تعیین اهداف مناسب و مطلوب و همچنین شناخت جامعه هدف مشاورین املاک و پایبندی به آن­ها امری ضروری و مهم به ­شمار می­آید. در باور جامعه امروز، شغل و حرفه مشاور املاک خیلی ساده و آسان به نظر می‌رسد. شغلی که زحمت زیادی نداشته و با کمی صبر می‌توان در بازار مسکن به موفقیت رسید. اما خوب است بدانید که واقعیت با این تصور بسیار فاصله دارد.

شغل مشاوران املاک در حوزه مسکن و ملک و املاک بسیار دشوار و طاقت فرسا است. مشاورین املاک به ویژگی‌های مختلف و متعددی برای موفقیت نیاز دارند. برای موفق بودن در زمینه ملک و املاک باید موارد بسیار زیادی را رعایت کنید. مواردی که جنبه‌های مختلف و متعدد این شغل را در بر می‌گیرد و برای اینکه مشاور املاک موفقی باشید باید از تجربه افراد خبره و کاربلد این حوزه اطلاعات لازم درباره جامعه هدف مشاورین املاک را کسب نمایید. در این مطلب توضیحاتی در مورد اینکه مشاور املاک کیست،  چگونگی تبدیل شدن به یک مشاور املاک باتجربه و نحوه ارتباط با مشتریان به شما ارائه خواهیم داد.

مشاور املاک به چه کسی گفته می­شود؟

برای شناخت جامعه هدف مشاورین املاک ابتدا باید بدانیم مشاور املاک کیست. مشاور املاک به شخصی گفته می­شود که توصیه­ ها و توضیحات تخصصی را به مشتریانی که به دنبال اجاره، خرید و یا توسعه ملک هستند ارائه می­دهد. مشاوران املاک دارای مجوز رسمی اتحادیه املاک بوده و به­ عنوان کارشناسان پشت صحنه فعالیت دارند.

مشاوران املاک تحقیقات گسترده ­ای را به‌منظور کمک به تصمیم­گیری مشتریان در هر مرحله از پروژه انجام می­دهند.

برنامه روزانه یک مشاور املاک چیست؟

برای رسیدن به نقطه مطلوب در جامعه هدف مشاورین املاک، بعنوان یک مشاور املاک ابتدا می­بایست برنامه روزانه داشته باشید. این برنامه می­تواند بدین صورت باشد: ­

  • بر روی تولید فایل در صبح­ها و قرار ملاقات­ها در بعد­از­ظهر تمرکز داشته­باشید.
  • در زمان طراحی روتین خود در ابتدا فعالیت­های شخصی خود را برنامه­ریزی نمایید.
  • برای خودتان وقت کافی بگذارید، غذا بخورید، استراحت کنید، از لحظاتتان لذت ببرید.
  • به برنامه خود پایبند باشید. این تنها راهی است که می­توانید نتایج ارزشمندی را مشاهده کرده و تلاش‌هایتان را به ثمر بنشانید.

بررسی و شناخت جامعه هدف مشاورین املاک

تعیین جامعه هدف برای مشاورین املاک بسیار حائز­اهمیت است. چه تعیین تعداد فروشی که می­خواهید در یکسال بسته شود یا چه تعداد فایل‌هایی که می­خواهید در طول یک هفته بدست­آورید، دادن یک هدف بلندپروازانه و در­عین حال دست‌نیافتنی می­تواند به شما کمک کند تا در تمام طول سال باانگیزه و باانرژی گام بردارید.

در ادامه این مطلب چند نکته برای چگونگی تعیین اهداف برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک باتجربه و ماهر را اشاره خواهیم کرد.

سر­سخت باشید

در حوزه ملک و املاک صبر و تحمل زیاد از اولویت زیادی برخوردار است. از آنجایی که فرایند خریدوفروش خانه کاری زمان‌بر و دشوار است و سلیقه هر فرد با فرد دیگری تفاوت دارد، مسئله‌ای که خیلی اهمیت پیدا می‌کند صبر و حوصله است. عجله کردن موجب دور شدن از هدف نهایی می‌شود و امکان دارد شما را در این حوزه دلسرد کند. پس همواره سعی کنید با مشتریان خود در تماس باشید تا آنها بدانند شما به فکر کارشان هستید.

تعیین مسیر مشخص برای روند کاری

با یک زمان‌بندی واقع‌بینانه مسیر کاری خود را معین کنید. شما می‌خواهید یک بیزینس موفق را راه ­اندازی کنید. پس بهتر است بدانید که در شروع هرکاری باید مقدار مشخصی زمان سپری شود تا درآمدزایی حاصل شود. همواره در برنامه‌های خود همیشه واقع‌بین بوده و سعی کنید همیشه پایبند برنامه‌ریزی‌های خود باشید. برای هدف‌گذاری خود بجنگید و زود خسته نشوید زیرا ناامیدی برای موفقیت سم است.

اهدافتان را حساس به زمان کنید

برای رسیدن به نتیجه مطلوب در جامعه هدف مشاورین املاک هدف‌گذاری را با در نظر گرفتن زمان انجام دهید. با افزودن عنصر زمان به اهدافتان، احساس فوریت و ضرب­ العجلی ایجاد می­کنید که می­تواند شما را در مسیر تکامل حفظ نماید.

اهدافتان را قابل اندازه­گیری کنید

برای شناخت بهتر زمان رسیدن به جامعه هدف مشاورین املاک، باید بتوانید آن را اندازه ­گیری نمایید. چه به دنبال مشتریان بیشتر و یا حتی تخصص بیشتر باشید، یافتن راهی برای اندازه­ گیری نتیجه به شما کمک می­کند تا این اطمینان خاطر را کسب کنید که در مسیر درست گام برداشته ­اید.

اهدافتان را معنا­دار کنید

اگر هدف و معنایی را به‌منظور دستیابی به شناخت جامعه هدف مشاورین املاک مشخص نکنید، هرگز برای رسیدن به هدف خود انگیزه کافی نخواهید داشت. پس بهتر است بدانید که چرا آن هدف را تعیین می­کنید تا بیشتر به انجام وظایفی که دارید ترغیب شوید.

اهدافتان را قابل ساختن کنید

همواره سعی کنید اهداف کوچکی را تعیین کنید تا به مرور به اهداف بزرگتری تبدیل شوند. با این حرکت قادر­خواهید بود مسیری برای موفقیت ایجاد کنید. به طور مثال اگر یک مشاور املاک آماتور هستید، در ظرف یک ماه مطالب بازاریابی، وب­سایت و پلتفرم­های رسانه­ های اجتماعی را برای کسب و کار خود ایجاد نمایید.

این اهداف کوتاه‌مدت در طول روز ساخته می­شوند و به شما کمک می­کنند تا به اهداف بلندمدت خود در مدت‌زمان مشخصی دست یابید. پس فراموش نکنید که هدف­گذاری باید بیشتر از آرزو باشد. هنگامی‌که اهدافی مؤثر، قابل اندازه­ گیری و معنادار را برای خود تعیین می­کنید، به موفقیت و کامیابی دست خواهید یافت.

جامعه هدف مشاور املاک

نتیجه‌گیری

به طور­کلی برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه‌ای و همچنین تعیین جامعه هدف مشاورین املاک، لازم است تا اهداف خود را با­جدیت مشخص کنید. توصیه می­کنیم که در ابتدا اهدافتان را خوب بشناسید و از تعیین هدف بصورت کلی و مبهم خودداری کنید.

همچنین بهتر است هدف‌گذاری را به‌صورت روزانه انجام دهید و بمنظور رسیدن به آن در آخر روز، همواره تلاش کرده و وظایفی را برای خود تعیین نمایید.

امروزه شغل و حرفه مشاور املاک، یکی از پولسازترین و در عین­ حال دشوار­ترین حرفه‌ها محسوب می­شود. هر چقدر هم که بازار ملک کساد باشد، افرادی هستند که به‌منظور سرمایه­ گذاری، برای خرید املاک و مستغلات اقدام کنند. پس اگر شما هم قصد دارید تا سروسامانی به کسب‌وکار خود بدهید و یا درآمدتان را افزایش دهید، به ما اعتماد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آموزش مشاور املاک با ما تماس بگیرید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستان خود ارسال کنید

سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button