تیپ‌ های شخصیتی مشتریان املاک در نحوه برخورد شما با آن‌ها، پیشنهاد ملک‌هایی که به آن‌ها می‌دهید و همچنین استراتژی که برای رساندن آن‌ها به پای معامله خواهید داشت، اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل نیز بهتر است اگر در حوزه املاک و مستغلات مشغول به کار هستید، حتماً تیپ ‌های شخصیتی افراد مختلف را به خوبی بشناسید و سپس وارد معامله با افراد مختلف شوید. در ادامه سعی کرده‌ایم تا این موضوع را بهتر و بیشتر توضیح دهیم.

انواع تیپ‌ های شخصیتی مشتریان املاک

چند دسته مهم از تیپ ‌های شخصیتی در بین افراد و به خصوص در بین مشتریان املاک وجود دارد که شناختن هر کدام از آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند که معاملات خود را به شکل بهتری با آن‌ها پیش ببرید. فراموش نکنید که تیپ‌ های شخصیتی می‌توانند تعیین‌کننده نوع روابط شما با این افراد و همچنین تعیین‌کننده نتایج معاملات شما باشند.

  • تیپ شخصیتی تحلیل‌گر

اولین تیپ مربوط به افرادی است که دارای تیپ شخصیتی تحلیل‌گر می‌باشند. شناختن این دسته از افراد کار بسیار ساده‌ای است. در این مدل از افراد می‌توانید توجه دقیق به آمار و ارقام، محاسبات و تمامی حساب و کتاب‌ها را ببینید. معمولاً مشتریانی که دارای تیپ شخصیتی تحلیل‌گر هستند، هیچ کاری را بدون تحقیق و بررسی انجام نمی‌دهند.

این افراد دارای یک سری ویژگی‌های دیگر نیز هستند. معمولاً میزان توجه به جزئیات، ساعت‌های دقیق قرار‌های ملاقات کاری و… ، ارائه کردن و درخواست کردن اسناد دقیق و معتبر و همچنین ارائه دادن همین اسناد به شما و خواستن راه حل‌های کارشناسی و دقیق، از جمله مهم‌ترین مواردی است که در این مدل از افراد می‌توانید ببینید.

برای آن که بتوانید با افراد تحلیل‌گر معامله خوبی داشته باشید حتماً به این موضوع توجه کنید که اگر زمان و فرصت کافی برای بررسی کردن را به آن‌ها ندهید، به هیچ نتیجه‌ای نخواهید رسید. بنابراین در معاملات خودتان به این نکته ظریف توجه داشته باشید.

  • تیپ شخصیتی ابرازگر

مورد بعدی در خصوص افرادی است که با نام ابرازگر شناخته می‌شوند. اجتماعی بودن، داشتن روابط اجتماعی بالا و توجه به کنش‌های افراد از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در این دسته از افراد می‌توانید پیدا کنید. البته داشتن خلاقیت، توجه به شهود و حس قدرتمند بودن نیز می‌تواند از جمله دیگر مواردی باشد که در این دسته از افراد می‌توانید پیدا کنید. این دسته از افراد برایشان مهم است که هر تصمیمی که می‌گیرند چه تأثیری می‌تواند بر روی دیگر اعضای خانواده و افراد نزدیک آن‌ها داشته باشد. به همین دلیل نیز بهتر است بدانید که باید ملکی را به آن‌ها معرفی کنید که ویژگی‌های مورد نظر افراد خانواده آن‌ها را نیز داشته باشید.

اگر قولی را به این افراد می‌دهید، حتماً به قول خود وفا کنید تا بتوانید بهترین نتایج را در ارتباط با آن‌ها بگیرید. معمولاً این دسته از افراد ارتباطات خود را حفظ می‌کنند و سعی می‌کنند تا پس از اتمام خرید و فروش ملک خود نیز با شما ارتباط داشته باشند.

  • تیپ شخصیتی دوستانه

دسته بعدی تیپ شخصیتی است که دارای رفتار‌های دوستانه هستند و نام گروه آن‌ها نیز همین می‌باشد. ایجاد کردن روابط دوستانه و صمیمی برای این افراد می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. برای رسیدن به یک معامله خوب با این تیپ شخصیتی بهتر است حتماً صمیمیت را با آن‌ها ایجاد کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب با این تیپ شخصیتی از افراد باید حتماً چند گزینه مختلف و متنوع را به آن‌ها معرفی کنید. این افراد ترجیح می‌دهند که گزینه‌های بیشتری داشته باشند و بتوانند آزادانه‌تر انتخاب کنند.

موضوع بعدی که برای این تیپ شخصیتی باید در نظر داشته باشید آن است که این دسته از افراد به سرعت تصمیم‌گیری نمی‌کنند. به همین دلیل نیز سعی نکنید تا آن‌ها را تحت فشار قرار دهید.

  • تیپ شخصیتی اظهار‌کننده

مورد آخر که در بین تیپ ‌های شخصیتی می‌توانیم به آن بپردازیم، افرادی هستند که دارای تیپ شخصیتی اظهار‌کننده می‌باشند. تیپ ‌های اظهار‌کننده به آن دسته از افرادی گفته می‌شود که قاطعیت، هدف‌گذاری و رقابت دارند. روابطی که بین افراد وجود دارد برای این دسته از افراد از اهمیت کمتری نسبت به نتایجی که می‌گیرند، برخوردار می‌باشد.

آن‌ها ترجیح می‌دهند تا بیشترین دیتا را در کوتاه‌ترین زمان به دست آورند. علاقه شدیدی به تصمیم‌گیری‌های قاطعانه و سریع دارند. اگر نتوانید خودتان را همگام با سرعت این افراد کنید، نتایج خوبی نمی‌توانید به دست‌آورید. از پرداختن به جزئیات و حاشیه دوری می‌کنند و سریعاً سر اصل مطلب ‌می‌روند.

اگر دقت، توجه و تمرکز خوبی داشته باشید و بتوانید چیزی که می‌خواهند را به آن‌ها بدهید، می‌توانید به نتایج خوبی نیز دست پیدا کنید.

تیپ شخصیتی

کلام پایانی

تیپ ‌های شخصیتی مشتریان املاک را در طول این مطلب مورد بررسی قرار دادیم. این تیپ ‌های شخصیتی می‌توانند بر روی نتیجه کار معاملات بسیار اثرگذار باشند. بنابراین حتماً دقت داشته باشید که مشتری شما جزء کدام دسته است. اگر برای یادگیری مهارت‌های مشاورین املاک نیاز به اطلاعات و آموزش‌های بیشتری دارید، می‌توانید به سایت آموزش املاک مراجعه کنید تا در تمامی زمینه‌ها به راحتی خودتان را ارتقا دهید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

نحوه ی هماهنگی مشتریان برای جلسه گذاشتن

جلسه گذاشتن برای مشتری، یک تکنیک مهم در کار مشاورین املاک است. زیرا شما در جلسه، اطمینان حاصل می‌کنید که آیا همه جوانب مربوط به ارزیابی، فروش و سایر استانداردها را رعایت کرده‌اید؟ مذاکرات، باید آن‌قدر ادامه پیدا کند تا مشتری مجاب به شرکت در جلسه شود. این قسمت از کار یک مشاور املاک نیز، به مهارت و توانایی‌ نیاز دارد. مسلما فروش ملک، یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار املاک است…

توضیحات بیشتر »
فروش املاک

در چه زمانی از سال فروش ملک رونق بیشتری دارد؟

با توجه به تورم موجود در بازار، همه افراد توقع دارند که با انجام حرفه و کار خود به درآمدی مطلوب دست یابند، اما این امر زمانی صورت می‌گیرد که شما در حرفه و کار خود دارای تخصص و علم کافی باشید، شما باید توانایی تحلیل و درک نیاز بازار را دارا باشید. با ارائه مطلب در این محتوا قصد داریم مشاورین املاک آموزش دیده خود را، پیشتاز صنعت املاک و خرید و فروش ملک نماییم.

توضیحات بیشتر »
پیش بینی بازار مسکن

پیشبینی بازار مسکن

برخلاف آنچه به نظر می‌رسد بازار مسکن امسال فرصت زیادی برای تغییر پیدا نخواهد کرد. تورم مسکن در حال حاضر حدود ۱۳ درصد جلوتر از تورم عمومی است در نتیجه باید از سرعت خود کم کند چرا که تا وقتی مشتریان نتوانند معامله کنند هیچ عدد و رقمی در ذهن فروشنده کارایی ندارد. صاحب خانه‌ها هم باید مراقب باشند چرا که دستمزدها رشد ۲۷ درصدی دارند و در چنین شرایطی بعد از این مدت از سال، بازار مسکن هنوز از خواب بیدار نشده است.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button