بازاریابی و تبلیغات در املاک

همه چیز درباره بازاریابی و فروش املاک

بازاریابی فروش

 

اگر شما هم در زمینه بازاریابی و فروش مشاورین املاک مشغول فعالیت هستید، باید با اصول حرفه‌ای فعالیت خود به خوبی آشنا شوید. برای انجام بهترین بازاریابی و افزایش فروش خود باید مراحل مختلف آن در زمینه املاک را بشناسید و برای عملی کردن آن‌ها نهایت تلاش خود را به کار گیرید.

متأسفانه مشاوره املاک یکی از مشاغل بسیار پردرآمد است که در آن افراد به صورت تجربی و آزمون و خطا عمل می‌کنند. در صورتی که با آموزش تخصصی و آشنایی آکادمیک و علمی با روش‌های بازاریابی و فروش مشاورین املاک می‌توانند بسیار موفق‌تر از روش سنتی باشند. در این مقاله ما قصد داریم این مسئله را از منظر تخصصی بررسی کرده و دیدگاهی کاملاً باز و وسیع به شما ارائه دهیم.

 با مراحل مختلف بازاریابی و فروش املاک به صورت تخصصی آشنا شوید!

بسیاری از افراد به صورت تجربی وارد حرفه مشاوره املاک می‌شوند، ما می‌خواهیم این افراد و سایر علاقه‌مندان را به صورت تخصصی با بازاریابی و فروش مشاورین املاک آشنا کنیم. در ابتدا باید با مراحل مختلف این پروسه آشنا شوید:

  • معرفی برند خود به مشتریان (Brand awareness)
  • جلب توجه مشتری (Attention)
  • به دست آوردن یا جذب مشتری (Acquisition)
  • حفظ مشتری (Customer Retention)

در قسمت‌های بعد هر یک از مراحل فوق را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد. پس از آشنایی کامل با این پروسه به خوبی می‌توانید به نقص یا کمبودهای احتمالی فعالیت حرفه‌ای خود پی ببرید و در جهت رفع آن اقدام نمایید.

مرحله اول: معرفی برند خود به مشتریان

شما با شناساندن خود به مشتریان می‌توانید چراغی در تاریکی اطراف خود روشن کنید و امکان مشاهده خود به مشتری را بدهید. پس قبل از هر کار باید از نقطه کور بازار خارج شد و به هر نحوی برند خود را به مشتری معرفی کرد و این اولین گام در بازاریابی و فروش مشاورین املاک است.

برای دیده شدن روش‌های مستقیم یا باواسطه زیادی وجود دارد. در این راستا ممکن است ابتدا به نتیجه‌ای مطلوب نرسید اما با تلاش و پشتکار بیشتر خواهید توانست خود را به مشتریان ثابت کنید و کاری کنید که برای خدمات مختلف به شما رجوع کنند.

حالا که با ضرورت معرفی خود به مشتریان آشنا شده‌اید باید گفت که این اولین مرحله در بازاریابی و فروش مشاورین املاک است که روش‌های رسیدن به این هدف را در مرحله دوم به طور مشروح به شما معرفی خواهیم کرد.

مرحله دوم: جلب توجه مشتری

به منظور جلب توجه مشتری باید مواردی که برای او اهمیت دارند را بشناسید بدین ترتیب می‌توانید بهترین پیشنهادها را به وی عرضه کرده و در نتیجه در حرفه خود یعنی بازاریابی و فروش در شغل مشاوره املاک به موفقیت برسید.

البته گاهی شرایط دیگری نیز بر روی جلب توجه مشتری تأثیر می‌گذارد، به طور مثال در دوره‌ای که بازار مسکن با رکود روبرو است، سرعت پیدا کردن خریدار برای جلب توجه مالک اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. هر چه سرعت شما در برقراری یک معامله در این دوره بیشتر باشد، مشتری رضایت بیشتری خواهد داشت.

پس از اینکه توجه مشتری را به خود جلب کردید نوبت آن است که آن را به دست آورید یا به اصطلاح جذب کنید، در مرحله سوم جزئیات این مرحله از بازاریابی و فروش مشاورین املاک را برای شما توضیح خواهیم داد.

مرحله سوم: به دست آوردن یا جذب مشتری

حالا که به خوبی توانسته‌اید توجه مشتری را به خود جلب کنید وقت آن است که تمام تلاش خود برای جذب او را نیز به کار ببرید. در واقع این مرحله است که ما را به هدف اصلی یعنی کسب درآمد در حیطه مشاوره املاک می‌رساند.

اگر فکر می‌کنید تبلیغات گسترده و پخش شماره‌های تماس و راه‌های ارتباطی با شما همان جلب توجه مشتری و جذب او در بازاریابی و فروش مشاورین املاک است، سخت در اشتباه هستید. در واقع شما باید راهی پیدا کنید که خریدار یا فروشنده خدمت مدنظر خود را از شما بخواهند و موارد مربوط به آن‌ها ثبت شود. در این صورت خود آن‌ها از شما شماره تماس خواهند خواست!

در واقع خریدار را زمانی جذب کرده‌اید که او خواسته خود و ملکی که در جستجوی آن است را به ما گفته و فایل این اطلاعات را به عنوان خواهان ثبت کرده باشیم. در رابطه با فروشنده نیز جذب زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانیم مشخصات ملک او را فایل کنیم، باید تماس با این دو گروه را قطع نکرده و به طور مداوم با آن‌ها در ارتباط باشیم تا مشتری خود را از دست ندهیم.

مرحله چهارم: حفظ مشتری

در مرحله آخر بازاریابی و فروش مشاورین املاک باید به حفظ مشتری توجه کرد. شاید فکر کنید با وجود ماهیتی که این شغل دارد ممکن است هر فردی در طول عمر خود فقط یک بار به خدمات شما نیاز داشته باشد در نتیجه عبارت حفظ مشتری بی‌معنی می‌شود.

باید بگوییم که مشتریان شما با توجه به نیازهایشان به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در صورتی که یکی از موارد زیر مشتری شما باشند باید رضایت او را به دست آورده و در نهایت او را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید:

  • مالکی که ملک خود را اجاره می‌دهد ممکن است بارها به شما مراجعه کند.
  • سازنده‌ای که به طور مداوم در حال ساخت‌وساز و فروش املاک و مستغلات است.
  • مستأجری که در یک محدوده خاص سکونت می‌کند یا به تنوع فایل‌های شما در مناطق مختلف ایمان دارد.

می‌بینید که حتی در بازاریابی و فروش مشاورین املاک نیز می‌توان به حفظ مشتری فکر کرد و اقدامات گسترده‌ای در همین راستا انجام داد. البته فراموش نکنید که بهترین نوع تبلیغات، تبلیغات سینه‌به‌سینه است که در آن مشتری که رضایت کامل داشته باشد شما را به مشتری بالقوه دیگری معرفی خواهد کرد.

بازاریابی فروش

سخن پایانی

در این مقاله شما را با مراحل مختلفی که در بازاریابی و فروش مشاورین املاک وجود دارد آشنا کردیم. در واقع شما باید قبل از هر اقدامی به ضرورت انجام آن پی برده باشید تا نه تنها تمام تلاش خود را برای انجام آن انجام دهید بلکه پشتکار خود را تا رسیدن به موفقیت حفظ کنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستان خود ارسال کنید

یک نظر در “همه چیز درباره بازاریابی و فروش املاک

  1. tlover tonet گفت:

    Definitely consider that which you said. Your favorite justification appeared to be on the net the easiest factor to consider of. I say to you, I definitely get irked even as other folks think about issues that they plainly do not recognise about. You managed to hit the nail upon the top and outlined out the entire thing with no need side effect , people could take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

نظرات بسته شده اند.