بسیاری از مردم شغل مشاوران املاک را مهیج، متنوع و پردرآمد می‌بینند و به چالش‌هایی که کارکنان دفاتر املاک با آن سر و کار دارند، واقف نیستند. اما واقعیت این است که فشار کاری زیاد و تلاش برای رضایت مشتریان میزان استرس مشاور املاک را بالا می‌برد. مشاور املاک حتی اگر سال‌ها تجربه و مهارت کسب کرده باشد باز ممکن است در برخی از معامله‌ها بر سر مسائل مختلف و به حق، دچار استرس شود، پس استرس به عنوان یک عامل طبیعی در حرفه املاک باید مدیریت و مهار شود. در این مقاله به بررسی راهکارهای مقابله با استرس مشاور املاک می‌پردازیم.

استرس مشاور املاک

مسلما هر شغلی سختی‌های مخصوص به خود را دارد. در حرفه املاک و مسکن برخلاف تصور عام که آن را شغلی بدون دردسر و کم زحمت می‌دانند، استرس مشاور املاک به عنوان یک عامل پررنگ و تأثیرگذار خودنمایی می‌کند. کاهش معاملات خرید و فروش ملک بر اثر نوسان بازار، تعدد رقبای کاری، خواسته‌های غیرمنطقی مشتریان، مشکلات حقوقی ملک و صاحبان آن، وابستگی حق‌الزحمه به قیمت نهایی ملک و عوامل ریز و درشت دیگری سبب بروز استرس در حرفه مشاوران املاک می‌شود. علاوه بر این موارد مشاوران املاکی که در ساخت‌وساز یا خرید و فروش ملک سرمایه‌گذاری کرده‌اند در صورت رکود بازار خسارت سنگینی را متحمل می‌شوند و این عامل باعث شده سطح استرس این افراد چندین برابر شود.

استرس مشاور املاک با او چه می‌کند؟

هنگامی که در یک دفتر املاک و مستغلات، احساس فشار زیاد یا همان استرس مشاور املاک بر فضا حاکم می‌شود، تأثیر منفی بر راندمان کاری خود او و همچنین همکاران وی خواهد گذاشت. مشاور املاک موفق با استفاده از نکات و تکنیک‌های صحیح بر استرس خود غلبه کرده و زنجیره انتقال انرژی منفی را قطع می‌کند. همچنین او باید وظایفی را بر عهده بگیرد که از عهده مدیریت آن بر می‌آید زیرا گذاشتن تمرکز و وقت بر یک کار کوچک و انجام آن به نحو احسنت بهتر از انجام وظیفه سنگینی است که در حد توانایی ما نیست. فکر کردن به شکست‌های گذشته یا مشغول بودن به نگرانی‌های آینده نه تنها کمکی به پیشرفت کار مشاور املاک نمی‌کند بلکه سبب ایجاد استرس می‌شود و توان او برای تمرکز بر وظایف روز را کاهش می‌دهد.

نکاتی برای کنترل استرس در حرفه املاک

مشاوران املاک مصمم با استفاده از تکنیک‌های کاهش و مدیریت استرس مشاور املاک، علاوه بر بالا بردن راندمان کاری خود، به ذهنی آرام و بی‌دغدغه دست خواهند یافت. برای مدیریت استرس مشاور املاک راه‌کارهای زیر را در خاطر بسپارید:

  • تهیه فهرستی منظم از وظایف

افرادی که می‌دانند در طول روز قرار است چه کارهایی انجام دهند، به دلیل داشتن یک برنامه‌ریزی مشخص و هدفمند کم‌تر دچار استرس می‌شوند. برای کاهش استرس مشاور املاک نیز می‌توان فهرستی از فایل‌ها و قراردادها مشخص کرد و طبق یک مسیر و هدف، کار خود را پیش برد.

  • تلاش برای تعادل و زندگی سالم

با داشتن یک زندگی سالم که شامل تغذیه صحیح، ورزش روزانه، استراحت به‌موقع و حفظ تعادل میان کار و تفریح است می‌توان از اضطراب و استرس دوری کرد زیرا این عوامل با تقویت سیستم ایمنی بدن علاوه بر کمک به سلامتی جسم، سلامت روح و روان را نیز تضمین می‌کند.

  • تفکر در مورد انتهای هر اتفاق

گاهی اوقات مشاوران املاک پیش از مذاکره استرس فراوانی را متحمل می‌شوند و این موضوع به دلیل فکر کردن بیش از حد به نتایج مذاکره است یعنی منشأ ذاتی درستی ندارد. او باید این موضوع را با خود حل کند زیرا انتهای یک مذاکره ناموفق در نهایت کوله‌باری از تجربه برای مشاور به ارمغان می‌آورد پس نباید از شکست ترسید.

  • تمرین و یادگیری فنون مذاکره

هنگامی که اطلاعات مشاورین املاک به‌روز و آپدیت‌شده باشد، فرد دچار استرس نخواهد شد زیرا مطمئن است که پاسخ سؤالات مشتریان حین مذاکرات را می‌داند. داشتن علم حرفه املاک، اعتمادبه‌نفس مشاور را افزایش می‌دهد.

  • انجام کار در لحظه

یک اصطلاح قدیمی هست که می‌گوید کار امروز را به فردا مسپار. اگر مشاوران املاک تمام کارهای خود را به‌موقع انجام دهند و پیگیری معاملات را در لحظه انجام دهند در مقابل خواسته‌های مشتریان دچار استرس نمی‌شوند و کارهای خود را بدون دغدغه انجام می‌دهند. زیاد شدن مسئولیت‌ها باعث کاهش تمرکز افراد در حرفه و کار آن‌ها می‌شود پس انجام کار در لحظه پیشنهاد مناسبی برای کاهش سطح استرس است.

مشاور مضطرب

نتیجه گیری

همه ما می‌دانیم با توجه به زندگی رقابتی در دنیای امروز، استرس مشاور املاک مانند استرس در تمام حرکت‌های جهادی بزرگ امری طبیعی و غیر‌قابل انکار به شمار می‌رود بنابراین بر آن شدیم که به جای کتمان و پاک کردن صورت مسئله، استرس را به عنوان عامل ذهنی و روانی در فعالیت‌های انسان امروز بپذیریم و راه‌های مدیریت آن در جهت رشد و پیشرفت را معرفی کنیم. سایت مشاور املاک با بهره‌گیری از اخبار به‌روز حوزه املاک و مستغلات، همچنین استفاده از کارشناسان باتجربه می‌تواند چراغ راه مشاوران املاک مصمم و با اراده برای رسیدن به کامیابی باشد.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مونوپل فایل

منوپل کردن فایل چیست؟

در این عصر که تکنولوژی رشد بسیاری داشته است، استفاده از روش‌های جدید جهت افزایش عملکرد و کارایی در موارد مختلف بسیار اهمیت دارد. صنعت مشاوره املاک نیز از این تغییرات پیروی نموده و به دنبال ایجاد روش‌ها و ابزارهایی است که فرایندهای کاری را سریع‌تر، ساده‌تر و موثرتر انجام دهد. یکی از این تحولات مهم، منوپل کردن فایل املاک است. در این مقاله قصد داریم تا به طور دقیق به بررسی منوپل کردن فایل املاک بپردازیم.

توضیحات بیشتر »
املاک کفی

چگونه در املاک کفی کار کنیم؟

اگر شما نیز قصد کار در بنگاه املاک را دارید، یقینا از خواندن این مقاله لذت فراوانی خواهید برد. ما در این مقاله سعی کرده‌‌ایم تا نحوه کار به‌‌عنوان یک مشاوره املاک کفی مبتدی و نکاتی مفید و ارزنده در رابطه با این حوزه را به شما عزیزان آموزش دهیم تا از اشتباهات و خطاهای رایج در این شغل اجتناب کرده و در وقت گران‌‌بهای خود به‌‌منظور رسیدن به پیشرفت و ترقی بیشتر صرفه‌جویی نمایید.

توضیحات بیشتر »

نام گذاری املاک

اگر شما هم به تازگی وارد حرفه مشاوره املاک شده‌اید حتماً با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنید. اولین قدم برای شروع فعالیت مشاوره املاک، انتخاب نام مناسب است. نامی که نه‌تنها فعالیت شما را به خوبی به مشتری نشان دهد بلکه ویژه و منحصربه‌فرد نیز باشد. این کار به ظاهر ساده می‌آید اما هنگامی که در موقعیت آن قرار می‌گیرید متوجه خواهید شد که کار بسیار سخت و دشواری است.در این مطلب قصد داریم…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button