در مجموعه تیم مشاوران دفاتر املاک، زبان بدن مدیر املاک و کارمندان او از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا آگاه بودن به علم زبان بدن نه تنها سبب ارائه رفتار مناسب در مقابل مشتری شده بلکه سبب پیش‌بینی رفتار و واکنش مشتریان نیز می‌شود. به عنوان مثال با خیره شدن مشتری به چشمان شما و متقابلاً توجه شما به نوع حرکت دست‌ها و بیان مشتری، مسائل بسیار زیادی دستگیر هر دوی شما می‌شود. پس قطعاً پرداختن به تکنیک‌های اصلی زبان بدن مدیران املاک موفق خالی از لطف نیست.

زبان بدن مدیر املاک چیست؟

نشانه‌های غیر‌‌کلامی در مشاوران املاک و مدیران این حرفه که از مکالمه و گفتار مؤثرتر عمل می‌کند و با صدای رساتری مفاهیم را به مشتریان انتقال می‌دهد، زبان بدن مدیر املاک نام دارد. این خصوصیت در مشاغل بی‌شماری و من‌جمله در حرفه مدیریت املاک بسیار پرکاربرد است و موجب برقراری ارتباط عمیق‌تری نسبت به انواع دیگر ارتباط می‌گردد. به طور کلی زبان بدن مشاورین املاک از بخش‌های متفاوتی چون پوشش ظاهری، رفتار صمیمانه، حرکات دست، چشم و لبخندهای مداوم تشکیل می‌شود. حال باید دید این تکنیک در حرفه مشاوران املاک چگونه موجب پیشرفت یا ناکامی می‌شود؟

اهمیت زبان بدن در حرفه املاک

اهمیت تأثیر‌گذاری زبان بدن مدیر املاک به عنوان سرپرست و مدیریت مجموعه به دلایل گوناگونی حائز اهمیت است. اولین دلیل اینکه اگر مدیریت مجموعه به زبان بدن خود مسلط باشد، رفته‌رفته آن را به کارمندان خود نیز آموزش می‌دهد و همه پرسنل با‌ اشراف بر این علم، پیشرفت بیشتری در کار خود دارند. همچنین دلیل بعدی را می‌توان اثرگذاری زبان بدن در برقراری و ارتباط با دیگران و کاتالیزوری برای پیشرفت کار به حساب آورد. مهارت در سخنوری و استفاده صحیح از کلمات برای حل تعارضات و چالش‌های شغل مشاوران املاک کاربرد زیادی دارد.

یک مدیر یا مشاور زبده همیشه زبان بدن خود به‌ویژه در اولین برخوردها که گام‌های اول آشنایی به شمار می‌آید، کنترل می‌کند. زبان بدن درست، ارتباط مفید با مشتری را در جهت رفع خواسته‌های او افزایش می‌دهد و در صورت تمرکز درست بر واژگان و کنترل حرکات دست و چشم می‌توان افراد را جذب گفتار خود کرد.

تکنیک‌های اصلی زبان بدن در فروش ملک

در این بخش قصد داریم با تکنیک‌های اصلی زبان بدن مدیر املاک، سبب ارتقای شغلی، پیشرفت مدیر و در نتیجه مجموعه پرسنل و دفتر املاک شویم:

  • لبخند همیشگی

از اصلی‌ترین نکاتی که هم در بحث کاریزمای مشاوران و هم زبان بدن مدیر املاک همواره به آن توجه می‌شود، لبخند زدن است. در همه جای دنیا، لبخند به عنوان رمز ورود به دروازه‌های قلب انسان‌ها و انتقال‌دهنده انرژی مثبت بین مردم به حساب می‌آید. هنگامی که شما به مشتری لبخند بزنید به طور ناخودآگاه او این عمل را تکرار می‌کند و اولین جرقه برای رابطه صمیمانه بین شما شکل می‌گیرد.

  • ارتباط با چشم

در بحث زبان بدن ارتباط چشمی باید به خوبی تقویت شود زیرا حس راحتی و ایجاد صمیمیت با نگاه کردن در چشمان مشتری در کنار توجه و احترام به او تأثیر بسزایی در جذب وی دارد. البته درست است که یکی از ارکان زبان بدن مدیر املاک ارتباط چشمی محسوب می‌شود اما او باید دقت کند تا در طول یک ملاقات حضوری فقط در ۵۰% مواقع به چشم‌ها نگاه کند و در مواقع دیگر از خیره شدن به چشمان مشتری که گاهی نتیجه عکس دارد، پرهیز کند.

  • تعادل بین حرکت اعضای بدن

یک مشاور املاک باتجربه هنگام صحبت کردن با مشتری از حرکت سریع دست و دیگر اعضای بدن جلوگیری می‌کند. در هنگام ایستادن نیز از قوز کردن خودداری خواهد کرد. او سعی می‌کند فاصله زیادی با مشتری نداشته باشد زیرا دور بودن از مشتری این پیام را به او می‌دهد که علاقه‌مند به گفتگو با او نیستید. همچنین دست به سینه بودن و قراردادن دست در داخل جیب از علائم ضعف زبان بدن مدیر املاک محسوب می‌شوند. بهتر است هنگام صحبت دست‌ها را به‌صورت موازی روبروی هم قرار داده و از حرکت زیاد آن ممانعت به عمل آورید.

  • نوع پوشش

اگر به پوشش پرسنل املاک معتبر و نام‌آشنا دقت کرده باشید، همیشه ظاهری آراسته دارند و از لباس‌های رسمی و خوش‌استایل استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌دانند مشتریان تأثیر مثبتی از افرادی که لباس‌های تمیز و اتوکشیده دارند، می‌گیرند. پس یکی از ارکان زبان بدن مدیر املاک آراستگی به‌ویژه در اولین دیدار با مخاطب خود خواهد بود. او برای شروع یک رابطه گرم و صمیمانه به نحوه دست‌دادن خود با مشتری نیز دقت می‌کند.

نتیجه گیری

مدیران املاک موفق در حوزه املاک زبان بدن را به خوبی می‌شناسند و به کارمندان خود نیز آموزش می‌دهند. آن‌ها هنگام جلسات مهم مذاکره و عقد‌ قرارداد حواس خود را به خوبی جمع می‌کنند تا مرتکب اشتباهی در نحوه استفاده از زبان بدن نشوند. در این مقاله سعی شد به فوت‌وفن زبان بدن مدیران املاک پرداخته شود اما علاقه‌مندان پیشرفت در این حرفه می‌توانند با مراجعه به سایت مشاور املاک از نکات آموزشی و اخبار به‌روز بازار ملک آگاه شوند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

فروش در اینستاگرام

فروش ملک در اینستاگرام

در گذشته‌ای نه چندان دور املاک به صورت دفتری به فروش می‌رسیدند و فرد با مراجعه به دفتر مشاوره املاک، ملک موردنظر خود را پیدا و سپس معامله می‌کرد اما با گذشت زمان و ورود اینترنت و اپلیکیشن‌های بسیار معروف به زندگی ما، شیوه‌های فروش ملک به کلی دگرگون شد.
امروزه بسیاری از مردم قبل از اقدام به خرید ملک یا فروش آن، در آگهی‌های اینترنتی یا حتی اپلیکیشن‌های…

توضیحات بیشتر »
قیمت گذاری ملک

قیمت گذاری ملک

امروزه با وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، خرید ملک که قسمت عمده‌ آن خانه است کمی سخت شده است. وقتی یک فرد یا خانواده قدرت خرید پیدا می‌کند، اولین دغدغه‌ای که مدنظر دارد قیمت منصفانه است. در واقع هر فردی چه خریدار، چه فروشنده و حتی کسی که قصد خرید و فروش ندارد قیمت اصلی ملک برایش اهمیت دارد. دلیل این مهم به این بر‌می‌گردد که فرد گاها با تمام سرمایه و اندوخته‌ یک عمر زندگی وارد معامله می‌شود و نگرانی مربوط حق اوست.

توضیحات بیشتر »
مدرک کارشناسی املاک

مدرک کارشناسی املاک چیست؟

اگر شما هم می‌خواهید با اطلاعات کامل و به صورت آکادمیک وارد شغل مشاوره املاک شوید، چاره‌ای جز شرکت در دوره‌های آموزشی ندارید. با شرکت در یک دوره آموزشی جامع و کامل که توسط مجموعه آموزشی معتبر برگزار می‌شود موفق به اخذ مدرک املاک شده و کار خود را به صورت حرفه‌ای آغاز خواهید کرد. مجموعه ما دوره‌هایی با سرفصل‌هایی کامل به دانشجویان ارائه می‌کند و پس از اتمام دوره به شما مدرک کارشناسی املاک اهدا می‌شود.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button