از قدیم تا امروز موارد متعددی وجود دارند که بر میزان درآمد مشاوران املاک تاثیر ویژه‌ای می‌گذارند، به عنوان مثال محل فعالیت املاک، نحوه تعامل مشاوران، سنتی یا مدرن بودن املاک از جمله این عوامل است. مهم‌ترین فاکتوری که در میزان درآمد مشاورین املاک بسیار تاثیرگذار است گستردگی ارتباط آن‌ها با مشتریان است. از این رو crm برای پیگیری مشتری و ارتباط با او به منظور رسیدن به درآمد بیشتر مطرح می‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا برای شما همه چیز درباره crm در املاک را شرح دهیم.

همه چیز درباره  crm در املاک

به طور کلی crm برای آژانس‌های املاکی گسترده که دارای فعالیت‌های بالایی هستند. در واقع crm یک رویکرد مطلوب است که با استفاده از آن شما می‌توانید درآمد املاک خود را تا حدی زیاد افزایش دهید.

رویکرد crm چگونه به افزایش درآمد املاک کمک می‌کند؟

crm به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است، یعنی لازم است یک املاک برای مدیریت ارتباط با مشتری یک رویکرد مشخص داشته باشد. همانطور که مشاور املاک واسطی بین فروشنده و خریدار است، افزایش تعداد فایل‌های فروش او تاثیر بیشتری در جذب خریداران دارد.

 در واقع یک مشاور املاک با افزایش تعداد معاملات خود می‌تواند به درآمد بیشتری برسد. از طرفی با افزایش تعداد خریداران، فایل‌های او نسبت به سایر املاک سریع‌تر به فروش می‌رسد. با این روش گوی سبقت را در رقابت با سایر املاک‌ها به دست می‌گیرد.

برای افزایش مشتری املاک چه راه‌هایی وجود دارد؟

 یک املاک هر زمان که بتواند فایل‌های بیشتری را جذب کند به خوبی می‌تواند به افزایش تعداد مشتری‌های خود کمک کند. روش‌های متعددی برای افزایش تعداد مشتریان وجود دارد. به عنوان مثال تبلیغات گسترده در دیوار یا تبلیغات در فضاهای مجازی یک مشاور املاک می‌تواند در بین مردم اعتبار بهتری کسب کند. به دنبال این‌ موارد رویکرد crm به او کمک می‌کند مسیر رسیدن به درآمد چشمگیر خود را کاهش دهد و از دیگران سبقت بگیرد.

crm در چه مدل‌هایی پیاده‌سازی می‌شود؟

 فعالیت یک املاک در ابتدای کار با تعداد محدودی از مشتریان آغاز می‌شود. پس از تبلیغات گسترده رفته رفته تعداد مشتریان افزایش می‌یابد. با افزایش تعداد مشتریان دامنه فعالیت املاک گسترده‌تر می‌شود. از این رو روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیاز مشتریان نخواهد بود. در واقع با استفاده از روش‌های سنتی نمی‌توان به درآمد رشد یافته‌ای رسید. به همین خاطر این رویکرد و همه چیز درباره crm  در املاک به شما کمک می‌کند تا درآمد خود را افزایش دهید.

به طور کلی crm در 4 مدل به شرح زیر قابل اجرا است:

crm عملیاتی

این مدل بیشتر بر پیشبرد فرآیندهای مختلف مانند فرآیند ارتباط با مشتری تاکید می‌کند. این مدل برای کسب و کار مشاور املاک زیاد مناسب نیست. چون در کار املاک فرایندهای پیچیده‌ای وجود ندارد.

crm تحلیلی

این مدل اطلاعات را به‌ خوبی تجزیه تحلیل می‌کند و با بکارگیری روش‌های آماری به شما کمک می‌کند تا داده‌ها و اطلاعات قابل تاکید و بهتری را کسب کنید. اطلاعات به دست آمده از این مدل به شما در گرفتن تصمیم‌گیری‌های کلان کمک می‌کند. اما باز هم برای کسب و کار چندان توصیه نمی‌‌شود.

 crm استراتژیک

این مدل مشتری در اصل راهی مناسب برای یافتن مشتریان سودآور است. رویکرد این مدل اینگونه است که شما اطلاع مشتریان مختلف را از یکدیگر تفکیک کرده و آن‌ها را دسته‌بندی می‌کنید. به عنوان نمونه می‌توانید مشتریان را بر اساس خریداران، فروشندگان، موجر و مستاجران تفکیک کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را بر اساس میزان درآمد یا منطقه مورد فعالیت آن‌ها تقسیم‌بندی کنید. پس از آن یک راه ارتباطی برای ایجاد ارتباط بیشتر با مشتریان در نظر بگیرید.

بنابراین با این مدل و حفظ مشتریان موفق می‌شوید تا ملک خود را بفروشید یا فایلی را از آن‌ها به دست آورید. به عنوان مثال اگر در یک پروژه بازسازنده‌ای همکاری کرده‌اید می‌توانید با این مدل ارتباط خود را حفظ کرده و در پروژه‌های دیگر شریک شوید.

crm همکاری

این مدل بیشتر تاکید دارد تا درون یک سازمان هماهنگی به وجود آید. این مدل بیشتر در آژانس املاکی که دارای نیروهای مختلف بوده و به صورت دپارتمان فعالیت دارند مفیدتر است. در واقع این رویکرد هماهنگی مشاوران املاک را در آژانس افزایش می‌دهد. اشتراک اطلاعات نیروهای مختلف در این مدل به همکاری و هماهنگی بیشتر آن‌ها کمک می‌کند. نتیجه چنین رویکردی افزایش تعداد مشتریان جدید در کنار افزایش بازده کاری آن‌ها است از این رو درآمد آن‌‌ها نیز افزایش می‌یابد.

سی ار ام در املاک

نتیجه گیری

خوب است بدانید خرید نرم افزار crmدر برخی از املاک‌ها مناسب نیست. در واقع بر طبق آنچه در بالا بررسی شد برای رسیدن به درآمد بیشتر داشتن رویکرد crm مهم و ضروری است. در برخی موارد تعداد فایل‌ها یا مشتریان به قدری بالا است که نیاز بوده از نرم افزار آن استفاده کرد. بهتر است برای دانستن همه چیز درباره crm در املاک قبل از هر چیز به نیازمندی‌های خود در املاک توجه کنید و بدانید crm برای شما چه مزایایی دارد سپس آن را به نحوی درست به کار گیرید.

 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مالک یا خریدار

طرفدار مالک باشم یا خریدار؟

امروزه برخلاف گذشته، مشتریان کارهای خرید یا فروش ملک، اجاره بها و اموری از این قبیل را به کارشناسان ملک می‌سپارند زیرا هم مسئولیت کمتری متوجه خود آن‌ها می‌شود و هم عقیده دارند انجام هر کاری به متخصص ماهر نیاز دارد. یک فرد متقاضی خرید یا اجاره ملکی است به دفاتر مشاور املاک مراجعه می‌کند. فردی که ملک خود را به فروش یا اجاره گذاشته است نیز به بنگاه املاک می‌رود. نکته‌ای که در اینجا قابل توجه است اینکه آیا مشاور املاک باید مدافع حقوق مالک باشد یا خریدار؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

توضیحات بیشتر »

چگونه مشتری را پای میز مذاکره بیاوریم؟

به دنبال روش‌های نوین مذاکره موفق در املاک هستید؟ پس تا انتها با ما همراه باشید. در صنعت املاک، مذاکره با مشتریان یکی از مهم‌ترین مراحل فرآیند خرید و فروش ملک است. اما گاهی اوقات مشتریان به دلایل مختلف ممکن است احساس نگرانی یا عدم آگاهی کنند که باعث شکست مذاکره و عدم انجام معامله می‌شود. در ادامه این محتوا به موضوع چگونه مشتری را پای میز مذاکره بیاوریم؟ می‌پردازیم.

توضیحات بیشتر »
مونوپل فایل

منوپل کردن فایل چیست؟

در این عصر که تکنولوژی رشد بسیاری داشته است، استفاده از روش‌های جدید جهت افزایش عملکرد و کارایی در موارد مختلف بسیار اهمیت دارد. صنعت مشاوره املاک نیز از این تغییرات پیروی نموده و به دنبال ایجاد روش‌ها و ابزارهایی است که فرایندهای کاری را سریع‌تر، ساده‌تر و موثرتر انجام دهد. یکی از این تحولات مهم، منوپل کردن فایل املاک است. در این مقاله قصد داریم تا به طور دقیق به بررسی منوپل کردن فایل املاک بپردازیم.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button