تفکر استراتژیک مشاور املاک از جمله بخش‌های مهمی است که نباید آن را نادیده بگیرید. این مسأله معمولاً به قدری اهمیت دارد که سبب می‌شود بسیاری از افراد برای کسب دانش در این زمینه به دوره‌های مختلف دانش فنی و… مراجعه کنند. در نظر داشته باشید که تفکر‌های استراتژیک دارای چند بخش هستند که قطعاً می‌توانند برای شما مناسب بوده و سبب شوند تا تبدیل به یک مشاور املاک بهتر شوید. زمانی که در این مورد صحبت می‌کنیم، سعی می‌کنیم تا شما را با تمامی موارد و موضوعاتی که در حوزه تفکر‌های استراتژیک وجود دارد، آشنا کنیم. این کار برای موفقیت شما در حوزه املاک بسیار اهمیت دارد.

موارد مربوط به تفکر استراتژیک مشاور املاک چیست؟

در این قسمت به برخی از مهم‌ترین تفکر‌های استراتژیکی مشاورین املاک می‌پردازیم و سعی می‌کنیم تا این موارد را به شکل منطقی‌تری برای شما بازگو کنیم. توجه داشته باشید که اگر به این نکته‌ها به خوبی توجه کنید، در نهایت می‌توانید در حیطه کاری خود یعنی در حوزه مشاور املاک بسیار پیشرفت کنید. بنابراین با ما تا انتهای این مقاله را همراه باشید که بتوانید اطلاعات لازم را در این خصوص به دست‌آورید.

  • چه خدماتی ارائه می‌دهید؟

ابتدا باید خودتان و مجموعه مشاورین املاکی که در آن کار می‌کنید را بررسی کرده و بدانید که دقیقاً چه خدماتی را به مردم ارائه می‌دهید؟ نوع خدماتی که شما ارائه می‌کنید، می‌تواند اولین نکته در تعیین استراتژی‌ها باشد. شما یک مشاور هستید، بازاریاب و یا فروشنده نمی‌باشید، پس باید دقیقاً کار یک مشاور را انجام دهید. یعنی نیاز است که شما حتماً شرایط مشتری خود را در نظر بگیرید و بهترین گزینه را به او پیشنهاد دهید.

  • اولویت‌بندی داشته باشید

زمانی که در مشاور املاک مشغول به کار هستید، فایل‌ها و خانه‌های متفاوتی به شما ارجاع داده می‌شود. شما علاوه بر آن که باید بر روی فایل‌های ارزشمندتر کار کنید، لازم است که حتماً اولویت‌بندی‌های دیگری را نیز برای خودتان داشته باشید. به طور مثال حتماً باید بدانید که کدام مشتری به پول نیاز دارد، کدام مشتری موعد قراردادش سر رسیده است و حتماً باید یک خانه مناسب برای او پیدا کنید. در این شرایط است که می‌توانید اولویت‌بندی‌های مناسبی را انجام دهید. با این کار هم به خودتان لطف کرده‌اید و هم به مشتریانتان نشان می‌دهید که به فکر آن‌ها هستید.

  • کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری

در خصوص مشتری خود سعی کنید اطلاعات بیشتری داشته باشید. زمانی که اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تری را در مورد مشتریان خودتان کسب می‌کنید، می‌توانید متوجه شوید که هر کدام از آن‌ها دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند، کدام قیمت می‌تواند بهترین گزینه برای آن‌ها باشد و چگونه می‌توانید آن‌ها را در یک معامله دخیل کنید. حتی مواردی همچون خصوصیات اخلاقی مشتری، نوشیدنی که دوست دارد و… نیز می‌تواند تأثیر‌گذار باشد. تمامی این موارد سبب می‌شود تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن، معاملات خود را به سرانجام برسانید.

  • برند شخصی

یکی دیگر از مواردی که لازم است در خصوص تفکر استراتژیک مشاور املاک بدانید، در خصوص برند شخصی این کار می‌باشد. شما به عنوان یک مشاور املاک حتی اگر در دفتر دیگران کار می‌کنید، باید برند اختصاصی خودتان را داشته باشید. داشتن برند اختصاصی می‌تواند مربوط به سبک کاری خاص، نحوه لباس پوشیدن، نحوه انجام کار‌های معاملاتی و… شود. هر کدام از این موارد به صورت جداگانه در افراد وجود دارد، اما زمانی که برند‌سازی شخصی خودتان را انجام دهید، متوجه می‌شوید که تأثیرات بیشتری را از این موضوع دریافت کرده‌اید.

  • توجه به وضعیت بازار

این موضوع که جامعه را کنار بگذارید، گوش‌های خودتان را سفت بگیرید و بدون توجه به حوادث جاری در جامعه اقدام به انجام معاملات کنید، کاری است که به هیچ وجه نباید انجام دهید. حتماً وضعیت بازار را بررسی کنید. با توجه به اتفاقاتی که در سطح جامعه رخ می‌دهد، رکود و یا رشد بازار ملک و… شروع به انجام معاملات کنید. این کار قطعاً می‌تواند به شما کمک کند تا معاملات بهتری را ثبت کنید و از این طریق می‌توانید به شکل مناسب‌تری کار خود را پیش ببرید.

  • بخش‌بندی استراتژی‌ها

تفکر استراتژیک مشاور املاک ها خود را باید به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم‌بندی کنید. این تفکرات سبب می‌شوند تا در هر بخش بتوانید به درستی اقدام کرده و نتایج مناسب خودتان را دریافت کنید. معمولاً استراتژی‌های کوتاه مدت به شما کمک می‌کند تا بتوانید معاملات خود را به سرانجام برسانید. اما استراتژی‌های تفکری بلند مدت سبب می‌شوند تا شما به یک سمت در این بازار بروید. بنابراین این موارد و نکات را به دقت انتخاب کنید تا بتوانید بهترین نتیجه‌های ممکن را دریافت کنید.

  • هدف‌گذاری

هدف‌گذاری و تعیین کردن اهداف کاری، مالی و شخصی یکی از بخش‌های مهم تفکر استراتژیک مشاور املاک است. اهداف خود را به چندین دوره مختلف طبقه‌بندی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه‌ها را در این زمینه بگیرید. این کار سبب می‌شود تا به راحتی به آن چیزی که می‌خواهید دست پیدا کنید.

کلام پایانی

تفکر استراتژیک مشاور املاک چیست؟ این سؤالی بود که برای پاسخ دادن به آن سعی کردیم تا این مقاله را به رشته تحریر درآوریم. تفکر‌های استراتژیک می‌تواند بسیار مهم باشد و به شما کمک می‌کند تا به شکل‌های مناسبی بتوانید در حیطه مشاور املاک بودن، موفق عمل کنید. برای آن که در این شغل موفقیت کسب کنید، لازم است حتماً به نکات مهم دیگری علاوه بر شیوه‌های استراتژیکی تفکری نیز توجه داشته باشید. برای دانستن نکات بیشتر نیز می‌توانید به دیگر مطالب و مقالاتی که در وبسایت درج شده‌اند، مراجعه کنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مدرک کارشناسی املاک

مدرک کارشناسی املاک چیست؟

اگر شما هم می‌خواهید با اطلاعات کامل و به صورت آکادمیک وارد شغل مشاوره املاک شوید، چاره‌ای جز شرکت در دوره‌های آموزشی ندارید. با شرکت در یک دوره آموزشی جامع و کامل که توسط مجموعه آموزشی معتبر برگزار می‌شود موفق به اخذ مدرک املاک شده و کار خود را به صورت حرفه‌ای آغاز خواهید کرد. مجموعه ما دوره‌هایی با سرفصل‌هایی کامل به دانشجویان ارائه می‌کند و پس از اتمام دوره به شما مدرک کارشناسی املاک اهدا می‌شود.

توضیحات بیشتر »
وظایف مدیر املاک

از وظایف مدیر املاک چه می‌دانید؟

هر نهاد یا سازمان برای کسب موفقیت نیازمند مدیری آگاه و شایسته است و حیطه مدیریت دارای ابعاد مختلفی است که هر فرد با استفاده از دانش و مهارت خود در حوزه‌ها مختلف می‌تواند مدیریت محل کار خود را بر عهده بگیرد.یک مشاور املاک باید دارای یک مدیر قدرتمند و باهوش باشد تا بتواند معاملات ملکی موفقیت‌آمیزی با سودآوری بالا ترتیب دهد همچنین بر کسی پوشیده نیست که چنین هدفی بدون کار، تلاش، مطالعه و استفاده از راهنمایی‌ها افراد با سابقه محال خواهد بود.

توضیحات بیشتر »
قیمت گذاری ملک

قیمت گذاری ملک

امروزه با وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، خرید ملک که قسمت عمده‌ آن خانه است کمی سخت شده است. وقتی یک فرد یا خانواده قدرت خرید پیدا می‌کند، اولین دغدغه‌ای که مدنظر دارد قیمت منصفانه است. در واقع هر فردی چه خریدار، چه فروشنده و حتی کسی که قصد خرید و فروش ندارد قیمت اصلی ملک برایش اهمیت دارد. دلیل این مهم به این بر‌می‌گردد که فرد گاها با تمام سرمایه و اندوخته‌ یک عمر زندگی وارد معامله می‌شود و نگرانی مربوط حق اوست.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button