با توجه به اینکه در معاملات ملکی مبالغ کلانی جابه‌جا می‌شود و این بازار نوسانات زیادی را تجربه می‌کند می‌توان گفت که گاهی اوقات انجام این معاملات با تنش‌های زیادی همراه است. یک مشاور املاک حرفه‌ای باید روش‌های جلوگیری از این تنش‌ها و همچنین حل اختلافات خریدار و فروشنده را بیاموزد و با تمرین و تکرار در آن مهارت پیدا کند.

ما در وب‌سایت خود دوره‌های آموزشی ارائه می‌کنیم که این جزئیات در آن‌ها به خوبی آموزش داده می‌شود اما برای آگاهی شما مطلب زیر را نیز تهیه و به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده‌ایم. این مطلب یک مقدمه کوتاه از آموزش‌های فراگیر ما در حرفه مشاوره املاک است، با ما همراه باشید.

با انجام این کارها از بروز اختلاف جلوگیری کنید

همیشه بهترین راه‌حل، جلوگیری از بروز اختلافات در میان دو طرفه معامله است. شما می‌توانید با انجام کارهای ساده زیر از این مشکلات پیشگیری کنید:

  • شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای نباید به حرف‌های مالک استناد کنید و حتماً یک بار هم که شده از ملک به چشم خریدار بازدید کنید. بدین ترتیب می‌توانید معایب و مزایای فایل خود را ارزیابی کرده و برای هر شرایطی آماده باشید.
  • شما باید با توجه به تمام امکانات و موقعیت ملک، قیمت واقعی و منصفانه آن را تعیین کنید. برای این کار باید به منطقه، کوچه و خیابان قرارگیری آن و سایر امکانات ملک توجه کرد.
  • انصاف داشته باشید و به هیچ عنوان قیمت ملک را بالاتر یا پایین‌تر اعلام کنید. حتی اگر خریدار یا فروشنده از آشنایان شما است هم این کار را نکنید. این کار وجه شما را خدشه‌دار و زمینه را برای بروز اختلاف مهیا می‌کند.
  • اگر مشتری از نظر بودجه در تنگنا است و ملک موردنظر قابلیت اخذ وام دارد به جای چانه زدن با فروشنده از خریدار بخواهید از وام مسکن استفاده کند یا ملک خریداری شده را رهن دهد. بدین ترتیب از مشکلاتی که بر سر قیمت پیش می‌آید جلوگیری می‌کنید و به راحتی موفق به حل اختلافات خریدار و فروشنده خواهید شد.
  • سعی کنید به فکر هر دو طرف در معامله باشید. برای این کار نباید به هیچ یک از طرفین جواب منفی بدهید. سعی کنید هر دو طرف را برای کاهش یا افزایش قیمت متقاعد کنید. در این میان یک طرف کوتاه آمده و قیمت به مقداری که در نظر گرفته‌اید نزدیک می‌شود.

در صورت عدم حل اختلافات خریدار و فروشنده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای نتوانید اختلافات میان خریدار و فروشنده را حل کنید، طرفین برای حل مشکلات خود به شورای حل اختلاف مراجعه می‌کنند. در این حالت ممکن است مشکلات آن‌ها حل شود اما حیثیت شما زیر سؤال می‌رود زیرا نتوانسته‌اید از پس مشکلات به وجود آمده بربیایید.

پس این امر را جدی گرفته و سعی کنید با آموختن راه‌‌های مناسب حل اختلافات خریدار و فروشنده، از این چالش سربلند بیرون بیایید. برای این کار باید مانند یک قاضی و کاملاً بی‌طرفانه عمل کنید. در مرحله بعد نیز نباید از یک طرف جانبداری کرده و طرف دیگر را تحریک کنید.

یک مشاور املاک حرفه‌ای و باتجربه نباید به اختلافات میان طرفین معامله دامن بزند. بلکه باید تمام سعی خود را بکند تا طرفین معامله تا حد ممکن مشکلات خود را در دفتر مشاوره املاک حل کنند. شما نباید اجازه دهید کار آن‌ها به شورای حل اختلاف مختص املاک کشیده شود.

برای این کار باید مهارت‌های زیر را تقویت و آموزش‌های لازم را با شرکت در دوره‌های ما به دست آورید:

  • بالا بردن اطلاعات حقوقی
  • فراگیری نکات مهم در هنگام تنظیم قرارداد
  • قدرت مذاکره
  • فن بیان خوب
  • مهارت متقاعدسازی طرفین معامله

در زمان بروز اختلاف میان خریدار و فروشنده این کارها را انجام دهید

با وجود همه مسائلی که در قسمت‌های قبل به آن اشاره کردیم ممکن است باز هم طرفین با یکدیگر اختلاف داشته باشند. در این صورت بهترین کار چیست؟ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حرف‌هایی که باید در جلسه عقد قرارداد یا حل مشکلات بزنید را حتماً یک بار مرور کنید. جملات ضعیف را حذف و از کلمات قدرتمند استفاده کنید. این یک تمرین عالی برای بهبود فن بیان و قدرت مذاکره شماست.

مهم‌ترین مسئله در حل اختلافات خریدار و فروشنده این است که کنترل جلسه را به دست بگیرید. این بدان معنی نیست که نگذارید کس دیگری به جز شما حرف بزند بلکه باید به دیگران اجازه ندهید بحث را از موضوع اصلی دور کنند. با مدیریت زمان می‌توان از تبدیل شدن بحث به مجادله پیشگیری کرد.

حل اختلاف

سخن آخر

اگر شما هم دوست دارید که حل اختلافات خریدار و فروشنده را فرابگیرید باید در دوره‌های وب‌سایت ما شرکت کرده و مهارت‌های لازم را به دست آورید. فراموش نکنید که تا حد ممکن نباید جلسات با حضور هر دو طرف برگزار کنید بهتر است به هر یک از طرفین معامله، جداگانه مشاوره داده و زمانی که به توافق رسیدند، دو طرف را برای جلسه عقد قرارداد در مقابل یکدیگر قرار دهید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

جزیره در املاک

همه چیز درباره جزیره در آشپزخانه

جزیره در آشپزخانه، طراحی جدیدی که زیبایی دوچندان به آشپزخانه‌ها بخشیده است. شاید بتوان گفت که در حال حاضر اکثر افرادی که برای خرید منزل به مشاوران املاک مراجعه می‌کنند به دنبال خانه‌هایی هستند که در آشپزخانه جزیره داشته باشند. به راستی این سبک از طراحی چگونه است؟ و چه مزایا و معایبی را به همراه دارد؟ در در این مقاله به این سبک طراحی می‌پردازیم.

توضیحات بیشتر »
فروش خانه

مهمترین کلمات برای فروش خانه

در بازاریابی املاک و مستغلات، اهمیت انتخاب کلمات بسیار بالاست. استفاده از توصیفات جالب و دقیق می‌تواند به تصاویر شبیه باشد و درک عمق و جزئیات بیشتری را برای خریداران فراهم کند. اما باید به این نکته توجه کرد که استفاده از کلمات تکراری یا کپی شده از دیگران می‌تواند باعث از دست رفتن خریداران شود. بنابراین، استفاده از توضیحات مفید با بکارگیری کلمات خاص به شما امکان می‌دهد ویژگی‌ها و خصوصیات برجسته خانه خود را در آگهی عنوان کنید.

توضیحات بیشتر »
آموزش مشاور املاک

دوره آموزشی مشاور املاک

آیا همه افرادی که وارد حرفه مشاوره املاک می‌شوند، درآمد زیادی دارند؟ رمز موفقیت بعضی از مشاورین املاک چیست؟ مسلماً آموزش، تمرین و تلاش بی‌وقفه می‌تواند شما را در دنیای بازاریابی املاک موفق کند. ما با برگزاری آموزش رایگان برای مشاور املاک می‌خواهیم شما را به صورت حرفه‌ای وارد این کسب‌وکار پردرآمد کنیم، با ما همراه باشید.همان‌طور که به آن اشاره شد دانش، مهارت و توانایی‌های مختلفی وجود دارد که فرد با آموزش آن‌ها می‌تواند به یک مشاوره املاک حرفه‌ای تبدیل شود در ادامه هر یک را مختصراً به شما معرفی خواهیم کرد.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button