پنجمین و بزرگترین همایش مدیران و مشاورین املاک
تهران | 13 مهر 1403

پنجمین و بزرگترین همایش مدیران و مشاورین املاک | تهران | 13 مهر 1403

نکاتی که قبل خریدن اولین ملک خود باید به آن توجه کنید

در این مقاله سعی کردیم پنج ویژگی مهم اولین خانه ای که قصد خرید آن را دارید را به شما بگوییم. با در نظر داشتن این پنج نکته و ویژگی، برخلاف بسیاری از خریداران، خرید فوق العاده ای را تجربه خواهید کرد و از آن راضی خواهید بود.

نکاتی که قبل خریدن اولین ملک خود باید به آن توجه کنید.

خریدن اولین خانه می­تواند کاری پراسترس و دشوار باشد. معمولا خریداران در اولین تجربه خرید خود، خریدی قابل ­قبول را تجربه نمی­کنند و همین باعث می­شود که رضایت کافی را نداشته باشند. اگر در راه خرید اولین خانه خودتان اضطراب دارید و نمی­دانید چه مواردی را رعایت کنید و به چه نکاتی توجه کنید؛ این مقاله برای شماست. پس تا انتها همراه ما باشید.

1-موقعیت خانه

موقعیت خانه شما بسیار اهمیت دارد. موقع خریدن اولین خانه، باید به موقعیت آن اشراف داشته باشید و به مکان­ هایی که نزدیک شما قرار دارند توجه کنید. اهمیت دارد که خانه شما دسترسی مناسبی به مدرسه، باشگاه، محل کار و محل خرید داشته باشد.

2-قیمت خانه

خرید ملک یک روند بسیار ظریف است و دقت زیادی را میطلبد. باید در این روند احساسات خود را کنترل کنید و خانه ­ای مناسب با بودجه اولیه­ خود انتخاب کنید تا بعدا دچار مشکل ­های مالی که مالکیت شما را به ­خطر می ­اندازند مواجه نشوید.

3-شرایط خانه

در موقع بازدید خانه هیچ عجله ای نداشته باشید. زمان زیادی را برای بررسی خانه اختصاص دهید. تمام جزئیات خانه را وارسی کنید. به ترک­ های دیوار، نشتی لوله ­های آب و سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه دقت کنید و اگر اشکالی وجود دارد حتما با صاحب­ ملک در میان بگذارید.

4-بزرگی خانه

بسیاری از خریداران موقع خریدن اولین خانه خود عجولانه فکر می­کنند و هیچ آینده­ نگری ­ای ندارند. همین باعث می­شود تا کمی بعد از خرید خانه به­کل پشیمان شوند چرا که خانه با انتظارات آنها بسیار متفاوت بوده است. برای اینکه چنین مشکلاتی برای شما پیش نیاید؛ متراژ خانه خود را واقع­ بینانه انتخاب کنید و به فکر اتاق­ های خواب کافی باشید.

5-ارزش فروش آتی خانه

شاید به ­نظر عجیب برسد که به ارزش فروش خانه­ ای فکر کنید که به تازگی خریده ­اید. اما اجازه دهید واقع­ نگر باشیم. به احتمال زیاد خانه­ ای که قرار است خریداری کنید خانه همیشگی شما نخواهد بود و روزی باید به فکر فروش آن بیوفتید. پس به ویژگی­ های منحصربه ­فردی خانه شما که برای خریداران جذاب است فکر کنید و آنها را در نظر بگیرید.

6-وضعیت قانونی خانه

قبل از خرید باید به این دقت کنید که خانه شما در چه وضعیت قانونی ­ای قرار دارد. وگرنه در ادامه کار دچار مشکل خواهید شد. باید مطمئن شوید که ملک در رهن یا توقیف نیست و مشکل خاصی ندارد.

 

جمع بندی:

در این مقاله سعی کردیم پنج ویژگی مهم اولین خانه­ ای که قصد خرید آن را دارید را به شما بگوییم. با در نظر داشتن این پنج نکته و ویژگی، برخلاف بسیاری از خریداران، خرید فوق­ العاده­ ای را تجربه خواهید کرد و از آن راضی خواهید بود.


دوره MBA املاک
دوره MBA املاک و مستغلات(وزارت علوم)
مناسب برای مدیران و مشاوران حرفه ای
6 ماه| 96 ساعت آموزش
اطلاعات بیشتر

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

هدف گذاری مشاور املاک

روش های صحیح هدف گذاری مشاورین املاک برای پیشرفت

هدف گذاری یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر مشاور املاک است. در این صنعت، هدف گذاری می‌تواند به شما کمک کند تا بهبود واکنش به بازار، افزایش فروش و ارتقاء خدمات به مشتریان داشته باشید. در زیر چند روش صحیح هدف گذاری برای مشاورین املاک آورده شده است:

توضیحات بیشتر »
قراردادنویسی

چگونه باید قرارداد بنویسیم؟

قرارداد نویسی املاک به چه صورت است؟ آیا می‌توان با آموزش قرارداد نویسی املاک در شغل مشاوره املاک پیشرفت کرد؟ قرارداد نویسی و انجام معاملات یک مهارت بسیار تخصصی است که مشاورین املاک در صورت نداشتن تخصص و تجربه کافی در این زمینه ممکن است با مشکل مواجه شوند. ‌ امروزه قرارداد نویسی املاک بسیار پرتکرار شده و باید به تمام بندهای آن توجه داشت. به همین دلیل شرکت در دوره آموزشی قرارداد نویسی…

توضیحات بیشتر »
مشاور املاک تهران

دوره های آموزشی مشاور املاک تهران

امروزه در دنیای املاک، مشاوران املاک نقش بسیار مهم و کلیدی در راهنمایی و کمک به خریداران و فروشندگان املاک دارند. به منظور پاسخگویی به نیازهای متغیر بازار مسکن، مشاوران املاک تهران به دنبال توسعه و بهبود توانمندی‌‌ها و دانش خود هستند. از این رو یکی از راهکارهای مؤثر جهت پاسخگویی به این نیازها، شرکت در دوره‌‌های آموزشی مشاوران املاک تهران است.

توضیحات بیشتر »

اگر در مورد همایش یا دوره ها (آنلاین | حضوری)، سوال داری شمارتو بذار