در پی علاقه مردم به دنبال راه‌های جدید برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد، افراد بسیاری اقدام به سرمایه‌ گذاری در مسکن می‌کنند زیرا رشد چشمگیر قیمت مسکن سبب می‌شود که این مقوله به افزایش دارایی مردم کمک کند اما انجام این مهم به همین سادگی نیست و نیازمند علم مربوط و شناخت کافی راجع به بازار ملک است. برای آشنایی با مزایا و معایب سرمایه‌ گذاری در مسکن ابتدا باید به دنبال راه‌های اصولی و اهمیت این تجارت در دنیای امروز پرداخت.

اهمیت سرمایه گذاری در مسکن

خرید ملک یا آپارتمان با هزینه مناسب و فروش آن پس از مدتی با قیمت بالاتر سرمایه‌گذاری مسکن نام دارد. سیاست‌های دولت، ارزش ریالی پول کشور، میزان تقاضا و هزینه‌های ساخت از عوامل تأثیرگذار بر بازار مسکن هستند. همچنین موقعیت مسکن موردنظر، تسهیلات مربوط به ملک، ارزش‌گذاری درست مسکن و داشتن صبر و بردباری از اصول اولیه و مهم سرمایه ‌گذاری در مسکن به شمار می‌آیند. با توجه به مطالب گفته شده و علم به اینکه افزایش میزان تورم یا همان کاهش ارزش سرمایه به راحتی قابل لمس است، بشر باید برای به دست آوردن سرمایه بیشتر از طریق خرید مسکن اقدام کند زیرا این عمل در بدترین حالت نیز از کاهش ارزش سرمایه فرد ممانعت به عمل می‌آورد.

مزایای سرمایه گذاری در مسکن

در این بخش ابتدا به مزیت‌های سرمایه ‌گذاری در مسکن می‌پردازیم زیرا به نظر می‌رسد در قدم اول هر کاری پرداختن به افق‌های روشن آن سبب امیدواری و دلگرمی شود. مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت سرمایه‌گذاری در بازار ملک به شرح زیر است:

  • طعم شیرین خانه‌دار شدن

افرادی که برای اولین بار صاحب‌خانه شده و از شر اجاره‌نشینی خلاص می‌شوند، به یک امنیت روحی، روانی شیرین و لذت‌بخش می‌رسند.

  • افزایش درآمد از طریق رهن یا اجاره مسکن

افرادی که یک خانه برای استفاده شخصی خود دارند و اقدام به خرید مسکن برای سرمایه‌گذاری مالی می‌کنند، می‌توانند با استفاده از پول رهن یا اجاره بهای ملک خود به منبع درآمد پایداری برسند.

  • بیشتر شدن سرمایه فرد همزمان با پیشرفت تورم

سرمایه‌ گذاری در مسکن برای افرادی که مقداری پس‌انداز دارند و نگران ارزش آن با توجه به افزایش میزان تورم در کشور هستند مناسب است. آن‌ها می‌توانند با خرید ملک علاوه بر جلوگیری از استرس و اضطراب از سرمایه‌گذاری خود لذت ببرند.

  • افزایش سرمایه از طریق بازسازی مسکن و فروش مجدد آن

از دیگر مزایای خرید مسکن به‌ویژه اگر ملک موردنظر قدیمی‌ساز باشد، نوسازی، بازسازی و تبدیل آن ملک به نوع بهتر خود است زیرا از این طریق ملک هم با قیمت بالا و سرعت بیشتری به فروش می‌رسد و هم زودتر به رهن و اجاره می‌رود.

  • استفاده از تسهیلات بانک‌ها برای خرید مسکن

برخلاف سرمایه‌گذاری در بازار بورس، طلا یا سهام، بازار مسکن از حمایت‌ها و طرح‌های دولتی نیز بهره می‌برد بدین‌سان که بانک مسکن تسهیلات خوبی برای خرید ملک ارائه می‌دهد.

  • عدم نیاز به مهارت یا دانش تخصصی

مشاوران دفاتر املاک به افرادی که دارای سرمایه هستند و دانش و مهارت خاصی برای استفاده و بهره‌وری از آن را ندارند پیشنهاد خرید ملک را می‌دهد چون مانند بازار بورس به فوت و فن خاصی نیاز ندارد.

معایب سرمایه گذاری در مسکن

پس از آن که به مزایای سرمایه‌گذاری برای مسکن اشاره کردیم بهتر است به مضرات این نوع سرمایه‌گذاری نیز پرداخته شود:

  • افزایش هزینه‌های مصرفی در صورت استهلاک

یکی از معایبی که مدتی بعد از خرید ملک پیش می‌آید هزینه نگهداری مکان موردنظر است البته واضح است که خرید آپارتمان یا ملک‌های نوساز کم‌تر شامل این مورد می‌شود.

  • قابلیت پایین تبدیل به نقدینگی

افرادی که در بازار دلار یا طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند طی عملیات یک‌روزه می‌توانند سرمایه خود را تبدیل به پول نقد کنند ولی این مورد برای فروش مسکن به عوامل متعددی از قبیل تقاضا بستگی دارد و زمان بیشتری می‌برد.

  • صدمات ناشی از بلایای طبیعی و آسیب‌ مستأجران

خواباندن سرمایه در مسکن ریسک‌هایی از قبیل زلزله یا آتش‌سوزی را در بر دارد که البته این مورد در مقابل مواردی که بر اثر آسیب‌های مستأجران به خانه وارد می‌شود کم‌تر است.

  • کاهش ارزش ملک با افزایش سن آن

یکی دیگر از معایب سرمایه‌ گذاری در مسکن سن بنا و کم شدن ارزش ریالی آن به حساب می‌آید.

  • میزان بالای پیگیری‌های اداری

انجام برخی از کارهای اداری و پیگیری‌های دولتی که بیشتر مواقع بر دوش مشاوران املاک خواهد بود ضمن داشتن هزینه‌های جانبی برای مالکان، زمان زیادی صرف می‌کند.

  • صرف سرمایه بالا

یکی از معایبی که سبب می‌شود همه نتوانند اقدام به خرید مسکن کنند هزینه بالا است زیرا با پول‌های در سطح پایین نمی‌توان به فکر خرید مسکن بود.

نتیجه گیری

با توجه به مزایا و معایبی که در حوزه سرمایه ‌گذاری در مسکن وجود دارد و بهره‌گیری از کمک مشاوران املاک که کارشناسان تخصصی این حوزه محسوب می‌شوند همچنین مراجعه به سایت مشاور املاک که جدیدترین و به‌روزترین اخبار مربوط به مسکن را برای علاقه‌مندان منتشر می‌کند می‌توان اقدام به یک تصمیم عاقلانه در مورد خرید مسکن نمود.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

درآمد مشاور املاک

آیا شغل املاک پولساز است؟

بسیاری از ما شنیده‌ایم که شغل املاک یکی از پولسازترین و پردرآمدترین حرفه‌های موجود در هر کشوری است، اما آیا این گفته صحت دارد؟ آیا تمام کسانی که وارد این شغل می‌شوند به درآمد بالا می‌رسند؟ چه کسانی قادر به درآمدزایی در املاک هستند؟ اگر شما هم می‌خواهید به شغل املاک وارد شوید و می‌خواهید از پولساز بودن آن مطمئن شوید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

توضیحات بیشتر »
مدیر قرارداد

همه چیز درباره یک مدیر قرارداد حرفه‌ای املاک

در آژانس‌های معاملات ملکی نیز همانند سایر مشاغل عموما رده‌بندی شغلی وجود دارد. این رده بندی می‌تواند به شرح زیر باشد: مدیر دفتر یا صاحب مجوز، مدیر قرارداد و مشاوران. مدیر قرارداد املاک شخصی است که با مشتریان و مشارکت‌کنندگان صنعت املاک ارتباط برقرار کرده و نیازها و خواسته‌های آنها را بررسی و تحلیل می‌کند. همچنین به مشتریان در انتخاب ملک مناسب، بررسی مستندات قانونی، مذاکره قراردادها و همچنین…

توضیحات بیشتر »

نام گذاری املاک

اگر شما هم به تازگی وارد حرفه مشاوره املاک شده‌اید حتماً با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنید. اولین قدم برای شروع فعالیت مشاوره املاک، انتخاب نام مناسب است. نامی که نه‌تنها فعالیت شما را به خوبی به مشتری نشان دهد بلکه ویژه و منحصربه‌فرد نیز باشد. این کار به ظاهر ساده می‌آید اما هنگامی که در موقعیت آن قرار می‌گیرید متوجه خواهید شد که کار بسیار سخت و دشواری است.در این مطلب قصد داریم…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button