هنگام مشاوره دادن برای خرید و فروش املاک به مشتری‌ها نکات مهمی برای کسب موفقیت بیشتر و رسیدن به برگه قولنامه وجود دارد. نکاتی که اگر آن‌ها را بشناسید، معامله بهتر و سودمندی خواهید داشت. برخی از این اصول  و نکات چندان بدیهی و واضح نیستند و نیازمند یادگیری‌ و تمرین و تکراراند. یکی از اصول مهم، تمرکز و اختصاص منابع موجود(صفحه اینستاگرام، اکانت دیوار و کانال تبلیغات) روی املاک است. مشاوران خبره، در بازه زمانی مشخص تمرکز خود را بر روی تعداد محدودی از فایل‌ها می‌گذارند و فروش یا رهن و اجاره آن‌ها را اولویت اصلی کار خود قرار می‌دهند. این فرایند، مزایا و منافع زیادی با خود دارد که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

تمرکز بر روی چند ملک،انتخاب حرفه‌ای‌ها

مشاورهای حرفه‌ای و خبره در آژانس‌های بزرگ و برند بر روی ملک‌هایی با منافع و سود بالا تمرکز می‌کنند. آن‌ها شاخه به شاخه نمی‌پرند و خود را سر در گم نمی‌کنند. پیشنهاد این مجموعه نیز همین است بهتر بوده شما نیز چندین مورد را که سود و فرصت‌های بهتری به ارمغان می‌آورند،گزینش کنید. تمرکز روی چند مورد ملک سودآور، منطقی‌تر و بهتر است از داشتن موارد زیادی که سود اندک دارند البته لازم به ذکر است که شما باید همه فایل‌ها را با مدیریت و مشاوره صحیح خود به فروش برسانید یا اجاره دهید. اما بیشتر تمرکز خود را بر روی املاک پرسود و با منافع بیشتر بگذارید.

تمرکز بر روی چند فایل با محدودیت تعداد باعث می‌شود که احتمالا شما اطلاعات خود را درباره آن‌ فایل‌ها کامل‌ و دقیق‌تر کنید. آن‌قدر باید برای این املاک، بازدیدهای متعدد را تجربه نمایید تا به نقاط قوت و جنبه‌های متمایز فروش یا اجاره آن برسید و در آخر به نقطه پایانی معامله، یعنی امضا طرفین دست یابید. البته قطعا می‌دانید که بین فروش و رهن و اجاره، کمیسیون حاصل از فروش ملک جذابیت، جلوه و سود بیشتری به ارمغان می‌آورد.

ناگفته نماند که تمرکز کردن، اصول و نکات خاص خود را دارد. به‌طور خلاصه باید گفت که تمرکز بر روی چند فایل یعنی شب و روز و در تمام اوقات در جست و جو برای یافتن مشتری برای آن‌ها باشید و صد در صد توان خود را به خرج دهید. در واقع یک مشاور املاک حرفه‌ای باید به گونه‌ای کار کند که انگار ملک خود را برای فروش یا رهن و اجاره گذاشته است. برای خود نقطه پایان زمانی(محدودیت زمانی) قرار دهید و خود را موظف کنید که قبل از رسیدن زمان مقرر، ملک را فروخته باشید.

جزئیات ملک

اگر تمایل داشتید مانند مشاورین مطرح و طبق پیشنهاد تیم حرفه‌ای ما بر روی چند فایل متمرکز شوید، نکات و اصولی را باید فراموش نکنید. مثلا نحوه توضیح و شرح ملک مورد نظر، بسیار حائز اهمیت است. شما نباید به‌صورت مستمر و بدون مکث از یک ملک صحبت کنید. دانستن جزئیات و مطرح کردن آن‌ها به گونه‌ای که نشان دهد ملک را هم‌چون موم در دست دارید و مانند کف دست می‌شناسید بسیار برای مشتری جذاب است و زمانی که این اطلاعات را با چاشنی سخنی شیوا و مناسب همراه با ریتمی مطلوب تلفیق کنید، بهترین نتیجه را به‌دست می‌آورید.

باید بدانید که هیچ مشتری علاقه ندارد صحبت‌های شما را با ریتم نوار مانند و فارق از پستی بلندی بشنود.توجه داشته باشید که هر مشتری ویژگی‌ها و تیپ شخصیتی ویژه خود و نیازمندی‌های گوناگونی دارد. به همین خاطر شناخت مشتری و تحلیل خصوصیات آن نیز مانند آشنایی به ملک اهمیت زیادی دارد. زمانی که تمرکزتان بر روی چند فایل محدود باشد، به مرور زمان با طبقه و تیپ شخصیتی مشتری‌های آن‌ها نیز آشنا می‌شوید. همین آشنایی و صمیمیت به شما کمک می‌کند که مشاوره‌هایی مناسب‌تر، کارآمدتر و سودآورتر داشته باشید.

برای تمرکز بر روی چند ملک چه باید کرد؟

برای این کار به شرح زیر اقدام کنید:

  • برای افزایش فروش، جزییات خواسته‌های مشتری خود را در خاطر داشته باشید. یک مشاور حرفه‌ای بیشترین و بهترین شناخت را بر روی مشتری خود دارد. مثلا مشتری شاید به دلیل خاصی نتوانسته است که در یکی از جلسات معامله شما شرکت کند. شما حتما باید با رعایت احترام و حریم شخصی جویای دلیل این کار شوید و با او ابراز همدردی کنید. این کارهای شاید کوچک و ساده، از شما تصویری جدی و حرفه‌ای می‌سازد. زمانی که مشاور، تمرکز خود را بر روی چند ملک محدود می‌گذارد در منظر دیگران مستبد‌تر جلوه می‌کند، پس مالکان بیشتری به دنبال شما خواهند بود.
  • زمانی که شما برروی چند ملک محدود تمرکز دارید، انتظار مشتری، فروشنده و مدیریت آژانس املاک از شما این است که تمامی جزئیات ملک را دانسته و شرح دهید به‌عنوان مثال اصلا جالب و مناسب نیست که شما حین معامله متوجه مشاع بودن حیاط، مشترک بودن کنتورها و یا داشتن پارکینگ سندی یا با مزاحمت شوید.
  • در پیگیری مشتری فایل خود، سمج باشید اما نه به گونه‌ای که مزاحمت ایجاد کنید، همیشه اجازه دهید مشتری نیز متکلم باشد. توجه داشته باشید که اگر متوجه شدید صحبت‌های شما کارآمد بوده و توانسته‌اید نظر مشتری را جلب کنید‌، در ادامه روزهای آتی نباید از شخص چشم بردارید و او را پیگیری نکنید.

فروش چند ملک

سخن پایانی

طبق تحقیقات به‌عمل آمده توسط گروه آموزش املاک، بهترین راه حل برای پیشرفت شغلی و فروش بیشتر داشتن چند فایل پرسود اما در تعداد محدود است.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

آموزش املاک و مستغلات

دوره آموزشی املاک و مستغلات

در دنیای امروز صنعت املاک و مستغلات یکی از صنایع پر درآمد و پر رقابت است، اما برای دستیابی به موفقیت در این صنعت و تبدیل شدن به مشاور املاک، باید بیش از شانس اطلاعات گسترده‌ای در این حوزه داشته باشید. ما در این مقاله به بررسی چگونگی آموزش املاک و مستغلات و نقش آن در رسیدن به موفقیت در این صنعت می‌‌پردازیم…

توضیحات بیشتر »
رنج کاری

رنج کاری مشاور املاک چیست؟

منظور از رنج کاری، تقسیم‌بندی و به عبارتی دیگر شاخه‌های متفاوت آن کار است. مشاور املاک به سطوح مختلفی تقسیم می‌شود که شامل رهن و اجاره، فروش و مشارکت در ساخت است. هر سطح قواعد، اصول و ویژگی‌های متفاوت خود را دارد و باید افرادی کار بلد و متخصص استخدام شود تا بهترین خدمات و سود برای مشاورین املاک به ارمغان بیاید…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button