مشاوره املاک

زبان بدن مشاورین املاک موفق

زبان بدن مشاورین املاک

زبان بدن مشاورین املاک یکی از مهمترین مهارت هایی است که کارکنان یک آژانس باید به نکات ریز آن تسلط داشته باشند. در واقع آژانسی موفق است که مشاورین آن مهارت زبان بدن را به خوبی فرا گرفته باشند.

حتما تا به حال اصطلاح زبان بدن به گوشتان خورده است. همانطور که می‌دانید این موضوع نقش ویژه و بسزایی در برقراری ارتباط موثر با دیگران دارد، به خصوص در مورد مشاغلی که لازم است با شخص مخاطب گفتگو کرد تا به نتیجه دلخواه رسید. در حیطه املاک و مستغلات نیز آگاهی از دانش زبان بدن و عمل به نکات آن بسیار حائز اهمیت است، به نحوی که یکی از شرایط ورود به آژانس های املاک معتبر و نام آشنا آگاهی از مجموعه نکات زبان بدن مشاورین املاک است. در این مطلب قصد داریم به صورت کاربردی و مفید در این رابطه صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

منظور از زبان بدن چیست؟

درست است که موفقیت شخصی و حرفه‌ای افراد تا حد زیادی به توانایی گفتار و نحوه برقراری ارتباط سازنده با دیگران بستگی دارد، اما حقیقت این است که نشانه‌های غیر کلامی یا همان زبان بدن موثرتر بوده و با صدای بلندتری مفهوم شما را به مخاطب می‌رساند. زبان بدن در واقع استفاده از رفتارهای فیزیکی برای برقراری ارتباط غیرکلامی ‌با دیگران است.

در همین راستا مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهند که 7 درصد از ارتباطات ما بر اساس کلمات، 38 درصد مبتنی بر بیان غیر کلامی و 55 درصد بر اساس زبان بدن است که این موضوع اهمیت و تاثیرگذاری زبان بدن را نشان می‌دهد. در ادامه به صورت ویژه به تشریح اهمیت زبان بدن مشاورین املاک می‌پردازیم.

 

8 نکته مهم زبان بدن برای مشاورین املاک

مشاورین املاک از آن دست اشخاصی هستند که بایستی برای کسب موفقیت‌های بیشتر در کار و حرفه خود، بر روی زبان بدن‌شان کار کرده تا بتوانند به نتایج بهتری دست پیدا کنند. از همین روی قصد داریم در این مقاله، پیرامون زبان بدن مشاورین املاک موفق صحبت کنیم تا بتوانید از موارد عنوان شده بهره لازم را برده و برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر از آن استفاده نمایید.

  1. پوشش شیک و آراستگی؛

    این یک قاعده کلی است. اولین برخورد تاثیر بسیار زیادی را بر روی شخص مخاطب می‌گذارد. از همین روی، خوش لباس بودن و آراستگی در اولین دیدار، می‌تواند تاثیر مثبتی بر ذهن مخاطب شما بگذارد. پس همیشه سعی کنید حواستان به چروک نبودن لباس، تمیز بودن آن، ‌هارمونی رنگ‌ها و به طور کلی حواستان به استایل‌تان باشد.

  1. محکم، گرم و دوستانه دست دهید؛

    برای شروع و ایجاد یک رابطه صمیمانه و دوستانه، نحوه دست دادن بسیار مهم است. همیشه سعی کنید هنگام دست دادن دست مخاطب را به گرمی بفشارید و به چشمانش نگاه کرده و لبخند بزنید. نگاه کردن به پایین در هنگام دست دادن امری اشتباه است پس سعی کنید به مرور آن را حل نموده و اصلاح نمایید.

  1. برقراری تماس چشمی؛

    به هنگام صحبت کردن با مشتری، سعی کنید به جای نگاه کردن به اطراف، بالا یا پایین، با او تماس چشمی برقرار کنید. برقراری ارتباط چشمی به خصوص زمانی که شخص مقابل در حال صحبت کردن با شماست، اهمیت زیادی دارد چرا که این رفتار نشان می‌دهد شما به شنیدن صحبت‌های او علاقه مند و مشتاق هستید. تماس چشمی مناسب یکی از مهمترین قواعد زبان بدن مشاورین املاک است.

  1. لبخند بزنید؛

    عبوس و اخمو نباشید. هیچکس از همصحبتی با چنین شخصی احساس خوب و خوشایندی پیدا نمی‌کند. پس لبخند زدن را فراموش نکنید. البته باید در زمان و مکان درست لبخند بزنید وگرنه امکان سوء برداشت وجود داشته و ممکن است نتیجه عکس بگیرید.

برای مثال، بعد از اینکه مشتری از شما سوالی درباره مسائل مالی پرسید لبخند نزنید، چون ممکن است مشتری تصور کند که با            خنده خود قصد تحقیر یا تمسخر او را دارید.

  1. درست و صحیح نشستن؛

    سعی کنید از لم دادن روی مبل و پا روی پا انداختن دوری کنید. این مدل نشستن نوعی بی‌احترامی به فرد مقابل است. همچنین از قرار دادن پاهای خود به صورت مورب و نیز خم کردن آنها هم پرهیز کنید. در مقابل بهتر است چه هنگام ایستادن و چه هنگام نشستن، کف هر دو پایتان بر روی زمین باشد و از تکیه دادن هم دوری کنید.

  1. حرکات دست؛

    بهتر است زمانی که در حال صحبت هستید از حرکات بجا و به اندازه دستان‌تان برای بیان نکات مهم، ابراز احساسات و بروز قدرت یا اعتماد به نفس خود استفاده کنید. البته توصیه می‌شود از حرکاتی که ممکن است باعث تحریک عصبی دیگران شود (مثل ناخن جویدن) پرهیز نمایید.

 

7. یادداشت برداری:

سعی کنید کاغذ و دفترچه برای یادداشت نکات مهم داشته باشید و واضح و خوانا بنویسید، به گونه ای که شخص مقابل نوشته‌ها و یادداشت‌های شما را به راحتی ببیند و از محتوای آن آگاه باشد. اینگونه نه تنها فرد دچار استرس و             نگرانی نمی‌شود بلکه احساس اعتماد و امنیت هم می‌کند.

  1. تقلید زبان بدن مشتری؛

    طبق گفته روانشناسان، تقلید زبان بدن فرد مقابل، می‌تواند باعث ایجاد رابطه دوستانه با او شود. برای نمونه، اگر مشتری پا روی پایش انداخت شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. در چنین حالتی به طور ناخودآگاه در فرد مقابل حس دوستی و تفاهم ایجاد می‌شود. این فاکتور یک نوع مهندسی معکوس در زبان بدن مشاورین املاک به شمار می‌رود.

علاوه بر موارد گفته شده فوق، لازم است به دیگر جنبه‌های زبان بدن هم توجه شود:

  • پوشش و نوع لباس
  • آراستگی و پیراستگی چهره
  • نحوه ایستادن و نشستن
  • نحوه برخورد و نوع برقراری رابطه
  • کنترل بر هیجانات درونی
  • مهارت پیش بردن گفتگو
  • تمرکز روی حرف‌ها و گفتار شخص مقابل

نکات تکمیلی پیرامون زبان بدن مشاورین املاک

اگر دیگر تمایلی به ادامه گفتگو ندارید می‌توانید با نگاهی به ساعت خود، به فرد مقابل برسانید که شخصی منتظر شماست و یا کار دیگری برای انجام دادن دارید.

بهتر است از بازی کردن با اکسسوری‌های خود همچون ساعت، انگشتر، موبایل و حتی موی سرتان برهیز کنید، چرا که حس خوشایندی در فرد مقابل به وجود نمی‌آورد.

نفس‌های عمیق نشان از حالت آرام و اعتماد به نفس دارد، درحالیکه نفس‌های سطحی و سریع اغلب حاکی از عصبی بودن و نگرانی است، بنابراین سعی کنید تحت هر شرایطی آرامش خود را حفظ نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله پیرامون زبان بدن مشاورین املاک صحبت کردیم تا اگر در این حرفه مشغول کار و فعالیت هستید و می‌خواهید خود را رشد داده و پیشرفتی محسوس در کارتان داشته باشید، بتوانید از نکات عنوان شده در این مقاله، استفاده لازم را ببرید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مشاور موفق

تفاوت های مهم مشاورین املاک موفق و ناموفق

با توجه به گسترش و پیشرفت خرید و فروش و سرمایه‌گذاری مردم در زمینه ملک به خصوص در سال‌های اخیر، فعالان حوزه ملک یعنی مشاوران املاک می‌توانند از موفقیت و پیشرفت شغلی ویژه‌ای بهره‌مند شوند به شرط آن که بیهوده وقت خود و مشتری را به هدر ندهند. یعنی مسئولیت‌پذیر باشند و از نکاتی استفاده کنند که کار و شغل آن‌ها را به سمت پیشرفت هدایت کند. در واقع شناخت تفاوت‌های بین مشاور املاک موفق و ناموفق مشخص‌کننده عاقبت شغلی حرفه مشاور املاک است.

توضیحات بیشتر »
بازاریابی تلفنی املاک

بازاریابی تلفنی در املاک

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، اولین و مهم‌ترین امکان ارتباطی در تمامی معاملات و بازار‌یابی‌های دنیای امروزی، تلفن است. بنابراین از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
توجه داشته باشید که تمامی افراد در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، باید تکنیک‌های مربوط به بازار‌یابی تلفنی را یاد بگیرند و از آن‌ها استفاده نمایند. در ادامه این مقاله سعی کرده‌ایم در رابطه با نکات مهم بازاریابی در املاکی‌ها صحبت کنیم و شیوه‌های ارتباطی با تلفن را در زمینه خرید و فروش املاک را بیان نماییم. با ما همراه باشید.

توضیحات بیشتر »
اتوماتیک سازی

اتوماتیک سازی املاک چیست؟

اتوماتیک سازی املاک یعنی اینکه به سیستم‌هایی که برنامه‌های شما در آن است، برنامه‌ای بدهید تا آن‌ها بدون نیاز به اپراتور بتوانند کارها را انجام دهند. برنامه‌هایی که برای این سیستم‌ها تعریف می‌کنید، باید بسیار دقیق باشند تا موجب افزایش بازده کسب‌وکار شما شوند. جالب است بدانید، امروزه درصد قابل توجهی از متقاضیان اجاره یا خرید مسکن، به طور کامل به صورت آنلاین به هدف خود می‌رسند

توضیحات بیشتر »
زبان بدن مشاورین املاک یکی از مهمترین مهارت هایی است که کارکنان یک آژانس باید به نکات ریز آن تسلط داشته باشند. در واقع آژانسی موفق است که مشاورین آن مهارت زبان بدن را به خوبی فرا گرفته باشند.حتما تا به حال اصطلاح زبان بدن به گوشتان خورده است. همانطور که می‌دانید این موضوع نقش ویژه و بسزایی در برقراری ارتباط موثر با دیگران دارد، به خصوص در مورد مشاغلی که لازم است با شخص مخاطب گفتگو کرد تا به نتیجه دلخواه رسید. در حیطه املاک و مستغلات نیز آگاهی از دانش زبان بدن و عمل به نکات آن بسیار حائز اهمیت است، به نحوی که یکی از شرایط ورود به آژانس های املاک معتبر و نام آشنا آگاهی از مجموعه نکات زبان بدن مشاورین املاک است. در این مطلب قصد داریم به صورت کاربردی و مفید در این رابطه صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

منظور از زبان بدن چیست؟

درست است که موفقیت شخصی و حرفه‌ای افراد تا حد زیادی به توانایی گفتار و نحوه برقراری ارتباط سازنده با دیگران بستگی دارد، اما حقیقت این است که نشانه‌های غیر کلامی یا همان “زبان بدن” موثرتر بوده و با صدای بلندتری مفهوم شما را به مخاطب می‌رساند. زبان بدن در واقع استفاده از رفتارهای فیزیکی برای برقراری ارتباط غیرکلامی ‌با دیگران است.در همین راستا مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهند که 7 درصد از ارتباطات ما بر اساس کلمات، 38 درصد مبتنی بر بیان غیر کلامی و 55 درصد بر اساس زبان بدن است که این موضوع اهمیت و تاثیرگذاری زبان بدن را نشان می‌دهد. در ادامه به صورت ویژه به تشریح اهمیت زبان بدن مشاورین املاک می‌پردازیم.

8 نکته مهم زبان بدن برای مشاورین املاک

مشاورین املاک از آن دست اشخاصی هستند که بایستی برای کسب موفقیت‌های بیشتر در کار و حرفه خود، بر روی زبان بدن‌شان کار کرده تا بتوانند به نتایج بهتری دست پیدا کنند. از همین روی قصد داریم در این مقاله، پیرامون زبان بدن مشاورین املاک موفق صحبت کنیم تا بتوانید از موارد عنوان شده بهره لازم را برده و برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر از آن استفاده نمایید.
  1. پوشش شیک و آراستگی؛

    این یک قاعده کلی است. اولین برخورد تاثیر بسیار زیادی را بر روی شخص مخاطب می‌گذارد. از همین روی، خوش لباس بودن و آراستگی در اولین دیدار، می‌تواند تاثیر مثبتی بر ذهن مخاطب شما بگذارد. پس همیشه سعی کنید حواستان به چروک نبودن لباس، تمیز بودن آن، ‌هارمونی رنگ‌ها و به طور کلی حواستان به استایل‌تان باشد.
 
  1. محکم، گرم و دوستانه دست دهید؛

    برای شروع و ایجاد یک رابطه صمیمانه و دوستانه، نحوه دست دادن بسیار مهم است. همیشه سعی کنید هنگام دست دادن دست مخاطب را به گرمی بفشارید و به چشمانش نگاه کرده و لبخند بزنید. نگاه کردن به پایین در هنگام دست دادن امری اشتباه است پس سعی کنید به مرور آن را حل نموده و اصلاح نمایید.
 
  1. برقراری تماس چشمی؛

    به هنگام صحبت کردن با مشتری، سعی کنید به جای نگاه کردن به اطراف، بالا یا پایین، با او تماس چشمی برقرار کنید. برقراری ارتباط چشمی به خصوص زمانی که شخص مقابل در حال صحبت کردن با شماست، اهمیت زیادی دارد چرا که این رفتار نشان می‌دهد شما به شنیدن صحبت‌های او علاقه مند و مشتاق هستید. تماس چشمی مناسب یکی از مهمترین قواعد زبان بدن مشاورین املاک است.
 
  1. لبخند بزنید؛

    عبوس و اخمو نباشید. هیچکس از همصحبتی با چنین شخصی احساس خوب و خوشایندی پیدا نمی‌کند. پس لبخند زدن را فراموش نکنید. البته باید در زمان و مکان درست لبخند بزنید وگرنه امکان سوء برداشت وجود داشته و ممکن است نتیجه عکس بگیرید.
برای مثال، بعد از اینکه مشتری از شما سوالی درباره مسائل مالی پرسید لبخند نزنید، چون ممکن است مشتری تصور کند که با            خنده خود قصد تحقیر یا تمسخر او را دارید. 
  1. درست و صحیح نشستن؛

    سعی کنید از لم دادن روی مبل و پا روی پا انداختن دوری کنید. این مدل نشستن نوعی بی‌احترامی به فرد مقابل است. همچنین از قرار دادن پاهای خود به صورت مورب و نیز خم کردن آنها هم پرهیز کنید. در مقابل بهتر است چه هنگام ایستادن و چه هنگام نشستن، کف هر دو پایتان بر روی زمین باشد و از تکیه دادن هم دوری کنید.
 
  1. حرکات دست؛

    بهتر است زمانی که در حال صحبت هستید از حرکات بجا و به اندازه دستان‌تان برای بیان نکات مهم، ابراز احساسات و بروز قدرت یا اعتماد به نفس خود استفاده کنید. البته توصیه می‌شود از حرکاتی که ممکن است باعث تحریک عصبی دیگران شود (مثل ناخن جویدن) پرهیز نمایید.
 

7. یادداشت برداری:

سعی کنید کاغذ و دفترچه برای یادداشت نکات مهم داشته باشید و واضح و خوانا بنویسید، به گونه ای که شخص مقابل نوشته‌ها و یادداشت‌های شما را به راحتی ببیند و از محتوای آن آگاه باشد. اینگونه نه تنها فرد دچار استرس و             نگرانی نمی‌شود بلکه احساس اعتماد و امنیت هم می‌کند. 
  1. تقلید زبان بدن مشتری؛

    طبق گفته روانشناسان، تقلید زبان بدن فرد مقابل، می‌تواند باعث ایجاد رابطه دوستانه با او شود. برای نمونه، اگر مشتری پا روی پایش انداخت شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. در چنین حالتی به طور ناخودآگاه در فرد مقابل حس دوستی و تفاهم ایجاد می‌شود. این فاکتور یک نوع مهندسی معکوس در زبان بدن مشاورین املاک به شمار می‌رود.
علاوه بر موارد گفته شده فوق، لازم است به دیگر جنبه‌های زبان بدن هم توجه شود:
  • پوشش و نوع لباس
  • آراستگی و پیراستگی چهره
  • نحوه ایستادن و نشستن
  • نحوه برخورد و نوع برقراری رابطه
  • کنترل بر هیجانات درونی
  • مهارت پیش بردن گفتگو
  • تمرکز روی حرف‌ها و گفتار شخص مقابل
نکات تکمیلی پیرامون زبان بدن مشاورین املاکاگر دیگر تمایلی به ادامه گفتگو ندارید می‌توانید با نگاهی به ساعت خود، به فرد مقابل برسانید که شخصی منتظر شماست و یا کار دیگری برای انجام دادن دارید.بهتر است از بازی کردن با اکسسوری‌های خود همچون ساعت، انگشتر، موبایل و حتی موی سرتان برهیز کنید، چرا که حس خوشایندی در فرد مقابل به وجود نمی‌آورد.نفس‌های عمیق نشان از حالت آرام و اعتماد به نفس دارد، درحالیکه نفس‌های سطحی و سریع اغلب حاکی از عصبی بودن و نگرانی است، بنابراین سعی کنید تحت هر شرایطی آرامش خود را حفظ نمایید.سخن پایانیدر این مقاله پیرامون زبان بدن مشاورین املاک صحبت کردیم تا اگر در این حرفه مشغول کار و فعالیت هستید و می‌خواهید خود را رشد داده و پیشرفتی محسوس در کارتان داشته باشید، بتوانید از نکات عنوان شده در این مقاله، استفاده لازم را ببرید.

76 نظر در “زبان بدن مشاورین املاک موفق

  1. sadovoe-tut.ru گفت:

    My family members all the time say that I am wasting my time here at net, but I know I am getting knowledge everyday by reading such good articles or reviews. sadovoe-tut.ru

  2. agrosadovnik.ru گفت:

    I’m not sure where you are getting your info, but good topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for magnificent information I was looking for this information for my mission. agrosadovnik.ru

  3. сделать чеки на гостиницу в москве گفت:

    I was wondering if you ever considered changing the layout of your site? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two images. Maybe you could space it out better? гостиничные чеки москва купить с подтверждением

  4. чеки на гостиницу в москве گفت:

    Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it is really informative. I’m gonna watch out for brussels. I will appreciate if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers! чеки гостиницы с подтверждением

  5. ogorodkino.ru گفت:

    Great blog you’ve got here.. It’s hard to find good quality writing like yours these days. I really appreciate people like you! Take care!! ogorodkino.ru

  6. сделать гостиничный чек گفت:

    This post gives clear idea in favor of the new users of blogging, that truly how to do blogging. сделать чеки на гостиницу

  7. сделать гостиничный чек گفت:

    Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! By the way, how can we communicate? купить чек на гостиницу в москве

  8. link indexer page گفت:

    I simply could not depart your web site prior to suggesting that I extremely enjoyed the standard information a person supply on your visitors? Is going to be back ceaselessly in order to check up on new posts link indexing url

  9. купить чек на гостиницу в москве گفت:

    Howdy! Do you know if they make any plugins to protect against hackers? I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any recommendations? документы на гостиницу в москве

  10. сделать гостиничный чек گفت:

    I have been surfing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It’s pretty worth enough for me. In my opinion, if all webmasters and bloggers made good content as you did, the net will be much more useful than ever before. сделать чек на гостиницу

  11. infoda4nik.ru گفت:

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good. I don’t know who you are but definitely you are going to a famous blogger if you are not already 😉 Cheers! infoda4nik.ru

  12. Алкоголь Екатеринбург доставка дёшево گفت:

    This is very interesting, You are an overly professional blogger. I have joined your feed and look ahead to in the hunt for more of your wonderful post. Also, I have shared your site in my social networks Купить алкоголь с доставкой Екатеринбург

  13. Заказать алкоголь с доставкой на дом گفت:

    Woah! I’m really loving the template/theme of this site. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s tough to get that “perfect balance” between superb usability and visual appeal. I must say that you’ve done a awesome job with this. In addition, the blog loads very fast for me on Internet explorer. Outstanding Blog! Доставка алкоголя на дом Екатеринбург бесплатно

  14. чеки на гостиницу в москве с подтверждением گفت:

    Hi there! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site? I’m getting fed up of WordPress because I’ve had issues with hackers and I’m looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform. гостиничные чеки с подтверждением москва

  15. сделать гостиничный чек گفت:

    I like the valuable information you provide in your articles. I will bookmark your weblog and check again here frequently. I am quite certain I will learn a lot of new stuff right here! Good luck for the next! гостиничные чеки куплю

  16. гостиница с отчетными документами گفت:

    When I originally commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is added I get three emails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Appreciate it! гостиничные чеки с подтверждением

  17. аренда квартиры на сутки گفت:

    Hello there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers? I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any recommendations? квартиры на сутки Минск

  18. חשפניות گفت:

    Hey there exceptional blog! Does running a blog similar to this take a massive amount work? I have no knowledge of programming but I was hoping to start my own blog soon. Anyway, if you have any recommendations or tips for new blog owners please share. I know this is off topic nevertheless I just had to ask. Thanks! חשפניות

  19. sphynx cats for sale گفت:

    This article will help the internet viewers for building up new website or even a blog from start to end. sphynx cat for sale

  20. חשפניות گفت:

    Hi there! I could have sworn I’ve been to this web site before but after browsing through a few of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I discovered it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly! חשפניות

  21. sphynx cat for sale near me گفت:

    Wonderful goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you’re just too great. I really like what you’ve acquired here, really like what you’re stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still take care of to keep it smart. I can not wait to read far more from you. This is actually a great website. hairless cat for sale

  22. חשפניות گفت:

    Thanks for sharing your thoughts on %meta_keyword%. Regards חשפניות

  23. חשפניות گفت:

    Every weekend i used to visit this website, as i want enjoyment, since this this website conations in fact nice funny stuff too. חשפניות

  24. חשפניות گفت:

    Thanks for finally writing about > %blog_title% < Liked it! חשפניות

  25. сделать гостиничные чеки گفت:

    Thanks for sharing your thoughts on %meta_keyword%. Regards купить чек на гостиницу в москве

  26. Онлайн казино گفت:

    Это лучшее онлайн-казино, где вы можете насладиться широким выбором игр и получить максимум удовольствия от игрового процесса. Онлайн казино

  27. машинная штукатурка в москве گفت:

    Remarkable things here. I’m very satisfied to see your article. Thank you so much and I’m taking a look forward to touch you. Will you please drop me a mail? механизированная штукатурка под ключ

  28. механизированная штукатурка стен в москве گفت:

    Do you have a spam issue on this site; I also am a blogger, and I was curious about your situation; many of us have created some nice methods and we are looking to swap strategies with other folks, why not shoot me an e-mail if interested. машинная штукатурка в цена

  29. Онлайн казино گفت:

    Вы ищете надежное и захватывающее онлайн-казино, тогда это идеальное место для вас! Онлайн казино

  30. Онлайн казино گفت:

    Онлайн казино радует своих посетителей более чем двумя тысячами увлекательных игр от ведущих разработчиков. Онлайн казино

  31. quick loans near me گفت:

    I would like to thank you for the efforts you have put in writing this blog. I am hoping to view the same high-grade blog posts from you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my very own website now 😉 cash loan near me

  32. online television گفت:

    Thank you for the auspicious writeup. It actually used to be a amusement account it. Glance complicated to far introduced agreeable from you! By the way, how can we communicate? online television

  33. чеки на гостиницу в москве с подтверждением گفت:

    Appreciating the time and energy you put into your site and in depth information you provide. It’s great to come across a blog every once in a while that isn’t the same out of date rehashed material. Excellent read! I’ve saved your site and I’m including your RSS feeds to my Google account. гостиничные чеки москва купить с подтверждением

  34. гостиничные чеки мск گفت:

    I needed to thank you for this fantastic read!! I definitely enjoyed every little bit of it. I’ve got you book-marked to check out new stuff you post купить чеки на гостиницу в москве

  35. где можно сделать чеки на гостиницу گفت:

    My spouse and I stumbled over here coming from a different page and thought I may as well check things out. I like what I see so now i am following you. Look forward to exploring your web page again. где сделать в москве гостиничные чеки

  36. online television گفت:

    Fascinating blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog jump out. Please let me know where you got your design. Kudos online television

  37. Онлайн казино گفت:

    This information is invaluable. Where can I find out more? Онлайн казино

  38. Онлайн казино گفت:

    Hey there! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be ok. I’m undoubtedly enjoying your blog and look forward to new updates. Онлайн казино

  39. snabzhenie-obektov.ru گفت:

    снабжение объектов строительства snabzhenie-obektov.ru

  40. стяжка пола под ключ گفت:

    Хотите получить идеально ровный пол без лишних затрат? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по стяжке пола м2 по доступной стоимости, а также устройству стяжки пола под ключ в Москве и области. стяжка пола под ключ

  41. сделать чеки на гостиницу گفت:

    Appreciate the recommendation. Will try it out. гостиничные чеки москва

  42. механизированная штукатурка گفت:

    Хотите получить идеально ровные стены без лишних затрат? Обратитесь к профессионалам на сайте mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru! Мы предоставляем услуги по машинной штукатурке стен по доступной стоимости, а также гарантируем устройство штукатурки по маякам стен. механизированная штукатурка

  43. отчетные документы за проживание گفت:

    Excellent post. I am facing some of these issues as well.. купить гостиничный чек в москве

  44. чеки гостиницы с подтверждением گفت:

    Hi, I do believe this is an excellent web site. I stumbledupon it 😉 I will come back once again since I bookmarked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help other people. сделать чеки на гостиницу в москве

  45. Заказать SEO продвижение گفت:

    Have you ever thought about creating an e-book or guest authoring on other websites? I have a blog centered on the same ideas you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know my audience would value your work. If you are even remotely interested, feel free to send me an e mail. Заказать SEO продвижение

  46. Заказать SEO продвижение گفت:

    It’s very easy to find out any topic on net as compared to books, as I found this article at this website. Заказать SEO продвижение

  47. ekaraganda.kz گفت:

    This post is invaluable. How can I find out more? ekaraganda.kz

  48. черный лом киров گفت:

    Howdy! Quick question that’s completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My web site looks weird when viewing from my iphone4. I’m trying to find a theme or plugin that might be able to correct this problem. If you have any suggestions, please share. Cheers! цена лома меди в днр

  49. bitokvesnuhin گفت:

    Хотите обновить свой дом с минимальными усилиями? Штукатурка по маякам стен – это то, что вам нужно. Обратитесь к профессионалам с mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru bitokvesnuhin

  50. краска для ткани گفت:

    My brother suggested I might like this blog. He used to be totally right. This publish actually made my day. You cann’t consider just how much time I had spent for this information! Thank you! краска для одежды

  51. glavdachnik.ru گفت:

    What’s up it’s me, I am also visiting this website regularly, this web site is truly nice and the viewers are in fact sharing pleasant thoughts. glavdachnik.ru

  52. buy autocad گفت:

    Great post. buy autocad

  53. https://crazysale.marketing/ گفت:

    Thank you for sharing your info. I truly appreciate your efforts and I am waiting for your next post thank you once again. https://crazysale.marketing/

  54. клиника госпитальная психиатрическая گفت:

    I like reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing for me to comment! анонимное лечение наркомании

  55. zoritoler imol گفت:

    Hi there! This post couldn’t be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

    https://www.zoritolerimol.com

  56. сантехнические услуги گفت:

    I used to be recommended this blog by means of my cousin. I am not positive whether this publish is written by means of him as no one else recognise such certain approximately my problem. You are amazing! Thank you! сантехнические услуги

  57. автозапчасти москва گفت:

    I’d like to thank you for the efforts you have put in writing this website. I am hoping to see the same high-grade blog posts from you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my very own blog now 😉 магазин запчастей для иномарок

  58. ковры 3 на 4 в москве گفت:

    I don’t even understand how I ended up here, however I assumed this publish was good. I don’t recognise who you’re however definitely you are going to a famous blogger should you are not already. Cheers! ковры 3 на 4

  59. seo услуги گفت:

    Its like you read my mind! You seem to understand so much approximately this, like you wrote the guide in it or something. I think that you could do with some % to pressure the message house a bit, however other than that, this is fantastic blog. An excellent read. I’ll definitely be back. seo оптимизация

  60. экзотические комнатные цветы каталог گفت:

    Wonderful goods from you, man. I’ve consider your stuff prior to and you’re simply too great. I really like what you’ve received here, really like what you’re stating and the way in which you are saying it. You are making it entertaining and you still take care of to stay it smart. I can not wait to read far more from you. This is actually a great site. все названия растений по алфавиту

  61. Продать автомобиль گفت:

    Appreciate the recommendation. Will try it out. Kasutatud autode kokkuost

  62. бизнес тренинги минск گفت:

    Woah! I’m really enjoying the template/theme of this website. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very hard to get that “perfect balance” between user friendliness and visual appeal. I must say you have done a excellent job with this. In addition, the blog loads very fast for me on Chrome. Exceptional Blog! бизнес тренинги минск

  63. купить квартиру в новостройке ташкент گفت:

    Hey there! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to look it over. I’m definitely enjoying the information. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers! Exceptional blog and terrific style and design. toshkentdagi eng yaxshi restoranlar

  64. тренинг управление изменениями программа گفت:

    Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I will be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I will definitely comeback. change management тренинг

  65. hello banana گفت:

    Ahaa, its nice discussion regarding this post here at this webpage, I have read all that, so now me also commenting here. hello banana

  66. tlover tonet گفت:

    An interesting discussion is worth comment. I think that you should write more on this topic, it might not be a taboo subject but generally people are not enough to speak on such topics. To the next. Cheers

    http://www.tlovertonet.com/

  67. slotozal рабочее зеркало گفت:

    Hello would you mind stating which blog platform you’re working with? I’m planning to start my own blog in the near future but I’m having a tough time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique. P.S My apologies for getting off-topic but I had to ask! slotozal casino

  68. Slotbom88 گفت:

    magnificent post, very informative. I wonder why the other specialists of this sector do not notice this. You should continue your writing. I am sure, you’ve a huge readers’ base already!

  69. Наслаждайся невероятными моментами и выигрышами в игре Лаки Джет на официальном сайте 1win. Играй в Lucky Jet на деньги и забудь о скуке – непредсказуемые полеты и крупные выигрыши ждут тебя!

  70. Fcoypn گفت:

    prescription only allergy medication best allergy pills for adults allergy medication without side effects

  71. If some one desires expert view about blogging then i suggest him/her to pay a visit this blog, Keep up the nice job.

  72. ivistroy.ru گفت:

    For most recent news you have to visit world wide web and on internet I found this web site as a most excellent site for latest updates.

  73. daa4a.ru گفت:

    I’m not sure why but this blog is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this issue or is it a problem on my end? I’ll check back later and see if the problem still exists.

  74. daa4a.ru گفت:

    My spouse and I stumbled over here from a different website and thought I might check things out. I like what I see so now i am following you. Look forward to looking over your web page for a second time.

  75. Im not that much of a online reader to be honest but your blogs really nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark your site to come back down the road. All the best

  76. Whoa! This blog looks exactly like my old one! It’s on a completely different topic but it has pretty much the same layout and design. Excellent choice of colors!

نظرات بسته شده اند.