همانطور که می دانید کار کردن در بنگاه املاک فضایی است که رقابت در آن زیاد بوده و صاحبان این حرفه برای رسیدن به بیشترین سود و جذب مشتری، کوشش زیادی می کنند. یقینا داشتن شرایط بنگاه داری به تنهایی کافی نیست و باید یکسری اصول اصلی را در این حوزه فرا بگیرید. در این مطلب از سایت آموزش املاک به برخی از ویژگی ها و فوت و فن های لازم برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق برای بنگاه داری میپردازیم.

کار مشاور املاک چیست؟

مشاور املاک باید بداندکارش فروختن گرانترین کالای اساسی به مردم است. جالب است بدانید که کار مشاور املاک چهارمین صنعت پولساز در جهان است.

در ایران و اکثر کشورهای جهان مردم ۹۰٪ سرمایه زندگی شان را برای تهیه مسکن هزینه می¬کنند. لذا مشاور باید بداند با بزرگترین بخش و سرمایه زندگی مردم در بنگاه املاک در ارتباط است. از این رو باید تلاش کند تا سرمایه و دارایی مردم را به بهترین شکل ممکن تبدیل به مسکن و ملک نماید.

اولین موفقیت برای مشاور املاک تازه کار و مبتدی این است که جلسه و نشست بگذارد. یعنی همین که بتواند به مشتری یک فایل مناسب را نشان داده و مشتری آن را بپسندد و همچنین باید بتواند مشتری را متقاعد کند تا پای میز معامله بیاید.

موفقیت بعدی برای مشاور املاک به نتیجه رساندن جلسات نشست و قرار داد و دریافت کمیسیون کامل است.

برخی از این مهارت ها و فوت و فن ها برای بنگاه املاک به شرح زیر است:

  • مهارت های ارتباطی

اشخاصی که با مردم سروکار دارند اصلی ترین مهارت برای  آن ها، توانایی ارتباط برقرار کردن است و باید این مهارت ها را در خودشان تقویت کنند. مانند خوب حرف زدن،گوش کردن، سرعت در انتقال مطالب، سرعت در فراگیری ودرک خواسته، نیاز و تقاضای مشتری و… . از آن جایی که در حرفه املاک مشتری ها با هم فرق دارند این مهارت ها نوعی چالش محسوب می گردد زیرا بعضی ها تلفنی و برخی با ایمیل یا پیامک با شما ارتباط برقرار می کنند. لذا شما باید در تمام این روش ها تخصص و مهارت لازم را دارا باشید و به سرعت پاسخ دهید.

  • فهمیدن زبان بدن مشتری

فهمیدن زبان بدن از مهارت های مهم یک مشاور املاک حرفه ای در بنگاه املاک است چرا که این دانش شما را از حالات مشتری آگاه می نماید. بنابراین مرور این نوع مهارت ها از برنامه های واجب هر روزه مشاورین املاک است.

  • احترام به مشتری

سعی کنید همواره به مشتریان خود احترام گذاشته و آنها رادوست داشته باشید تا متقابلا”به شما علاقمند شوند و رغبت کنند کارشان رابه شمارجوع دهند. موفقیت یک مشاور املاک وقتی نضمین می گردد که در وهله اول با مردم صادق باشد و راه صحیح را به آنان نشان دهد و نیز خدمات خود را بر پایه منفعت مشتریان قراردهد.

  • کسب اعتماد و اطمینان مشتریان

یک مدیر املاک حرفه ای باید سعی کند قبل از هر چیز اعتماد و اطمینان خاطر متقاضی را جلب نموده وشعارش این باشد “هدف ما جلب اعتماد شماست “. مشاور املاک وظیفه دارد به مشتریان تا حد امکان یاری و کمک نموده و قبل از اینکه به فکر محاسبه درصد و کمیسون دریافتی باشد به این فکر باشد که یک ملک خوب به متقاضی که حاصل دسترنج یک عمر پس انداز خود را در اختیاروی قرارداده تا یک ملک به قیمت مناسب برای او خریداری کند را پیداکند.

  • کشف نیاز مشتری

یک مشاور حرفه ای در بنگاه املاک با طرح سوالات راه گشا و همچنین به حرف در آوردن متقاضی بایدنیاز و خواسته او را بفهمد وسبب شود تا نکات مبهم روشن شده وآنها  بیشتر در مورد نیازهایشان و عوامل تصمیم گیرنده و سایر عوامل دیگر بیندیشند. یک مشاور حرفه ای بابد تمام سوالات را به صورت واضح مطرح کرده و تجربه خود را درترغیب به پاسخگویی سوالات خود توسط مشتری به نحو احسن به نمایش بگذارد.

  • شانس و اقبال

مطمئن باشید در عصر حاضر چیزی بنام شانس، اقبال و یا موفقیت ناگهانی وجود ندارد و شما برای اینکه فردی موفق شوید باید توانمند باشید و مهمتراینکه چگونه ازاین توانایی در اولین ملاقات با مشتری استفاده نمایید. شما باید سعی کنید در اولین دقایق برخوردتان با مشتری در بنگاه املاک خوب سخن بگویید، کلامتان روشن و شفاف باشد وآرام و شمرده سخن بگویید.

  • نیت خیر در انجام معاملات

معاملات را حتما با نیت خیر انجام دهید، چراکه نیت خیرداشتن وجه تمایز یک مشاور صادق با یک دلال حرفه ای و بی هنر است. نیت شما درمعاملات باید کمک کردن و راهنمایی صمیمانه به مشتری باشد و به افرادکمک کنید تا نسبت به موردی که قصد خرید و یا اجاره آن را دارند احساس خوبی داشته باشند. یقینا با داشتن نیت خیر و جلب رضایت مشتری حق الزحمه ای که تحت عنوان کمیسیون دریافت می کنید برکت داشته و مشتری با رضایت قلبی نسبت به پرداخت آن اقدام می نماید.

بنگاه املاک ایران

سخن آخر

آیا اگر کم رو و یا خجالتی هستیم می توانیم در این کار موفق شویم؟

در مرحله اول باید کار بیشتری روی خودتان انجام دهید. این شغل بهترین راه حل برای شما برای اینکه اجتماعی تر شوید است. لذا سعی کنید خجالت و کم رویی را کنار بزارید.

پس از تسلط بر مهارت ها، درآمدتان به مقدار قابل قبولی رسیده و به راحتی می توانید هزینه هایتان را پرداخت نموده و آینده ای خوب برای خود و خانواده تان تامین کنید.

مطالعه این مطالب یک پیش زمینه ذهنی به شما می دهد که در مواقع مشابه رفتار درست و حرفه ای داشته و در مسیر درستی گام بردارید. لذا اگر می خواهید به یک مشاور املاک باتجربه در حرفه بنگاه املاک تبدیل شوید سری به سایت آموزش املاک بزنید و آموزش های ما را دنبال کنید. همچنین جهت هرگونه سوال می توانید با کارشناسان ماهر ما در ارتباط باشید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

رنج کاری

رنج کاری مشاور املاک چیست؟

منظور از رنج کاری، تقسیم‌بندی و به عبارتی دیگر شاخه‌های متفاوت آن کار است. مشاور املاک به سطوح مختلفی تقسیم می‌شود که شامل رهن و اجاره، فروش و مشارکت در ساخت است. هر سطح قواعد، اصول و ویژگی‌های متفاوت خود را دارد و باید افرادی کار بلد و متخصص استخدام شود تا بهترین خدمات و سود برای مشاورین املاک به ارمغان بیاید…

توضیحات بیشتر »
سن ساختمان

صفر تا صد سن ساختمان برای مشاورین املاک

آیا اولین و مهم‌ترین معیار شما برای خرید خانه شکل ظاهری و طراحی آن است؟ باید گفت که مهم‌ترین و اصلی‌ترین معیار برای ارزیابی و خرید خانه سن ساختمان می‌باشد. حال با این سوال مواجه می‌شویم که سن ساختمان را چگونه می‌توان تشخیص داد؟ یکی از مطالب و آموزش‌های تخصصی آکادمی آموزشی املاک ابراهیمی به مدیران و مشاوران املاک آموزش راه‌ها و شیوه‌های تشخیص سن ساختمان است که در این مقاله به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

توضیحات بیشتر »
دیزاین

دیزاین یک دفتر املاک چگونه است؟

دیزاین دفتر املاک می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی کار خرید و فروش و مشتری مداری داشته باشد. در صورتی که در این بخش دچار مشکل شده‌اید و یا دقیقاً نمی‌دانید که چگونه باید دکوراسیون داخلی دفتر مشاور املاک خود را بچینید، می‌توانید به ادامه این مقاله توجه داشته باشید. سعی کرده‌ایم تا مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارند را به شما آموزش دهیم تا بیشترین و بهترین بهره وری را از این ماجرا بگیرید…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button