قطعاً در دنیای امروزی، اقتصاد بر پایه مشتری است. این بدان معناست که تا هر وقت که مشتری باشد، خرید و فروش و طبیعتاً معاملات بازار رواج دارد. بنابراین هر زمان و به هر دلیل که مشتری در بازار حضور پیدا نکرد، تمامی فعالیت‌های تولیدی و خدماتی با شکست روبرو می‌شود.

لازم به ذکر است که تمامی بنگاه‌های املاک دارای فعالیت خدماتی بوده و کاملاً وابسته به مشتری هستند. بنابراین تا زمانی که مشتری وجود داشته باشد، بنگاه‌های املاک نیز حضوری اثر‌بخش در بازار مسکن دارند. کلیه مشاورین املاک باید این نکته را در نظر داشته باشند که کلید موفقیتشان در گرو جذب مشتری و افزایش معاملات است. البته استفاده از برخی تکنیک‌ها و ترفندها نسبت به مشتری مداری نیز در این زمینه بسیار کمک‌کننده است. در ادامه این مطلب سعی داریم در رابطه با موضوع مشتری مداری برای مشاورین املاک بیشتر صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

مشتری مداری برای مشاورین املاک به چه معناست؟

دقت کنید که مشتری مداری برای مشاورین املاک را می‌توان نوعی استراتژی مبنی بر خواسته‌ها و نیازهای مشتریان در نظر گرفت، چراکه این فرایند سبب برخورداری سازمان از تعداد زیادی مشتری وفا‌دار در بالا‌ترین سطح خود می‌گردد.

در حرفه‌ مشاور ملکی، افراد به‌وفور با یکدیگر در تعامل بوده و در واقع بخشی از سودآوری‌شان در گرو همین تعاملات انجام می‌گیرد. گفتنی است که توجه به برخی نکات و اصول پایدار، جهت رشد کردن و موفق شدن در این زمینه امری ضروری است.

قطعاً یک مشاور املاک حرفه‌ای فقط به معامله فکر نمی‌کند، بلکه اصلی‌ترین هدف او اعتبار‌سازی و تثبیت اعتماد مشتریان نسبت به خود به کمک مشتری مداری است. شما عزیزان باید به عنوان یک مشاور ملکی با‌تجربه به دنبال جلب رضایت مشتری و شناخت نیازهای او در یک معامله‌ دو سر سود باشید و دقیقاً همین عامل است که می‌تواند مراجعه‌کنندگان را به نوعی به مشتریان وفا‌دار تبدیل کند.

بنابراین باید از تأثیر مشتری مداری برای مشاورین املاک در کسب در‌آمد اطمینان کامل داشته باشید و به تمامی تکنیک‌های لازم در این زمینه توجه کنید.

ایجاد صمیمیت با مشتریان

گفتنی است که اجرای مشتری مداری برای مشاورین املاک در گرو  ایجاد صمیمیت با مشتریان و جلب رضایت آن‌هاست، چراکه برآورده شدن انتظارات و همچنین کسب اعتماد مشتری سبب بهبود بخشیدن به فرایند مشتری مداری می‌شود.

توجه داشته باشید که ایجاد صمیمیت با مشتری، امری بسیار فرا‌تر از صحبت کردن با آن‌ها بوده و سبب برقراری یک نوع ارتباط دو طرفه می‌گردد. مشتریان باید حین گفتگو با یک مشاور املاک، احساس خاص بودن کنند و مطمئن باشند که همه چیز برایشان فراهم شده است.

قطعاً تمامی مشتریان توقع دارند که با آن‌ها به بهترین شکل ممکن برخورد شود و در مواقع لزوم کمک‌ها و راهنمایی‌های لازم به آن‌ها داده شود.

خصوصیاتی که یک مشاور املاک باید داشته باشد

افراد ماهر و با‌تجربه در این حوزه سعی دارند که با مشتری مداری و شناخت انتظارات آن‌ها، یک معامله دو سر سود را خلق و مشتریان را به بهترین شکل ممکن راضی کنند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های لازم برای هر مشاور املاک خواهیم پرداخت:

  1. تشخیص روانشناسی مشتری: یک مشاور املاک باید خریدار خود را به طور کامل شناخته و بر پایه نیازهای او رفتار کند. همچنین اینکه با ارائه چندین گزینه مناسب به مشتری و معرفی آن‌ها به طور کامل، حق انتخاب بیشتری را به او بدهد و از نظر روانشناسی، حس اطمینان و آرامش بیشتری را برای فرد فراهم آورد.
  2. فن بیان مشاور: یکی دیگر از نیازهای اساسی هر مشاور املاک، داشتن فن بیان است.اگر معامله به صورت حضوری باشد، افراد با یکدیگر رو‌در‌رو می‌شوند، در نتیجه شناخت تکنیک‌های مربوط به مشتری مداری برای مشاورین املاک و البته اجرای آن‌ها با فن بیانی بسیار بالا سبب جلب رضایت مشتریان می‌گردد.

توجه داشته باشید که حتی اگر یک مشاور املاک اطلاعات زیادی در مورد ملک، حقوق مشتری و خریدار داشته باشد ولی قدرت فن بیانش پایین باشد باز هم توانایی تأثیرگذاری بر روی مشتری را نخواهد داشت.

  1. اعتماد‌سازی در روابط کاری: در دنیای کسب‌و‌کار به ویژه در مشاورین املاک، اعتماد‌سازی بسیار مهم است. با توجه به اینکه در حین انجام معاملات خرید و فروش ملک، هزینه‌های هنگفتی میان خریدار و فروشنده رد و بدل می‌گردد، افراد باید به شما اعتماد کامل داشته باشند.این اعتماد به تدریج و با مشتری مداری به وجود خواهد آمد. این کار در نهایت سبب پیشبرد روابط کاری به صورت منطقی‌تر می‌شود.

بدون شک پشتکار و فعالیت مستمر جهت کسب بازخورد مناسب همراه با روش‌های مشتری مداری سبب محکم‌تر شدن این اعتماد می‌گردد.

مشتری مداری

سخن پایانی

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، موفقیت هر مشاور املاک وابسته به جذب مشتری و افزایش معاملات ملکی است. به زبان ساده می‌توان مشتری مداری را نوعی برآورده شدن انتظارات و خواسته‌های مشتریان دانست. همچنین اینکه جلب رضایت مشتریان، ایجاد صمیمیت با آن‌ها، شناخت روانشناسی طرفین، ایجاد اعتماد در روابط کاری و … را می‌توان از موارد مهمی دانست که هر مشاور املاک جهت رسیدن به مشتری مداری به آن نیازمند است.

شما عزیزان می‌توانید تمامی دوره‌های آموزشی مشتری مداری برای مشاورین املاک را از طریق همین سایت خریداری نمایید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

قرارداد

نکات مهم در خصوص مدیریت اتاق قرارداد     

یکی از مفاهیم پایه ای و شاید اصولی‌ترین آیتم در شغل مشاور املاک، مدیریت اتاق قرارداد است. تنظیم قرارداد، اجرای روابط درست و حرفه‌ای، همچنین مدیریت متبحرانه در پیشبرد قرارداد مهارت‌هایی هستند که در درجه اول مدیریت دفتر املاک و سپس کارکنان این مجموعه باید با آن آشنایی کامل داشته باشند. اتاق قرارداد مکان آخرین مرحله هر معامله‌ای به شمار می‌آید که در آن نتیجه زحمات کارشناسان ملک نمایان می‌شود.

توضیحات بیشتر »
پلان ملک

همه چیز درباره پلان ملک

پلان ملک یا نقشه، یک جنبه مهم در طراحی و معماری ساختمان‌ها است که تأثیر زیادی بر کاربری، استفاده بهینه از فضا و ارتباطات داخلی ساختمان دارد. پلان ملک شامل ترتیب و تقسیم بندی فضاها، ابعاد اتاق‌ها، مسیرهای حرکت، و ارتباطات میان فضاهاست. در ادامه به بررسی برخی از جنبه‌های مهم پلان ملک می‌پردازیم

توضیحات بیشتر »

مدل های لباس مناسب برای شغل املاک

شغل املاک یکی از حوزه‌های مهم و پرفشار در بازار کار است که نیازمند مهارت‌های زیادی از جمله ارتباطات برقرار کردن، مذاکره و دانش در زمینه ملک‌ها و بازار مسکن می‌باشد. یکی از جنبه‌های مهم در این حرفه، لباس‌ پوشیدن مناسب و حرفه‌ای است. در این مقاله از آکادمی آموزش املاک ابراهیمی، به بررسی لباس‌های مناسب برای افراد مشغول به کار در حوزه املاک می‌پردازیم.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button