یکی از دغدغه‌های اصلی یک دفتر مشاور املاک استخدام نیروی متعهد و وفادار است. امروزه با گسترش شغل بنگاه‌های املاک و تبدیل آن به یک کسب پر‌درآمد، مدیران املاک به دنبال جذب نیروی کار هستند. یک تیم حرفه‌ای مشاوران املاک چگونه می‌تواند یک مشاور ملک وفادار استخدام کند؟ این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا یک نیروی نا‌کارآمد یا فردی که غیر قابل اطمینان و فقط به فکر منافع شخصی خود باشد ضربه مهلکی به کل آن سیستم می‌زند و می‌تواند اعتبار چندین سال را بر باد دهد. پس در ادامه به پاسخ سوال فوق می‌پردازیم.

روش فراخوانی مشاورین املاک

با پیشرفت تکنولوژی و دنیای ارتباطات دعوت افراد به همکاری در دفاتر مشاور املاک کار سختی نیست. کافی است مدیریت مشاور املاک به وسیله چند منبع متفاوت آگهی دعوت به همکاری منتشر کند. در هر استان، شهر و منطقه دفاتر مشاور املاک مشغول به فعالیت هستند پس به نیروهای متعهد نیاز دارند. دیوار و شیپور اولین منابعی هستند که می‌توان از طریق آن اقدام به جذب نیرو کرد اما چون تعداد زیادی از رقیبان شما نیز در این صفحات آگهی دارند بهتر است از گزینه‌های دیگر نیز استفاده کنید. سایت شما، پیج اینستاگرام و کانال تلگرام از دیگر مکان‌های اعلام فراخوان است. در متن آگهی نمیزان پورسانت، نحوه تسویه و میزان اعتبار خود را روشن کنید. از دادن وعده‌هایی که ممکن است به آن عمل نکنید پرهیز کنید. اینکه شما از قدم اول درست و صادقانه اقدام به استخدام مشاور کنید تاثیر زیادی بر جذب نیروی وفادار و درست دارد. حال که سیل عظیمی از متقاضیان به آگهی پاسخ داده‌اند، چگونه وفادارترین آن‌ها را انتخاب کنیم؟

اصول مهم در استخدام مشاور املاک

اگر یک مشاور املاک ویژگی‌های زیر را داشته باشد، می‌توان گفت یک مشاور مناسب است:

  • اصل اول: عاشق حرفه مشاورین املاک باشد.
  • اصل دوم: از سختی‌ها و مشکلات کار نترسد.
  • اصل سوم: مسلط بر فوت و فن کار املاک باشد.
  • اصل چهارم: در کار، سریع پیشرفت کند.
  • اصل پنجم: وفادار و متعهد باشد.

هنگامی که مدیریت املاک یا نیروی مصاحبه‌کننده با فردی که در مقابل او نشسته است، صحبت می‌کند با تجربه خود و نحوه صحبت فرد متقاضی و میزان اشتیاق او یا در صورت داشتن سابقه کار، بررسی رزومه او می‌تواند به این نتیجه برسد که متقاضی این شغل اصول بالا را دارد یا خیر؟ این امر به دلیل اینکه آیا قرار است آن فرد برای مجموعه شما سودآور باشد یا زیان رسان، بسیار اهمیت دارد.

فنون تشخیص مشاور املاک وفادار

برای استخدام مشاور املاک، سن فاکتور مهمی نیست اما قدرت بیان، داشتن تفکر خلاق و روحیه بالا از شروط لازم هستند. همچنین شرط بسیار مهم تعهد وی به مجموعه شما است. حال یک مدیر در مصاحبه چه سوالاتی بپرسد تا به واسطه آن‌ها تشخیص دهد، این مشاور در مجموعه وی باقی می‌ماند؟

  • دلیل شما از ترک شغل قبلی چیست؟
  • در گذشته کاری شما،‌ چه موردی وجود داشت که شما را از آن سیستم دلسرد می‌کرد؟
  • اگر درآمد و تجربه شما افزایش یابد چه تصمیمی برای آینده شغلی خود خواهید گرفت؟

پس از اینکه با درایت خاص مدیریتی تشخیص دادید که پاسخ این سوالات و تمامی سوالات تخصصی فرد مورد نظر تا چه حد صادقانه است و نکات کلیدی و شخصیتی را از گفته‌های آنان استخراج کردید می‌توانید آن مشاور را جذب تیم خود کنید. معمولا چند علت سبب بی‌وفایی کارکنان یک مجموعه می‌شود زیرا هیچ فرد عاقلی که از حرفه خود رضایت داشته باشد مجموعه را ترک نمی‌کند مگر شخصیت وی مشکل داشته باشد. میزان پورسانت و درآمد، مدیریت صحیح، محیط کار امن و دوستانه، دسترسی به ابزارهای لازم کار و ساعت کاری مناسب از جمله عواملی هستند که اگر رعایت شود مشاوران وفادار خواهند بود.

حفظ مشاور املاک وفادار

به طور قطع هیچ فرمولی وجود ندارد که تضمین دهد نیروهای مجرب شما همیشه در کادر تخصصی شما باقی خواهند ماند. زیرا در بهترین حالت اگر آن‌ها از شغل خود رضایت کامل داشته باشند نیز ممکن است روزی بخواهند گروه خود را ارتقا داده و دفتر املاک مستقل تاسیس کنند اما آن‌چه که مسلم است رعایت نکاتی که گفته می‌شود تاثیر زیادی در انتخاب نیروی وفادار دارد و مدیریت اطمینان خواهد داشت که مشاور او مجموعه را ترک نخواهد کرد مگر در شرایط ویژه.

سخن پایانی

هنگام استخدام نیروی متخصص برای مجموعه مشاوران املاک باید توجه داشت که در قدم اول مدیریت خود باید تمام اصول را به نحو احسنت اجرا کند و سپس از نیروهای خود انتظار نمونه بودن را داشته باشد. مدیری که صادق است، ظاهری آراسته و رفتاری درست دارد، همچنین به حقوق کارمندان خود آگاه است الگوی مناسبی برای مجموعه محسوب می‌شود. پس با بهره‌گیری از نکاتی که به آن اشاره شد و تجاربی که در طول سالیان کاری به دست آورده‌اید، اقدام به جذب نیروی متخصص و متعهد مشاور املاک کنید فقط در این مسیر عجله نکنید زیرا موقعیت و اعتبار شغلی شما بسیار ارزشمند است. برای اینکه بتوانید در حرفه املاک به یک متخصص تمام عیار تبدیل شوید، لازم است آموزش ببینید. دوره های مختلف آکادمی آموزش املاک را ببینید و با توجه به نیازتان در این دوره ها شرکت نمایید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

درآمد مشاور املاک

آیا شغل املاک پولساز است؟

بسیاری از ما شنیده‌ایم که شغل املاک یکی از پولسازترین و پردرآمدترین حرفه‌های موجود در هر کشوری است، اما آیا این گفته صحت دارد؟ آیا تمام کسانی که وارد این شغل می‌شوند به درآمد بالا می‌رسند؟ چه کسانی قادر به درآمدزایی در املاک هستند؟ اگر شما هم می‌خواهید به شغل املاک وارد شوید و می‌خواهید از پولساز بودن آن مطمئن شوید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

توضیحات بیشتر »
عکاسی از املاک

چند تکنیک جذاب برای عکاسی و فیلمبرداری از ساختمان

عکاسی از ساختمان و املاک بسیار پیچیده است به طوریکه می‌بایست تمام عناصر موجود در یک ملک در قالب عکس نشان داده شود. چند نکته مهم و جذاب هنگام عکاسی آپارتمان، ملک و ساختمان وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان نتایج بسیار عالی و شگفت انگیزی به دست آورد. در به این نکات مهم برای عکاسی و فیلمبرداری از ساختمان می‌پردازیم.

توضیحات بیشتر »
کد رهگیری

آموزش تصویری گرفتن کد رهگیری املاک

آیا می¬دانید کد رهگیری املاک چیست؟ از سال 1387 دولت جمهوری اسلامی ایران برای به دست آوردن آمار دقیق و جامع در حوزه مسکن، ثبت تمام معاملات مسکن را به صورت هوشمند تغییر داد و از آن سال به بعد تمامی قراردادهای دست‌نویس بی‌اعتبار شدند! لذا از آن تاریخ، تمامی خریداران و فروشندگان موظف‌اند تا با ارائه مدارک به یک مشاور املاک، از طریق سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور مشخصات ملک خود را ثبت نمایند.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button