اگر در حیطه معاملات ملکی مشغول به کار هستید احتمالا رویای این را داشته باشید که چطور در صنف خود مثل یک رهبر مقتدر عمل کنم و پرچم دار باشم؟ اگر می‌خواهید در دنیای املاک به یک برند قدرتمند تبدیل شوید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 رهبری در حیطه املاک و مستغلات مستلزم رعایت اصول و نکاتی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

ویژگی های رهبری قدرتمند در املاک

قبل از اینکه به نکات مهم رهبر شدن در املاک بپردازیم خوب است اول ببینیم ویژگی‌های فردی که می‌تواند اقتداری برای مدیریت در حوزه پرکاری مثل املاک را داشته باشد چیست؟

فرد مناسب برای رهبری در املاک باید دارای 3 ویژگی زیر باشد:

۱. نترس باشد.

۲. قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشد.

۳. خستگی ناپذیر باشد و با شکست های کوچک از کوره در نروید.

۴. توانایی و مهارت لازم برای مذاکره و ساختن فرصت برای معاملات بزرگ

۵. اعتماد به نفس بالا برای به نتیجه رساندن فرصت‌ها و  عقد قرارداد‌های سنگین

۶. توانایی کسب رضایت حداکثری مشتریان در بیشتر معاملات

مهارت‌های مدیر املاک

در یک رهبری املاک موفقیت آمیز باید اصول و نکات خاصی رعایت شود تا قرارداد‌ها و معاملات به صورت  نتیجه بخش و موثر باشد، ضمن اینکه طرفین معامله رضایت کامل را داشته باشند.

یک مدیر املاک موفق باید دارای مهارت‌های زیر باشد:

  • مهارت فنی

مهارت قوی مدیران املاک از نظر فنی می‌تواند باعث موفقیت آنان در تداوم معاملات شود. این مهارت‌ها عبارتند از:

آگاهی کامل از قوانین معاملات ملکی کشوری

آگاهی کامل از حق و حقوق صاحبان ملک و مستأجران

آگاهی کامل از قوانین مالیاتی، شهرداری و شهرسازی

  • مهارت رهبری مدیر املاک

برای اینکه مشاور املاک یک رهبری نتیجه بخش داشته باشد باید توانمندی‌هایی مانند: مهارت همدلی و درک کردن، شناخت تیپ شخصیتی مشتریان برای صحبت کردن و برقراری ارتباط موثر با آن‌ها را داشته باشد.

اما پیش از همه این موارد لازم است فرد  برای رهبری در املاک توانمندی‌های لازم را در شناخت خود داشته باشد تا روی دیگران اثر گذار باشد، در واقع او باید تمام نقاط قوت و ضعف خود را بداند و به همین سبب اعتماد به نفس بالایی داشته باشد.

داشتن اعتماد به نفس در رهبری املاک باعث می‌شود مشتریان اعتماد بیشتری به آن فرد داشته باشند و بتوانند حرف‌های او را باور کنند.

همچنین لازم به ذکر است که فراهم کردن فضای امن برای مشتری باعث پیشبرد موثر تر اهداف در یک رهبری املاک موفقیت آمیز می‌شود.

یک مشاور املاک باید در مباحث روانشناسی، توانایی مدیریت گروه و فن مردم شناسی توانایی‌های لازم را داشته باشد و با اقتدار در کلام و عمل رفتار کند تا بیشترین تاثیر‌گذاری را روی مشتریان بگذارد.

● توانایی برقراری رابطه

یکی از مهم‌ترین توانایی‌ها برای رهبری در املاک مهارت برقراری رابطه موثر با دیگران است زیرا مشارکت با دیگران باعث می‌شود، بروز هرگونه عیب و نقص در روند کار چندان مشهود نباشد.

بنابراین لازم است یک مشاور املاک موفق مهارت خود را در این حوزه افزایش  دهد تا به نتایج مطلوب دست یابد.

●       انعطاف‌پذیری بالا

برخورداری از مهارت انعطاف پذیری برای رهبری در املاک موجب می‌شود بسیاری از مشکلات و چالش‌هایی که در فرآیند کار پیش می‌آید به نحو مطلوب و با کمترین میزان آسیب و یا دیده شدن، حل و فصل شود.

در واقع می‌توان گفت افرادی که انعطاف پذیری بالایی در ارتباط‌شان با دیگران دارند می‌توانند از بسیاری چالش‌ها و درگیری‎ها در محیط کار و یا بیرون از آن جلوگیری کنند و مانند یک رهبر قدرتمند عمل نمایند.

●       مذاکره کردن

برای رهبری در املاک به صورت موفقیت آمیز فرد لازم است دارای توانایی بالایی در مذاکره باشد، زیرا برای به سرانجام رسیدن صحبت‌ها و عقد قرارداد خواه یا ناخواه مذاکرات زیادی پیش روی اوست.

یک مشاور املاک موفق باید بتواند از فنون مذاکره موثر برای ارتباط با مشتری استفاده کند. بنابراین سبک مذاکره یک مدیر املاک می‌تواند نقش بسیار موثری در یک رهبری مناسب داشته باشد.

●    قدرت تصمیم‌گیری

یک مشاور املاک باید در گام اول قدرت تصمیم‌گیری بالایی داشته باشد تا بتواند از عهده تصمیم‌های بزرگ و کوچک که ممکن است همین لحظه در حال وقوع باشد، بر آمده و بهترین انتخاب را داشته و باعث کسب موفقیت در کار شود.

●    مثبت فکر کردن

یکی دیگر از مهارت‌های مهم برای رهبری در املاک داشتن تفکر هدفمند و مثبت است که موجب بهبود بسیاری از نواقص و ضعف‌ها در کارکنان و مدیریت پروژه‌های مختلف می‌شود ضمن اینکه با داشتن دید مثبت بسیار راحت‌تر می‌توان پش مشکلات را برطرف کرد.

●    ایجاد گروه

تشکیل گروه و تیم سازی یکی از مهارت‌های مهم یک رهبر موفق در املاک است که باعث ارتباط نزدیک و موثر اعضای گروه با یکدیگر می‌شود و محیط کار را امن‌تر و هدفمند می‌کند همچنین از وقوع بسیاری از خطاها و ایرادات پیشگیری می‌شود.

●    ایجاد انگیزه

در رهبری املاک ایجاد انگیزه و تشویق کردن کارکنان است که باعث توسعه مهارت های کارکنان می شود ضمن اینکه اجرای سیستم پاداش و تشویق باعث افزایش انگیزه افراد برای پیگیری اهداف سازمان است.

 

نتیجه گیری

در این مطلب به ویژگی‌ها و مهارت‌های کاربردی و تاثیر‌گذار برای رهبری در املاک به شکل موفقیت آمیز پرداختیم. اگر در حیطه معاملات ملکی مشغول به کار هستید کافیست نکات مهم این مطلب را در کار خود اجرا کرده و منتظر نتیجه مطلوب باشید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

دکوراسیون مدرن

همه چیز درباره دکوراسیون مدرن

اگر شما هم دوست دارید تا خانه خود را با استفاده از دکوراسیون مدرن طراحی کنید مطالعه این مطلب را از دست ندهید! دکوراسیون به سبک مدرن از اواخر قرن نوزدهم آغاز و تا کنون ادامه پیدا کرده است. در این نوع دکوراسیون از اشیای اضافی و دکورهای شلوغ پرهیز شده است. در سبک مدرن شیشه، فولاد و بتن جایگزین مصالحی مانند سنگ، آجر و چوب شده است.

توضیحات بیشتر »
پلن مشاور املاک

پلن یک مشاور املاک موفق

صنعت مشاوره املاک یکی از صنایع پویا و رقابتی در بازار املاک است و مشاوران موفق در این حوزه با تبلیغات خلاقانه، تجربه و تخصص خود، توانسته‌اند در این بازار رقابتی پیشرو شوند. یک فرد به عنوان مشاور املاک باید دارای آگاهی کافی در زمینه خرید، فروش و اجاره ملک باشد. همچنین توانایی‌های فروش، ارتباطات بین فردی، بازاریابی و مذاکره قوی را نیز داشته باشد.

توضیحات بیشتر »
زبان بدن مشاور املاک

نقش زبان بدن در مشاور املاک

اگر در زمینه مشاور املاک فعالیت می‌کنید و از نقش زبان بدن در مشاور املاک آگاهی ندارید، پس مطالعه این مطلب را از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید.

ازجمله مهارت‌های مهم که مشاوران املاک بایستی به آن دست یابند، مهارت زبان بدن است. با کسب این مهارت و تکیه بر آن، مشاوران املاک قادر خواهند بود تا به مشتری‌های خود مشاوره مناسب داده و خود را به عنوان یک مذاکره‌کننده خوب در دیدگاه مردم جلوه دهند.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button