آیا اولین و مهم‌ترین معیار شما برای خرید خانه شکل ظاهری و طراحی آن است؟ باید گفت که مهم‌ترین و اصلی‌ترین معیار برای ارزیابی و خرید خانه سن ساختمان می‌باشد. حال با این سوال مواجه می‌شویم که سن ساختمان را چگونه می‌توان تشخیص داد؟ یکی از مطالب و آموزش‌های تخصصی آکادمی آموزشی املاک ابراهیمی به مدیران و مشاوران املاک آموزش راه‌ها و شیوه‌های تشخیص سن ساختمان است که در این مقاله به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

شیوه‌های محاسبه سن ساختمان‌ها

یکی از مهم‌ترین مطالبی که در زمان خرید خانه باید به آن توجه کرد سن ساختمان است. در این قسمت به بیان شیوه‌های تشخیص سن ساختمان می‌پردازیم. شما می‌توانید با به کارگیری این شیوه‌ها بدون نیاز به مراجعه به مشاور املاک به راحتی سن ساختمان را تشخیص دهید. شیوه‌های محاسبه سن ساختمان عبارتند از:

  • محاسبه براساس سن واقعی بنا
  • محاسبه از طریق سن بهره‌برداری ساختمان
  • محاسبه از طریق سال درج شده ساخت بنا در سند

نحوه محاسبه عمر ساختمان بر اساس سن واقعی آن

یکی از رایج‌ترین شیوه‌هایی که مدیران مشاور املاک برای تشخیص سن ساختمان از آن بهره می‌گیرند محاسبه از طریق سن واقعی ساختمان است. حال با این سوال مواجه هستیم که چگونه می‌توان سن ساختمان را از این طریق محاسبه کنیم؟ باید گفت که عوامل محیطی تاثیر بسیار زیادی بر روی ساختمان دارد و به مرور باعث کم شدن ویژگی‌های خوب ساختمان می‌گردد. با کاهش این ویژگی‌ها عمر مفید ساختمان  کم‌تر می‌شود. با بررسی برخی موارد که در زیر به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت به راحتی می‌توان سن ساختمان را تشخیص داد.

  • چگونگی و نوع اتصالات ساختمان و سازه
  • توجه به سبک معماری
  • توجه به نمای ساختمان
  • نوع و چگونگی سقف اجرا شده در سازه
  • متریال استفاده شده در ساخت ساختمان
  • چگونگی اجرای تاسیسات ساختمان
  • میزان فرسودگی ساختمان
  • بررسی ترک‌های به وجود آمده در ساختمان

علت توجه به سن ساختمان در زمان خرید آن

باید گفت که در زمان خرید ساختمان هدف خریدار از جمله عواملی است که موجب توجه به سن ساختمان می‌گردد. بسیاری از افراد به منظور سکونت در ساختمان اقدام به خرید آن می‌کنند درحالی که برخی از افراد هدف دیگری از جمله ساخت بنا جدید را دارند که در هر دو مورد سن ساختمان مهم و حائز اهمیت است. برای هدف اول یعنی سکونت در ساختمان حتما لازم است که سن بنا کم باشد و سازه مورد نظر تازه ساخت باشد. خرید خانه نوساز برای ایجاد بنا جدید اشتباهی بزرگ بوده و هیچ شخصی چنین کاری را انجام نمی‌دهد بلکه این دسته از افراد به دنبال خانه‌های قدیمی و کلنگی هستند.

خانه‌های قدیمی قیمت پایین‌تری دارند و تسهیلات بانکی متعددی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در زمان خرید خانه، مشاور املاک از شما می‌پرسد هدف شما از خرید ساختمان چیست؟ و با توجه به نوع هدف‌ ساختمان با سن مناسب هدف شما را معرفی می‌کنند.

سن بنا

خلاصه

سن ساختمان یکی از مهم‌ترین عواملی است که در زمان خرید بنا باید حتما به آن توجه نمایید. برای تشخیص عمر بنا راه‌ها و شیوه‌های متعددی وجود دارد اما بهتر است که تشخیص آن را به افراد کارشناس بسپارید. شما می‌توانید برای تشخیص عمر ساختمان به کارشناسان مشاور املاک آموزش‌دیده و با تجربه مراجعه کنید. بسیاری از مدیران مشاور املاک با گذراندن دوره‌های تخصصی آکادمی آموزشی املاک ابراهیمی در زمینه تشخیص سن ساختمان توانسته‌اند به مهارت بالایی دست پیدا کنند که این افراد بهترین مشاوران در این زمینه محسوب می‌شوند. ما در آکادمی آموزش املاک در تلاشیم که بتوانیم با برگزاری دوره های متعدد و مرتبط با مدیران و مشاورین املاک به بهبود صنعت املاک کمک نماییم. این مجموعه با ارائه اطلاعات به روز و علمی به شما کمک می کند تا به بالاترین سطح و جایگاه در شغل املاک برسید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

ملک اکازیون

 نکات مهم در خصوص ملک اکازیون

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید خانه یا زمین به مشاور املاک مراجعه کرده‌ و بارها به اکازیون بودن یک ملک اشاره کرده باشند. در واقع پیدا کردن یک ملک اکازیون می‌تواند بهترین فرصت برای خرید باشد. در این مقاله به بررسی نکات مهم در مورد ملک‌های اکازیون می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های این املاک بیشتر آشنا شوید.

توضیحات بیشتر »
مدیریت مشاورین املاک

مدیریت مشاورین املاک

امروزه سبک و سیاق فعالیت در مشاور املاک نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته و این شغل به یک حرفه کاملا تخصصی تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین مباحث در این حوزه مدیریت مشاورین املاک می‌باشد. به راستی هر فردی می‌تواند مدیر مشاور املاک باشد؟ برای اینکه بتوانید مدیریت مشاور املاک را بر عهده بگیرید چه مهارت‌هایی باید داشته باشید.

توضیحات بیشتر »
کتاب املاک

4 کتاب مهم که هر مشاور املاکی باید بخواند

اینکه شما را به عنوان یک مشاور املاک بشناسند، نکته‌ای بسیار مهم است که با داشتن خصوصیات ویژه­ای برای یک مشاور یا مدیر املاک حاصل می‌شود.

کسی که نام مشاوری املاک را با خود به یدک می‌کشد، اصولا باید بر این موضوع تمرکز داشته باشد که دیگر دوران ایستادن جلوی درب دفتر املاک گذشته و امروزه هر مشاور آگاهی می‌داند که باید سطح اطلاعات خود را بالا ببرد و در زمینه‌های مختلف فروش و بازاریابی خود را آپدیت نماید.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button