با توجه به تورم موجود در بازار، همه افراد توقع دارند که با انجام حرفه و کار خود به درآمدی مطلوب دست یابند، اما این امر زمانی صورت می‌گیرد که شما در حرفه و کار خود دارای تخصص و علم کافی باشید، شما باید توانایی تحلیل و درک نیاز بازار را دارا باشید.

با ارائه مطلب در این محتوا قصد داریم مشاورین املاک آموزش دیده خود را، پیشتاز صنعت املاک و خرید و فروش ملک نماییم.

برای فروش بیشتر، یک مشاور املاک باید نکات ذیل را انجام دهد

  • روانشناسی مشتری
  • تغییر برخی روحسات درونی، مثل تقویت گوش دادن
  • تقویت حس کمک رسانی
  • تشخیص بازار هدف
  • تبلیغات
  • اعتماد سازی

در صورت رعایت نکات بالا و کسب علم کافی در هر زمینه، باعث رشد و پیشرفت شما و تبدیل به مشاوری خبره در صنعت املاک می‌شود.

در چه زمانی از سال فروش ملک رونق دارد؟

در واقع این سوالی است که در زمان بررسی و تحلیل بازار هدف ایجاد می‌شود. بسیاری از افراد معتقد هستند که بهترین فصول برای رونق بازار ملک، فصل‌های گرم است (فروردین تا شهریور) زیرا در فصول، بازدید برای افراد راحت‌تر خواهد شد و از طرف دیگر نقل مکان و اسباب‌کشی نیز ساده‌تر می‌شود.(مدرسه‌ها نیز تعطیل است و والدین مشغله فرزندان خود را ندارند)

از طرف دیگر، نیمه دوم سال، بهترین زمان برای پیش ‌خرید ملک است، زیرا تعداد متقاضیان ملک در حال کاهش و بازار املاک نیز در رکود به سر می‌برد، درنتیجه قیمت‌ها نیز افت می‌کنند. (دو ماه مهر و آبان از بهترین ماه‌ها برای اسباب‌کشی هستند و اگر فرزندی ندارید بهترین زمان در مهر و آبان است)

همچنین یکی از نکاتی دیگر بهترین زمان برای خرید ملک نیمه دوم سال است، این بوده که در این فصول مشغله مشاورین املاک کمتر است درنتیجه وقت بیشتری برای مشتری اختصاص می‌دهند، همچنین وام گرفتن و فرایند دریافت تسهیلات بانکی نیز در این فصول سریع‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

عوامل تعیین کننده بهترین زمان برای خرید و فروش

این عوامل شامل:

  • نوسانات ناگهانی: در بعضی مواقع سرعت نوسان قیمت بسیار افزایش می‌یابد، به‌طوری که اگر ملکی دارید و مشاهده کردید که قیمت آن به‌صورت ناگهای 40 درصد رشد داشت، این یک نوسان برگشت‌پذیر است پس موقعیت فروش آن را از دست ندهید. در نقطه مقابل پاراگراف قبل، اگر در بازار مشاهده شد که قیمت‌ها به یک‌باره افت شدیدی کرد، حتما اقدام به خرید ملک کنید چراکه نوسانات شدید، برگشت‌پذیر‌اند.
  • رکود: پیشنهاد و تمایل اکثریت افراد این است که در زمان رکود اقتصادی کشور، معاملات متوقف شود تا زمانی که شرایط حاکم در بازار تغییر کند. اما توجه داشته باشید که این امر در واقع ریسک زیادی است چراکه ممکن بوده پس از رکود اقتصادی قیمت‌ها افزایش شدید داشته باشند و یا حتی افت شدید.
  • رونق مالی: زمانی بازار درحال رونق است، یعنی در سایر کسب و کار‌ها، خرید و فروش افزایش یافته، بهترین فرصت برای فروش خانه است چراکه می‌توانید ملک خود را به قیمت واقعی بفروشید. در این بازه زمانی هم مصرف کننده و هم فروشنده می‌توانند به خواسته و نیاز خود دست یابند.
  • آمادگی فکری و اقتصادی: توجه داشته باشید زمانی خرید و فروش برای مشتری سودآور است که این امر به‌صورت قلبی و با آمادگی روحی کامل انجام شود، شاید در بازه رونق اقتصادی فردی تمایل به فروش نداشته باشد اما در رکود قصد فروش داشته پس هیچگاه سعی بر اجبار مشتری به انجام کاری را نداشته باشید.
  • قیمت آهن آلات: آهن، از اصلی‌ترین عناصر ساخت خانه است، پس نوسان در قیمت آن موجب تغییر در قیمت خانه نیز می‌شود، طبیعی بوده که با افزایش قیمت آهن، قیمت نیز افزایش و با کاهش آن، قیمت مسکن کاهش یابد. یک مشاوره خبره، همواره باید به نوسانات و جدول خطی قیمت آهن تومه داشته باشد و بتواند بازار آن‌را پیش‌بینی کند.
  • مهاجرت: افرادی که قصد مهاجرت دارند، زیاد خود را درگیر شرایط بازار و قیمت مسکن نمی‌کنند، آن‌ها از مشاور قیمت نهایی را می‌خواهند‌، اینگونه از ملک‌ها معمولا به قیمتی پایین‌تر از عرف بازار فروخته می‌شوند.

ترفند معامله در فصول مختلف

در این مطلب گامی بزرگ‌تر برداشته و قصد داریم ترفند‌های خاصی را برای فروش در فصول مختلف معرفی کنیم:

  • بهار: به‌طور کلی دو ماه اول بهار، بهترین زمان برای افزایش سخت‌کوشی مشاور است پس به هیچ عنوان از آب و هوا و خصوصیات آن غافل نشوید. به‌خاطر سرسبزی این فصل، خیابان‌ها و کوچه‌ها زیباتر دیده می‌شوند و شوق مشتری به ملک افزایش می‌یابد.
  • تابستان: در این فصل مشتریان، دغدغه و مشغله فرزندان خود را ندارند و در نتیجه تایم آزادی برای بازدید دارند(سعی کنید با بازدید فراوان با مشتری در ارتباط باشید)
  • پاییز: در این فصل، سعی کنید در 1 ماه آخر فعالیت خود را افزایش دهید چراکه بازار افت کافی را داشته است.
  • زمستان: در اين فصل به دلیل سرمای هوا و دشواری رفت و برگشت برای بازدید، برای راحتی مشتری فایل‌ها را بیشتر با عکس و فیلم با کیفیت معرفی کنید.

بهترین زمان فروش خانه

سخن پایانی

بازار ملک، بازاری است که در اکثریت مواقع سودآور بوده و کم پیش می‌آید فردی در آن ضرر کند، مشاورین املاک باید نقاط قوت آن مثل تعطیلی مدارس در تابستان، رکود بازار در زمستان و فضای فرحبخش در بهار را شناسایی کنند و از آن نهایت بهره را ببرند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

فایلینگ اجاره

فایلینگ اجاره چیست؟

برای این که در هر کسب‌وکاری موفق بوده و بهترین عملکرد را داشته باشید، باید اطلاعات زیادی کسب کرده و ابزار موردنیاز را به دست آورید. در حرفه مشاور املاک نیز باید علم کافی و آموزش حرفه‌ای را کسب کرد تا بتوان در رقابت با سایر مشاوران املاک و رقبا پیروز شد. فایلینگ اجاره از ابزارهایی است که شما با به دست آوردن آن می‌توانید در شغل مشاور املاک به صورت حرفه‌ای عمل کنید. یک مشاور املاک عادی از فایلینگ اجاره…

توضیحات بیشتر »
فروش در اینستاگرام

فروش ملک در اینستاگرام

در گذشته‌ای نه چندان دور املاک به صورت دفتری به فروش می‌رسیدند و فرد با مراجعه به دفتر مشاوره املاک، ملک موردنظر خود را پیدا و سپس معامله می‌کرد اما با گذشت زمان و ورود اینترنت و اپلیکیشن‌های بسیار معروف به زندگی ما، شیوه‌های فروش ملک به کلی دگرگون شد.
امروزه بسیاری از مردم قبل از اقدام به خرید ملک یا فروش آن، در آگهی‌های اینترنتی یا حتی اپلیکیشن‌های…

توضیحات بیشتر »
دپارتمان املاک

دپارتمان املاک چیست ؟

آیا می دانید دپارتمان املاک چیست و چه تفاوت هایی با آژانس املاک دارد؟ امروزه شاید بیش از نیمی از خریداران و مستأجران، تعیین قیمت و همچنین جستجوی ملک را بصورت آنلاین انجام می‌دهند. اما نمی‌توان این گونه ادعا کرد که مردم دیگر به آژانس‌ها و مشاوران املاک رجوع نمی‌کنند. در واقع بیش از 9۰ درصد مردم از مشاوران املاک و دپارتمان‌های املاک جهت انجام معاملات خود از قبیل خریدوفروش یا رهن و اجاره کمک….

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button