه کافی در زمینه مشاوره املاک کسب کنید. برای این منظور، می‌توانید با کار در یک شرکت مشاوره املاک یا با شروع کسب و کار خود، تجربه لازم را کسب نمایید. در نهایت، باید توانایی‌های خود را به خوبی به مشتریان نشان دهید و روابط خوبی با آن‌ها برقرار نموده تا بتوانید به عنوان یک مشاور املاک موفق عمل کنید.

توضیحات بیشتر »
زبان بدن مشاورین املاک یکی از مهمترین مهارت هایی است که کارکنان یک آژانس باید به نکات ریز آن تسلط داشته باشند. در واقع آژانسی موفق است که مشاورین آن مهارت زبان بدن را به خوبی فرا گرفته باشند.حتما تا به حال اصطلاح زبان بدن به گوشتان خورده است. همانطور که می‌دانید این موضوع نقش ویژه و بسزایی در برقراری ارتباط موثر با دیگران دارد، به خصوص در مورد مشاغلی که لازم است با شخص مخاطب گفتگو کرد تا به نتیجه دلخواه رسید. در حیطه املاک و مستغلات نیز آگاهی از دانش زبان بدن و عمل به نکات آن بسیار حائز اهمیت است، به نحوی که یکی از شرایط ورود به آژانس های املاک معتبر و نام آشنا آگاهی از مجموعه نکات زبان بدن مشاورین املاک است. در این مطلب قصد داریم به صورت کاربردی و مفید در این رابطه صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

منظور از زبان بدن چیست؟

درست است که موفقیت شخصی و حرفه‌ای افراد تا حد زیادی به توانایی گفتار و نحوه برقراری ارتباط سازنده با دیگران بستگی دارد، اما حقیقت این است که نشانه‌های غیر کلامی یا همان “زبان بدن” موثرتر بوده و با صدای بلندتری مفهوم شما را به مخاطب می‌رساند. زبان بدن در واقع استفاده از رفتارهای فیزیکی برای برقراری ارتباط غیرکلامی ‌با دیگران است.در همین راستا مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهند که 7 درصد از ارتباطات ما بر اساس کلمات، 38 درصد مبتنی بر بیان غیر کلامی و 55 درصد بر اساس زبان بدن است که این موضوع اهمیت و تاثیرگذاری زبان بدن را نشان می‌دهد. در ادامه به صورت ویژه به تشریح اهمیت زبان بدن مشاورین املاک می‌پردازیم.

8 نکته مهم زبان بدن برای مشاورین املاک

مشاورین املاک از آن دست اشخاصی هستند که بایستی برای کسب موفقیت‌های بیشتر در کار و حرفه خود، بر روی زبان بدن‌شان کار کرده تا بتوانند به نتایج بهتری دست پیدا کنند. از همین روی قصد داریم در این مقاله، پیرامون زبان بدن مشاورین املاک موفق صحبت کنیم تا بتوانید از موارد عنوان شده بهره لازم را برده و برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر از آن استفاده نمایید.
  1. پوشش شیک و آراستگی؛

    این یک قاعده کلی است. اولین برخورد تاثیر بسیار زیادی را بر روی شخص مخاطب می‌گذارد. از همین روی، خوش لباس بودن و آراستگی در اولین دیدار، می‌تواند تاثیر مثبتی بر ذهن مخاطب شما بگذارد. پس همیشه سعی کنید حواستان به چروک نبودن لباس، تمیز بودن آن، ‌هارمونی رنگ‌ها و به طور کلی حواستان به استایل‌تان باشد.
 
  1. محکم، گرم و دوستانه دست دهید؛

    برای شروع و ایجاد یک رابطه صمیمانه و دوستانه، نحوه دست دادن بسیار مهم است. همیشه سعی کنید هنگام دست دادن دست مخاطب را به گرمی بفشارید و به چشمانش نگاه کرده و لبخند بزنید. نگاه کردن به پایین در هنگام دست دادن امری اشتباه است پس سعی کنید به مرور آن را حل نموده و اصلاح نمایید.
 
  1. برقراری تماس چشمی؛

    به هنگام صحبت کردن با مشتری، سعی کنید به جای نگاه کردن به اطراف، بالا یا پایین، با او تماس چشمی برقرار کنید. برقراری ارتباط چشمی به خصوص زمانی که شخص مقابل در حال صحبت کردن با شماست، اهمیت زیادی دارد چرا که این رفتار نشان می‌دهد شما به شنیدن صحبت‌های او علاقه مند و مشتاق هستید. تماس چشمی مناسب یکی از مهمترین قواعد زبان بدن مشاورین املاک است.
 
  1. لبخند بزنید؛

    عبوس و اخمو نباشید. هیچکس از همصحبتی با چنین شخصی احساس خوب و خوشایندی پیدا نمی‌کند. پس لبخند زدن را فراموش نکنید. البته باید در زمان و مکان درست لبخند بزنید وگرنه امکان سوء برداشت وجود داشته و ممکن است نتیجه عکس بگیرید.
برای مثال، بعد از اینکه مشتری از شما سوالی درباره مسائل مالی پرسید لبخند نزنید، چون ممکن است مشتری تصور کند که با            خنده خود قصد تحقیر یا تمسخر او را دارید. 
  1. درست و صحیح نشستن؛

    سعی کنید از لم دادن روی مبل و پا روی پا انداختن دوری کنید. این مدل نشستن نوعی بی‌احترامی به فرد مقابل است. همچنین از قرار دادن پاهای خود به صورت مورب و نیز خم کردن آنها هم پرهیز کنید. در مقابل بهتر است چه هنگام ایستادن و چه هنگام نشستن، کف هر دو پایتان بر روی زمین باشد و از تکیه دادن هم دوری کنید.
 
  1. حرکات دست؛

    بهتر است زمانی که در حال صحبت هستید از حرکات بجا و به اندازه دستان‌تان برای بیان نکات مهم، ابراز احساسات و بروز قدرت یا اعتماد به نفس خود استفاده کنید. البته توصیه می‌شود از حرکاتی که ممکن است باعث تحریک عصبی دیگران شود (مثل ناخن جویدن) پرهیز نمایید.
 

7. یادداشت برداری:

سعی کنید کاغذ و دفترچه برای یادداشت نکات مهم داشته باشید و واضح و خوانا بنویسید، به گونه ای که شخص مقابل نوشته‌ها و یادداشت‌های شما را به راحتی ببیند و از محتوای آن آگاه باشد. اینگونه نه تنها فرد دچار استرس و             نگرانی نمی‌شود بلکه احساس اعتماد و امنیت هم می‌کند. 
  1. تقلید زبان بدن مشتری؛

    طبق گفته روانشناسان، تقلید زبان بدن فرد مقابل، می‌تواند باعث ایجاد رابطه دوستانه با او شود. برای نمونه، اگر مشتری پا روی پایش انداخت شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. در چنین حالتی به طور ناخودآگاه در فرد مقابل حس دوستی و تفاهم ایجاد می‌شود. این فاکتور یک نوع مهندسی معکوس در زبان بدن مشاورین املاک به شمار می‌رود.
علاوه بر موارد گفته شده فوق، لازم است به دیگر جنبه‌های زبان بدن هم توجه شود:
  • پوشش و نوع لباس
  • آراستگی و پیراستگی چهره
  • نحوه ایستادن و نشستن
  • نحوه برخورد و نوع برقراری رابطه
  • کنترل بر هیجانات درونی
  • مهارت پیش بردن گفتگو
  • تمرکز روی حرف‌ها و گفتار شخص مقابل
نکات تکمیلی پیرامون زبان بدن مشاورین املاکاگر دیگر تمایلی به ادامه گفتگو ندارید می‌توانید با نگاهی به ساعت خود، به فرد مقابل برسانید که شخصی منتظر شماست و یا کار دیگری برای انجام دادن دارید.بهتر است از بازی کردن با اکسسوری‌های خود همچون ساعت، انگشتر، موبایل و حتی موی سرتان برهیز کنید، چرا که حس خوشایندی در فرد مقابل به وجود نمی‌آورد.نفس‌های عمیق نشان از حالت آرام و اعتماد به نفس دارد، درحالیکه نفس‌های سطحی و سریع اغلب حاکی از عصبی بودن و نگرانی است، بنابراین سعی کنید تحت هر شرایطی آرامش خود را حفظ نمایید.سخن پایانیدر این مقاله پیرامون زبان بدن مشاورین املاک صحبت کردیم تا اگر در این حرفه مشغول کار و فعالیت هستید و می‌خواهید خود را رشد داده و پیشرفتی محسوس در کارتان داشته باشید، بتوانید از نکات عنوان شده در این مقاله، استفاده لازم را ببرید.
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button