نحوه پاسخ‌دهی یک مشاور املاک زبده، پس از درج آگهی بسیار حائز اهمیت است. وقتی آگهی شما مورد توجه مشتری قرار گرفت، یعنی قدم اول را برداشته‌اید، پس چطور جواب دادن در تعیین سرنوشت آن ملک، مهم و پرکاربرد  است. وقتی مشاور، ملک را از طریق در معرض نمایش گذاشتن، در پیام رسان‌های متفاوت و فضاهای مختلف مثل اینستاگرام، دیوار و … به دید عمومی رساند، باید پاسخگوی پیام‌ها و تماس‌های دریافتی باشد. پس مهم است بداند، چه جواب‌هایی فرد را به سمت خواهان ملک شدن، پیش می‌برد. در ادامه بیشتر در این رابطه به شرح و تفصیل خواهیم پرداخت.

چجوری به آگهی ها جواب بدم؟

زمانی که یک ملک را آگهی می‌کنید، سیلی از پیام‌ها به سوی شما سرازیر می‌شود. به‌خصوص در ساعات اولیه پس از درج آگهی متقاضیان بیشتری سعی در گرفتن اطلاعات، در مورد سوژه دارند. پس دانستن نکاتی برای اینکه چطور پاسخ مشتری را بدهیم که تمایل او به این آگهی بیشتر شود، ضروری است. جواب دادن به آگهی ممکن است تلفنی یا به‌صورت چت باشد، نکاتی که شرح داده می‌شود در هر دو نوع کاربرد دارد:

  • شروع پر انرژی

گرما بخش مکالمه باشید. یک مشاور املاک باتجربه در زمینه خرید و فروش ملک، می‌داند چگونه یک شروع طوفانی داشته باشد. به عنوان مثال یک سلام گرم و ادای احترام در ابتدا، سپس توجه به سوالات و دغدغه‌های فرد موردنظر و در انتها پاسخ بی‌ریا و کامل به مشتری، انرژی بالایی به همراه می‌آورد.

  • افزایش سرعت عمل در پاسخگویی

اصل زمان طلایی را در نظر بگیرید. یعنی سعی کنید در همان دقایق ابتدایی یا بهتر است بگوییم، دقیقه اول پاسخگو باشید. این کار علاوه بر انتقال حس احترام به فرد، سبب ایجاد انرژی مثبت در وی می‌شود.

  • رعایت اصل راستگویی و صداقت

دو پهلو صحبت نکنید. گاهی مشاوران برای اینکه هم زمان چند مشتری را برای یک ملک در نظر داشته باشند، جواب واضح و درستی نمی‌دهند. نداشتن صداقت ضربه مهلکی به آن معامله وارد می‌کند و پس از رو شدن دست فرد، موقعیت کاری او را به مخاطره می‌اندازد.

  • پاسخ کوتاه و بی‌حاشیه

از پرداختن به حواشی پرهیز کنید. یک مشاور آگاه و زبده با جملات بازی نمی‌کند. سوال مشتری را صریح و مختصر پاسخ می‌دهد و به حواشی که هیچ تاثیری در روند معامله و فروش ندارد، ورود نمی‌کند.

  • گفتار و نوشتار صحیح و روان

ادبیات درست داشته باشید. کارشناس فروش چه در گفتار و چه در نوشتار باید آشنا به اصول اولیه نگارش باشد. یعنی مشتری را با پاسخ‌های مبهم سر در گم نکند و جملات خود را واضح و روان ادا و مفهوم موردنظر را به سوال‌کننده، انتقال دهد.

  • استفاده از علایق مشتری

طرف خود را بشناسید. یکی از هنرهای مشاور شناخت صحیح از مشتری با توجه به نوع سوال پرسیدن وی است، زمانی‌که توانستید به درک کلی از خواسته فرد برسید، پاسخ او را در حیطه علایق او بدهید.

  • پرسش انگیزشی

پرسش‌گر خوبی باشید. گاهی مشاوران املاک با سوالات متعددی که از مشتری می‌پرسند، اشراف کاملی به درخواست او پیدا می‌کنند و بدین سان راحت‌تر می‌توانند به فرد کمک کنند، به خواسته خود برسد. همچنین با پرسش، شما مکالمه را ادامه‌دار می‌کنید و این امر احتمال به سرانجام رسیدن معامله را بالا می‌برد.

  • مدیریت مکالمه

برگ برنده را در دست داشته باشید. مشاور خبره موقع پاسخ دادن به سوالات مشتری در آگهی، مدیریت مکالمه را در دست می‌گیرد و طوری صحبت می‌کند که مشتری به ادامه ارتباط علاقه‌مند باشد.

  • ایجاد رقابت

چالش درست کنید. یک مشاور املاک موفق هنگام جوابدهی، طوری رفتار می‌کند که گویی خیل عظیمی از طرفداران ملک در صف انتظار هستند، حتی اگر در واقعیت این‌طور نباشد. زیرا عرضه و تقاضا رابطه مستقیمی دارند، یعنی متقاضی ملک زمانی رغبت بیشتری برای خرید پیدا می‌کند که احساس کند افراد زیادی به دنبال آن ملک هستند و ملک خواهان زیادی دارد.

  • دعوت حضوری

فرصت دیدار بسازید. کارشناس فروش باید هنگام جواب دادن به مشتری، مقدمات گام بعدی را فراهم سازد. یعنی به مشتری اعلام کند با ملاقات حضوری و بازدید از ملک، ضمن آشنایی بیشتر با سلایق وی، امکان برطرف شدن تمام ابهامات فرد نیز وجود دارد.

اگهی املاک

کلام آخر

به طور کلی هنگامی که پاسخگوی سوالات مشتری هستید، سعی کنید شاداب، بشاش و خوش انرژی باشید. صبور و باحوصله بوده و علمی، تخصصی پاسخ دهید. یعنی آن قدر اطلاعات خود را در زمینه تخصص یعنی خرید و فروش ملک بالا ببرید که بتوانید تمام ابهامات مشتری را برطرف کنید. وقتی کارشناس اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، به راحتی مشتری را ترغیب به خرید می‌کند و برگ درخشانی را در مجموعه‌ای که کار می‌کند، رقم می‌زند. داشتن انگیزه در کار، به مسیر جهت می‌دهد و مشاور را زودتر به هدف نهایی یعنی فروش، نزدیک می‌کند. تیم حرفه‌ای مشاوران املاک با استفاده از رعایت نکاتی که گفته شد، دیگر نگران سوال ” چجوری به آگهی ها جواب بدم؟ ” نخواهد بود.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

حل و فصل اختلافات

حل و فصل اختلافات خریدار و فروشنده ملک توسط مشاورین املاک       

با توجه به اینکه در معاملات ملکی مبالغ کلانی جابه‌جا می‌شود و این بازار نوسانات زیادی را تجربه می‌کند می‌توان گفت که گاهی اوقات انجام این معاملات با تنش‌های زیادی همراه است. یک مشاور املاک حرفه‌ای باید روش‌های جلوگیری از این تنش‌ها و همچنین حل اختلافات خریدار و فروشنده را بیاموزد و با تمرین و تکرار در آن مهارت پیدا کند. ما در وب‌سایت خود دوره‌های آموزشی ارائه می‌کنیم…

توضیحات بیشتر »
ملک جنوبی و شمالی

نحوه تشخیص ملک جنوبی و شمالی

همه ما بارها و بارها نام ملک جنوبی و شمالی را شنیده‌ایم. این موضوع به خصوص زمانی که قصد خرید ملک داریم، اهمیت خود را نشان می‌دهد. انسان‌ها روحیات و اخلاقیات متفاوتی دارند و بر این اساس بهتر است خانه‌ای را برای سکونت انتخاب کنند که با خلق و خوی آن‌ها سازگاری داشته باشد. اغلب مردم بر این باورند که ملکی که در آن به سمت حیاط باز شود شمالی و خانه‌ای که در آن رو به ساختمان است جنوبی نام دارد. حال باید دید تعریف تخصصی که مشاوران املاک به این اصطلاح اختصاص داده‌اند چیست؟

توضیحات بیشتر »
طراحی لوگو املاک

طراحی لوگو دفتر املاک

شغل مشاور املاک، از جمله مشاغل پررقابت است و اگر دقت کنید در هر محله یا خیابانی وجود دارد. پس طراحی لوگو دفتر املاک بسیار اهمیت دارد تا نسبت به سایر رقبل متمایز و از طرفی حس اطمینان و اعتماد را به مشتریان خود القا کند تا نظر آن‌ها نسبت به بنگاه‌ جلب شود. ازاین‌رو لوگوی خاصی باید طراحی و خلق شود. شاید در ذهنتان این سوال پیش بیاید که لوگو باید چگونه باشد و اهمیت و عوامل موثر در طراحی لوگو چه مواردیست که در ادامه به این مباحث بیشتر می‌پردازیم.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button