پیشرفت مشاور املاک در گرو مولفه ها و مسائل بسیار زیادی است. یکی از این مولفه ها توانایی انتقاد کردن از خودتان و همچنین انتقاد پذیر بودن شما است. اگر دوست دارید تا پیشرفت سریعی داشته باشید، حتما به این نکته دقت کنید که چگونه باید نقطه ضعف های خودتان را بشناسید تا بتوانید هرچه بهتر و راحت تر در کارتان پیشرفت کنید. در ادامه سعی کرده ایم تا نکات مهمی که می تواند به پیشرفت شما و همچنین انتقاد پذیر شدن شما کمک کند را بازگو کنیم.

تکنیک های موثر در انتقاد پذیری

برای پیشرفت مشاور املاک باید تکنیک های موثری را در این زمینه بلد باشید. زمانی که تکنیک های لازم در این حوزه را داشته باشید، متوجه می شوید که این کار نه تنها سخت نیست، بلکه حتی می تواند بسیار لذت بخش نیز باشد و پروسه تغییرات روحی و درونی شما را به شکل محسوسی آشکار خواهد ساخت.

  • لبخند و انتقاد

زمانی که از شما انتقاد می کنند، بهتر است پاسخ این موضوع را با لبخند بدهید. این کار چند فایده مهم دارد. اولین مورد آن است که طرف مقابل احساس نا امنی نکرده و اگر باز هم مشکلی را در شما ببیند این مسئله را به شما گوشزد خواهد کرد. مورد بعدی آن است که می توانید خودتان را یک فرد بالغ و عاقل معرفی کنید که به بهترین شکل ممکن، انتقاد را پذیرا می شود و برای پیشرفت مشاور املاک خودش ارزش قائل است.

  • گوش دادن

شنیدن با گوش دادن فرق دارد. زمانی که شما مطلبی را می شنوید، توجه چندانی به آن ندارید؛ اما زمانی که به چیزی گوش می دهید، در حقیقت تمام توجه و تمرکز خود را بر روی آن قرار می دهید. زمانی که از شما انتقاد می شود، حتما به آن گوش دهید و آن را به صورت دقیق بررسی کنید. اگر مسئله از دید خودتان و یا چند نفر دیگر نیز همان چیزی بود که شنیده بودید، بهترین کار آن است که انتقاد پذیر باشد و موضوع را در خودتان رفع کنید.

  • استفاده از انتقادها

یکی دیگر از کارهایی که برای پیشرفت مشاور املاک خود می توانید انجام دهید، مربوط به استفاده کردن از انتقادها می باشد. انتقادها در حقیقت آینه ای هستند که نقاز ضعف شما را نشان می دهند. زمانی که این نقاط ضعف را ببینید و بپذیرید که آن ها حقیقت دارند، نیمی از راه را رفته اید. برای نیمه دیگر راه نیز باید از انتقادها استفاده کرده و شروع به تغییر دادن خودتان کنید. با این روش است که می توانید به راحتی از انتقادها استفاده کرده و آن ها را به نفع خودتان کنید.

  • عذرخواهی کنید

انجام دادن کار اشتباه چیزی است که اجتناب ناپذیر می باشد. زمانی که کار اشتباهی را انجام می دهید، سعی نکنید تا با انکار، انداختن مشکل گردن افراد دیگر و… این مسئله را لاپوشانی کنید. جسورانه ترین و بهترین کاری که می توانید انجام دهید آن است که بابت اتفاقی که رخ داده است، عذرخواهی کنید. عذرخواهی کردن می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و رفتار شما را بالغانه نشان دهد.

  • بررسی نیت افراد

همیشه قرار نیست فردی که از شما انتقاد می کند و نظرات منفی را ارائه می کند، قصد خوبی داشته باشد و به فکر پیشرفت شما باشد. نیت افراد می توانند متفاوت باشند و به همین خاطر است که می گوییم باید ابتدا نیت فرد انتقاد کننده را بررسی کرده و سپس به نظر او توجه کنید. این موضوع بر روی پیشرفت خودتان و ارتقا عزت نفسی که دارید، می تواند بسیار اثرگذار باشد.

  • برخورد متواضعانه

برخورد همراه با فروتنی می تواند بسیار مناسب باشد. این کار هم به خودتان و هم به فرد انتقاد کننده و اطرافیان احساس بهتری می دهد. سعی کنید تا برخوردهای متواضعانه ای داشته باشید و با تمامی افراد به مهربانی برخورد کنید. فرد انتقادگر لزوما قصد بدی ندارد. او دوست دارد تا شما در کارتان پیشرفت کنید. به همین خاطر نیز بهتر است به این نکته توجه داشته باشید و واکنش مناسبی را ارائه دهید.

  • گارد نگیرید

مورد بعدی که می تواند اهمیت زیادی داشته باشد، نوع واکتش شما و همچنین نوع برخورد شما است. بهتر است در برخورد با فرد انتقاد کننده، گارد نگیرید و سعی کنید تا مطلب و انتقاد بیان شده را به درستی و با دید بی طرفانه بررسی کنید.

کلام پایانی

پیشرفت مشاور املاک یکی از مواردی است که هر مشاوری در املاک دوست دارد به آن دست پیدا کند. در صورتی که شما نیز جزو این دسته از افراد هستید و دوست دارید تا در کسب و کار خودتان پیشرفت کنید، بهتر ات به توصیه هایی که به شما شد، توجه کنید و آن ها را با دقت هرچه بیشتر انجام دهید. این کار سبب می شود تا نتایج بهتری را هم در زندگی کاری و هم در زندگی شغلی خودتان بگیرید. فراموش نکنید که مشاورین املاک می توانند جزو پردرآمدترین مشاغل باشند. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشتید نیز می توانید به وبسایت ما مراجعه کرده و اطلاعات لازم را از آنجا کسب کنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

فایل یابی

چگونه فایل پیدا کنم؟

فایل‌یابی در شغل مشاور املاک بسیار ضروری است و یک مشاور املاک با فایل‌هایی که به مشتریان ارائه می‌دهد، شناخته می‌شود. به عنوان یک مشاور املاک برای موفقیت در شغل خود باید بتوانید مطابق با سلیقه مشتری فایل‌های مختلفی را به او پیشنهاد دهید.
داشتن فایل‌های مناسب، اعتماد مشتری نسبت به شما را افزایش داده و شما با ارائه فایل‌های مناسب و با استفاده از اصول روانشناسی می‌توانید مشتری را از مراجعه به دفاتر مشاوره املاک دیگر منصرف نمایید. برای اینکه فایل­های مناسب و متعدد را پیدا کنید، باید از قوانین نانوشته‌ای پیروی کنید.

توضیحات بیشتر »
طراحی لوگو املاک

طراحی لوگو دفتر املاک

شغل مشاور املاک، از جمله مشاغل پررقابت است و اگر دقت کنید در هر محله یا خیابانی وجود دارد. پس طراحی لوگو دفتر املاک بسیار اهمیت دارد تا نسبت به سایر رقبل متمایز و از طرفی حس اطمینان و اعتماد را به مشتریان خود القا کند تا نظر آن‌ها نسبت به بنگاه‌ جلب شود. ازاین‌رو لوگوی خاصی باید طراحی و خلق شود. شاید در ذهنتان این سوال پیش بیاید که لوگو باید چگونه باشد و اهمیت و عوامل موثر در طراحی لوگو چه مواردیست که در ادامه به این مباحث بیشتر می‌پردازیم.

توضیحات بیشتر »
اسرار مشتری مداری

مهم ترین اسرار درباره مشتری مداری برای مشاورین املاک

قطعاً در دنیای امروزی، اقتصاد بر پایه مشتری است. این بدان معناست که تا هر وقت که مشتری باشد، خرید و فروش و طبیعتاً معاملات بازار رواج دارد. بنابراین هر زمان و به هر دلیل که مشتری در بازار حضور پیدا نکرد، تمامی فعالیت‌های تولیدی و خدماتی با شکست روبرو می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی بنگاه‌های املاک دارای فعالیت خدماتی بوده…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button