استعداد مدیران و مشاوران املاک در چه حوزه هایی است؟ هر کسی می تواند در یک حوزه به خصوص دارای استعداد باشد و کارایی مشخصی را به مرحله اجرا بگذارد. زمانی که شما به عنوان یک کارشناس مشاور املاک قرار است به کار خرید و فروش، اجاره دادن ملک و یا مشارکت مشغول شوید، باید ابتدا ببینید که در کدام یک از این موارد استعداد بالاتر و بیشتری دارید. زمانی که این نکته را به خوبی درک کنید، می توانید به راحتی کار خود را در حیطه مشاور املاک پیش ببرید و حتی پیشرفت های چشمگیری نیز در این زمینه داشته باشید.

روش های کشف استعداد

برای آن که متوجه شوید در کدام زمینه استعداد بیشتری دارید، باید ابتدا استعداد یابی انجام دهید. به طورکلی چند روش مهم و موثر در این زمینه وجود دارد که سبب می شود کشف استعداد شما در حوزه املاک ساده تر شود. در ادامه به این چند روش مهم و موثر اشاره خواهیم کرد.

  • کار کردن آزمایشی

اولین مورد مربوط به زمانی است که هیچ تجربه ای در این کار ندارید و به تازگی قصد شروع کردن آن را دارید. این کار سبب می شود تا بداننید آیا به طور کلی برای این کار مناسب هستید یا خیر، می توانید به صورت آزمایشی در یک دفتر مشاور املاک مشغول به کار شوید و حدود یک الی دو ماه را در این زمینه مشغول به کار شوید. نتایجی که به دست می آید، می تواند به شما بگوید که آیا در این زمینه استعداد دارید یا خیر.

  • توجه به خصوصیات فردی

با توجه به آن که چه خصوصیات فردی دارید، می توانید متوجه شوید که کار املاک مناسب شما می باشد یا خیر. حتی با توجه کردن به این مشخصات میتوانید متوجه شوید که در کدام حوزه املاک اعم از اجاره، فروش، مشارکت و… تخصص و استعداد دارید. برخی از افراد دارای روحیه مناسب برای این کار هستند و برخی دیگر به هیچ وجه گزینه مناسبی برای مشاور املاک نیستند. بنابراین حتما به این موضوع نیز توجه کنید.

  • قدرت بیان

مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید، در خصوص قدرت بیان است. قدرت بیان شما و همچنین فن بیان می تواند سبب شود تا شما توانایی جذب مشتریان را داشته باشید یا خیر. افرادی که توانایی کمی در بحث و مجادله و همچنین صحبت کردن با دیگران دارند، نمی توانند در حوزه مشاور املاک پیشرفت زیادی کنند. به همین دلیل نیز می گوییم که حتما باید فن بیان قوی داشته باشید.

  • استفاده از تجربیات دیگران

مورد بعدی استفاده کردن از تجربیات دیگران در این زمینه ها است. افرادی که مدت زمان طولانی است که در کار املاک در حال فعالیت هستند، می توانند بهتر شما را راهنمایی کنند که آیا برای این کار فرد مناسبی هستید یا نه. اگر فرد مناسبی برای این شغل هستید، در کدام بخش میتوانید گزینه بهتری باشید و…

  • در نظر گیری اهداف

انسان های مختلف دارای اهداف مختلفی هستند و با توجه به همین اهداف است که برای زندگی خود تلاش می کنند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به کم قانع می باشید و یک زندگی معمولی برای شما کافی است، بهتر است در بخش اجاره و رهن مشغول به کار شوید. اما اگر جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارید هرچه سریعتر پولدار شوید، باید به سراغ بخش های مشارکت، خرید و فروش بروید.

  • در نظر گیری منطقه زندگی

حتی منطقه ای که در آن زندگی می کنید نیز می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. منطقه مورد نظر شما اگر گنجایش زیادی داته باسد و جزو مادرشهرهای کشور به حساب بیاید، می توانید در یک بخش به صورت تخصصی فعالیت کنید. اما در زمانی که شهر شما کوچک باشد، بهتر است در تمامی زمینه ها فعالیت نمایید.

استعداد  مشاور املاک

کلام پایانی

کشف استعداد مدیران و مشاوران املاک می تواند به ارتقا وضعیت کاری دفتر، بالاتر رفتن میزان درآمدها و همچنین کسب رضایت شغلی بیشتر افراد منجر شود. در صورتی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستید، حتما به این نکته نیز توجه داشته باشید که این کار مستلزم شناخت پیدا کردن عمیق از خودتان است. به همین خاطر نیز باید حتما با فردی که در این خصوص دانش و مهارت کافی دارد، مشورت کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص نیز می توانید به بخش های دیگر وبسایت ما مراجعه کنید و اطلاعات دقیق تری را در این زمینه ها به دست آورید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

پیش بینی بازار مسکن

پیشبینی بازار مسکن

برخلاف آنچه به نظر می‌رسد بازار مسکن امسال فرصت زیادی برای تغییر پیدا نخواهد کرد. تورم مسکن در حال حاضر حدود ۱۳ درصد جلوتر از تورم عمومی است در نتیجه باید از سرعت خود کم کند چرا که تا وقتی مشتریان نتوانند معامله کنند هیچ عدد و رقمی در ذهن فروشنده کارایی ندارد. صاحب خانه‌ها هم باید مراقب باشند چرا که دستمزدها رشد ۲۷ درصدی دارند و در چنین شرایطی بعد از این مدت از سال، بازار مسکن هنوز از خواب بیدار نشده است.

توضیحات بیشتر »
بازدید ملک

7 نکته برای بازدید صحیح ملک

اگر شما هم می‌خواهید به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای شناخته شوید باید بدانید که چه نکاتی را در بازدید صحیح از ملک رعایت کنید. زمانی که فایلی را آماده رهن، اجاره یا فروش می‌کنید ابتدا باید از آن بازدید کرده و سپس بر اساس مشخصات و امکانات آن قیمت گذاری ملک را انجام دهید.
در صورتی که بازدید ملک را به درستی انجام نداده باشید نمی‌توانید به خریدار یا مشتری خود مشاوره درست ارائه داده و ممکن است در فروش یا اجاره فایل موردنظر با مشکل روبرو شوید

توضیحات بیشتر »
مشاور املاک

نکات مهمی که هر مشاور املاکی باید بداند

هر مشاور املاکی که مدتهاست در این شغل مشغول به فعالیت است، احتمالا دلش می‌خواهد که در زمینه‌های مختلف یادگیری داشته باشد و بتواند خیلی سریع پیشرفت کند. نکات بسیار زیادی در زمینه‌ی حرفه‌ی املاک وجود دارد که بسیاری از مدیران املاک و مشاورین آن را می‌دانند. اما برخی موارد که بسیاری از آن‌ها نکات کلیدی هم هستند شاید اصلا به گوشتان نخورده باشد و اگر انجامشان بدهید نتایجی فوق العاده شگفت‌انگیز از آنها می‌بینید.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button