حرفه مشاور املاک نیز مانند خیلی از شغل‌های دیگر فراز و نشیب‌های مخصوص به خود را دارد. بنابراین به دور از انتظار نیست که گاهی به دلیل مشکلات کاری، مشاوران انگیزه خود را از دست دهند یا کسل شوند. گاهی کار به دلیل ریتم تکراری حوصله سر بر و خسته‌کننده می‌شود. برای اینکه در حرفه خود موفق باشیم و چالش‌های شغلی را مرتفع کنیم باید راه‌های ایجاد انگیزه در کسب‌وکار را به یاد داشته باشیم. پس اگر به دنبال انگیزه دادن به مشاوران املاک تیم خود هستید، حتما تا پایان این مقاله را دنبال کنید.

چرا انگیزه مشاور املاک کم می‌شود؟

گاهی ذره‌ای بالا و پایین شدن اوضاع بازار، اثر بزرگی بر موقعیت کاری مشاوران می‌گذارد. باوجود اینکه شغل املاک به طور کلی همواره، همراه با میزان زیادی تنش و استرس است، ایجاد انگیزه قدرت آن را دارد که مشکلات اضطرابی را حل کند و این چالش را از سر راه مشاوران بردارد. پس بهتر است روش‌های ایجاد انگیزه را بشناسیم.

  • پیش بینی چالش‌ها

مشاور املاک حرفه‌ای آگاهی دارد که مسیر پیش رو پر، از پیچ و خم‌های فراوان است. برخلاف تصور عام این شغل ضرر مالی، بازار کساد و روزهای پرماجرا زیاد دارد. پس برنده کسی است که تا حد ممکن آن‌ها را شناسایی و در صورت بروز، مواجه درستی با مشکلات داشته باشد و مراحل سخت را با صبر و تجربه بگذراند.

  • همه سرمایه کاری را یکجا صرف نکنید.

داشتن یک برنامه‌ریزی منسجم به مشاوران کمک می‌کند، در صورت بروز مشکل تمام توان خود را یکجا از دست ندهند. به عنوان مثال سرمایه و وقت خود را فقط روی یک موضوع بخصوص نگذارند که اگر احتمال شکست در آن پروژه وجود داشت، گزینه‌های دیگری برای ادامه داشته باشند. اگر به تازگی وارد این حرفه شده‌اید می‌توانید درخواست کنید به شما حقوق ثابت بدهند و بعدها که حرفه‌ای‌تر شدید پورسانتی کار کنید.

  • طبقه‌بندی هدفمند

یک مجموعه موفق به اعضای خود آموزش می‌دهد اهداف کاری کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کند و برای هرکدام برنامه‌ریزی مناسب انجام دهد. برای رسیدن به اهداف بزرگ باید پله پله و محتاطانه پیش رفت تا دچار سرشکستگی نشد.

  • دوری از اخبار ناخوشایند

درست است که یک تیم مشاوره باید به روز باشد و از تمامی اخبار مربوط به رشد و پیشرفت کار خود غافل نباشد اما این بدان معنی نیست که با اتصال به منابع خبری متعدد و بی‌اساس در اخبار غرق شود. اکتفا به چند منبع خبر قابل اعتماد کافی است. زیرا اخبار کذب و درهم ذهن مشاور را آشفته و تمرکز را از او می‌گیرد.

  • خود مراقبتی بیاموزید.

مدیر موفق هم به مشاوران خود آموزش عزت نفس و اعتماد به نفس می‌دهد و هم خود این مهم را رعایت می‌کند. برای ایجاد انگیزه به مشاوران املاک از آن‌ها بخواهید ورزش کنند، رژیم غذایی سالم داشته باشند، مطالعه کنند و به سلامت روح خود اهمیت دهند.

  • اعضای تیم خود را بشناسید.

مدیران موفق با شناخت روحیات و شخصیت مشاوران خود متناسب با آن خلق و خو وظایف متفاوت از یکدیگر بر دوش آن‌ها می‌گذارند. در هر فرد نقاط مثبت او را تقویت و از عوامل انگیزشی مثل درنظر گرفتن پاداش، هدایای مناسبتی و نشست‌های دوستانه برای ایجاد انگیزه مدد بگیرید. همچنین از آن‌ها بخواهید اهداف و آرزوهایشان را بنویسند.

  • جلسات کنترل اوضاع دسته جمعی

با افرادی که احساس ناامیدی می‌کنند، نگرانی‌های خود را در مورد تجارت یا وضعیت بازار به اشتراک بگذارید. با هم آن‌ها را بررسی و در صورت نیاز در کلاس‌های تقویت اراده و دید مثبت شرکت کنید. دوستی با افراد مثبت‌نگر و کسانی که متمرکز بر ایجاد فرصت‌های جدید و یادگیری هستند، نقش بزرگی در ایجاد انگیزه در افراد ایفا می‌کند.

اهمیت و نقش ایجاد انگیزه در شغل املاک

مشاور املاک بودن بالا و پایین دارد و گاهی می‌تواند خسته‌کننده نیز باشد، دستیابی به موفقیت در املاک و مستغلات می‌تواند روندی کند در پیش گیرد اما آگاه باشید اگر اوضاع با سرعتی که انتظار دارید پیش نمی‌رود، جای نگرانی نیست زیرا تمام مشاغل درگیر این مسائل می‌شوند. ایجاد انگیزه بازدهی کار را بالا می‌برد و همه اعضای تیم مشاوران با هم بسوی یک هدف پیش می‌روند. پس هرگز اهمیت ایجاد انگیزه در مجموعه خود را نادیده نگیرید.

سخن آخر

بی‌شک همه افرادی که یک تجارت و کسب‌وکار راه‌اندازی کرده‌اند، تجربه یک دوران افول و نا‌امیدی را داشته‌اند. شغل پر تنش مشاوران املاک نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس در اینجا هوش و ذکاوت یک مدیر با‌تجربه و حرفه‌ای نقش بسیار سازنده‌ای دارد. یک مدیر موفق با استفاده از راه‌کارهای ایجاد انگیزه خود، کارمندان و محیط کاری را شاد و امن نگه می‌دارد. زیرا آن‌چه که مسلم است مشاوران با‌انگیزه، بازدهی و راندمان کاری مجموعه را بالا می‌برند. پس در این راه هرچه از علم، زمان و پول هزینه کنید، در واقع سرمایه‌گذاری کرده‌اید. در دوره های مختلف آکادمی آموزش املاک ابراهیمی، آموزش ببینید و در حرفه ی املاک به نفر اول شغل خودتان تبدیل شوید. 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

چند تکنیک ساده برای افزایش درآمد در شغل املاک

با وجود اینکه شغل مشاوره املاک درآمد بسیار زیادی دارد و افراد زیادی مجذوب این حرفه می‌شود اما برخی از این افراد پس از مدتی که به درآمد موردنظر خود نمی‌رسند، مأیوس و ناامید شده و این شغل را رها می‌کنند. این افراد راه‌های افزایش درآمد در شغل املاک را نمی‌دانند. ما در این مطلب قصد داریم چند تکنیک ساده برای افزایش درآمد مشاوران املاک را به شما آموزش دهیم.

توضیحات بیشتر »
روانشناسی فروش ملک

افزایش فروش با یادگیری روانشناسی فروش

افزایش فروش برای مشاورین املاک یکی از مهم ترین کارهایی است که هر فردی در این حوزه به آن توجه دارد. معمولا بالاتر رفتن میزان فروش علاوه بر آن که می تواند از لحاظ درآمدی و مادی سبب شود تا شما در شرایط بهتری قرار بگیرید، می تواند اعتماد به نفس شما، رضایت شما از زندگی و… را نیز بیشتر کند. به همین دلیل توصیه می کنیم تا روش هایی که می تواند منحر به بیشتر شدن فروش شما شود را یاد بگیرید و از این طریق…

توضیحات بیشتر »
مشاور مبتدی

آموزش مشاور املاک از مبتدی تا حرفه ای

حوزه مسکن، کسب و کاری است که این روزها، بوی درآمدهای چشمگیرش در بین مردم پیچیده‌است؛ به همین جهت، متقاضی برای ورود به این حوزه زیاد شده‌است. بنابراین اگر شما هم، جزو آن دسته از افرادی هستید که حتی فکر ورود به این فضا و استفاده از آموزش مشاوره املاک برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه ای را دارید، جای درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. در این مطلب، می‌خواهیم از قدم اول شروع کرده و از….

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button