اگر در رفتار مشاوران املاکی که خوب می‌فروشند، دقت کنید متوجه می‌شوید که این افراد نکات مهم مذاکره مشاور املاک را به خوبی می‌شناسند، می‌دانند و به آن عمل می‌کنند. مذاکره‌گران در روند فروش ملک خریدار، فروشنده و مشاور املاک هستند که هر کدام آنان به خصوص دو طرف اصلی معامله سعی بر رسیدن به خواسته‌های خود دارد. اگر می‌خواهید از تجربه سال‌ها آزمون و خطای دفاتر املاک متعدد که امروزه حرفی برای سخن گفتن دارند استفاده کنید، خواندن این مقاله به شما توصیه می‌گردد.

مذاکره املاک چیست؟

جلسه مذاکره املاک به عنوان جلسه‌ای مهم در کار مشاوران شناخته می‌شود که مشاوران املاک با مهارت و توانمندی، مالک یا خریدار را متقاعد به انجام معامله می‌کنند. مذاکره مشاور املاک زمانی به درستی محقق می‌شود که کارشناسان فروش بتوانند مهارت‌های صحبت کردن را در خود تقویت کنند. پس از موفقیت در جلسه مذاکره که در آن توافقات اصلی صورت می‌گیرد، جلسه قرار ملکی یعنی انجام نهایی معامله میسر می‌شود. مذاکره همان علم و هنر دنیای املاک و سرمایه‌گذاری است که قبل از وارد شدن به آن باید بهترین برنامه‌ریزی برای رسیدن به سود در مذاکره را آموزش دید. مشاوران املاک همواره در حال مذاکره با مشتریان و دیگر رقبا هستند. پس باید اصول کلی آن را به خوبی بشناسند.

اصول مذاکره املاک

مذاکره مشاور املاک با مشتریان باید طبق قوانین مخصوص خود پیش برود. در این بخش اصول یک مذاکره سالم را عنوان و تشریح خواهیم کرد:

  • شناختن هدف اصلی از معامله

یک مشاور املاک موفق قبل از ورود به مذاکره مشاور املاک باید بداند به دنبال چه هدفی است؟ برخلاف تصور عموم، هدف همیشه جذب پول نیست بلکه گاهی موفقیت در یک معامله سبب ورود به یک معامله بزرگ و پرسودتر خواهد بود. به‌عبارت ساده‌تر در بسیاری موارد امکان دسترسی به زنجیره‌ای از خرید و فروش‌ها با برنده شدن در یک معامله به دست می‌آید.

  • استفاده درست از زبان بدن

مشاور املاک با‌تجربه هنگام مذاکره مراقب لحن صدا، حالات چهره و زبان بدن خود است. با کوچک‌ترین تغییر‌حالت ناخودآگاهانه، امکان تغییر موضع و واکنش مشتری وجود دارد. همچنین برای مذاکره مشاور املاک، علاوه بر کنترل زبان بدن و ایجاد رابطه صمیمانه، سعی کنید ملاقات شما حضوری باشد.

  • در باطن مدیر باشید اما به ظاهر نشان ندهید!

یکی از اصول مذاکره موفق این است که مشاوران املاک طوری رفتار کرده که مشتریان تصور کنند کنترل اوضاع در دست آن‌ها است اما با سیاست و استراتژی درست، مذاکره را به سمت فروش و پیشبرد اهداف خود سوق دهید. در این اصل مذاکره، ابتدا ایده‌های مشتریان را قبول می‌کنید و با مرور زمان، ایده‌ها را در جهت بهترین نتیجه تغییر می‌دهید.

  • اعتمادسازی کنید

در ابتدای جلسه مذاکره بیشتر سکوت کنید و به مشتریان اجازه دهید تا آغاز‌کننده مکالمه باشند. زمانی که تمام خواسته‌های دو طرف را شناسایی کردید، با حفظ حد وسط فرمان معامله و تعیین قیمت را در دست گیرید. در مذاکره صادق باشید و با این اقدامات اعتماد طرف مقابل را به دست آورید.

قوی‌ترین نکات در مذاکره املاک

پس از شناخت اصول جلسه مذاکره باید قوی‌ترین نکات در مذاکره مشاوره املاک را نیز آموخت. برای موفقیت در این مرحله موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  • ایجاد صلح بین دو طرف معامله

در خرید و فروش ملک، مالک و خریدار همراه فروشنده در ۳ راس یک مثلث قرار دارند. مشاور املاک به‌عنوان راس سوم مذاکره بایستی طرفین قرارداد را به هم نزدیک کند و سعی بر ایجاد صلح میان آنان نماید. برای این کار بهتر است از موارد مشترک آن دو مانند محل تولد، شغل یا هر مورد دیگری سخن گوید و با این حرکت، حس صمیمیت و اعتماد میان طرفین را افزایش دهد.

  • شفاف‌سازی خواسته‌ها

در جلسه مذاکره مشاور املاک، باید انتظارات دو طرف معامله را پیش از شروع جلسه به صورت جداگانه بررسی کرد و با یادداشت‌برداری از چکیده خواسته‌ها علاوه بر این که وقت جلسه را مدیریت می‌کنید، سعی بر هموار‌کردن انتظارات مالک و خریدار، همچنین حل تمام چالش‌ها کنید.

  • رعایت اصل وکالت و قضاوت

هنگام مذاکره مشاور املاک، مشاور هم نقش وکیل طرفین معامله را دارد و هم به عنوان داور باید هنگام بروز مشکل و اختلاف با رعایت جوانب اعتدال، قاضی منصفی باشد. مشاور اگر به هر دلیلی به سمت یکی از دو طرف معامله تمایل نشان دهد، فرد دیگر متوجه تغییر رفتار او خواهد شد و احتمال فسخ معامله پیش می‌آید.

مذاکره قوی

نتیجه گیری

مشاوران املاک وظیفه خطیری در پیشبرد معاملات دارند. در جلسه مذاکره مشاور املاک با طرفین قرارداد، تمام توجهات به سوی مدیریت جلسه مذاکره یعنی مشاور املاک است، پس وی باید با آگاهی کامل از شرایط ملک، مالک، خریدار و نکات مذاکره که در این مطلب به آن پرداخته شد سعی بر حل تمامی اختلافات و مشکلات داشته باشد. سایت مشاور املاک به عنوان یک تیم حرفه‌ای و متخصص با مطالب به‌روز و کاربردی خود و با بهره‌گیری از کارشناسان زبده و آگاه در خدمت تمامی مشاوران املاک پرتلاش است.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

نحوه ی هماهنگی مشتریان برای جلسه گذاشتن

جلسه گذاشتن برای مشتری، یک تکنیک مهم در کار مشاورین املاک است. زیرا شما در جلسه، اطمینان حاصل می‌کنید که آیا همه جوانب مربوط به ارزیابی، فروش و سایر استانداردها را رعایت کرده‌اید؟ مذاکرات، باید آن‌قدر ادامه پیدا کند تا مشتری مجاب به شرکت در جلسه شود. این قسمت از کار یک مشاور املاک نیز، به مهارت و توانایی‌ نیاز دارد. مسلما فروش ملک، یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار املاک است…

توضیحات بیشتر »
فروش اپارتمان

فروش آپارتمان خوش فروش

شاید اغراق نکرده باشیم اگر بگوییم خانه بزرگترین و شیرین‌ترین سرمایه و تجربه خرید و فروش اغلب افراد به حساب می‌آید، بنابراین هنگام خرید یا فروش آن به مسائل متعددی توجه کرده و حساسیت به خرج می‌دهند. در این میان مشاورین املاک می‌توانند راهنما خوبی برای خرید و فروش آپارتمان باشند چرا که این امکان را دارند تا با توجه به شرایط مشتری، فایل‌های متنوعی را به او پیشنهاد دهند اما، واضح است که آپارتمان‌های خوش فروش زودتر انتخاب می‌شوند

توضیحات بیشتر »
مشاور املاک

چگونه باید مشاور املاک شوم؟

هر کار و حرفه‌ای یک سری اصول و قواعد خاص خود را دارد که برای رسیدن موفقیت در آن فرد حتما باید با این اصول آشنا باشد و آن‌ها را به کار گیرد. مشاور املاک نیز یکی از حرفه‌هایی است که شگردهای مخصوص به خود را دارد و افراد زمانی که می‌خواهند وارد این حرفه شوند ابتدا بهتر است از خود بپرسید که چگونه باید مشاور املاک شوم؟ و به دنبال پاسخ آن باشند. بعد از دستیابی به پاسخ…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button